Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 05:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Rasmus’s bastard (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Muws
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 12 August 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Well - har besluttet mig for at lave en mere overskuelig tråd, end min tidligere (hvor der blev famlet lidt på må og få) - nu har jeg efterhånden fundet ud af hvad jeg vil - og derfor synes jeg næsten at netop nu, ville være et fornuftigt tidspunkt at starte tråden på.

Ris og ros modtages med kys hånd - ideer og andet konstruktivt ligeså.

But here goes.

Sådan ser det ud pr. 12/8-2006


Setuppet består af:

Forstærker Acurus L10 pre + Electrocompaniet Ampliwire Limited Anniversary

Cd Rega Planet 3

Højtaler Delperion Calliste

Dvd Denon DVD-2800 Mk. II

Pladespiller Thorens TD 160 Super m. Ortofon OM 40 pu + Vincent Riaa

LaserDisc Pioneer CLD-2850

Kabler Højtaler: Compact K-33    -     Signal: Compact G-66EX, Tara Labs Prism 300a, W&M Audio



Lyden Ligenu står den på tilspilning af kabler - så det er nok for tidligt at sætte en endelig finger på hvad der er godt, og hvad der ikke er. Men indtil videre er jeg mere end tilfreds. Amp'en fra Electrocompaniet har overrasket mig - tiltrods for sin fremskredne alder, tog jeg chancen og købte den - og hvis den fortsætter med de gode takter har den været hver en krone værd (og så vil jeg begynde jagten på endnu en, så jeg kan kører bi-amping). Lige pt. er pre'en måske det der er "svagest" - men er i bund og grund yderst tilfreds som det hele er ligenu.


Fremtiden Jamen det må vist blive jagten på en tild Electrocompaniet amp - ved ikke hvor nemt det bliver, men må jo være fremme med mulddyret, og betale prisen hvis jeg støder på en. Ellers overvejer jeg at få en dvd med HDMI - men på den anden side kunne man også vente til Blue-Ray / HD-dvd bølgen er over os - og så se hvad der sker på den front.


Men nok plidder pladdder fra mig af - istedet vil jeg lade billederne tale - og så lige i farten undskylde min manglende Ph.digifoto - men håber da der kan findes hoved og hale i billederne.



Et kig under motorhjelmen


Dejlig anonym - men uha den spiller dejligt


Nummer 4 ud af 300 producerede


Så'der afgang - ehh - udgang (Kablet er blevet vendt efter billedet blev taget ..... ups)


Certifikatet fra Electrocompaniet - underskrevet af Per Abrahamsen - med måler, i dette tilfælde:
Output power 8 ohms load: 75,4 W
Output power 4 ohms load: 135 W
Total Harmonic Distortion: 0,003 %
Signal/Noise ratio: -98 db


Acurus L10 - en pre. som mange tilsyneladende har stiftet bekendtskab med - enkel og funktionel.


Rega Planet 3 - den kender de fleste nok også. Har en dejlig lyd, med masser af fodtramp.


Thorens TD 160 Super - den er jeg glad for, bringer mange minder frem når man lytter til den vinyl man voksede op med.


Delperion Calliste - tror der går lang tid før de skal skiftes - for pokker det er en gæv bette højtaler til fornuftige penge.


Endnu flere kabler


Nyt kabel på prøve - indtil videre helt ok


Det var vist nok det - indtil videre. Håber der bliver tid, penge, lyst og mulighed for inden alt for længe at kunne vise endnu en Electrocompaniet frem - men måske det vil have lange udsigter? Måske kunne en god pre fra samme firma komme på tale, men det skal der vist lige graves lidt i, da jeg ikke aner om hvad man skal gå efter der - men i det mindste kommer jeg ikke til at kede mig i fremtiden.

Men indtil da - take care now - bye bye then



__________________
Det var pokkers - Sony ES ?!
Til top Vis Muws's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muws
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 12 August 2006 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Lækkert set-up, som samtidigt ser rigtig godt ud!
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Muws
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 12 August 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Lækkert set-up, som samtidigt ser rigtig godt ud!


Takker - rummet samt de penge jeg har villet bruge på det taget i betragtning er jeg meget tilfreds. Man kan få rigtig meget vellyd hvis man kigger sig for på brugtmarkedet


__________________
Det var pokkers - Sony ES ?!
Til top Vis Muws's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muws
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 12 August 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Nam Nam, det ser dejligt ud det setup!

Er helt tosset med de højttalere der - konen kan bare ikke udstå noget der bare minder lidt om Sonus faber + diverse.... øv!

God idé med motorhjelms-racket!
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 298
Sendt: 12 August 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Det er rigtig godt ud! Det er en God idé med motorhjelms-racket, som Sjønne siger.

__________________
Tømmer!
Til top Vis Emi_one's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emi_one
 
Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 12 August 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Særdeles lækkert setup. Spændende møbel. Er det noget gammelt ? Gad godt se og høre noget mere til de højttalere. Er det læder på fronten ?

__________________
Mvh. Frank K.
Til top Vis Fiddoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiddoo
 
quad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1002
Sendt: 12 August 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Nice rustik look.
 Hvad er det du har sat ht på?

__________________
So long and thanks for all the fish.
Til top Vis quad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quad
 
Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 12 August 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hej Muws

Tillykke!

Det ser rigtig godt ud  fin setup. Og flot orginal rack du har lavet, det passer godt ind.

Mvh.

Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik
 
Muws
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 13 August 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Tak for alle de pæne ord - nu mangler vi jo kun at en af jer har en onkel, som engang har haft en radio butik, hvor gamle fru olsen indleverede en Electrocompaniet amp - som nu har stået hengemt i 10 år - blot ventende på mig


@ Sjønne: Der er også en storebror i serien, en gulvhøjtaler - men ved ikke om det kan få hævet WAF værdien hos jer?

Vedr. Kisten, har den sine fordele og ulemper. Fordelen er at man slipper for enormt meget kabel rod. Ulempen er at når der skal skiftes kabler osv - skal det der står øverst fjernes inden man kan åbne


@Fiddoo: Gammelt kan man ikke sige. Faldt ved et tilfæle over det i vinduet ved Biva. Og så kom der nogle ideer i kog. Men lad jer ikke nare, det træ der er noget af det hårdeste jeg har prøvet at skære i. Det krævede rundsavning og stiksavs tortur i flere timer inden hullerne var lavet. Sandparpir var til ingen nytte ved slibningen af div. grater - her måtte der en vinkelsliber i gang - har da sjældent kendt magen.

Vedr. højtalerne. Nej det er ikke læder efter hvad jeg kan føle mig frem til. det virker som noget lyddødt kunstmateriale - men præcist hvad ved jeg ikke - men det virker til at være tykt.


@Quad: Har et utroligt levende gulv - så måtte gøre et eller andet. Startede med en tung 40x40 flise, hvilket rettede problemet - men kønt var det ikke. Så ved et tilfælde fik jeg fat i en pakke kraftige klinker at italiensk herkomst. Der bitumen (Blygummi) imellem hvert lag af klinkerne - hvilket har strammet bassen op -og sender nu lyden ud i rummet - og ikke ned i gulvet. Desuden blev diskanten lige hævet nogle cd - så det passer præcis med lytte højden .... sidegevinst :)


__________________
Det var pokkers - Sony ES ?!
Til top Vis Muws's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muws
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 27 August 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

 

Tillykke med det..

Du siger du har købt tingene brugt, hvor meget har du måtte smide, for at få anskaffet dig alle dine ting??...

Også er det stiiilet nok at se lidt Old-school LP-áfspiller

 

mvh Henrik

Mit Hifi

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 07 September 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Muws skrev:
Man kan få rigtig meget vellyd hvis man kigger sig for på brugtmarkedet

Så ganske afgjort. Jeg har prøvet en hel del brugt grej gennem de sidste par år og det er altid interessant. Man kan være heldig at støde ind i en perle engang imellem. Eksempelvis købte jeg en Harman/Kardon Signature 1.0 engang for 1200,-. Det er en af de bedste forforstærkere jeg har ejet.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes