Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 04:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Hjælp til hjemme-bio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TaxMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 21 November 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hej med jer alle sammen. Jeg kommer til jer fordi at der ikke er nolge tivle om at dette forum er fuld af folk der ved hvad de snakker om.

Jeg skal flytte en 1. Dec. og det er her jeg har brug for jer. Lige pt har jeg en Denon AVR-3803 som spiller fantatisk og den vil jeg godt beholde. Plus et par Cerwin vega ls-12 der spiller rigtig godt og en KFE center tro det er en "Code" men ikke sikker. Og en billge Fakta DVD til 300 kr. Så jeg køre vil stereo men med en center. Men nu vil jeg så invester i noget nye fra vorses alle sammens elskede Hifiklub. Mit rum kommer til og være på 13,5 kvm. Jeg har bestemt mig til at det skal være Surround Sound. Jeg har kigget på et set-up´s jeg kunne tænke mig men det er her jeg godt kunne tænke mig lidt hjælp, først og frammest skal man tænke på rummes størrelse så det ikke bliver for voldsomte.

Det set-up jeg selv har tænkt på:

DVD-afspiller:

DENON DVD-2910

Gulvhøjttaler:

B&W XT4

Center højttaler:

B&W XTC

Baghøjttaler:

B&W XT2

Subwoofer:

B&W ASW600

Eller måske en B&W PV1 men nok lidt for stor.

På forhånd tak for hjælpen. Hilsen Henrik

 



__________________
Hilsen Henrik R. Hansne
Til top Vis TaxMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TaxMan
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 21 November 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Hej. Om hifiklubben er elsket af "vos alle sammen" kan vel disktureres ;)
Din receivere kan du godt beholde. Den er helt fin. Hvis du kan lide dine Cerwin Vega's lyd så ville jeg beholde dem og så udvide med baghøjttalere, center og sub i Cerwin Vega. Det må give en temmelig vild hjemmebiograf, hvis det udelukkende er til film. Setuppet vil også klare sig til musik, men nok ikke nær så overbevisende som et par B&W.
Hvis du vælger at beholde det, synes jeg du skal overveje at købe en effektforstærker til at drive dine fronthøjttalere. Det er en ekstra forstærker man kobler til surround forstærkeren, og så driver den ekstra forstærker altså dine fronthøjttalere. Det aflaster din surround forstærker betydeligt, og du vil nok kunne spille både højere og bedre, da din surround receiver så kun skal håndtere en centerhøjttalere og 2 baghøjttalere.
Mht. DVD er den du har skrevet et fint bud. Nu ved jeg ikke helt hvad den koster, men hvis du følger mit råd og så ikke har råd til en effektforstærker, kunne du jo overveje en billigere DVD-afspiller. En Pioneer DV380 fra www.tapeconnection.dk kunne være et bud. Den koster 999 kr., og er nok noget af det bedste i den prisklasse. Hvis du bruger et alm. CRT tv er den helt fin. Hvis du bruger projektor eller fladskærm, ved jeg ikke om den vil passe til, da jeg ikke lige kan huske hvilke tilslutningsmuligheder den har.

Det  var mit forslag. Hvis du følger mit råd, vil du helt sikkert få en sindsyg hjemmebio der brager derud af! Og det til en overkommelig pris. Hvis du kommer til at mangle noget, er det bestemt ikke bas!


håber det kan bruges til noget

MVH Christian
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1309
Sendt: 21 November 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige hjulpet en kammi med et SS system

2x CV E712
4x CV E78
1x CV E (center, kan ikke huske model nummer)
Denon 2105
Pioneer effekt til front

Vi så lige Star Wars (alle) her i weekenden.... Hold K**t der er bare smæk på og en mega dynamik.
Lyden er bare så mega stor, man er opringet af lyd.
Det hele på ca. 15-16 kvm

CV Til SS kan virkelig anbefaldes !

Så hvis du er glad for dem, så køb resten i CV. Så får du måske end da penge en til effekt forstærker til front.

__________________
Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild
 
TaxMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 22 November 2005 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:

Hvis du vælger at beholde det, synes jeg du skal overveje at købe en effektforstærker til at drive dine fronthøjttalere. 


Hej Christian og tak for budet, jeg har overvejet en effektforstærker et godt bud ville være en Nad 216 THX men den er svær at finde. M.h.t. Cerwin vega er at jeg tror det bliver for voldsomt til det lille rum og så er der lige det med cv at kønne er de jo ikke lige frem.

hilsen henrik


__________________
Hilsen Henrik R. Hansne
Til top Vis TaxMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TaxMan
 
Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 671
Sendt: 22 November 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Ang sub'en... så fylder en pv1'er mindre en asw 600..

Så.. den er der da plads til.. men det er da et super setup hvis det bliver som det står!..

 

SKAL det være X-serien fra B&W.. kan godt se det fede med designet, men hva sys du om lyden?

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble
 
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1540
Sendt: 22 November 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

TaxMan skrev:
Krog skrev:

Hvis du vælger at beholde det, synes jeg du skal overveje at købe en effektforstærker til at drive dine fronthøjttalere. 


Hej Christian og tak for budet, jeg har overvejet en effektforstærker et godt bud ville være en Nad 216 THX men den er svær at finde. M.h.t. Cerwin vega er at jeg tror det bliver for voldsomt til det lille rum og så er der lige det med cv at kønne er de jo ikke lige frem.

hilsen henrik


der er da ellers en NAD i køb/salg/bytte http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=817
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten
 
Seerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 22 November 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Taxman Jeg har sendt dig en PM...

MVH

Seerup

Til top Vis Seerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seerup Besøg Seerup's Websted
 
TaxMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 23 November 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Feeble skrev:

Ang sub'en... så fylder en pv1'er mindre en asw 600..

Så.. den er der da plads til.. men det er da et super setup hvis det bliver som det står!..

 

SKAL det være X-serien fra B&W.. kan godt se det fede med designet, men hva sys du om lyden?



Hej Feeble. Jeg har været i HK og høre dem og de spiller faktisk meget godt men der er inge tivel om at der er B&Wér der spiller meget beder og at meget af prisen er for designet. Men da rummet de skal bruges i rum der ikke er kempe stort, syntes jeg godt jeg kunne gå lidt op i designet.


__________________
Hilsen Henrik R. Hansne
Til top Vis TaxMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TaxMan
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 21 September 2006 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Har selv hørt disse b&W højttalere og de spiller rigtigt godt. De skulle være på højde med 700 serien, og er det også efter min mening, MEN de er væsentlig mere strømkrævende end de andre i 700serien, hvorfor jeg måske også ville koble en eller anden form for effektforstærker der kun styrer fronten.

__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes