| Forfatter |
|
hgrosen Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at kigge på mulighederne for salg i DK af billige fladskærme. For at undgå lager i DK skal de fragtes direkte fra hovedlageret i Sverige til købere i DK (styksalg, ikke grossist). Derfor er det nødvendigt at lave en aftale med et fragtfirma som kan håndtere større fladskærme (LCD 30"+ og Plasma 42"+) og som samtidigt forstår at behandle dem korrekt. Pt. kører firmaet i Sverige nemlig selv ud med dem da de fragtmænd de har prøvet ofte beskadede forsendelserne.
Jeg vil sætte meget pris på hvis nogen har erfaring med div. fragtfirmaer som er kompetente til at håndtere disse produkter på forsvarlig vis. Erfaring vedr. modtagelse af sådanne produkter fra fragtfirmaer vil også være en stor hjælp da det også indikerer hvor gode de er til at få varerne ubeskadte frem.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet med Plasma skærme er at de er store, og deres embalage gør dem endnu større, så de ikke kan ligge eller står på en palle, uden at rage ud over pallen, lige så snart en forsendelse kan være inden for pallen, skulle der ikke være nogle problemer, med mindre fragtfirmaet smider noget ovenpå, jeg arbejder selv ved PostDK, og jeg har set at flere og flere forhandlere benytter sig af det der hedder kontraktforsendelse, forsendelsen bliver her sat ind i et bur som kan lukkes, hvis altså forsendelsen tillader det, så kan der ikke ske noget med den, buret har samme størrelse som en EU-palle og er næsten 1.8m høj, men som sagt kommer det an på størrelsen af skærmen/embalagen om den kan være der..
Jeg er bange for at der ikke er nogen som er 100% kompetente til at fragte sådanne forsendelser, da de er store og ikke særlige slagkraftige...

|
| Til top |
|
| |
swax Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Så kan man måske købe et billigt plasma tv af dig?
|
| Til top |
|
| |
hgrosen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan som det ser ud lige nu så vil der kun være ét firma i hele Danmark som vil kunne konkurrere med vores priser så det kan du nok godt regne med!
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må du lige melde tilbage hvor vi skal købe, men hvis der kommer gang
i salget hvorfor så ikke lease en varevogn og køre ud med dem selv.
Indrette varevognen så den kan håndtere skærmene ..
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
hgrosen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle gerne være lidt mere salg end jeg selv kan håndtere. 
Hvis den løsning skulle bruges ville det samtidigt kræve et forholdsvis stort salg og helst i de samme områder. Personaleomkostninger er trods alt en af de ting der nemt kan løbe op.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske finde en fragtmand du kan lave en fiks lille aftale med..
hvor bred er sådan en kasse? ca.
|
| Til top |
|
| |
hgrosen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afhænger lidt af modellen og emballagen - flere af dem har en bredde på 1,28m hvilket lige nøjagtigt overstiger grænsen på 1,20m. At fragte dem opretstående i et bur som Bjørn B nævnte er en mulighed.
Fragtmand - jo, hvis der kan findes en som kan afhente varerne i Sverige og fragte dem direkte til kundens adresse. Kræver dog at de også har kapacitet til at håndtere leverancer i takt med at der kommer gang i salget.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
|
Problemet med Plasma skærme er at de er store, og deres embalage gør dem endnu større, så de ikke kan ligge eller står på en palle, uden at rage ud over pallen, lige så snart en forsendelse kan være inden for pallen, skulle der ikke være nogle problemer, med mindre fragtfirmaet smider noget ovenpå, jeg arbejder selv ved PostDK, og jeg har set at flere og flere forhandlere benytter sig af det der hedder kontraktforsendelse, forsendelsen bliver her sat ind i et bur som kan lukkes, hvis altså forsendelsen tillader det, så kan der ikke ske noget med den, buret har samme størrelse som en EU-palle og er næsten 1.8m høj, men som sagt kommer det an på størrelsen af skærmen/embalagen om den kan være der..
Pakkens størrelse behøver ikke være afhængig af pallen, der findes flere forskellige pallemål, det koster ganske vidst ekstra hvis det rager ud over kanterne, men der burde ikke være nogen problemer. Vi får leveret cykler (i papkasser) med danske fragtmænd, og kasserne er ca 30-40cm længere end pallen, i hver ende.
Jeg er bange for at der ikke er nogen som er 100% kompetente til at fragte sådanne forsendelser, da de er store og ikke særlige slagkraftige...
Måske ikke verdensmestre, men jeg kan ikke se der skulle være den store forskel i transport af tv og almindelige forsigtig pakker. Hvis bare chaufførene og den der læsser bilen har respekt for det.. det er der desværre enkelte steder hvor de ikke tager det hensyn.. .. (jeg er bekendt med mindst 2 steder, men nævner ingen navne)

|
|
|
|
| Til top |
|
| |
WhoCutTheCheese Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må en plasma overhovedet lægges ned ???
__________________ Don´t just stand there and shout it. Do something about it.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hgrosen skrev:
|
Afhænger lidt af modellen og emballagen - flere af dem har en bredde på 1,28m hvilket lige nøjagtigt overstiger grænsen på 1,20m. At fragte dem opretstående i et bur som Bjørn B nævnte er en mulighed.
Ja, det er en mulighed..
Fragtmand - jo, hvis der kan findes en som kan afhente varerne i Sverige og fragte dem direkte til kundens adresse. Kræver dog at de også har kapacitet til at håndtere leverancer i takt med at der kommer gang i salget.
Der skulle ikke være problemer med det.. jeg har da været med min far i sverige for at hente bla de lister der sidder inde i frysere/køleskabe, de blev så dog leveret til vestfrost, men jeg ved at de har flere biler der kan køre ud til privatadresser hvis det er nødvendigt. så afhænger fragtprisen jo bare af det.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
WhoCutTheCheese skrev:
|
|
|
|
hmm... godt spørgsmål, jeg ved det faktisk ikke..
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det må de ikke !!! dødsstraf.. normalt er de suret (er der virkelig et ord der hedder det) fast til paller stående.. tror ik der findes noget fragtfirma der har kapacitet til hurtig leverencer desværre
forsikring af så dyre leverencer løber desværre os op
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
| tror ik der findes noget fragtfirma der har kapacitet til hurtig leverencer desværre |
|
|
det kan sikkert godt lade sig gøre ... men så er det jo noget med ekstra $$$
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
På de plasma-kasser jeg har set har der været en "vælte-indikator".
Med store bogstaver står noget i retning af "nægt modtagelse/
kontroller indhold hvis feltet er rødt". Plasmaer skal behandles meget
forsigtigt  .
/U.
PS: Live, det hedder "surret" (det ser heller ikke helt så underlidt ud
som det andet  )
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|

witzel skrev:
WhoCutTheCheese skrev:
|
|
|
|
hmm... godt spørgsmål, jeg ved det faktisk ikke..
|
|
|
Jeg har snakket med en fra Jamo som siger at en plasmaskærm ikke må ligge ned . Når Jamo kommer med plasma skærme senere på året er det med i prisen at der kommer en tekniker og sætter den op, så er de også helt sikker på at der ikke går noget galt .
ØV Live21 var hurtiger end mig
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
"money makes the world go round"
DHL og lignende har jo dag til dag levering men de tager sig os pænt godt betalt for det, samtidig med at de er dybt upålidelige, og til levering af værdifulde vare tager de sig lige lidt ekstra godt betalt (hvad er det for et koncept ?) vi vil gerne flytte jeres ting men i må hellere lige tegne en forsikring for ellers ? 
carrotman
PS: Live, det hedder "surret" (det ser heller ikke helt så underlidt ud som det andet )
Takker 
pps: det hedder underligt 
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
smart med en vælteindikator!!
og Super service fra Jamo's side
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
"money makes the world go round"
DHL og lignende har jo dag til dag levering men de tager sig os pænt godt betalt for det, samtidig med at de er dybt upålidelige, og til levering af værdifulde vare tager de sig lige lidt ekstra godt betalt (hvad er det for et koncept ?) vi vil gerne flytte jeres ting men i må hellere lige tegne en forsikring for ellers ? 
|
|
|
Den DHL chauffør jeg har været i (næsten) nærheden af, var samtidig et dumt svin, heldigvis snakkede vi i telefon, ellers tvivler jeg på at han var nået over til sin bil igen (og jeg havde sikkert fået en voldsdom) ... jeg snakkede med afsender bagefter (direktøren endda) , og han sagde at den måde mange dhl chauffører talte til kunderne på, var medvirkende til at de ikke ville bruge dem mere.
|
| Til top |
|
| |
hgrosen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er selv bekendt med et par firmaer som jeg bestemt ikke vil anbefale - det samme gælder for firmaet i Sverige hvilket jo også er grunden til de selv kører varerne ud til kunderne.
Danske Fragtmænd er også en mulighed hvis vi opretter lager i DK men før vi gør det skal vi være sikre på en vis omsætning. Lager med ordentlige opbevaringsforhold og tyverialarm er trods alt ikke helt billigt.
At de kan levere fra dag til dag er nu heller ikke en nødvendighed. Vigtigst er blot at finde et firma som kan håndtere skærmene korrekt og som kan sende fra Sverige til privatadresser i DK. Bare et spørgsmål om først at finde et par forskellige alternativer, kontakte dem og se om de er villige til at lave specialaftaler.
|
| Til top |
|
| |