| Forfatter |
|
-JLH- Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 26 April 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en gammel boxlight projektor. Jeg kan nu se at der komme et en række firmware updates der angiveligt skulle enable mulighed for op til 1080i HDTV via af vesa(vga?) indgangen. Min pj her ikke component ind.
Mit spørgsmål er, om det betyder at jeg kan bruge en component -> vga kabel fra en dvd afspiller der kan upsamble signalet til 1080i/720p og dermed få lækkert billede. Eller er betyder det bare at den min pj nu kan tage en opløsning på 1920*1080 fra en eller anden computer?
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poster lige info omkring frimware opdateringen:
| 2.3 |
- Adds 1080i HDTV support via the VESA data input
- Adds digital zoom
- Eliminated keypad/IR Remote lockup
- Retains user settings when powering down projector
- Enhanced image shift
|
| 2.01 |
- Reduces chance of premature shutdown
- Enhances user controls
- Provides HDTV support
- Enhanced connectivity with various laptop computers
- Eliminated image shift
- Enhanced SECAM video performance
- Eliminates Mute message anomaly
- Allows better troubleshooting of CLI signal transmission problems with AMX and Crestron controllers
|
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror du skal prøve dig frem... Umiddelbart ville jeg faktisk forstå det sådan som du gerne vil, nemlig at du burde kunne tage et component -> VGA kabel og køre 720p (står der jo godtnok ikke noget om...) eller 1080i. Grunden til at jeg tror det ikke "bare" er muligheden for at køre 1920x1080 fra en pc er at dette signal ville være RGB og per definition progressive scan (såvidt jeg ved..?) og ikke det samme som 1080i.
Men på den anden side, tror jeg det burde kræve mere end firmware opdatering at gøre en gammel projektor i stand til at acceptere component via VGA indgangen når den ikke har kunnet det før. Men jeg kunne jo tage fejl.
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
- ja det lyder utroligt at der ikke skal mere end en frimware opd. til at tage imod et component signal. Det er også derfor jeg tivler meget.
Jeg ville meget gerne have en bekræftigelse eller noget der ligner før jeg går i gang, da projektet er rimeligt omstændigt: Ny dvd afspiller der kan upsamble, vga -> component kabel samt specialt kabel til min pj'er så den kan firmware opdateres(mit eget er i stykker) samlet pris: min. 4-5000 kr... ikke helt noget jeg har penge til hvis det ikke virker...
men mange tak... :)
|
| Til top |
|
| |
Projectorfreak Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, jeg tror ikke jeg ville satse for meget på at opgraderingen ville give det ønskede resultat. Ifølge følgende side: http://rentals.boxlight.com/Support_Files/MP350m-000_spec.pd f
kører projektoren native 1024x768 og 1280x1024 komprimeret, hvilket vil sige at hvis du sender en 1080i signal til projektoren, komprimerer den formodentligt bare signalet til 1024x768. Så selv om projektoren evt. kan opgraderes til at modtage 1080i, så vil signalet ikke blive bedre end hvis du giver den 1024x768 - formodentlig dårligere, da projektoren jo skal konvertere signalet ned.
Jeg mener, der er noget med, at vga indgangen på en projektor skal være lavet specielt for at man kan bruge et component til vga kabel.
/Asger
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Projectorfreak skrev:
|
kører projektoren native 1024x768 og 1280x1024 komprimeret, hvilket vil sige at hvis du sender en 1080i signal til projektoren, komprimerer den formodentligt bare signalet til 1024x768. Så selv om projektoren evt. kan opgraderes til at modtage 1080i, så vil signalet ikke blive bedre end hvis du giver den 1024x768 - formodentlig dårligere, da projektoren jo skal konvertere signalet ned.
|
|
|
jep, det klart at jeg ikke lige pludseligt får en 1080 native pj, finten er at jeg vil kunne bruge DVD spillere der kan upsamble til HDTV opløsning via component udgangen. Pt bruger jeg kun min computer til at spille film på via VGA da det ser horribelt via min pioneer 656 s-video.
-kunne jeg derimod modtage signal via component ville det være en helt anden sag...
og igen - jeg tivler meget på at det er det boxlight mener med firmwareupdaten - ville gerne lige bekræftes, så tak...
|
| Til top |
|
| |
Projectorfreak Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener, der har været talt om, at der findes DVD afspillere med VGA/DVI udgange (lav en søgning her på sitet), hvis du overvejer at opgradere din DVD afspiller, så var det måske et godt valg, da en sådan formodentlig vil kunne sættes op til at afspille i 1024x768, så signalet passer optimalt til din projektor.
/Asger
|
| Til top |
|
| |
-JLH- Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
et godt alternativ - har lige købt en kiss dp 1500 - der har vga ud. Men det er jo ikke lige frem en klasse afspiller, som de fleste derude ude med vga udgang er det bare en billig spilledåse med en fed feature. Det er selve component muligheden jeg finder interessant( sammen med en scaler self.).
mvh
jeppe
|
| Til top |
|
| |