Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2024 | 21:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: et lille spørgsmål om antenne stik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gnuen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har endelig fået erhvervet mig en udemærket tuner, men nu er jeg nået til et problem, allerede før jeg har tændt den. Jeg ville først have smækket mit tv-antenne stik i den, bare for at lave et hurtigt tjek, men det virkede ikke som om det kunne gå i(det var rigtigt mht. han og hun), så tænkte jeg dumme Gnu, du ved da godt at radio antenne stik er en tand mindre end det stik der er i tver's antenne stik og fik mig lyn hurtigt overbevist om det.
 så gik jeg igang med at lede, og efter noget tid, fandt jeg en gammel stue antenne fra et relativt billigt anlæg frem. men samme reultat, kan ikke få stikket ind.

 er det mig der ikke bruger nok vold, eller er der rent faktisk forskel på størrelsen af coxial antenne stik, har self. konsulteret manualen, men alt hvad den kan fortælle mig er det samme som jeg kan læse bagpå, nemlig at det er til 70 ohm's stik.

 håber der er lidt hurtig hjælp at hente, inden jeg får rykket alt mit korte hår ud af kraniet,
Til top Vis Gnuen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnuen
 
Gnuen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

nu har jeg også fået andet menneske til at hjælpe med at teste om stikkene passer sammen, og den enedelige konklution er at det gør de ikke... men hvad gør man så ?.. ved godt det her ikke er så spændende som nogle af de andre diskutioner, tilgenægld er der her mulighed for at give konkret hjælp!
Til top Vis Gnuen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnuen
 
BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hmm lyder meget underligt!! Der er ikke nogen forskelle på radio og tv stik.. Der findes kun én størrelse. Kan det tænkes at du bare er for forsigtig og ikke tør at "trykke" TIL ? det kan være "hullet" i Hun stikket er lidt ... snævert...  Sorry kunne ikke lige udtrykke mig anderledes
Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi
 
Gnuen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Nej, der er ikke bare tale om en stram åbning, hø hø... men nu fik jeg taget afspilleren ud i lyset hvor jeg kunne konstatere at stikkenes ydrekreds var prævis den samme som på et han stik, tænkte ca. et øjeblik hvorefter jeg fandt et hun stik frem, der tilsyneladene passer i.

 her er så to nye spørgsmål:

 1. stangen i midten passer ind i et hun stik, selvom der er et hul i den, er jeg den eneste der ikke er stødt på det før?

 2. (og det vigtige) kan det virkelig passe at der sidder et han stik på selve tuneren ?  


Til top Vis Gnuen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnuen
 
Bender
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 84
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige søgt lidt ved Brinck elektronik (www.Brinck.dk) og der var der flg (under løsdele, stik, antennestik):

---Coax TV-stik, "gammelt" med tynd pind----

Kunne det ikke lyde rigtigt, for du siger at stikket på tuneren har hul.. ?, der er desværre ikke billede



__________________
... Intet lyder så dårligt at det ikke lyder godt for nogen...
Til top Vis Bender's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bender
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Det er meget normalt at der sidder et hanstik bagpå tunere. Det gør der også på min egen Harman Kardon.

Det stik, som Bender har fundet, har jeg ikke set i nyere tid. Jeg har set det brugt for mange år siden på vægdåser til kabel-TV. Stikket har en større diameter end dem vi kender idag. For at gøre forvirringen total, var der 2 slags: et med tyndt ben og et med et tykkere ben.



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Gnuen skrev:
Nej, der er ikke bare tale om en stram åbning, hø hø... men nu fik jeg taget afspilleren ud i lyset hvor jeg kunne konstatere at stikkenes ydrekreds var prævis den samme som på et han stik, tænkte ca. et øjeblik hvorefter jeg fandt et hun stik frem, der tilsyneladene passer i.

 her er så to nye spørgsmål:

 1. stangen i midten passer ind i et hun stik, selvom der er et hul i den, er jeg den eneste der ikke er stødt på det før? Ja det har jeg set før, dog var det stadig tydeligt ( i lys) hvilket der var han og hun.

 2. (og det vigtige) kan det virkelig passe at der sidder et han stik på selve tuneren ?   Jeg er lidt i tvivl - men mener faktisk at det er rigtigt nok, det er omvendt på tv'et


Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi
 
Gnuen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

ok, så er den del af mysteriet løst. men hvad så nu... Jeg skal ikke bo her hvor jeg bor mere end et par måneder, så jeg må helt ærligt indrømme at jeg ikke gidder til at trække kabel til radio over fælles antenne.
 
 kan se på min billige stue antenne at det eneste der sidder en ledning på er den midterste pind, er det på samme måde når han og hun pludselig er omvendt.
 eller er der nogen der kan anbefale mig en prisbillig løsning ?
Til top Vis Gnuen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnuen
 
tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 673
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

 

 Tunere har omvendt stik af tv for ikke at forveksle antennerne,  det er helt normalt.

 

Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted
 
BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

For et sikkert resultat så er det bedst at trække kabel til fælles antennen, men der er altid mulighed for at putte en ledning i stikket på tuneren og hænge den op af en mur/bag et billede.. det virker fint.. hvis du har okay modtage forhold.

 

Mvh. BenFi

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi
 
Gnuen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

har fine modtager forhold her, tilgengæld er mit kabel tv ret dårligt (jeg er lidt ligeglad, ser meget lidt fjernsyn), men da det her som sagt kun er meget midlertidigt , mens vi venter på vores hus og det er meget besværligt med alle de kabler der skal til, så gidder jeg ikke for bare at skulle fjerne dem igen om kort tid.

 men altså bare en ledning på det inderste stik, det burde selv jeg kunne fixe
Til top Vis Gnuen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnuen
 
Gnuen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Problemet er løst... ahhh og signalet er krystal klart!
Til top Vis Gnuen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnuen
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hej !

På hybridnet er fm lyden ringe en god fm antenne på taget er det bæst.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 280
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Og når du nu siger dit kabel tv er dårligt så prøv med nogle ordentlige antenne stik og kabler ikke de billige sorte og hvide der følger med tv´et.

Jeg har selv lige fået en aha oplevelse ved at købe nogle specielle antenne stik og noget ordentligt antennekabel...
Nu er mit  kabel tv ikke dårligt... Det er knivskarpt.

Til top Vis Kristiankk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristiankk
 
tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 673
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har gode kabler og et fint billede på mit tv, men tuneren spiller altså MEGET bedre på min Magnum dynalab antenne.
Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes