Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 11:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Yamaha/Audiovector (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikejensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 11 April 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen. Efter og ha set alle jer andres fine anlæg, ville jeg os lige vise mit. Det er godt ik noget specielt. Men er selv tilfreds med det, og det er jo hovedsagen. Er kun 15, så har ikke haft mulighed for at tjene penge i så mange år endnu...

Anlægget består af følgende:

Receiver: Yamaha RX-V420RDS

DVD-afspiller: Yamaha S-520

Højtalere: Audiovector c2mk2

Fjernsyn: Panasonic 28", 100 Hz, wideschreen

Højtalerkabel: Ixos 6004 biwirekabel

Som sagt ikke noget specielt, men man skal jo starte et sted..

Undskyld kvaliteten på billederne, men de må jo ikke fylde en dyt herinde.

 

Næste indvisteringer:

Baghøjtalere: Audiovector c1mk2

Subwoofer: Yamaha YST-SW800/ Cerwin vega 12/15" Kan ikke helt bestemme mig..

Ris og ros modtages gerne...

 

Til top Vis Mikejensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikejensen
 
stefan89
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 11 April 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

kanon fed højt. du har.. spiller selv med dem og har arcam til at drive dem.. og jeg kan kun gi' dem ros til pengene.. havde selv yamaha forstærker for ikk så længe siden, men så bestemte jeg mig for at købe arcam.

mvh. stefan

Til top Vis stefan89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stefan89
 
Mikejensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 11 April 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

ja.. jeg jeg har heller ikke noget at brokke mig over, ved dem... Regner med det bliver endnu bedre når jeg får c1mk2'erne.. Elsker at lytte til musik i kvardrofoni.. Syntes klart det lyder fedest..

Hvad sub angår.. Hvad vil i så anbefale af yamaha og cerwin vega... det skal være en der kan flytte en HELVEDES masse luft... Har en ven der har et sæt Dc 15'ere.. og de kan flytte EXTREM meget luft.. Men har også hørt at yamahas skulle kunne en del... Menhvad er jeres erfaringer med de to mærker..??

 

Til top Vis Mikejensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikejensen
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 11 April 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Rigtig flot setup  Jeg kører selv med C1 mk. II som baghøjtalere i mit setup. Jeg forstår dog ikke helt det med at høre musik i mere end 2 højtalere. Det er forbeholdt film i min verden.

Mht. sub vil jeg anbefale dig at kigge på en Audiovector C-sub. Den passer da til dit system. Jeg har selv haft en, og det er sku en dejlig lille sag. Den kan sagtens spille højt og flytte luft (med mindre din stue er 50 kvm) og samtidigt er den langt bedre til musik end både Yamaha og CV. Så giv den et lyt.



__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
Mikejensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 11 April 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Har også set lidt på Audiovector's sub C. Men syntes umiddelbart den ser så lille ud, og har dermed konkluderet at den intet kunne. Men jeg er måske helt galt på den der.? Mit værelse er iøvrigt kun 10 km2.. Men får snart et på cirka 20.. så det kan godt være at yamaha og cerwin vega er overkill, til mit lille værelse..

Til top Vis Mikejensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikejensen
 
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 11 April 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Det ser fornuftigt ud .. noget af et "begynder-anlæg" ! Tillykke med det !

Synes også det er synd at høre musik i mere end stereo, hvis det da ikke er beregnet til det .. men det er jo en smagssag - så ingen pegen fingre herfra ..

Mht. sub, så har jeg hørt andre snakke godt om Yamaha's subs herinde så vidt jeg husker, det kan være du kan finde nogle indlæg hvis du bruger søge-funktionen.

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^
 
Mikejensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 11 April 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Tak for de fine ord..

Det er umiddelbart også yamahas sub jeg brænder mest efter at få fingrene i. Men det er os den dyreste. Men det må jeg jo bare lære at leve med...

Det med søgefunktionen vil jeg da lige prøve så.. Tak for oplysningen

 

Til top Vis Mikejensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikejensen
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 11 April 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hvis dit rum ikke er størrre end 20, tror jeg ikke du vil få problemer med at den er for lille. Det havde jeg i hvert fald ikke. Du kan jo også dele forholdsvist lavt på den (ca. 50 Hz), da dine C2 kan tage en god del af bunden, og derfor kun lige skal supleres længst nede.

Men hvis du køber i en butik, kan du måske låne med hjem, eller lave en aftale om at du kan levere den tilbage, hvis du ikke syntes den er kraftig nok. Men du skal tænke på at det ikke er størrelsen men gørelsen . Jeg mener den indbyggede forstærker er på 320 watt i C-subben.



__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
Mikejensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 11 April 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

ja det var da en mulighed.. Altså at låne den med hjem. Men kan se den står til cirka 4400 kr.. Det kan man jo også få en brugt yamaha ystsw800 til.... Men hvis C-subben kan klare det, vil jeg da hellere have den, for så passer den jo også ind til højtalerne.. Mnn jeg må se hvad ørene siger til de forskellige.. Der er jo ikke andet for end at høre dem begge, og så se hvad jeg syntes bedst om..

Til top Vis Mikejensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikejensen
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 11 April 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Mikejensen skrev:

Der er jo ikke andet for end at høre dem begge, og så se hvad jeg syntes bedst om..

Det er ganske afgjort. Jeg har dog hørt, at Yamaha ikke er sagen til musik. Det skulle de i mange øjne være for langsomme til. CV har jo aldrig rigtig været egnet til at spille musik

Held og lykke med lytningen herfra.



__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
Mikejensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 11 April 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hehe,.. ved godt der er mange der siger CV  ikke kan spille musik. Men bas det kan de lave.. Og de er gode til det (bare min mening) Har også hørt at de siger yamaha'erne er for langsomme til musik, men tror nu godt jeg kunne leve med det hvis det var. Bare den kan lave en god dyb bas. Så er jeg tilfreds.. Skal os ha anskaffet mig en bærbar, skal nemlig på HTX til næste år.. Så det kan godt være det kommer til at trække lidt ud, før jeg får råd til en sub. Men der er ikke andet at gøre end arbejde lidt mere..

Til top Vis Mikejensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikejensen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes