Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 20:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Jean Michel Jarre - Aero (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Købte for nylig denne cd+dvd, og det må siges at jeg er imponeret.

DVD´en er optaget i DTS, og her har han virkeligt formået at udnytte formatet. De eneste billed der er, er af en fransk kvindes øjne. Hun er blevet sat ned og har lyttet til hele dvd´en og så er hendes øjne filmet uklippet i de 75min den vare. Meget godt fundet på.

Han har været et år om at lave den.

Et must for fans, og for folk der godt kan lide godt produceret musik i DTS.

http://www5.cd-wow.com/detail_results.php?product_code=14016

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Til jer der ikke har spottet mit indlæg, køb den!
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
Audiophile
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Jeg er en stor fan af Jarres tidlige udgivelser (Oxigene, Equinoxe, Magnetic Fields) og derfor købte jeg straks Aero da den udkom - desværre er jeg blevet meget, meget skuffet.

For det første er det ikke DVD-Audio som oprindelig annonceret, men det er nu ikke så væsentligt, da den for det andet er lidt af en stinker!

Efter adskillige gennemlytninger af surroundskiven, sidder jeg tilbage med indtrykket af en mand, der er gået fuldstændig bananas med de mange muligheder,der opstår, når lyd kan mikses i 5.1. Der er de særeste panoreringer, som virker forvirrende og på mange spor er der direkte huller i disse panoreringer - lyt f.eks. til spor 3 på dvd'en med Oxygene 2 - det lyder intet mindre end forfærdeligt med tilfældige, ubegrundede effekter og til tider store huller i lydbilledet. Aero er en overproduceret og ligegyldig udgivelse, der højst kan bruges som demodisc, når svigerfar skal høre lidt surroundeffekter - musikalsk er den noget møg!

At mikse i 5 kanaler er en vanskelig opgave og den har Jarre ikke været voksen. Det er lidt det samme med Mike Oldfields genudgivelse (nummer gud ved hvad) af Tubular Bells i DVD-Audio, der kom sidste år. Der bruges effekterne og surroundkanalerne også alt for meget - den er næsten ligeså overproduceret som Aero.

På det seneste har jeg nydt Mark Knopflers udgivelser på DVD-A - Shan-Gri-LA og Sailing to Philadelphia. De er produceret langt mere diskret med en rimelig brug af bagkanalerne. Bothers in Arms er også kommet, men på SACD som jeg desværre ikke kan nyde derhjemme - ærgerligt da Jeff Waynes "War of the Worlds" er på vej på SACD og Pink Floyds DSOTM allerede eksisterer med Wish You Were Here på vej.

Flaming Lips' Yoshimi Battles the Pink Robots er også ret godt mikset og så er der selvfølgelig Elvis #1 på DVD-A.

Til top Vis Audiophile's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audiophile
 
Audiophile
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

P.S. Kvinden der har lagt øjne til, er Jarres kone - måske er det derfor hun kan holde ud at lytte hele dette makværk igennem i et take!
Til top Vis Audiophile's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audiophile
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gi´dig ret i at han er gået lidt amok med effekterne, men jeg synes bestemt ikke det er et makværk.

Hvad er det du skriver omkring Pink floyd? DSOTM = Delicate sound of thunder m......? Er den kommet på SACD?

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
Stig Mogensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 April 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Dark Side Of The Moon ?

__________________
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*
Til top Vis Stig Mogensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stig Mogensen
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

hehe nå ja, den har jeg jo.....pudsigt at det næsten passer med delicate sound.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
Audiophile
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

OK - makværk er måske nok for stærkt et udtryk, men jeg bryder mig ikke meget om den. Vil hellere have de gamle som remastered til DVD-A.

Hvad Delicate Sound of Thunder angår - når du nu bringer den på bane - jeg tror ikke at den kommer, men på www.brain-damage.co.uk kan du læse mere om PULSE, der forhåbenligt snart er på Amazon virtuelle hylder!

Til top Vis Audiophile's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audiophile
 
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1540
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

De eneste billed der er, er af en fransk kvindes øjne. Hun er blevet sat ned og har lyttet til hele dvd´en og så er hendes øjne filmet uklippet i de 75min den vare. Meget godt fundet på.

Han har været et år om at lave  den.http://www5.cd-wow.com/detail_results.php?product_code=14016


umiddelbart lyder det da noget kedeligt, men ok - jeg kan godt lide hans musik, om end det til tider er noget svært at høre nogen forskel på numrene - tak for tippet - vil da se om jeg kan finde den, der er jo ingen der siger man behøver at se på "filmen"

Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Jeg synes bare at delicate sound of thunder er så meget bedre end pulse.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes