Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 20:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Laserdisk og projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1537
Sendt: 03 November 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer stærkt at investere i en brugt LaserDisk afspiller, nogen der kender en god solid en?

Desuden er jeg blevet lidt lun på sådan en stor projektor, er der nogen der ved hvilke der er værd at gå efter til max. 10.000 kr.? Osse gerne brugt.

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 03 November 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Køb f.eks en Pioneer CLD 315/515, som er meget stabile konstruktioner - og som kan erhverves billige brugt.

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1537
Sendt: 03 November 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Har du nogen erfaringer med den? Hvad køre de med af lydformater?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 03 November 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Hvis du ville kunne afspille Dolby digital og DTS lyd skal det være CLD-D515. For at kunne afspille Dolby digital lyd fra laserdisc skal signalet igenmen en RF-demodulator som kan være indbygget i surroundreceiveren eller en seperat RF-demodulator. I de fleste nye surroundreceiver er der ikke indbygget RF-demodulator men sidder normalt kun i topmodelerne. Det er meget svært at få fat i en løs RF-demodulator da laserdisc er udgået. Jeg brugte lidt over et år på at finde en RF-demodulator og den var ikke billige. Der er ikke nogle trivl om at lyden på laserdisc er bedre end lyden på dvd.

Dette har jeg skrevet om lyden på Star wars:episode 1 på Laserdisc. Taget fra min hjemmeside.

Første gang jeg hørte dolby digital EX lyden på laserdiscen var jeg faktisk lidt i tvivl om det nu var DOLBY digital lyd det lød jo som DTS lyd. Lydsporet på laserdiscen går meget længere ned i bassen og har langt bedre kanalseparation. Talen er meget tydelig og lyder bedre end på dvd´en. Det er synd for dem som ikke har hørt hvor stor forskel der er på lyden i forhold til dvd´en, da jeg synes at Star wars: episode 1 på laserdisc bør være et reference mærke for hvor godt  dolby digital lyd kan lyde.

Desværre vil George Lucas kun give plads til dolby digital EX lyd og ikke DTS lyd på sine star wars dvd´er. Jeg har the THX ultimate demo disc hvor der er mulighed for at høre podrace i DTS ES lyd og hold da kæft hvor det rykker, det er bare synd at man ikke kan købe hele filmen med DTS lyd. Der er ikke nogen tvivl om at star wars: episode 1  er og bliver en reference titel inde for DOLBY DIGITAL EX lyd om det er på dvd eller laserdisc.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
MeridianTHX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 04 November 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Hey Mr. Tarantino!

Har selv laserdisc (Denon La-2300A) og er GANSKE tilfreds med den.. Som BioJensen skriver, så skal man ha en RF (AC-3) demodulator til en laserdisc for at få glæde af digital lyden.. Og ja, de er meget svære at skaffe... Da jeg selv kører Meridian system, har jeg selv en Meridian 519 Laser Demodulator.. Mener den kostede omkring de 3 kg, og det er jo lidt dyrt. MEN, hvorfor ik lige gi den sidste skilling og så få noget ordenligt som bare funker.
Du skal oz være opmærksom på når du køber laserdig, at det er ikke sikkert at ALLE modeller har indbygget DTS udgang. Det havde min ikke, og fik det derfor lavet efter jeg købte den. Da jeg ik har erfaring med andre laserdisc afspiller end Denon, tør jeg ik sige om det er standard for diverse andre modeller som Pioneer osv....
En anden ting er, at det er jo ik lige så mange film som kommer på LaserDisc mere, men det kan man vel godt leve med. Synes det var ret cool at man DENGANG kunne imponere sine venner med en mega blank skive med digital billed og lyd.. hehe, men idag har vi jo DVD'en som jo fylder væsentlig mindre og er lettere og håndtere samt har mere plads.. Jeg tror stadigvæk at www.laserdisken.dk sælger LaserDisc film (det gør de, har lige tjekket) men prisen er jo oz lidt derefter....

Ønsker dig alt held og lykke med det


__________________
Casper Ørum aka MeridianTHX
Til top Vis MeridianTHX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MeridianTHX Besøg MeridianTHX's Websted
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 04 November 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke om det er pga. lydkvaliteten at du vil have en laserdisk. Mht. til billedkvaliteten, kan Laserdisk vel ikke være med mere? Og prisen på DVD film er efterhånden så lav at det ikke kan betale sig at købe brugte laserdisks mere.

For mig er det springende punkt nu at skiven skal vendes eller skiftes hver time. Den afbrydelse midt i filmen (som man nogen gange bare sidder og venter på) ødelægger alt for mig.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 246
Sendt: 04 November 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Der er en del der mener at Laserdisc har meget bedre 'Motion' og mere naturlige farver end DVD, fordi filmen er optaget analogt og ikke er komprimeret som DVD-video er. 

At der så 'kun' er 400 linier og at det er lagret som composite video format er en anden sag. 

Men LaserDisc har stadig - med rette - sine fans.



__________________
Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 04 November 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Nu ved jeg ikke om det er pga. lydkvaliteten at du vil have en laserdisk. Mht. til billedkvaliteten, kan Laserdisk vel ikke være med mere? Og prisen på DVD film er efterhånden så lav at det ikke kan betale sig at købe brugte laserdisks mere.

For mig er det springende punkt nu at skiven skal vendes eller skiftes hver time. Den afbrydelse midt i filmen (som man nogen gange bare sidder og venter på) ødelægger alt for mig.



Nu er det nogle år siden jeg intereserede mig for laserdisc, men så vidt jeg husker var det kun de billigste modeller man skulle vende pladen på. Har i hvert fald set mange afspillere med "dobbelt laser"(eller sådan noget).

På billede siden vil jeg dig give dig ret, der er laserpladen helt klart slået af DVD'en, men en DVD er bare stadig ikke det samme som en eller anden rigtig lækker specialudgave i form af laserdisc - den føles bare bedre




__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 04 November 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

tobywan skrev:


Nu er det nogle år siden jeg intereserede mig for laserdisc, men så vidt jeg husker var det kun de billigste modeller man skulle vende pladen på. Har i hvert fald set mange afspillere med "dobbelt laser"(eller sådan noget).

Autoreverse er bare en gimmick. Du venter stadig i 10 sek. med sort skærm på at den får vendt. Det er det der generer mig. Og der skal stadig 2 disks til film på over 2 timer.

Pioneer skrev:

Men LaserDisc har stadig - med rette - sine fans.

Jeps. Det er film-nørdens svar på en plov!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
MeridianTHX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 04 November 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hehe... men det er alligevel ret cool at ha en laserdisc synes jeg. Det er et eller andet over det som der ik er med dvd'erne

__________________
Casper Ørum aka MeridianTHX
Til top Vis MeridianTHX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MeridianTHX Besøg MeridianTHX's Websted
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 04 November 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

MeridianTHX skrev:

Du skal oz være opmærksom på når du køber laserdig, at det er ikke sikkert at ALLE modeller har indbygget DTS udgang.

Hvis LD-afspilleren har digital udgang(PCM), så har den også DTS-ud. 

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
MeridianTHX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 04 November 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Det havde  min så ikke lige... Jeg fik lavet en DTS udgang... Den var født med Ac-3 udgang... Kan være det var min som var en ældre model da den ik var født med DTS udgang? 

__________________
Casper Ørum aka MeridianTHX
Til top Vis MeridianTHX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MeridianTHX Besøg MeridianTHX's Websted
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 04 November 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Det var jo også digital(PCM) out den model ikke havde.
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
MeridianTHX
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 04 November 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Ja nemlig ja kan jeg så kun lige sige... hehe 

__________________
Casper Ørum aka MeridianTHX
Til top Vis MeridianTHX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MeridianTHX Besøg MeridianTHX's Websted
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 04 November 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Nu ved jeg ikke om det er pga. lydkvaliteten at du vil have en laserdisk. Mht. til billedkvaliteten, kan Laserdisk vel ikke være med mere? Og prisen på DVD film er efterhånden så lav at det ikke kan betale sig at købe brugte laserdisks mere.

For mig er det springende punkt nu at skiven skal vendes eller skiftes hver time. Den afbrydelse midt i filmen (som man nogen gange bare sidder og venter på) ødelægger alt for mig.



Jeg må give Svend P helt ret i at laserdisc ikke kan nå samme billedekvalitet som dvd. For at få en billedekvalitet som kan hamle op med dvd skal man bruge en meget god/dyr Line-doubler. Da jeg har lidt over 200 laserdisc har jeg tænkt på at købe en line-doubler så jeg kan se mine laserdisc i en rimelig god billedekvalitet på mit lærred 104".
Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 04 November 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
Tag Heuer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Marts 2004
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 10 November 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har en ny RF Demodulator til salg, mærket er Yamaha APD-1. Send en privat besked.

Til top Vis Tag Heuer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tag Heuer
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 16 November 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

 

Er laserdisk for dvd, hvad Lp er for cd?

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes