Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 13:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Rock´s HIFI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 24
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

 

Nuværende setup:

Højttalere: Dali Grand Coupé (bliver på sigt )

http://img72.imageshack.us/img72/6194/pict6309jd0.jpg[/IMG][/URL]

Højttalerkabler: 2 x Van Den Hul Clearwater

http://www.vandenhul.com/cable/clrwtr.htm

Forforstærker: Luxman C03 (TIL SALG PT!!)

namit preamp på vej!!

Image Hosted by ImageShack.us

Manger nærbillede af min Luxman

Kabel mellem CD msakine og forforstærker: VDH MCD 501

CD maskine: Rega Apollo (skal på sigt prøve en AA på)

http://http://users.teledisnet.be/web/pde09591/newspics/rega apollo.jpg

Effektforstærker: Pioneer M22 (bliver på sigt)

Kabel mellem for og effekt: VDH D300 MK2

Pladespiller: Rega P3 med en Dynavector 10x5 på (den bliver)

"GAMLE" SETUPS HER FOR NEDEN!

Rega R7 på side 10-11

Billeder af DOXA på side 3!!

Halløj der. En lille billedserie af mit grej.

Effekt, pre og CD spille er fra Rega.

Effekt: Rega Maia3 (2x85 watt i 8 ohm) Den på billedet er i sølv (venligst udlånt af Medlyd) Jeg køber snarligt en Maia i sort, så den matcher det andet grej

Forforstærker: Rega Cursa3

CD afspiller: Rega Apollo

Højttaler: Dali Grand Diva

 

Her ses Maia uden tøj på

Hvordan Rega og Diva ville lyde andre steder end i min stue, kan jeg ikke vide. Jeg synes selv dette line-up passer godt til min smag. Nogen siger Rega er tilbagelænet og til den varme side. Til det kan jeg kun sige: "Det kan jeg ikke genkende"

Lyden i korte træk, som jeg opfatter den: Åben, dynamisk og neutral. Jeg forventede faktisk noget lidt andet, rent lyd-mæssigt fra Rega end dette. Jeg forventede noget i stil med Holfi. Altså en varm og spilleglad gengivelse. Måske Regas daværende CD afspillere er varme? Apollo har jeg før udnævnt som neutal. Det er den også i MINE ører. Neutral prædikatet vil jeg også give Cursa3 og Maia3. Med Dali Diva, spiller dette Rega set-up, langt over min forventning. Jeg gider ikke at gå i selvsving omkring det, men jeg er rent ud sagt meget positiv overrasket.

Vi høres ved

 

< id=kpfLog style="DISPLAY: none" src="http://127.0.0.1:44501/pl.?START_LOG" onload=destroy(this)> < =text/>

__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1217
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

fedt setup du har der hvor meget har det kostet dig? virkelgt fedt forstærker design med rød og sort
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

banz skrev:
fedt setup du har der hvor meget har det kostet dig? virkelgt fedt forstærker design med rød og sort

Ja dav. Mit anlæg har stået mig i ca. 28.000,-



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1217
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

ok, det er da fatisk slet ikke så galt for sådan et fedt anlæg..... hvordan spiller det?
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

banz skrev:
ok, det er da fatisk slet ikke så galt for sådan et fedt anlæg..... hvordan spiller det?

Jeg har skrvet lidt om lyden i første indlæg.



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Nå da, du har en Apollo??? Det havde jeg aldrig gættet

Det ser godt ud Rockforlife.

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Hej Rock - fedt anlæg

Jeg kan jo kende en del elementer fra mit eget system. Hvor stort er dit rum og hvilke kabler bruger du?

Hvad med en Maia mere til bi-amping

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Hej Rock - fedt anlæg

Jeg kan jo kende en del elementer fra mit eget system. Hvor stort er dit rum og hvilke kabler bruger du?

Hvad med en Maia mere til bi-amping

Bi-amping er en dejlig ide, Lars. Skal du så også have en 331er mere?



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Hej Rock - fedt anlæg

Jeg kan jo kende en del elementer fra mit eget system. Hvor stort er dit rum og hvilke kabler bruger du?

Hvad med en Maia mere til bi-amping

Ja dau LB. Klart jeg skal biampe, når der bliver råd 



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
L.B. skrev:

Hej Rock - fedt anlæg

Jeg kan jo kende en del elementer fra mit eget system. Hvor stort er dit rum og hvilke kabler bruger du?

Hvad med en Maia mere til bi-amping

Ja dau LB. Klart jeg skal biampe, når der bliver råd 

Jeg bi-ampede da jeg havde H/K Signature amps. Det kræver en hulans masse ens kabler, men det giver dynamik-overskud og ro i lydbilledet IMO. Det skal selvfølgelig betragtes relativt, da jeg ikke har hørt de Rega amps.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Prisen for dige "sager" er jo ikke ligefrem voldsomme, og da slet ikke hvis man ser på hvor godt det ser ud. Det er virkelig flot at se på.

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 212
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Super nice...  hva har du måtte slip for det super setup?

Mvh. stikflamme



__________________
Stereo ROCKS! Den der ler sidst, tænker langsomt?
Til top Vis Stikflamme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stikflamme
 
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1431
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Hej Rockforlife

misforstod dig lige på chatten - troede du linkede til dit setup, og var ikke lige hurtig nok på tasterne da det gik op for mig at det var en annonce... (de Dali Grand er lige voldsomme nok til mit rum :-)

Fedt setup du har! Ligner poly-membraner i de Divaer, men det kan det jo umuligt være (Kubik osv). Hvad kører du med af kabler, og har du eksperimenteret lidt med det?


mvh S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør
 
Hifilover
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Hej,

Ja Dali Grand serien, går man aldrig galt i byen af, en smuk højttaler, og så spiller de rent ud sagt, skide godt (i mine øre). Jeg har selv haft Dali grand, og savner en gang imellem den bund de kunne leverer. (Dalihugget, som det også bliver kaldt )

Dit Rega er heller ikke at kimse af.

Måske du skulle gøre lidt på kabelsiden ,   MIT passer jo perfekt til alt  (og nej det er ikke for at starte en eller anden åndsvag diskution om kabler )

Den gang jeg havde Granden, spillede jeg med Audioquest Clear, som egentlig passer godt på den højttaler, fordi kablet er rimeligt stramt i bunden.



__________________
M.V.H. Henrik.
Til top Vis Hifilover's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hifilover
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

S.R Vaughan skrev:
Hej Rockforlife

misforstod dig lige på chatten - troede du linkede til dit setup, og var ikke lige hurtig nok på tasterne da det gik op for mig at det var en annonce... (de Dali Grand er lige voldsomme nok til mit rum :-)

Fedt setup du har! Ligner poly-membraner i de Divaer, men det kan det jo umuligt være (Kubik osv). Hvad kører du med af kabler, og har du eksperimenteret lidt med det?


mvh S.R

Ja dau igen. Nej, det er ikke Pony-membraner. Det er sikkert noget coatet pap, eller noget..

Jeg gider ikke bruge så meget tid/penge på HIFI mere. Som det er nu, er jeg mere tilfreds end jeg har været i de forgående 15 år. Nu er det tid til at slappe lidt af. Så de kabler jeg har nu, bliver ikke skiftet foreløbig.



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hifilover skrev:

Hej,

Ja Dali Grand serien, går man aldrig galt i byen af, en smuk højttaler, og så spiller de rent ud sagt, skide godt (i mine øre). Jeg har selv haft Dali grand, og savner en gang imellem den bund de kunne leverer. (Dalihugget, som det også bliver kaldt )

Dit Rega er heller ikke at kimse af.

Måske du skulle gøre lidt på kabelsiden ,   MIT passer jo perfekt til alt  (og nej det er ikke for at starte en eller anden åndsvag diskution om kabler )

Den gang jeg havde Granden, spillede jeg med Audioquest Clear, som egentlig passer godt på den højttaler, fordi kablet er rimeligt stramt i bunden.

Davs med dig. Nææh du, jeg gider ikke mere. Jeg er træt af alt det der skiften rundt. Det set-up jeg nu har fået sat sammen, er jeg yderst tilfreds med. Skulle jeg på sigt gøre noget, ville det være en Maia og et VdH kabelmere. Men det haster ikke



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Hifilover skrev:

Hej,

Ja Dali Grand serien, går man aldrig galt i byen af, en smuk højttaler, og så spiller de rent ud sagt, skide godt (i mine øre). Jeg har selv haft Dali grand, og savner en gang imellem den bund de kunne leverer. (Dalihugget, som det også bliver kaldt )

Dit Rega er heller ikke at kimse af.

Måske du skulle gøre lidt på kabelsiden ,   MIT passer jo perfekt til alt  (og nej det er ikke for at starte en eller anden åndsvag diskution om kabler )

Den gang jeg havde Granden, spillede jeg med Audioquest Clear, som egentlig passer godt på den højttaler, fordi kablet er rimeligt stramt i bunden.

Davs med dig. Nææh du, jeg gider ikke mere. Jeg er træt af alt det der skiften rundt. Det set-up jeg nu har fået sat sammen, er jeg yderst tilfreds med. Skulle jeg på sigt gøre noget, ville det være en Maia og et VdH kabelmere. Men det haster ikke

Jeg har selv haft skiftet som en sindsyg hele sidste år og gider heller ikke mere. Det skal ikke opfattes negativt, men fordi jeg er mere tilfreds end nogensinde og hvorfor så skifte. Jeg tror det er "sundt" at nyde det man har og lære sit grej ordentligt at kende.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Hifilover
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt forstå dig mht. skift af grej, det kan være et helvede, men samtidig er det også det som gør det spændene. Der skal bare ske noget engang imellem, så skifter man noget ud i kæden, og så er helvede løs, og man kan begynde forfra  .  Men samtidig er det jo også fedt at man kan snakke med om, hvordan den og den forstærker spiller + at man oplever at man ligepludselig finder ud af, hvordan man egentlig gerne vil have sin lyd .

Det er noget som jeg selv har været ret længe om at finde ud af, og har stadig lidt svært ved at skulle forklarer, hvordan lyder et eller andet. Hvordan fanden skal man forklarer det, andet end at man syntes det lyder godt eller mindre godt.

Jeg har haft rimelig mange forskellige anlæg sat sammen, som lød rigtig godt,  ikke altid på highend niveau (ja hvad er highend når det kommer til stykket, skal det være dyrt for at være highend, eller skal det bare være god lyd  ) Det er sku ikke prisen det kommer an på. Nogen gange bliver jeg overrasket over, hvor lidt penge der egentlig skal til for at opnå god lyd.

Tror du, at du kan blive ved med at nærer dig   En gang skudt altid skudt i hifi



__________________
M.V.H. Henrik.
Til top Vis Hifilover's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hifilover
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Hifilover skrev:

Jeg kan godt forstå dig mht. skift af grej, det kan være et helvede, men samtidig er det også det som gør det spændene. Der skal bare ske noget engang imellem, så skifter man noget ud i kæden, og så er helvede løs, og man kan begynde forfra  .  Men samtidig er det jo også fedt at man kan snakke med om, hvordan den og den forstærker spiller + at man oplever at man ligepludselig finder ud af, hvordan man egentlig gerne vil have sin lyd .

Det er noget som jeg selv har været ret længe om at finde ud af, og har stadig lidt svært ved at skulle forklarer, hvordan lyder et eller andet. Hvordan fanden skal man forklarer det, andet end at man syntes det lyder godt eller mindre godt.

Jeg har haft rimelig mange forskellige anlæg sat sammen, som lød rigtig godt,  ikke altid på highend niveau. Det er sku ikke prisen det kommer an på. Nogen gange bliver jeg overrasket over, hvor lidt penge der egentlig skal til for at opnå god lyd.

Tror du, at du kan blive ved med at nærer dig   En gang skudt altid skudt i hifi

HIFI vil altid interessere mig på et eller andet plan. Jeg elsker at snakke om HIFI med alle mulige personager. Jeg har haft meget forskelligt udstyr, og man udvider hele tiden sine ønsker om hvad man selv synes er god lyd. Der er så mange kombinationer og apparater i denne verden, at man kan blive fuldstændig skingrende skør. Hvis man ikke har 100 tusindvis af kroner at købe for, så kan HIFI-møllen hurtig køre i ring for en, og uden man ved af det, er det sjove gået lidt af, og man lider nærmest af hvad man kunne kalde en HIFI- depresion. Det er selvfølgelig sat på spidsen, man for mig, har det været lidt ude af kontrol.

Jeg synes nu jeg har fundet et godt kompromis, mellem de forskellige ønsker jeg har. Både lyd og betjening af mit system, er tilfredstillende. Størrelsen på mine Divaer er perfekt til min stue. Jeg har ikke de store problemer med stående bølger, eller andre lyd-unoder. De 85 watt Rega Maia har, er også fint til Diva. Rega anlæget kan levere den stramme dynamiske sound som jeg elsker. Med garanti ikke det bedste i verden, men godt nok til mig

Hvor er I henne i jeres HIFIquest?



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 09 Februar 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Nogen der kunne have nogen idé om VA tal på trafoerne i Maia? Mon ikke de er på 200 VA hver?

__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 

Side af 24 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes