Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 17:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit nye anlæg som også er det første. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jespertheil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Det her er så mit første anlæg. Jeg har arvet/købt det meste af det efter en god ven om ikke er til stede mere desværre.

Jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i betjeningen af det hele, men det bliver bedre og bedre jo mere jeg får læst og jo mere hjælp i giver mig flinke som i jo er....

Jeg er lige flyttet sammen med kæresten hvilket jo som i sikkert kan forestille sig kan give nogle diskussioner om hvad der skal med og ikke skal med. I den kamp røg desværre mine KEF 104.2 

Det hele er ikke sat op endnu så derfor er der ingen billeder pt. men de kommer!

 

Højttalere: Front, SA1750, center SA710AV, bag JPW og 2(1) stk Amadeus Sub100

Forstærkere: 3stk Rotel RMB100 til front og sub, Rotel RB990BX til baghøjtalerne og RB980BX brokoblet til centeren.

Kontrolforstærker: Sony TA-E9000ES

DVD afspiller: DVP-S7700

TV: Loewe 29" Calida

Kabler: Audioquest, Dan Acoustic og monsterXP

Til top Vis Jespertheil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespertheil
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 25 Marts 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

lækre højttalere, dem bliver du glad for i længden..
uhh, og den dvd .. den er nu dejlig.

jeg glæder mig til nogle billeder.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 461
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Det ser lækkert ud, måske vil et widescreen fjernsyn passe lidt bedre ind.

Hvornår kommer billederne

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker
 
Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Det ser da hammer lækkert ud det der i mine øjne :)

Tillykke med "skidtet" :P

Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog
 
Erase
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Wauu. Jeg har aldrig arvet mere end en transisterradio...

Tillykke med det. Det ser sgu godt ud!

Billeder!
Til top Vis Erase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erase
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

ikke dårligt med forstærker og især højtalere...  billeder..

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Jespertheil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis Jespertheil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespertheil
 
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 461
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

bare rolig jeg buuh'er aldrig af nogle SA der er større end mine Dvs. næsten alle SA gulvhøjttalereø

Lige et spørgsmål, hvorfor alle de effektforstærkere? Min ene forstærkere kan sagtens trække mine SA'ere uden den får fuld gas, og min forstærker er langt fra ligeså vild som din kontrol forstærker.

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

I LIKE

Det ser sgu godt ud !!!

kan se du os er forbandet med parketgulv..

Rotel må os passe rimeligt godt med sa

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

de er egentlig superlækre i sort ask!!

hvorfor har du ikke pillet dem op af flamingoen?

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Jespertheil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

De skal alligevel sendes tilbage på Mandag da de er gået lidt istykker under fragten. SA sender en bil med et par nye og tager de "gamle" med igen.
Til top Vis Jespertheil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespertheil
 
Jespertheil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Micker skrev:

bare rolig jeg buuh'er aldrig af nogle SA der er større end mine Dvs. næsten alle SA gulvhøjttalereø

Lige et spørgsmål, hvorfor alle de effektforstærkere? Min ene forstærkere kan sagtens trække mine SA'ere uden den får fuld gas, og min forstærker er langt fra ligeså vild som din kontrol forstærker.

 

Egentlig ikke for nogen speciel grund, nu har jeg dem så kunne de lige så godt blive brugt. Jeg var egentlig i tvivl om RB990BX´eren ville være nok til dem så derfor startede jeg med de 2 af RMB100´ne.

Det er lidt specielt for mig det anlæg da ham der havde det før var en god ven, så derfor skiller jeg mig ikke af med noget af det selv om det hele nok ikke er nødvendigt.

 

Nu har jeg siddet og lyttet et par timer, bla. til det nye Swan Lee album. De højttalere kan virkelig få en til at falde til ro! De lyder så behagelige og stereo perspektivet på dem er helt fantastisk syntes. Det bedste er at de uden tvivl kommer til at lyde bedre med tiden.   Jeg satte også lige det gode gamle Guns´N Roses på, November rain. Kanont nummer!

Der spiller de ikke helt overbevisende endnu syntes jeg. Det hænger nok meget sammen med den store afstand til væggen og det at de er helt nye. Spillede det også et par gange sammen med mine 2 Amadeus Sub100. Da jeg skulle til at høre det for 3. gang kom underboen og spurgte om vi ikke skulle høre et andet nummer....

Til top Vis Jespertheil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespertheil
 
Jespertheil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

I LIKE

Det ser sgu godt ud !!!

kan se du os er forbandet med parketgulv..

Rotel må os passe rimeligt godt med sa

 

Ja det var også et af de steder hvor kæresten fik sin mening trumfet igennem!

Der er et meget grimt kork gulv nedenunder som jeg lagde trægulvet ovenpå. Heldigvis er hun billednarkoman så der skal nok komme en del på væggene, håber det tager meget af det..

Ja jeg tror også SA og Rotel går godt i spænd, det lyder det til so far ihvertfald.

Til top Vis Jespertheil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespertheil
 
poman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 05 April 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Hej på dej jespertheil!

Ser mycket bra ut och säkert mycket välljudande också.

Til top Vis poman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poman
 
Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 05 April 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Micker skrev:

bare rolig jeg buuh'er aldrig af nogle SA der er større end mine Dvs. næsten alle SA gulvhøjttalereø

Lige et spørgsmål, hvorfor alle de effektforstærkere? Min ene forstærkere kan sagtens trække mine SA'ere uden den får fuld gas, og min forstærker er langt fra ligeså vild som din kontrol forstærker.

SA bliver kun bedre jo bedre og kraftigere grej der bliver spændt for, lidt som en jomfru der bliver mere og mere erfaren :P

Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 05 April 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu godt ud. Lækre højtalere, og Rotel laver sgu også noget godt grej.

Ang. gulv, så har jeg selv kork-gulv her på kollegiet, og vær du glad for at du har fået det gemt væk - det er bare røvgrimt. Brunt, og brunt og brunt og så mere brunt...

Mvh Obi.



__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
Jespertheil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 17 April 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Så er anlægget kommet nogenlunde på plads. Jeg har rykket det rundt en del både for at udnytte pladsen bedst og så selfølgelig for at få bedst lyd ud af det.

Jeg har ikke skruet noget af det fast endnu da det ikke er 100 at det skal stå sådan. Jeg overvejer også at skifte mine JPW baght ud med et sæt SA710 magen til fronten. Jeg har 2 stk Amadeus Sub 100, men det var kun med nød og næppe at jeg fik lov til at have den ene derinde af kæresten!

Jeg ved godt at mine kabler stinker, men da det er mit første anlæg nogensinde må i sgu bære over med mig lidt endnu..  Skattefar har lige sendt mig en rudekuvert med 19 af de store sedler i, så kabler og fodlister de kan ligge skjult i bliver det næste..

Jeg er virkelig blevet glad for mine SA1750!  Til at begynde med kom jeg lidt i tvivl om de var det rigtige til min musik, men nu da de har spillet nogle timer begynder der virkelig at komme noget lyd ud af dem!

Centeren har jeg lige fået og har ikke fået set en film endnu på den. Lige nu står den bare dagen lang og spiller musik så den kan komme i form til den første film..

Der er meget resonans i rummet hvilket jo som i kan se skyldes trægulvet som kæresten gerne ville have på frem for gulvtæppe, endnu engang vandt hun!  Der kommer snart nogle gode store malerier på væggene, håber det tager noget af det..

Nå ikke mere snak, se bilederne istedet..

Til top Vis Jespertheil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespertheil
 
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1467
Sendt: 17 April 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

 

 de der sony , de er rigtig flotte og med de høttallre(primært sa 1750) så

 må lyden da også være god.utroligt lækkert,tillykke herfra

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 17 April 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Jespertheil skrev:

Der er meget resonans i rummet hvilket jo som i kan se skyldes trægulvet som kæresten gerne ville have på frem for gulvtæppe, endnu engang vandt hun!  Der kommer snart nogle gode store malerier på væggene, håber det tager noget af det..

Hej jesper

Kan du få et par ekstra fede tæpper i lokalet hjælper det utvivlsomt på resonansen. Store planter er yderligere en mulighed, og andet der bryder de store flader er altid en god ting. Hvis der er megen resonans fra gulvet kan forskellige koblinger måske hjælpe. Jeg bruger coldrays med fornemt resultat.

Setup`et ser ellers lækkert ud. Jeg formoder at der er fuld kontrol på SA`erne med sådan et par rotel-kraftkale..? Fortsat rigtig god fornøjelse.......



__________________
My other toy has tits.
                                                                               
    
Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
Jespertheil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 17 April 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Jespertheil skrev:

Der er meget resonans i rummet hvilket jo som i kan se skyldes trægulvet som kæresten gerne ville have på frem for gulvtæppe, endnu engang vandt hun!  Der kommer snart nogle gode store malerier på væggene, håber det tager noget af det..

Hej jesper

Kan du få et par ekstra fede tæpper i lokalet hjælper det utvivlsomt på resonansen. Store planter er yderligere en mulighed, og andet der bryder de store flader er altid en god ting. Hvis der er megen resonans fra gulvet kan forskellige koblinger måske hjælpe. Jeg bruger coldrays med fornemt resultat.

Setup`et ser ellers lækkert ud. Jeg formoder at der er fuld kontrol på SA`erne med sådan et par rotel-kraftkale..? Fortsat rigtig god fornøjelse.......

 

Ja jeg må prøve mig lidt frem med planter og lignende for de dybe toner kan virkelig sætte det hele i svingninger..

Ja de mono blokke ved godt hvad de er bygget til skal jeg hilse og sige... Jeg havde dem oprindeligt koblet på mine Sub 100, en hver. Det var så planen at bruge den sidste RMB100 til centeren. Jeg havde RB990´eren på 1750´erne til at starte med, men det var en verden til forskel at sætte de mono blokket på istedet, så nu bliver de der. Det hele passer også bedre sammen som det kører nu..  Det eneste jeg mangler er bare noget godt kabel og en projector.. Det hamonerer ikke rigtigt med stor fyldig dejlig film lyd og så et 29" fjernsyn..  Det svarer sgu lidt til at købe en fed Audi A6 med en 1,8 motor i, der hopper kæden sgu da også af for folk!

Det herlige ved at være nybegynder inden for hobbyen er at jeg syntes det lyder fremragende nu, imorgen justerer jeg så lidt mere på det og puf så lyder det sgu som fik jeg et nyt anlæg igen lige som man troede at nu kunne det ikke lyde bedre.. Glæder mig til at prøve nogle ordentlige kabler!

Hvordan er jeres erfaring med hifi klubben og så lån af kabler? Jeg vil jo gerne høre dem på mit eget setup inden jeg bestemmer mig, og gerne flere forskellige..

Til top Vis Jespertheil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespertheil
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes