Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 02:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Amerikansk lyd med fransk islæt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 24 December 2014 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  


Jeg flashede for ca. et år siden mit Audia Flight anlæg. Det har jeg solgt og købt mig et sæt Aragon Palladium monoblokke og en Belles 28a pre med indbygget Riaa. ML Ascent og min elskede Audiomeca Mephisto IIx er det samme og kabler ligeså. Jeg har så fået købt mig en Thorens 320 pladespiller som virkelig lyder super og har fået mig til at lytte en del på lp igen. Men min Mephisto er nu altså bare klasse. Lige et juleflash med Gary Moore og Blues for Greeny. fedt album iøvrigt.

God jul og et good sounding 2015 herfra




__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3095
Sendt: 24 December 2014 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Flot opsætning, men jeg tror et stort blødt tæppe på gulevet foran højttalerne ville gøre underværker. Rummet ser lidt hårdt ud med alle de fliser og glas. Evt. dæmpning/diffusering på væggen bag højttalerne er også en mulighed.




__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 24 December 2014 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Der er ok lyd herinde. jeg har 8 graders hældning på loftet og hele bagvæggen er med lamel gardiner + jeg har store malerier og bogreol på sidevæggene. men jo et løst tæppe ville dæmpe lidt men mine hunde p***er på det tror jeg. Men et rum må bare ikke være fuldtsændigt dødt. Når vi er i studio er der kun ganske få ting der dæmper lyden men placeret korrekt.

lidt af sidevæggene her




__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 24 December 2014 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Det ser sku lækkert ud. jeg sad lige og ventede på at der var en der skulle foreslå et tæppe på det flisegulv . virkelig lækre sager. god jul.



__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 24 December 2014 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg bliver nød til at hente mit løse tæppe igen. man kunne jo rulle det sammen når man ikke lyttede musik. har ikke midre end 3 tæpper til at ligge oppe på mit kontor. 

__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 24 December 2014 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Lækkerts system du har dig der

Mht. tæpper, så køb et billigt langhåret tæppe i jysk. Brug så i perioden du lærer hunden ikke skal besørge på det. Så kan du altid finde et
pænere/dyrer tæppe senere. Vi har indtil flere af disse rundt i huset og hunden har kun besørget en enkelt gang, hvor vi glemte at holde øje med ham
i starten inden han blev helt renlig. Så det kan altså fint lade sig gøre.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 25 December 2014 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg lige bestilt nogen absorber i 4sound som kommer til at dække 0,9x1,8m i hver side bag ved ht. Det må tage en del af rumklangen og så smider jeg et løst tæppe foran på gulvet. I har ret akustikken er en kende hård herinde. Opfølging følger når dimserne er kommet på plads.

__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 25 December 2014 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Er det ikke bedst at diffuserer lyden istedet for at dæmpe den ved bipolare højttalere?
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 25 December 2014 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Muligvis men jeg har så meget spredning på allerede at jeg tror at absorber er vejen frem for mig.
Jeg kan jo altid smide mindre plader op hvis det er.


__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 25 December 2014 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Det er sgu lækkert grej, tillykke med de "nye" monoblokke.....
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 27 December 2014 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Tak Dumbo. Jeg er rigtig glad for det hele. Jeg syntes især Thorensen imponerer hvis man tager den pris jeg købte den for i betragtning. Det er muligt at den Riaa der sidder i belles hjælper til positivt. Jeg har ihvertfald ikke hørt så meget vinyl siden 90erne som jeg gør nu. Skide hyggeligt ,men jeg syntes også jeg har en suveræn dejlig cd lyd ,men det har jeg haft siden jeg købte mephistoen. Så det er bare lækkert det hele. glæder mig til at eksperimenterer lidt med absorbere når de engang kommer. tror jeg vil starte forsigtig og kun smide 0,6x 0,9 op i hver side til at starte med. Måske bruge et par stykker nede ved gulvet i hvert hjørne for at styre bassen lidt. Men jeg har på ingen måde voldsom bass i dag. Det er muligvis Ascent der ikke er så basset. men håber på et tidspunkt for råd til et sæt Summit som efter sigende har rigeligt bass.Ja man bliver jo nok aldrig helt færdig.

__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 28 December 2014 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet lidt i tvivl om om det skal være absorber eller diffusere. Men hvad jeg har kunnet læse mig til så ville diffusere måske være mest optimalt så det hat jeg lige bestilt ved Thomann. Det er muligt at man skal have en enkelt absorber eller 2 også ,men nu prøver jeg mig lidt frem.

__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 28 December 2014 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Tror det bliver svært at få en ordenligt bas fra de ML ht, har selv haft et sæt af de større modeller, købte dem desværre uden først at have lyttet til dem og aldrig er jeg blevet mere skuffet over nyindkøbt udstyr som dengang.
Jeg kan ikke komme på at jeg har haft højtaler med ringer basgengivelse.

Jeg er helt enig i at dit rum ser meget hård ud og kan næppe tro at akustikken er særlig god, men fint ser det da ud.

__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 28 December 2014 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ikke Ml har dårligere bas end de VA Mahler jeg havde før. Må man spørge hvilke ML du havde. Så vidt jeg er orienteret er der vist rigeligt med bas i f.eks Summit X, men jeg har ikke fået dem hørt endnu

__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 28 December 2014 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Havde Odyssey og ja rigeligt med hvad jeg vil kalde udetaljeret plummer bas, men det er selvfølge min mening og ikke nødvendig vis din

__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 28 December 2014 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Jeg er ret sikker på at der sket meget siden Odyssey og sikkert også siden Ascent. Jeg har som skrevet ikke hørt Summit ,men har hørt de små Electromotion og de lyder IMO rigtig imponerende ,men smag og behag er jo heldigvis ret forskelligt.Jeg tror uden at være særlig teknisk at den aktive bas der er i de nyere ML er bedre at tyre.


__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
cadmann
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Oktober 2010
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 02 Februar 2015 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Bar køb en sub til de  små electromotion så virker det
Til top Vis cadmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cadmann
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 02 Februar 2015 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Audiomeca Mephisto IIx er en rigtig god cdafspiller synd han stoppet dem fik jeg solgt en del af,,, mere synd for alle dem der aldrig nået at høre en rigtig cdafspiller før de hoppet på filer.
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
biceps
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 02 Februar 2015 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Få lige noget tæppe på de fliser :-)
Til top Vis biceps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biceps
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 04 Februar 2015 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Ja Audiomeca Mephisto 2x som min er bare en cd spiller man aldrig bliver træt af at høre på. Jeg er begyndt at høre en del vil på min Thorens 320 og det lyder også super ,men mephistoen lyder stadig bare bedre. Man skal helt sikkert op i en noget dyrere pladespiller for at finde noget der kan matche Meph. men den var selvfølgelig også kostbar da den var ny.

Har fået sat nogen diffusere op bag ved ht nu .Så jeg syntes det lyder super herinde. Der kommer ikke tæppe foran lige med det første.


__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes