Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 14:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Konevenligt men FEDT!*BILLEDER* (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kasperkaae
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Hej alle -

I lang lang tid har jeg overvejet om jeg skulle af med surround og nu "bare" have stereo. Det har jeg nu besluttet at jeg ville, og solgte mit surround. Det var et stort setup med DSP-A1 + DALI 850 etc etc.... Det fyldte en del, så nu har jeg købt et "konevenligt" setup, der samtidig, synes jeg, siger fremragende!!

Her er hvad jeg har købt:

Marantz Stereo Receiver 4320 + Marantz CD5400 + Dynaudio Audience 42 + til dette har jeg beholdt min System Audio SUB-EL50 til at give bund.

Hvad siger I ?

 

 

 

 



__________________
www.badboysofboogie.dk
www.thehithouse.dk
Til top Vis kasperkaae's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasperkaae Besøg kasperkaae's Websted
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

At jeg lige har solgt Dynaudio Confidence 5/Audience 52 for at købe Dali 850/450. Skørt, ikke?
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
kasperkaae
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

og nu vil jeg oploade billeder men IGEN er der problemer med siden.. det er snart for ofte!

OPDATE - Så er der lidt billeder!



__________________
www.badboysofboogie.dk
www.thehithouse.dk
Til top Vis kasperkaae's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasperkaae Besøg kasperkaae's Websted
 
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Upload på http://up.peecee.dk
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh
 
kasperkaae
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

 

så er der billeder!



__________________
www.badboysofboogie.dk
www.thehithouse.dk
Til top Vis kasperkaae's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasperkaae Besøg kasperkaae's Websted
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Det ligner et fint setup.

De små Dynaudio kan levere meget fin lyd med det rette udstyr koblet på. Som jeg husker det er Dalierne noget mere indelukkede i lyden, men selvfølgelig med mere bas.

Jeg vil dog foreslå dig at få højttalerne længere væk fra hjørnet for at forsinke sidevægreflektionerne.

Måske kunne de hænge, så ydersiden flugter med maleriernes yderkanter og oversiden flugter med tv'ets top.

Alternativt kan du bevare deres højde og anbringe dem så de sidder i midten af det felt der er fra maleriet og til sidevæggen.

Mvh Boye

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6629
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

nice

Hvem har malet de to billeder du har på vægen

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
kasperkaae
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
nice

Hvem har malet de to billeder du har på vægen

Han hedder Thor Hansen. Kommer fra Odense... Har vidst udtillet i blandt andet New York..
MHT højtaler vs. væg. Det er måske rigtigt at de skulle lidt længere væk fra sidevægene, men højden er tilpas. Lige netop perfekt når man sidder i sofaerne. De hænger op "Densen" beslag, svarende 100% til de kendte VM fra Hi-Fi Klubben! -



__________________
www.badboysofboogie.dk
www.thehithouse.dk
Til top Vis kasperkaae's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasperkaae Besøg kasperkaae's Websted
 
kasperkaae
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Det ligner et fint setup.

De små Dynaudio kan levere meget fin lyd med det rette udstyr koblet på. Som jeg husker det er Dalierne noget mere indelukkede i lyden, men selvfølgelig med mere bas.

Jeg vil dog foreslå dig at få højttalerne længere væk fra hjørnet for at forsinke sidevægreflektionerne.

Måske kunne de hænge, så ydersiden flugter med maleriernes yderkanter og oversiden flugter med tv'ets top.

Alternativt kan du bevare deres højde og anbringe dem så de sidder i midten af det felt der er fra maleriet og til sidevæggen.

Mvh Boye

Dalierne er på ingen måder indelukkede. De folk der mener B&W er ÅÅBEN og DALI indelukket har jeg aldrig forstået. Fra min tid i HIFI-KLUBBEN hørte jeg ofte A/B tests af speakers... Har altid sagt at B&W lyder som om der ligger en dyne ind over højtaleren, og DALI er mere åben. Det mener jeg stadig.. Skiftede faktisk mine DALI EVI870 ud med 850 med vilje. 870 havde en irriterende skinger diskant og slet ikke den samme krop og varme som 850. Til gengæld var 850 kun i den mørke mahogni  -

 



__________________
www.badboysofboogie.dk
www.thehithouse.dk
Til top Vis kasperkaae's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasperkaae Besøg kasperkaae's Websted
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2038
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Flot anlæg! Men vil nu ikke være meget for at skifte mine gulvkasser ud med de små Audience

Dit tv-møbel er rigtig flot, hvor har du fået fat i det?

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

kasperkaae skrev:

Dalierne er på ingen måder indelukkede. De folk der mener B&W er ÅÅBEN og DALI indelukket har jeg aldrig forstået. Fra min tid i HIFI-KLUBBEN hørte jeg ofte A/B tests af speakers... Har altid sagt at B&W lyder som om der ligger en dyne ind over højtaleren, og DALI er mere åben. Det mener jeg stadig.. Skiftede faktisk mine DALI EVI870 ud med 850 med vilje. 870 havde en irriterende skinger diskant og slet ikke den samme krop og varme som 850. Til gengæld var 850 kun i den mørke mahogni  -

Enig! Dali'erne er bestemt ikke indelukkede. Heller ikke sammenlignet med Dynaudio. Og 850'erne kan også fås i sort. Men jeg overvejer da at smide et stykke bøgefiner på siderne af mine, så de kan komme til at se lidt pænere ud.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6629
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

kasperkaae skrev:

jensen skrev:
nice Hvem har malet de to billeder du har på vægen


Han hedder Thor Hansen. Kommer fra Odense... Har vidst udtillet i blandt andet New York..MHT højtaler vs. væg. Det er måske rigtigt at de skulle lidt længere væk fra sidevægene, men højden er tilpas. Lige netop perfekt når man sidder i sofaerne. De hænger op "Densen" beslag, svarende 100% til de kendte VM fra Hi-Fi Klubben! -



hvad måtte du slippe for dem .

kan man finde ham et sted

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

kasperkaae skrev:

Dalierne er på ingen måder indelukkede. De folk der mener B&W er ÅÅBEN og DALI indelukket har jeg aldrig forstået. Fra min tid i HIFI-KLUBBEN hørte jeg ofte A/B tests af speakers... Har altid sagt at B&W lyder som om der ligger en dyne ind over højtaleren, og DALI er mere åben. Det mener jeg stadig.. Skiftede faktisk mine DALI EVI870 ud med 850 med vilje. 870 havde en irriterende skinger diskant og slet ikke den samme krop og varme som 850. Til gengæld var 850 kun i den mørke mahogni  -

Interessant nok. Det er måske mere model- end mærkespecifikt. Min påstand stammer fra en gang jeg skulle assistere en kammerat med valg af HT. Vi sammenlignede CM2 med en Dali i samme prislag (Evidence 470?) Der var i vore ører ingen tvivl om at Dalierne var mørke og lukkede i klangen og ikke gav slip på lyden i samme grad som CM2, som så til gengæld næsten kunne være ldt rigeligt chamerende friske i det.

Dynaudierne husker jeg så kun fra demoer, hvor de var hægtet på noget Gryphon-udstyr. Der var alstså pænt hul igennem.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
kasperkaae
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
kasperkaae skrev:

[QUOTE=jensen]nice Hvem har malet de to billeder du har på vægen


Han hedder Thor Hansen. Kommer fra Odense... Har vidst udtillet i blandt andet New York..MHT højtaler vs. væg. Det er måske rigtigt at de skulle lidt længere væk fra sidevægene, men højden er tilpas. Lige netop perfekt når man sidder i sofaerne. De hænger op "Densen" beslag, svarende 100% til de kendte VM fra Hi-Fi Klubben! -

Hmm.... tjo... send mig en mail, så kan jeg skaffe dig hans nummer..

BOYE: Ja.. så uenige kan man være- EVI470 er efter min bedste overbevisning én af de bedste (efter DIVA) DALI har lavet. Synes den spiller TÆSKEfedt, og klasser bedre end 870.. B&W bliver bare aldrig mig. Måske lige bortset fra DM601 - SUPER reolspeaker!

hvad måtte du slippe for dem .

kan man finde ham et sted

PRÆSTEN: Du kan købe møblet i IKEA. Det fås i både sort, hvidt og træ. Det er ikke ret dyrt, og PERFEKT til HIFI



__________________
www.badboysofboogie.dk
www.thehithouse.dk
Til top Vis kasperkaae's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasperkaae Besøg kasperkaae's Websted
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

kasperkaae skrev:
BOYE: Ja.. så uenige kan man være- EVI470 er efter min bedste overbevisning én af de bedste (efter DIVA) DALI har lavet. Synes den spiller TÆSKEfedt, og klasser bedre end 870.. B&W bliver bare aldrig mig. Måske lige bortset fra DM601 - SUPER reolspeaker!

Ja og så alligevel ikke helt - med til historien hører at vi også lagde øre til Diva, og der fik man lissom det bedste af alle verdener. Åbenheden, luftigheden og detaljeringen var her helt i top. Pludselig stod anslagene på Debussys "Feux d'artifice" helt tydeligt adskilt. - suveræn speaker! Desværre over vennens budget.

Men jeg skrev nu heller ikke for at nedgøre Dali, som er meget kompetente konstruktioner, men mere for at sige, at du godt kan være dit "neddroslede" anlæg bekendt - når du får givet dine højttalere lidt luft til siderne

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
270961
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg faldt lige over din tråd. Det var dog et ualmindeligt dejligt setup du har. Det må på mange måder være en befrielse blot at kunne sætte sig ned og blot se en film eller høre musik uden for mange tekniske og dyre løsninger ?

Jeg er lidt misundelig...på en positiv måde.

Men hvordan lyder dine højtalere, når de hænger på væggen og tilmed i hjørnerne ? Bliver der ikke et "hul" i midten af lydbilledet ?

Lækkert og befriende

 

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961
 
kasperkaae
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 102
Sendt: 27 April 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej

Jeg faldt lige over din tråd. Det var dog et ualmindeligt dejligt setup du har. Det må på mange måder være en befrielse blot at kunne sætte sig ned og blot se en film eller høre musik uden for mange tekniske og dyre løsninger ?

Jeg er lidt misundelig...på en positiv måde.

Men hvordan lyder dine højtalere, når de hænger på væggen og tilmed i hjørnerne ? Bliver der ikke et "hul" i midten af lydbilledet ?

Lækkert og befriende

 

Mvh

Hej -

Nej, faktisk så føler jeg ikke et "hul" i lyden mellem høtalerne. Sidder alligevel en 3-4m væk, så det er som om musikken mødes i lyttepositionen.

Jeg har tidligere haft DALI 104, 808, 850, 870, JBLT100, Onkyo, Dynaudio selvbyg og en masse andet. Har tidligere været nervøs for at mangle bund ved køb at små højtalere, men mangler intet. den SA SUB gør et godt godt stykke arbejde i bunden.

OPDATE: Da jeg altid vil prøve nye ting, er alt i øjeblikket til salg. Også LOEWE TVet...  Hvad jeg vil have i stedet? Ander det ikke...



__________________
www.badboysofboogie.dk
www.thehithouse.dk
Til top Vis kasperkaae's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasperkaae Besøg kasperkaae's Websted
 
Thomas C
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 27 April 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hej der.

Fedt setup...

Er selv ved at skifte til et anlæg med en højere WAF (..læs: små højtalere der hænger på væggen). I den forbindelse har jeg overvejet Dyna. 42. Men så vidt jeg har kunne finde ud af har de port på bagsiden og er derfor efter min mening ubrugelige til vægophængning. Men hvad er din mening og erfaringer med dette??

 



__________________
Biorytmer....er det ikke noget med en amp og subs??
Til top Vis Thomas C's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas C
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 27 April 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Ang. port bagpå:

Der medfølger nogle ganske udemærkede skumpropper som man kan bruge til at stoppe basreflekserne bag på højttalerne. Gør man det kan man sagtens sætte højttalerne 10 cm ind til muren, det er i hvert fald min erfaring.

Ellers et lækkert anlæg med nogle gode højttalere.



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Thomas C
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 27 April 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:

Ang. port bagpå:

Der medfølger nogle ganske udemærkede skumpropper som man kan bruge til at stoppe basreflekserne bag på højttalerne. Gør man det kan man sagtens sætte højttalerne 10 cm ind til muren, det er i hvert fald min erfaring.

Ellers et lækkert anlæg med nogle gode højttalere.

Hej Fournais.

Jeg synes bare det er en skam at gå for meget på kompromis med højttalerens konstruktion ved sætte en prop i Så kan men jo lige så godt kigge efter en model med port på fronten. Omvendt kan man sige at det som altid kommer an på lyden - men jeg ville sgu have det dårligt ved at give en så god og dyr højttaler som en dyna. 42 en skumfætter i porten....



__________________
Biorytmer....er det ikke noget med en amp og subs??
Til top Vis Thomas C's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas C
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes