Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 06:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Gammelt og nyt - i byt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 04 November 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

HI-FI sider på nettet.

Hej alle med hang til design og god lyd! Jeg sidder her ved computeren og undre mig over, at det er så svært at finde klubber der omhandler enkelte mærker. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et link til mennesker, der lytter til Sonus Faber.

Jeg har godt nok været på en græsk side men det omhandlede også meget andet.

Er der nogen der kunne tænke sig at give adresser væk på spændende sider om hifi, så skriv her.

Måske kan vi danne en klub.

Se side 2/3/4 - -----------

"Der kommer billeder igen, når disse er opdaterede."

Et enkelt billede af kæmpen!

19/12 fjernet



__________________
vh Mr. High End
Til top Vis mr highend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr highend
 
Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 236
Sendt: 05 November 2004 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Hej Morten...

Det lyder da som en god ide!

Vi er faktisk nogle stykker der mødes indimellem...

Med interesse...



__________________
Mvh Hans...
Til top Vis Hans Faber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Faber
 
mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 05 November 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hej Hans!

Det lyder som en rigtig god ide. Dog er der lige den finte i dette at jeg bor på Sjælland. Men det skal nu ikke forhindre ting i at ske. Lad os se om der er flere der vil være med på en slags klub.

Med hensyn til om du kender den person der har haft mine højttalere, så skal det være fordi du kender KT radio i København. Jeg er nemlig 1 ejer på disse.

Med SF hilsen Morten



__________________
vh Mr. High End
Til top Vis mr highend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr highend
 
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 864
Sendt: 05 November 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hej Hr, Highend,

Flotte højttalere du har der - hvad hedder den SF model? Jeg synes ikke jeg har set den før, og i hvertfald aldrig hørt den.

Hvad udstyr spiller du ellers på, kan du fortælle lidt om hvordan det lyder?

Forresten er jeg da helt med på at lave en lille "klub", om ikke andet så for at udveksle meninger og erfaringer omkring sonus faber og hifi via nettet.

mvh. Malthe

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK
 
mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 05 November 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hej Malthe!

Modellen er Sonus Fabers topmodel "Extrema" fra 1991. Vejer ca 100 kg. med stander - altså pr. side. Den er lidt tung og danse med. Derfor har jeg i øjeblikket en Proceed HPA2 med 500w i 4 ohm (som den køre i) - det giver god liv i højttaleren. Jeg ved fra andre der har denne højttaler (som der kun er lavet 1000 eksemplarer af i verden) at monotrin lige er sagen - hvorfor ved jeg ikke.

Jeg har ikke den store erfaring i at lave hjemmeside, så måske er det et godt forum vi er i lige nu.

Et billede mere! Slavebassen på bagsiden - med justering naturligvis.

19/12 fjernet

 



__________________
vh Mr. High End
Til top Vis mr highend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr highend
 
dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 404
Sendt: 05 November 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt med på denne idé og tænker også på hvorfor fanden jeg ikke fandt på det selv?

Måske noget med at så er man "for meget" når man laver mærkeklubber !

Jeg har haft Minima og har nu Signum standerhøjttalere.

Har altid ønsket at se og høre Extrema, så mig og Hans, som jeg kender godt, kan køre sammen til sjælland og besøge dig, hvis det bliver til noget.

Ville gerne have sat et par fotos ind men kan ikke få dem ind her på meddelesen. Hvordan gør jeg?

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige
 
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 864
Sendt: 05 November 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt forestille mig den skulle have nogle watt at leve af, men det har du jo også!

Jeg var også inde på sonusfabers hjemmeside hvor den også var beskrevet. Det er dog lidt mærkeligt synes jeg at alle deres modeller gennem tiderne ikke er beskrevet. Ikke engang Amati Homage nævnes under "history". Ved du om produktionen er stoppet efter at Stradivarius er lanceret?

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK
 
mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 06 November 2004 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Hej Malthe og Dige!

Lad os se på tingene! Jeg kunne godt tænke mig vi var flere - hvad nu hvis der var en eller flere der havde de nye modeller.

Det jeg synes er interessant er og høre tingene i virkeligheden. Jeg kende mange der bare har "læst" om tingene eller set billeder og derved allerede ved hvordan det lyder.

Sonus Faber har sin egen karakter - musikalsk - nem alt leve med i længden. Dog er de også kritiske over for hvad man spænder for. Dette kunne være sjovt at diskutere. Mon ikke der er flere der vil være med på dette?

En ting er sikker og det er at man skal lytte en tid for at dømme eller bare erkende, hvordan lyden er. Det tager tid og er ikke noget man kan gøre på en time eller så.. Man skal prøve at lytte igennem de mange ubekendte. Lytte til sin egen musik, høre på hvad der er gjort for at få det til at lyde som det gør osv.

Et billede af den lille "kæmpe", der er på spikes ovenpå plexiglas for ikke at gå igennem gulvet!

Morten

19/12 fjernet



__________________
vh Mr. High End
Til top Vis mr highend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr highend
 
dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 404
Sendt: 06 November 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Hej til jer igen,

Se venligt mit anlæg under "Mit anlæg" og derunder "Diges anlæg"

 

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige
 
Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 236
Sendt: 08 November 2004 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Hej igen Mr highend...

Du helt ret i dine betragtninger vedr. SF og deres lyd osv.

Har du også ejet Guarneri Homage, eller hørt dem og hvad syntes du så evt. om dem og deres lyd?

Jeg er frisk på en tur med  malthe over til dig!

Sonus Faber is the best 

 



__________________
Mvh Hans...
Til top Vis Hans Faber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Faber
 
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 864
Sendt: 08 November 2004 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Ja, det kunne være rigtig hyggeligt at mødes! Jeg er altid frisk på en tur ud i landet.. Jeg vil meget gerne ud og høre nogle flere SF-modeller, så det ville være spændende hvis der var nogen, der var med på at lægge hus og anlæg til!

Forresten Dige, flot anlæg du har - her er et hurtigt link: http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16375&KW=Di ge

Kan dine signum godt spille hele din stue op? Jeg har selv grand piano, og har tænkt på det kunne være interessant at prøve nogle andre SF modeller, så du må lige give besked hvis du skal skifte til nogle andre engang

Og til Hans - Tak for sidst - det var hyggeligt du ville kigge forbi. Jeg har arbejdet lidt videre med opstillingen og vinklingen af højttalerme ud fra de ting du sagde, og synes efterhånden det er blevet en del bedre end før. Jeg sender lige en mail senere idag til dig!

De bedste SF-hilsener,

Malthe

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK
 
mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 08 November 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hej Malthe og Dige!

Det kunne nok lade sig gøre - men jeg er lidt optaget de næste par uger. Jeg er travlt optaget i idrætsverdenen- med turneringer osv. Ellers kunne det være godt med en god snak om Sonus Faber og deres fortræffeligheder.

Jeg sender lige et billede af hvorledes mit anlæg så ud for kort tid siden. I dag er det slanket noget - det giver bedre lyd. Jeg har i dag spiket anlægget mere af. Det giver endnu mere præcist lydbillede.

Morten

 



__________________
vh Mr. High End
Til top Vis mr highend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr highend
 
mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 09 November 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Hej Igen!

Lidt billeder af den nye opstilling og med det slankere anlæg (- se ovenfor).

De mange afkoblinger gør helt sikkert meget for det endelige lydbillede. Fasthed, nuancer, rum og ikke mindst udklingninger har det givet. Hvad det helt er der er sket er svært at svare på, men de her Audiomagic afkoblinger er bare pengene værd. Men dette er der jo mange meninger om. Hos mig virker det absolut til det bedre. Og disse forbedringer afslører Sonus Faber højttalerne hver gang en ny ting sættes ind eller tages ud - det må da være optimalt.

Morten

 



__________________
vh Mr. High End
Til top Vis mr highend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr highend
 
270961
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 10 November 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Det ser bragende godt ud mr. Highend

Og de der Sonus Faber ser jo bare godt ud. Rigtig vintage-højtalere i superklasses lyd og håndværk..... og still going strong.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961
 
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 864
Sendt: 10 November 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig prof ud!

ER det dit proceed, som er afkoblet med 4 pulsat points? vil 3 ikke være mere optimalt, da den måske vil stå mere stabilt?

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK
 
mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 10 November 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

 

Tak hr. Dr. (gen-) Lyd.         &a mp;n bsp;      

Grundigt arbejde lønner sig jo som bekendt. Er lyden ikke tilfredsstillende kan det ofte betale sig at justere lidt for at få tingene til at falde på plads.

Ofte tror man jo græsset er grønnere hos naboen og det er jo oftest lettest at smide komponenterne på porten og købe nyt. Men prisen ..... !Og hvad med glæden????

Jeg har ialt fald lært, at man skal have udstyret en rum tid for at lære det at kende - og så tune det ind i forhold til omgivelserne. Se det er sport.

Hva´ med ham Jensen - tror du han har lyttet til alle de anlæg han har taget billeder af? Så er han i alt fald en hurtig og meget klog mand.

Mr. Highend

 



__________________
vh Mr. High End
Til top Vis mr highend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr highend
 
mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 12 November 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hej Igen!

Med hensyn spørgsmålet i Diges indlæg. Hvilken "Pick-up"?????

Ja jeg ved det var et svært spørgsmål - det fremgår ikke direkte af forsiden på pickup`en hvor den kommer fra. Det er en Mark Levinson pick up - en jeg har købt brugt.

Er der nogen der kender den?? Så vil jeg gerne spørge om nogle data.

Et kan jeg sige og det er at den spiller rigtig godt. Som resten af Mark Levinson programmet - fast og med autoritet.

Morten

 

 



__________________
vh Mr. High End
Til top Vis mr highend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr highend
 
HeJu
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 August 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 213
Sendt: 12 November 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Hej Highfly og andre,

Kan desværre ikke påstå at jeg er SF ejer - har faktisk ikke endgang lagt øre til et par, men jeg kan da bidrage med en side der burde gøre alle selvbyggere helt bløde i knæene - kombinationen af highend og snedkerkunst af højeste klasse - og at det er på Hollansk gør ikke det fjerneste - jeg kan sagtens savle alligevel.

Inside the SONUS FABER AMATI: http://www.hifi-notes.com/sonusfaberamatifabrikage-nl.htm

(Jeg ved godt det ikke er sådanne links du eftersøgte, men synes andre burde have lov at nyde disse flotte konstruktioner)

Mvh

HeJu

Til top Vis HeJu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HeJu Besøg HeJu's Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 15 November 2004 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=mr highend]

 


Tak hr. Dr. (gen-) Lyd.         &n bsp;        [IMG]height=37 http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley1.gif" width=61>


Grundigt arbejde lønner sig jo som bekendt. Er lyden ikke tilfredsstillende kan det ofte betale sig at justere lidt for at få tingene til at falde på plads.


Ofte tror man jo græsset er grønnere hos naboen og det er jo oftest lettest at smide komponenterne på porten og købe nyt. Men prisen ..... !Og hvad med glæden????


Jeg har ialt fald lært, at man skal have udstyret en rum tid for at lære det at kende - og så tune det ind i forhold til omgivelserne. Se det er sport.


Hva´ med ham Jensen - tror du han har lyttet til alle de anlæg han har taget billeder af? Så er han i alt fald en hurtig og meget klog mand.



Jo jeg har lytter til alt det jeg har haft .

Børn er der mange af herinde .




Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 21 November 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Vores hifi hobby er jo en slags sport, hvor mudderkastning ikke skulle være et tema. Sproget skulle gerne være så alle synes det er sjovt at være med.

Årsagen til at jeg startende "Sonus Faber sider" var for at finde folk med samme interesse - Sonus Faber - ikke for at alle skulle fortælle om alle deres irritationer over mærket, men for at give gode erfaringe videre. Måske for at starte en klub. Derudover var det lidt et "must" at vedhæfte et billede - ikke for at fremhæve eget anlæg, men for at sætte gang i debatten. Alle disse interesserede er jo fra hele Danmark - men samme interesse. Nemlig Sonus Faber højttaleren. Ikke mindst "ikke intresserede" i at skulle høre på alle mulige dumme bemærkninger fra mennesker, der ikke har hørt eller arbejdet med højttaleren.

Med lydhør hilsen Mr. Highend

PS! Alex som har set Pick uppen har ret. Det er en Mark Levinson pickup med vdh slibning. Den er også brugt, men kun til en test i High Fidelity.

 



__________________
vh Mr. High End
Til top Vis mr highend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr highend
 

Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes