Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 00:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Atoll og Acoustic Energy (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Ja, så er der mere Atoll på programmet. Her er hvad jeg har at byde på når det skal spilles musik.

Forstærkere:


Højtalere:


Billede:
  • Panasonic PT-L300U (US version af AE300)

  • Pioneer DV-575

  • Mørklægningsgardin son lærred


309'erne er bi-ampede med IN80'eren på diskant og mellemtone, mens AM100'eren er på bassen. Lydkilden er i øjeblikket min computer. Kabler er det ikke meget spændende ved.

Overblik over udstyret (gammelt billede, nye kommer snart):
                                                     

IN80:


AM100:


Lytteposition:


Min computer. Et gammelt billede (som det kan ses på gardinerne):


Flere billeder (bl.a. af projektor som lige er blevet hængt op) og mere info sernere.
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted
 
becker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 710
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

det ser fedt ud! Acoustic Energy højttalere har jeg gode erfaringer med, og har kun hør positivt om Atoll. Jeg er sikker på det spiller rigtig fedt.

__________________
Mvh. Becker
Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker
 
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 864
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Hej,

flot setup!

Jeg kan godt lide det røde stof - lidt ligesom de bruger på hifi-udstillinger

stilfuld stereobænk også. Hvordan lyder atoll og AE sammen?

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK
 
Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

becker: Tak tak. Jeg er efterhånden blevet ret så glad for både Acoustic Energy'erne og Atoll'erne.

MaltheK: Hehe, ja... det røde stof er faktisk ret fedt, det giver nemlig et anderledes look og mørkelægger det rummet totalt da stoffet er meget tykt, selvom der er høj sol udenfor. Eneste problem er at man ikke lægger mærke til om der er dag eller nat (og det kan være et problem når man er computernørd) :)

Stereobænken er fra Bodilsen (Morsø). Atoll + AE lyder super godt efter de er blevet spillet til. Jeg hører mest electronisk musik, men også en del gammel rock (ala Pink Floyd). Begge dele klarer de ganske godt. Dog bliver IN80'eren varm når volumen ryger i top, så jeg agter at skifte den ud med enten en IN100 eller en AV100 sammen med en forforstærker.
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Meget stillet! 

__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
znefi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

uhh rart at se andre også er faldet for Atoll synd at de ikke har brugt samme knapper på det sorte udstyr som på sølv.

er det et Lian -Li kabinet man øjner ? godt valg

Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi
 
Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 181
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Flot! Tillykke med det.

Så har du da i alle fald power nok, når du bi-amper.

Ja, der er vist ingen tvivl om, at du vil mærke en voldsom forbedring på afspilleren. Men kan den egentlig følge med resten af grejet?

Kun et spørgsmål. Jeg kender ikke netop den model fra Pioneer.

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker
 
Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

znefi: Ja, Atoll er virkelig godt. Dem der har lyst til at læse lidt om deres filosofi kan tage et kig på den her PDF, det er faktisk spændende læsning.

Og ja, det er nemlig et Lian-Li kabinet, dem er jeg faldet fuldstændig for. Det jeg har er et PC-70, men jeg ville dog gerne have fat i det nye PC-1000. Det skal siges at jeg er mere computernørd end hifinørd, dog er jeg musiknørd så det basker.

Denonfanatiker: Tak. Mht. power, så som sagt halter min IN80 lidt bagefter når volumen er i top, derfor vil jeg gerne have en AM/AV100 mere og en forforstærker. Deres 100-modeller er nemlig dual mono, hvilket er nam nam.

Pioneeren tror jeg lever op til mine filmbehov, men til lyd er jeg hooked på Atolls CD-afspillere, dog er økonomien ikke helt til i øjeblikket.
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted
 
znefi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

ja atoll's cd'er skal man ikke rynke på næsen af efter min mening

(har selv pc-61. som er blevet lyddæmpet er også glad for dét)

Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi
 
Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 20 April 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Så er der sket lidt nyt...

Jeg har fået svejsest et ophæng til min projektor og har fået den hængt op. Som I måske kan se på billederne er der ret højt til loftet, så den hænger ca. 50 cm ned fra loftet (billeder kommer senere).

Derudover har jeg fået anskaffet mig en Pioneer DV-575 og et 10 meters Oehlbach component kabel. I går var jeg ude og invistere i et 10 meters netkabel og i dag har jeg hentet et 10 meters VGA-kabel, så jeg kan få smidt lidt fra computeren over på projektoren.

I morgen skal jeg så en tur i Harald Nyborg for at anskaffe mig nogle hvide kabelbakker og så er det ellers bare igang med at sætte hele skidtet op. Jeg glæder mig selvfølgelig som et lille barn
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 21 April 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud. Lækkert med projektor, og de højjtalere spiller garanteret ikke helt ringe. Men du burde overveje at købe en dedikeret CD-afspiller for at udnytte dit ellers så fine anlæg.



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Birger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 76
Sendt: 21 April 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Enig med Fournais! Køb en "rigtig" cd-afspiller til dit fine anlæg. Du kan for 1000 kr. få en rigtig god brugt evt. min der er til salg.

 



__________________
Birger

Mitonord m. ScanSpeak
Ear202
Classic cd
Xindak tube preamp
Bertram
Til top Vis Birger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Birger
 
Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 786
Sendt: 21 April 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

@ Nightreaver

Hvor har du læst, at Atoll's 100-produkter er dual-mono ?
Jeg kan ikke finde noget på skrift , men det er sikkert mig der har overset et eller andet.

Audiocompagniets hjemmeside over Atoll amps står der "symmetrisk opbygning", men det gælder alle 3 modeller.

Ellers et fedt setup du har, ja IN80 bliver varm når den får noget havre - jeg har præsteret at brænde en sikring i min .

Mht. Atolls CD-afspillere, så spiller de fint, men jeg ville lytte på alternativer inden køb.

Har du set den nye Aelite-serie ?
De spiller rigtigt godt...

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted
 
kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 22 April 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Ja det ser elegant ud.

Men de der pyntegenstande på højtalerne stepper det ikke lidt når du spiller

 



__________________
Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted
 
Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 22 April 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Fournais og Birger: Ja, en dedikeret CD-afspiller ville være dejligt, men det meste af lyden kommer fra DVD og comuteren, det kommer derfor til at vente endtil jeg begynder at tjene penge

Erik D: På Tape Connection's side står der: "en effektforstærker med gennemført dual mono opbygning", derudover mener jeg også at have set det et andet sted, men det kan jeg ikke lige komme i tanke om nu.

Hehe, ja... IN80'eren bliver meget varm! Jeg har også fået den ene udgang til at står af, men heldigvis virkede den igen efter en afkøling

Har du set den nye Aelite-serie?
Ja, det har jeg og jeg har også været meget tæt på at bytte mine Aesprite til sådan et par. Problemet er at SUN Audio (tideligere Genesis Audio) har en bytte ordning og jeg blev lovet en pris på 2000 kr. for at få mine skiftet ud med Aelite, men de har ikke haft dem hjemme de mange gange jeg har været dernede og nu vil de pludselig have 3000 kr. for opgraderingen... hvilket jeg synes er dybt urimeligt. Derfor har jeg lagt dem på is og har nu fundet andre steder at købe HIFI dele.
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted
 
Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 22 April 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

kjaer: Tak tak! Pynten står skam der endnu, så jeg spiller åbenbart ikke højt nok...
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted
 
Managuense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 454
Sendt: 22 April 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud

Jeg er ret vild med den stereobænk ! Kan du oplyse hvad modellen hedder og hvor den er købt !

På forhånd tak .

Mvh

Allan

Til top Vis Managuense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Managuense
 
Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 22 April 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Det ser virkeligt fornuftigt ud!

Jeg er enig med Managuense om bænken. Lidt oplysninger ville være dejligt!

mvh

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 22 April 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Nightreaver skrev:


Har du set den nye Aelite-serie?
Ja, det har jeg og jeg har også været meget tæt på at bytte mine Aesprit til sådan et par. Problemet er at SUN Audio (tideligere Genesis Audio) har en bytte ordning og jeg blev lovet en pris på 2000 kr. for at få mine skiftet ud med Aelite, men de har ikke haft dem hjemme de mange gange jeg har været dernede og nu vil de pludselig have 3000 kr. for opgraderingen... hvilket jeg synes er dybt urimeligt. Derfor har jeg lagt dem på is og har nu fundet andre steder at købe HIFI dele.

Uærlige forhandlere er nu en gang noget af det værste der findes. Det lyder fornuftigt at du har lagt dem på is, jeg ville gøre det samme. Men hvor forhandles AE ellers??


__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 22 April 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Managuense og Bastian: Tak tak, jeg er også rigtig glad for bænken. Det er en Bodilsen HIFI-bænk købt ved deres lagersalg på Mors. Jeg ved ikke lige hvilken model det er, men jeg mener den kostede ca. 450 kr. Da det er lagersalg er det meget nemt at prutte med prisen... så jeg fik det nu ganske billgt sammen med nogle andre ting.

Fournais: Ja, det er sku irriterende. Mht. AE, så holder jeg mig til Aesprite'erne indtil videre, da de spiller ganske okay.
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes