Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 21:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: AVI hos Jeep’en (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Så oprandt dagen hvor Jensen kom forbi med mit nye AVI udstyr. Jeg købte den intigrerede forstærker, cd-afspilleren samt DAB tuneren.

Jeg må sige det hele tegner meget lovende. Har haft sættet til at spille et par timer for lige at varme op. Jeg har nu lyttet ind til flere cd'ere igennem og må sige jeg er imponeret over sættet. Der er godtnok overskud i den lille forstærker.

DAB tuneren har jeg ikke fået gang i endnu da jeg mangler en antenne til den. Den kan vist laves med et f-stik og noget ledning. Det prøver jeg at få ordnet til i morgen.

Hele forløbet med købet af grejet har gået helt problem frit. AVI har vist haft lidt svært med at følge med efterspørgslen og har da også glemt at montere den riaa jeg havde bestilt. Men en hurtig mail til Jensen løste dette og RIAA'en er på vej.

Ellers kan jeg kun anbefale at handle med Jensen, han er lynhurtig til at svare på mails desuden synes jeg det er super service at få produktet leveret til døren uden exstra omkostninger. Derudover synes jeg prisen på sættet var yderst rimelig.

Jeg poster lige et billede af sættet. Billedet er taget med min telefon, defor den lidt ringe kvalitet. Satser på at låne et digi cam en af de nærmeste dage.

Nå, nu vil jeg ind og høre mere musik



__________________
Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
Til top Vis dr. jeep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr. jeep
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Flot system. Jeg har selv overvejet det.

Hvilke højttalere spiller du med?



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Jeg spiller på Avance Magnum 18. Jeg ved godt de fleste fnyser af dem, men jeg synes nu de spiller ok. Jeg har sammenlignet med Avance Sig 8 Mk. 2 som jeg synes har en lidt oppustet mellembas i forhold til Magnum 18. Synes egentligt mange 2½ vejs er lidt oppustede i mellembassen, måske forskellen skyldes at Sig 8 bruger to ens enheder og Magnum 18 har forskellige, jeg ved det ikke. Men p.t. er jeg godt tilfreds med lyden af mit system, dermed ikke sagt at jeg ikke kunne tænke mig at opgradere på højttalersiden på et andet tidspunkt. Men finanserne er brugt op lige nu

__________________
Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
Til top Vis dr. jeep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr. jeep
 
tub61
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1089
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hej

Det ser godt ud, som du der har lejnet det op - jensen ville også sælge mig det men jeg tror nu jeg hælder mere til audia - men jeg ville vildt gerne høre det .

Måske skulle man tage en smut forbi Jensen igen og hører hvordan det lyder. 

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61
 
dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Tak for komplimenterne....

 

tub61: Du skal prøve at lægge øre til AVI. Jeg synes ihvertfald det spiller super, men nu har jeg jo også lige fået det. Glæder mig til at samle lidt flere indtryk over de næste dage



__________________
Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
Til top Vis dr. jeep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr. jeep
 
dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Det eneste der var lidt irreterende var at AVI har leveret engelske strømkabler med... Heldigvis havde jeg massere almindelige liggende...

__________________
Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
Til top Vis dr. jeep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr. jeep
 
winter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Rigtigt flot!

Nu har du vel ikke givet fuld pris for det .Da der er penge at spare paa det engelske marked.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu lækkert ud....tillykke med det....

Gad osse godt selv høre det, får jo gode ord med på vejen....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

winther: Jeg fik det, synes jeg, til en rigtig god pris... Har også kigge lidt rundt på de eneglske sites og synes ikke rigtigt man kunne spare det helt vilde ved at handle i UK. Desuden alt de bøvl der ville være, med at sende frem og tilnage, hvis grejet var defekt osv. vil jeg gerne være foruden.

dumbo: Tak

 



__________________
Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
Til top Vis dr. jeep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr. jeep
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

dr. jeep skrev:

Nå, nu vil jeg ind og høre mere musik

Hej Dr. Jeep.

Nice endelig at se en her på forumet der har AVI, jeg har længe rykket Jensen for at låne et sæt, men som du selv siger er der stor efterspørgelse på sagerne, nå men det ser lækkert ud, kan du beskrive lyden lidt fra sættet og hvordan vil du beskrive krafterne fra den Amp??

Tillykke med det

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Bjørn B: Før spillede jeg på ZAP Pulse 2.1SE, Sony CDP-XA555ES og en Densen DM-20. Jeg synes faktisk ikke jeg mangler overskud i forhold til zappen. Jeg ved godt mine højttalere ikke er de mest krævende i hele verden, men alligevel. Der er virkeligt overskud til at spille højt kontrolleret. Udover dette hører jeg ting på mine skiver som jeg ikke hørte på det gamle setup. Jeg har lidt min Densen mistænkt for at være skyld i dette da den spiller sådan lidt upfront og ikke så nyanceret. Tror godt kunne gå nogle detaljer tabt her.

Derudover er det godt med Ssss'er... Mit gamle setup havde f.eks store problemer med S'er på Soundgarden - Down on the Upside, det lyder meget bedre på mit nye setup.

Desuden synes jeg godt om størrelsen. HIFI behøver sgu' ikke være kæmpe kasser for at det lyder godt. Det her finder jeg yderst møbeleringsvenligt og nej jeg er ikke under indflydelse af et eller andet kvindemenneske.

Men som sagt så har jeg først lige fået grejet så jeg skal nok komme med lidt mere nuancerede betragtninger som min lytning skrider frem.



__________________
Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
Til top Vis dr. jeep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr. jeep
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

dr. jeep skrev:

Bjørn B: Før spillede jeg på ZAP Pulse 2.1SE, Sony CDP-XA555ES og en Densen DM-20. Jeg synes faktisk ikke jeg mangler overskud i forhold til zappen. Jeg ved godt mine højttalere ikke er de mest krævende i hele verden, men alligevel. Der er virkeligt overskud til at spille højt kontrolleret. Udover dette hører jeg ting på mine skiver som jeg ikke hørte på det gamle setup. Jeg har lidt min Densen mistænkt for at være skyld i dette da den spiller sådan lidt upfront og ikke så nyanceret. Tror godt kunne gå nogle detaljer tabt her.

Derudover er det godt med Ssss'er... Mit gamle setup havde f.eks store problemer med S'er på Soundgarden - Down on the Upside, det lyder meget bedre på mit nye setup.

Desuden synes jeg godt om størrelsen. HIFI behøver sgu' ikke være kæmpe kasser for at det lyder godt. Det her finder jeg yderst møbeleringsvenligt og nej jeg er ikke under indflydelse af et eller andet kvindemenneske.

Men som sagt så har jeg først lige fået grejet så jeg skal nok komme med lidt mere nuancerede betragtninger som min lytning skrider frem.

Hej.

He He ja det er lidt sjovt med størrelsen på AVI og sjovt nok her i huset er det mig der syns det er fedt, min "bedre" ½del syns meget mere om rigtigt store Amp´s hvilket jeg self. også syns er fedt...men alligevel..kvinder..

Nå men det er da fedt at det er så meget bedre end dit gamle setup, de ting nu nævner er jo også noget af det de nævner i de mange reviews der er på nettet af AVI..håber du kommer med lidt flere billeder af grejet..

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 253
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Jeg skal nok komme med flere billeder. Skal lige låne et digi cam, mit eget er begyndt at blive underligt

__________________
Of All the Things I Lost, I Miss My Mind the Most...
Til top Vis dr. jeep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dr. jeep
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes