Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 07:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny Receiver/CD setup? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
splum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Februar 2013
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 07 Februar 2013 kl. 02:19 | IP-adresse registreret  

Hej kære eksperter.
Jeg er desværre i den situation at jeg blankt må indrømme, at jeg er helt væk, hvad angår teknisk kunnen og forståelse, så
jeg håber i den grad på, at der er nogle med lidt mere ekspertise som vil være behjælpelige med et par råd.
Jeg har prøvet at sætte mig ind i tingene ved at læse diverse tråde, men med manglende forståelse bringer disse ofte ringe
klarhed over tingene. Da jeg dog er den grundige type, og mindre spontane, håber jeg på, at forummet har nogle ideéer til
hvad jeg skal søge efter.

Har aldrig købt anlæg før.

Jeg mener endelig at det er tid til at erhverve mig noget udstyr der kan spille. Desværre er pengepungen ikke super stor, og
kan derfor, omend jeg gerne ville, ikke investere mere end max. 3500 kr. på nuværende tidspunkt.

Mit behov er:
                        en reciever med CD og DAB-funktion, hvor fladskærm, iPod og en ældre LUXMAN pd121 grammofon, skal
                        kunne tilsluttes.
                       høj talere (tænker umiddelbart to til min lille stue)

Kan jeg klare mig med dette eller skal jeg også bruge en subwoofer?

Min kæreste har fundet dette tilbud hos Hifiklubben, men jeg kan slet ikke vurdere, hvorvidt det er noget ved.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/denon_rc d-m39-argon-6350_stereoanlag.htm
Vil nødig være overladt til at vurdere på udseendet af højtalere når det kommer til lyd.

På trods af, at jeg aldrig har skulle finde et anlæg, anser jeg mig selv for at være rimelig kritisk med lyd. (Ved godt at mit
budget modsiger dette :) )

Har set at andre anbefaler at man får mest for pengene ved at købe brugte højtalere på DenBlå. Det er ikke en hel balsal de
skal kunne spille op, men kun en lille 20 kvm stue.

Jeg takker ydmygst, hvis nogen skulle hjælpe mig med lidt skriverier om, hvor jeg skal lægge mit fokus. På reciever eller
højtalere? og i så fald, hvilke keywords, mærker, eller andet, som jeg skal se efter når jeg søger rundt på DenBlå og andre
steder.
Eller om jeg bare skal spare nogle tusinde kroner mere op over et par måneder og købe et eller andet superanlæg :) Alle
råd er mere end velkomne.      

På forhånd mange tak.
Til top Vis splum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af splum
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1620
Sendt: 07 Februar 2013 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Der er et lille komplet system her:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=240469

Og højttalere, der vil jeg prøve at lytte til dem her:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=240486

KEF laver generelt kram og så kan du altid give dem lidt maling eller klister-finer, hvis udseende ikke er til jeres smag.

Så burde du komme i mål for ca 3200 - med alle funktioner i behold.

Så er spørgsmålet bare om du kan have det stående, fylder det for meget, bliver de presset helt op i et hjørne osv. Men det er nok noget du først helt finder ud af, når det kommer ind i huset.

Hvis du kan finde et sæt b&w p4, så er det også rigtig godt - de går typisk for ca 1000 kr for et par. Parret med en Cambridge Azur 640A, som kan finde til max 1500 rundt omkring. Dette system har jeg hørt spille behageligt og lige ud af landevejen, uden problemer, med fin diskant og god bas, samt klar mellemtone - i en mindre stue med nogenlunde spartansk indretning. Men igen det er en smagssag. Og i dit tilfælde ville jeg nok bare se hvad der sker. Det kan være du går helt amok, når først du blod på tanden. Eller også ender i op med 2 sæt trådløse høretelefoner, som i sidder med i sofaen
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 570
Sendt: 07 Februar 2013 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Du er ude i et svært ærinde, da den kombination af funktioner og tilslutningsmuligheder du gerne vil have er relativt sjælden:

Køber du et ældre anlæg, vil det typisk ikke have DAB og/eller tilslutning for Ipod. (Riaa er absolut heller ingen selvfølge).

Køber du et nyt/nyere vil der sjældent være indbygget Riaa (grammfonforstærker), ligesom du risikerer at der meget få tilslutningsmuligheder.

Det Denonanlæg kæresten har set på i Hifiklubben, kan du f.eks. ikke slutte din pladespiller til uden at investere i en ekstern Riaa. Og så har du opbrugt de
analoge tilslutningter, så fladskærmen skal tilsluttes med med Toslink (optisk digitalt) som eneste mulighed.

Det anlæg Digital Thor linker til, opfylder så vidt jeg umiddelbart kan se alle dine/jeres ønsker - men det er mere undtagelsen end reglen i den type anlæg.
Så også en stemme på det herfra. Jeg har ikke hørt præcis den model, men mange andre Denon-anlæg i budgetklassen. Generelt gør de det rigtig godt til
prisen IMO.

Bliver det ikke lige det anlæg, så vær opmærksom på tilslutningsmulighederne når du søger videre. Du kan sagten købe både Riaa og evt. andre konvertere
for sig selv. Men det kræver at der er en ledig analog tilslutning, ligesom du naturligvis skal indregne pris og plads til den også.

De højttalere Digital Thor foreslår er også glimrende, men hvis det kniber med pladsen kan i sagtens få udmærkede stander/reolhøjttalere i samme
prisklasse, der kan spille en stue af jeres størrelse op. Et tilfældigt eksempel kunne være: id=240361">http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=240361 som
er en glimrende lille højttaler.

EDIT: Så lige din anden tråd om ny pickup, at du er opmærksom på behovet for Riaa. Hvis du er indstillet på en ekstern Riaa, udvider det mulighederne
for anlæg ganske betragteligt.
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E
 
splum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Februar 2013
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 09 Februar 2013 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Super. Tak for gode råd.
Jeg kan ikke komme ind på Digital_Thors anlæg - linket virker ikke.

Højtalerne lever desværre ikke op til kærestens æstetiske krav. Tror vi skal ud i nogle kompakte der skal hænge på
væggen.

Efter at Digital Thor anbefalede Cambridge Azur 640, har jeg søgt lidt på den, og den ser fin ud. Og så får den også gode ord
med på vejen til prisen. I vores minimalistiske/spartanske 2-værelses er det dog ikke vildt populært at det fylder så meget
mere end hvad kæresten fandt på hifiklubben, men jeg tænker ud fra jeres anbefalinger at man her får mere lyd for
pengene.

Hvad tænker i om dette tilbud på dba? Skal jo også have DAB og CD, så måske det ikke er en dum pris? Har fået den ned i
2700,-
http://www.dba.dk/stereoanlaeg-cambridge-audi/id-89143841/

Kommer jo godt nok lidt over budget, men det går nok.

gider I linke igen til Digital_thor's foreslåede anlæg?
Til top Vis splum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af splum
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes