Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 14:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Afkobling af HT’ere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Hej Alle!

DEN LANGE
Jeg er efter mange år tilbage, med et spørgsmål endda.

Langt om længe fik jeg blæst mine Dali 104'ere fra hinanden. - Det har tilladt mig at købe erstatninger.
Endte på Dalis 450'ere, som på alle punkter er et niveau eller to frækkere. Og stadig møgbillige! = 1000,-

Mit spørgsmål går på afkobling. Hvad bruger folk for tiden? - Er det Spikes, eller noget skum. Havde selv Jjazz-feet på 104'erne, men på trods af den
lovede evne til at genvinde formen, er de nok ikke til at redde fra 104'erne.

Selvfølgelig er det af lydmæssige årsager jeg vil gøre dette - dog er der en mindre sidegevinst ved at gulvet ikke ryster så meget - og at højttaleren ikke
bliver slidt på undersiden. De er allerede begyndt at smide lidt skæl - ikke noget synligt, da det ser ud til blot at være et af flere lag, men vil nu alligevel
gerne
undgå det. Især fordi det ser lidt sløjt ud med små sorte flager spredt rundt om mine HT'ere.

DEN KORTE
Hvad bruger I til at afkoble jeres HT'ere - og hvorfor/hvorfor IKKE?

mvh
Simon The Sheep That Got Lost

__________________
The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
Til top Vis Phat Simon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Phat Simon
 
Kim
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 20 Februar 2014 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Ud fra det du har skrevet, antager jeg; at du har trægulv !

På trægulv vil du med spikes sætte gulvet i svingning, så gulvet spiller med !
Gummi eller anden blød afkobling, vil ikke sende lyden i gulvet, derimod står højttaleren ikke stille, den bevæger sig
som følge af bassens bevægelser - lyden vil været mudret og upræcis - det er der nogle som kan lide ! Kork lyder i
retning af gummi.

Hvad gør man så, hvis man ikke vil lytte på gulv-musik eller mudder-lyd ?
Nogle bruger fliser og spikes - andre sandkasser, fliser og spikes, osv.

Det nemmeste og billigste er 3 små hårdttræs-klodser under hver HT - de sørger for at HT står stille, giver et godt
perspektiv, rydder op i bas-området ( fjerner en stor del af rummets resonanser ).
Bagdelen ved disse klodser er, at man så kommer til at lytte på anlægets lydkvalitet. Hvis det lyder dårligt, bliver
klodserne dømt ude, og så har jeg ikke et råd til dig....jo prøv at lytte på klodserne et stykke tid, så du vænner dig til
lyden, og så gå tilbage til det du kom fra... måske din lydopfattelse har ændret sig. Prøv evt.: Hård plastik og/eller
stålmøtrikker.
Hvis du kan lide lyden af træklodserne, findes der bedre og dyrere løsninger på markedet:

W&M Symbio P-1 (disse bruger jeg)
Sort Kones
Du kan sikkert finde flere, hvis du søger afkobling her på sitet eller googler.

Jeg vil ikke bruge gummi eller blød afkobling, selv en lille gummiring til at stabilisere en ellers hård afk. vil kunne høres
som i f.eks Cerapuc.


Dette er hentet fra en anden tråd:    http://www.hifi4all.dk/forum/fo rum_posts.asp?TID=94015&KW

Jeg har prøvet: Cerapuc, Coldrays, kork-domer, Symbio P-1, diy asketræ-klodser og gummi.... alt på trægulv !
Symbio giver det bedste resultat i mine ører, de strammer bassen op og giver en mere nuanceret lyd, færre
resonanser i
rummet. Mellemtonen bliver mere præcis og areal-mæssigt mindre i perspektivet, dvs. meget 3D forbedring, klodserne
giver
en
naturlig klang og glød i stemmelejet - virker meget åben !
Coldrays er tæt på Symbio, men en anelse mere komprimeret og kølig i lyden.
Træklodser lyder ok, men mangler præcission ifht. Symbio ( hvis der anvendes 2 klodser med stålkugle imellem, falder
lydkvaliteten ).
Cerapuc og kork giver mindre præcis mellemtone, og lyder mere grov og ru, knap så gode i perspektivet.
Gummi lyder uldent og upræcist, med svampet bas.









__________________
mvh. Kim
Til top Vis Kim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes