Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 03:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Viewsonic N6 / Benq 6200 / tilslutning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kaare Struve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 April 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Kære Alle

Mit planlagte kommende setup involverer en Benq 6200 projektor og en viewsonic N6 tuner. Jeg har i den forbindelse et par spg, som jeg håber andre har haft erfaringer med:

1) Projektor Benq 6200 (DLP XGA). Meget populær i USA. Ikke så kendt herhjemme. Er der nogen der har erfaringer, gode eller dårlige?

2) Benq 6200 har ikke en component indgang men kan køre progressiv gennem vga porten. Da jeg både skal have tilsluttet DVD'en og N6 har jeg derfor et problem, 1 stik til 2 apperater. Så vidt jeg kan se har N6 1 vga pass-through indgang  for vga/ component signaler. en mulighed var derfor et vga/RCA kabel fra DVD til N6 og derfra videre fra N6 til projekter via et VGA kabel. To spørgsmå melder sig a) kan denne konstruktion lade sig gøre og b) vil N6 forringe signalet fra DVD'en og et et VGA kabel (10 meter) godt nok til at overføre signaler fra DVD til projektor via N6'eren. Jeg kan se, at avconnections.dk har vga/vga kabler til en rimelig pris.

Kaare

Til top Vis Kaare Struve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaare Struve

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 April 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Den vga pass tru er til rgb fra et grafikkort, eller andet med vga udgang.

Med hensyn til at lade n6'ern behandle dvd signalet, det dur ikke efter min mening men du kan jo prøve.

Har projektoren ikke en s-video indgang du kunne bruge til dvd'en.

Kaare Struve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 07 April 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

Den vga pass tru er til rgb fra et grafikkort, eller andet med vga udgang.

Med hensyn til at lade n6'ern behandle dvd signalet, det dur ikke efter min mening men du kan jo prøve.

Har projektoren ikke en s-video indgang du kunne bruge til dvd'en.

S-video indgangen kan ej modtage et progressivt signal så det duer ikke. Den interne de interlacer i projektoren er totalt ringe, så den skal helst fødes med et progressivt signal.

Mht at føre signalet fra DVD gennem N6 var ideen netop at signalet ikke skulle behandles af N6 men derimod køre direkte igennem. Planen var som sagt at bruge et component-vga kabel fra DVD til N6, men jeg aner ikke om det kan lade sig gøre.

Til top Vis Kaare Struve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaare Struve

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes