Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 01:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: CianDKs setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 25 August 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Baggrunden for denne tråd er primært at dokumentere min import af et sæt Eminent Technology LFT-8a planar magnetiske hybrider fra Tallahassee, Florida.

Jeg bor i Dublin og da der ikke er det store udvalg herovre blev jeg fristet af ideen med at prøve at importere et sæt selv. Jeg er lidt træt af konventionelle HT designs og blev inspireret efter at have hørt nogle BKS hybrider hos AudioCompagniet.

Halleluja! Så ankom de endelig! Det har været en noget besværlig process at importere dem selv. De blev sendt afsted af Bruce Thigpen fra ET og det var så meningen jeg selv skulle hente dem i Dublin lufthavn. Dette ville spare nogle penge men det betød også at jeg selv måtte få et firma til at told deklarere dem. Her var British Airways, med hvem de var sendt, hjælpsomme og satte en mand på sagen. Han fik dem igennem tolden indenfor en time og så skulle jeg så ud til lufthavnen i min lille Punto og hente dem. Først skulle jeg finde clearance firmaet som havde deklareret dem og betale dem told, moms samt afgifter for ulejligheden. Dette gik relativt nemt. Med alle papirer i hånden kørte jeg så ud til British Airways shipping central et par kilometer fra lufthavnen. Papirerne blev tjekket og jeg blev sendt om bag hallen hvor en mand hentede dem med sin gaffeltruck. Her blev jeg lidt nervøs... var min Punto stor nok? (det er kun en todørs!). Alle fire kasser kunne lige være der. Pyyha.

De fylder godt i entreen. To kasser med paneler. En kasse med bas kabinetter og en kasse med Sound Anchor fødder.



Jeg pakkede først Sound Anchor'ne ud. Disse fødder skal bestilles som ekstra tilbehør, men de er utrolig stabile og skulle være en stor forbedring ift. de originale.




Her ses et Sound Anchor udpakket.



Så blev det bas kabinetternes tur. Med manual og div. brochurer.



Her har vi så det udpakkede kabinet.



Udpakningen af panelerne skal man nok være to personer til. Jeg gjorde det alene og det var ret nervepirrende til tider!



Her ses det samlede resultat.



Og hele udstyret i mit midlertidige lytterum (ufærdigt soveværelset).





Rega Planar 3 med Dynavector 10x5 Pickup
Marantz DR 6000 CD optager/afspiller (næste opgradering)
NLE 17 RIAA bygget ind i en gammel Arcam DAC box
Musical Fidelity Nu-Vista M3 int. forstærker m. sep. strømforsyning
Sølv phonokabler fra Dalkey Audio samt TNT Triple T CAT5  hjemmefusk.

Det skal siges at Bruce Thigpen har været hjælpsom og professionel igennem hele processen. Det tog ca. en måned fra ordre til levering og dertil skal medregnes 12 dage hvor jeg var på ferie. Prisen var særdeles god. Bruce tilbød at slå lidt af prisen samt at betale halvdelen af fragten. Det er sku stort! De har dermed kostet ca. €2200 alt i alt incl. moms og told osv.
Claus
Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK
 
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1930
Sendt: 25 August 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

er de gode ?

de bliver jo skam rost i hifi+

det er godt nok en go' pris for den konstruktion

tillykke

 

ps, hvad med en gulvmand, eller et gulvtæppe



__________________
Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 25 August 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Spændende! Jeg har aldrig hørt panel højttaler - det må jeg heller se at få gjort noget ved!

Tillykke med det gode køb.

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 25 August 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Tak for det!
Jeg synes de lyder rigtig godt uden at være tæt på tilspillet. Jeg er sluppet af med kasse-lyden som var det primære mål. Jeg skal nok arbejde lidt med placering osv. men jeg venter nok til mit lytterum er færdigt om et par måneder.

Så bliver det osse nemmere for gulvmanden

Konstruktionen er ret kompleks og utrolig stabil. Jeg ved ikke hvordan det kan gøres til de penge...?
Claus
Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3702
Sendt: 26 August 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

ja, lytterummet kunne have godt af et par forbedringer.

Ser ellers rigtigt godt ud. Det er første gang jeg ser dem "live", har aldrig før hørt om dem - eller hørt højttalerne.



__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 977
Sendt: 26 August 2005 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

meget lækkert til noget der ligner en super pris jeg syntes panel højttalere er så fede!!! stort tillykke.
ps. fed amp

__________________
Hilsen Pihl
Til top Vis Pihl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pihl
 
Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 236
Sendt: 26 August 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Hej Cian,

Fremragende ide! og velkommen i klubben for dem der selv finder inspiration i udlandet og udnytter www konstruktivt.

Glæder mig til at læse næste afsnit i sagaen om dine højttalere fra Florida.

(har selv læst testen i HIFI+ idet jeg er fast abonnent på bladet)

 



__________________
Mvh Hans...
Til top Vis Hans Faber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Faber
 
CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 26 August 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Hej Cian,

Fremragende ide! og velkommen i klubben for dem der selv finder inspiration i udlandet og udnytter www konstruktivt.

Glæder mig til at læse næste afsnit i sagaen om dine højttalere fra Florida.

(har selv læst testen i HIFI+ idet jeg er fast abonnent på bladet)

 



Ja den var delvis inspiration for projektet.

Ja netop den vinkel synes jeg er interessant. Problemet med "udvalg" er ikke så stort i DK. Der er osse rimelig konkurrence blandt forhandlerne, dertil kommer del små "hjemme-firmaer" uden butiksfacader (jeg nævner i flæng AudioCompagniet og Vassago) som alle er med til at holde det danske marked attraktivt og spændene. Herovre er der TO hifi butikker: www.cloneyaudio.com og en Linn forhandler. Hvis man kigger på Cloneys hjemmeside kan man se de har et ok udvalg på papiret. Problemet er at de kun har meget lidt hjemme ad gangen. De er desuden meget konservative og prøver sjældent noget nyt. Hvis jeg skulle have investeret pengene i min lokale forhandler ville jeg ikke have fået andet end et sæt gamle ProArc 2.5 (med nye enheder) eller noget B&W i den billigere ende. De havde netop de nye GamuT bookshelfs på demo men de var langt uden for mit budget. Diskussionen om nethandel har været intens på cloneys forum og man er nærmest bange for at sætte sine ben i butikken nu. De mener at vi allesammen kommer ind til demo og så køber tingene på nettet. Der var en grim sag med en gut der havde bestilt dCS ting hjem til flere hundrede tusind og endte så med at købe det brugt på nettet!!! 

Vi har virkelig brug for et uafhængigt forum som dette!!!
Claus

Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK
 
Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 236
Sendt: 29 August 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hej igen Claus,

Det er lige hovedet på sømmet det du har skrevet.

Jeg har lige købt Tube dampers i england fordi de UTROLIGT nok ikke findes i DK!

Jeg giver altid DK en chance først, men har de ikke varen - hedder det levering fra udlandet via UPS.

Du har ret i at nogle desværre misbruger butikkerne til senere at handle på nettet. Men så må nogle af butikkerne altså til at udvise lidt mere enthusiasme og følge mere med i hvad der rør sig vest for Jylland.

På den anden side kan vi jo bare selv åbne en butik hvis vi har noget at bidrage med... Men så nemt er det jo desværre ikke i lille "Mafia Danmark". Tænk bare på VVS og byggebranchen feks.

Men en blanding af køb hjemmefra og noget fra udlandet er vist ved at være hverdag for rigtigt mange enthuiaster - feks. dig og mig!

 



__________________
Mvh Hans...
Til top Vis Hans Faber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Faber
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 29 August 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Det ser spændende ud , må vi ikke se et billede af dine ht´ere bagfra også ??

__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 29 August 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:
På den anden side kan vi jo bare selv åbne en butik hvis vi har noget at bidrage med... Men så nemt er det jo desværre ikke i lille "Mafia Danmark". Tænk bare på VVS og byggebranchen feks.

Sådan har mange brancher det. Folk går i sportsbutikken for at prøve løbesko og til cykelhandleren for at prøve en lækker cykel, for bagefter af suse i Bilka og købe det der...

Bortset fra det, er det da et utroligt spændende set-up. Jeg glæder mig til at se billeder af dit endelige lytterum.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 31 August 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Her har vi dem så from behind!!


Her ses terminalerne og skrueterminalen til mellemtone enheden og de tre mulige tilslutninger til diskanten. Meget simpelt men det fungerer.







Håber det illustrerer dem. Var så langt oppe i hjørnet som muligt for at fotografere dem!

Tak for kommentarerne.
Claus
P.S. Forslag til CD (evt. SACD) afspiller... MF er jo det indlysende valg. Kunne også gå DAC/transport vejen... hmmm... konen bliver IKKE glad!
Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 31 August 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Ved du hvad det er for noget kabel som der fulgte med - det kunne være du skulle kigge efter det som højttalerkabel også... blot en ide.
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 31 August 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Hvad skal det sige? Mener du ikke mine kabler er ok?
Ok, jeg ved godt de kunne blive bedre... Og det bliver nok tydeligere nu hvor jeg kan høre væsentligt flere detaljer i musikken...

Jeg ved desværre ikke hvad kabel det er, men jeg mailer bare Bruce Thigpen.
Claus
Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 31 August 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

CianDK skrev:
Hvad skal det sige? Mener du ikke mine kabler er ok? Jeg kender dem ikke, men har bare en ide om, at det kunne være en god ide at benytte samme kabler over det hele (forudsat at man kan li' "klagnen")
Ok, jeg ved godt de kunne blive bedre... Og det bliver nok tydeligere nu hvor jeg kan høre væsentligt flere detaljer i musikken... Som alternativ kan jeg da anbefale VdH Clearwater som flere herinde bruger (incl. mig selv) til kr. 50,- pr. meter.

Jeg ved desværre ikke hvad kabel det er, men jeg mailer bare Bruce Thigpen. Det synes jeg da du skulle prøve.
Claus

Det var ikke en kritik, kun en ide...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 31 August 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Sorry, jeg forsøgte mig med ironi. Ikke altid så klart når man mangler tonefald i det man siger!!

Tusind tak for forslaget. Jeg har ikke den store erfaring på dette område så jeg må ud og lytte. Men 50 kroner meteren er da til at overkomme.
Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 31 August 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

CianDK skrev:
Sorry, jeg forsøgte mig med ironi. Ikke altid så klart når man mangler tonefald i det man siger!! Point taken

Tusind tak for forslaget. Jeg har ikke den store erfaring på dette område så jeg må ud og lytte. Men 50 kroner meteren er da til at overkomme.  Se evt. tåden om Van den Hul kabler
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 31 August 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Det der ud til at være en god investering med de sound anchors "standere", det må da stabilisere den helt godt. Fine billeder bagfra , tak for det

__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes