| Forfatter |
|
Hippokrates Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2004
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Har for nyeligt købt et philips 36pw9525, 2 år gammelt men frygteligt velholdt. Havde en med ude at se på det da jeg købte det og ingen fejl at se. Tv'et er med orig. møbel. Derhjemme har jeg haft det liggende i et par uger og kun brugt det lidt dagligt da jeg møblerede om, malede osv. Jeg har en billig surroundforstærker fra medion som dog er rigeligt til mig pt. Efter at jeg begyndte at bruge tv'et mere intensivt bemærkede jeg at ved visse baggrundsfarver , primært gråt, kunne man ane en blålig-grønlig skygge i tv'ets nederste venstre hjørne. ikke noget der forstyrrede, men den var der helt sikkert. Forstærkeren har jeg brugt på mit gamle philips tv og der lavede den samme nummer selvom den lå i en hylde under tv'et og der var en afstand på ca 15-20 cm og heraf ca 3 cm alm ikea-møbeltræ. Jeg har så fjernet forstærkeren fra møblet nu. Det har ikke hjulpet at tv'et er slukket i mange timer, skyggen anes stadig. Jeg går og bilder mig selv ind at den bliver værre jo flere timer tv'et er tændt. Min kone syntes jeg er fjollet, hun kan ikke se det. Nu er jeg i tvivl om det er noget der hele tiden har været der eller om det er noget jeg slev har lavet og skal placere forstærkeren et andet sted end ved tv'et.
Sorry for det lange indlæg, gode råd modtages med kyshånd.
glemte lige at tilføje at på det gamle tv var det meget tydeligt og skyggen ændrede sig hvis man fjernede forstærkeren. dette er dog ikke tilfælde nu, ligesom jeg ikke kan fremprovokere forværring ved at tage den helt tæt på tv'et
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er ikke tale om "burn-in" (burn-in er indbrænding i billedrøret, forårsaget af statisk billede og/eller for høj kontrast).
Der er nok nærmere tale om magnetisk påvirkning. Har dit tv ikke mulighed for de-gauz? (sikkert gemt i en eller anden menu)
|
| Til top |
|
| |
reinhold Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som nævnt er det pga. magnetísk påvirkning. Du skal blot slukke for netspændingen til dit TV, det skal (!) være på stikkontakten. Du har sikket kun haft den på standby (slukket på fj.betj) ?? Lade den være helt slukket i 15 min. Når du tænder igen vil den degauss´e, og problemer skulle gerne være væk.
mvh. Casper
|
| Til top |
|
| |
Hippokrates Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har som nævnt haft stikket ude natten over flere gange og det hjælper da, men forsvinder ikke helt. Kan ikke umiddelbart finde noget om det i menuerne
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
fulgte der ikke en manual med?
|
| Til top |
|
| |
Hippokrates Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo, kan ikke finde noget deri
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget sjældent at der er en de-gauss funktion at finde på et alm. tv. Hvis der er en misfarvning på tv´et, og du kunne lokalisere en på dit gamle, kunne det tyde på at du har et eller andet i nærheden som påvirker tv´et - spørgsmålet er bare hvad?
Men ellers så få en tekniker ud og få det afmagnetiseret - det hjælper som regel, og koster ikke det vilde! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Hippokrates Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil I mene at det har noget at gøre med forstærkeren eller er de org,. møbler sikrede mod den slags. Der kan vel ikke gemme sig skumle sager inde i væggen bag tv'et der kan have effekt.
tak for den hurtge respons i øvrigt
|
| Til top |
|
| |
Beezer Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er jo svært at vide, for ledninger i væggene kan godt lave magnetfelter. Tag et kompas og undersøg hvorfra strålerne kommer.
Du kan afskærme magnetfelterne ved hjælpe af plader af bly.
// Beezer
|
| Til top |
|
| |
Hippokrates Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm...ok, så må jeg have fat i et kompas.
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes jeg engang så i et tv program at man kunne låne/leje en dims til at afmagnatisere skærmen med hos radio/tv forhandlere. Mener at det kostede noget i stil med 100kr
|
| Til top |
|
| |
Ancher Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hippokrates
Jeg har haft ovennævnte tv engang (det er vel ikke mit, du har købt brugt hos en forhandler) 
Jeg havde faktisk samme problem i mit højre hjørne pga. magnet påvirkning fra min fronthøjttaler.
Dengang fjernede jeg selvfølgelig højttaleren men ligemeget hjalp det på billedet. Til gengæld hjalp det at gøre som Reinhold har beskrevet, og da højttaleren så ikke stod der mere, var billedet normalt igen.
I den model du har, kan Tv'et godt selv degause.
Hilsen
Ancher
|
| Til top |
|
| |
Ancher Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg laver lige korrektur på mig selv, for på mit tv var det jo også i selvsamme venstre hjørne
Tak til mig 
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er set før at TVets egen højttalere laver den magnetiske påvirkning. Sad but true. Jeg har set det på mindst to fjernsyn
|
| Til top |
|
| |
Hippokrates Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nrik...burde det så ikke være symmetrisk hvis det er de indbyggede højttalere ?
Ancher...jeg købte det af en privat så jeg tror ik det er dit gamle. Fore degauss automatisk ?
Er der nogen der kender et sted hvor man kan leje den dims Guldberg omtaler ?
endnu engang tak for de gode svar..
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har samme problem på mit tv. Nogen gange får venstre hjørne en blåfarvning. Det sker vel en gang hver anden måned og stiger gradvist. Jeg slukker 15-30 min på stikkontakten og blåfarvningen er helt væk! Jeg tror det er mine højtalere som påvirker, men de kan ikke står længere væk og problemet er jo minimalt og let løseligt.
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 19 April 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så godt den den udsendelse som Guldberg snakker om,(uden at huske så godt) tror jeg det var en magnet?? (enten +'en eller -'en som man skulle køre rundt i cirkler og så tilsidst fjerne sig fra tv'et (så entlig lidt spooky ud, da det så ud som om den blevet 'hevet ud' af tv'et) så held og lykke.....
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
albertsen Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 01 Maj 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt korrekt som HenJ siger... jeg har selv haft samme problem, men lånte en sådan fætter hos Expert som jeg har handlet meget med! Man sætter den i stikkontakten over holder den helt tæt på skærmen mens man bevæger den i cirkulære bevægelser samtidig man trækker sig væk fra tv´et!
Virker upåklageligt, og jeg er helt sikker på det vil afhjælpe problemet helt!
|
| Til top |
|
| |