Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 04:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Sveskes anlæg - nu med Dali 109 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 07 September 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Se venligst bort fra stort set alt i denne tråd! Jeg spiller ikke på noget af det på billederne nedenfor længere - og har ikke gjort det i et godt stykke tid efterhånden. Bortset fra LP'erne og cd'erne, selvfølgelig

Så er de nye højttalere i hus, og dermed vil jeg tage mig den frihed at redigere "ydmyge" ud i "sveskes ydmyge anlæg" Billeder kan foreløbig ses i denne tråd, for jeg er sgu for træt til at skrive hele denne om - det må ske en anden gang!Så har jeg fået ordnet osv, og her er resultatet.

Så synes jeg efterhånden, jeg kan være bekendt at vise mit anlæg frem. Det er ikke prængende, men husk på, jeg er en stakkels 17-årig knægt, der lige er startet i 1. g efter et års efterskoleophold.Så det er småt med midlerne. Det er bl.a. derfor, størstedelen af mit system er klunset (fundet på genbrugsstationer), men mindst lige så meget fordi, jeg synes, det er enormt sjovt at finde gammel, gratis hifi.Her er et oversigstbillede af anlægget i det nye "rack" - en IKEA-reol købt til 300,- på dba.dk det var sgu et kup! Jeg har fjernet to lodrette ruminddelere i toppen for at få plads til mit udstyr.

Nu tager det sig jo nærmest godt ud, gør det ikke?

Placeringen af højttalerne er forfærdelig, jeg ved det. Højre kanal dominerer forfærdeligt, men der er ikke så meget jeg kan (og vil) gøre ved det, før jeg får Dali'erne hjem. Det sker engang i næste uge.

Her er min elskede sq507x, med sin tilhørende (også elskede) L-550 tuner.

Min højttalere. Jeg spiller kun på Fisher'ne nu, for jeg blev pludselig klar over, at diskanten var forfærdeligt skarp på de små højttalere - uha, at jeg ikke lagde mærke til det før, jeg gør mig selv forbandet flov

Her er min nuværende plov, en Pioneer PL-540. Der er ikke så meget at sige om den, den er klunset og skal opgraderes engang. Der sidder en Ortofon Vms 20 EO MkII på - som jeg har overraskende svært ved at finde data på? Jeg er gået ud fra, data på Vms 20 mk II kan bruges.

Her er et udpluk af mine LP'er, jeg synes, de beskriver min musiksmag meget godt.

Jeg har lidt over 200 i alt.

Her er så et udpluk af mine cd'er, har ca 80-90 stks.



__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1303
Sendt: 07 September 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Dine Luxman apperater ser ret så fine og velholdte ud.

Købte også noget billigt da jeg var i den alder bla. en ITT reciver 2x15W og man drømte om en masse fin udstyr ved at læse blade o.lign.



__________________
Hilsen JRGW

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW
 
walin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 530
Sendt: 08 September 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Hej Sveske,

..ja de Luxman'er ser godt ud - og så er det rent nostalgi og historie.  Her er en god omtale - også af et par "forbedringer"/vedligeholdelse af Luxman'en:

http://www.hilberink.nl/codehans/luxman3.htm

Det er super, at du starter på den seriøse måde og også er grebet pladespillere!!

Mange hilsner



__________________
- Klaus -
                    Island s are where the Sea ends.
Til top Vis walin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af walin
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 08 September 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

indlæg slette da dette var skrevet på tidligere billeder.

Fine luxman-sager.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 08 September 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Super du kan finde noget du kan bruge som klunset eller købt billigt. Det er en god start at komme ind i denne verden på.

Men ja få nu lige shinet det lidt op. Sæt det rigtig op, så kan du bedre nyde det.



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 09 September 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Hej Sveske, den en skøn rodebiks du har der, fortsæt endelig din tråd med billeder osv det er sjovt at følge med


__________________
My amplifier is a "a cap-cooker"
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 09 September 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Fint nok at klunse hifi på genbrugsstationen, men du skal da lige støve dem af inden du tager dem i brug. Jesus christ en svinesti det ligner.....sorry men jeg kunne ikke holde det tilbage.

RYD OP. GØR RENT!

 

Undskyld, men tangerer det her ikke til flaming? Hvis du lægger mærke til det, er det støvede hifi det jeg ikke bruger. Jesus christ lige tilbage i hovedet på dig, du har været medlem i over tre år, og du kan ikke finde ud af at skrive konstruktive indlæg?



__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 243
Sendt: 09 September 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
DonJensen skrev:

Fint nok at klunse hifi på genbrugsstationen, men du skal da lige støve dem af inden du tager dem i brug. Jesus christ en svinesti det ligner.....sorry men jeg kunne ikke holde det tilbage.

RYD OP. GØR RENT!

 

Undskyld, men tangerer det her ikke til flaming? Hvis du lægger mærke til det, er det støvede hifi det jeg ikke bruger. Jesus christ lige tilbage i hovedet på dig, du har været medlem i over tre år, og du kan ikke finde ud af at skrive konstruktive indlæg?

Ja, helt ærligt, nu er denne side jo ikke forbeholdt indretnings og rengørings psykoser  !!.

Det skal du nu ikke lade dig gå på af, forsæt du bare med klunsning af "vintage" ting, for det er sjovt, at støve (undskyld udtrykket  ) disse gamle ting op, og du er ikke alene, jeg lider af præcis den samme mani  .

Hilsen Claus

Til top Vis cvo2010's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cvo2010
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Tjuhej hvor det går, nu kommer der snart et sæt Dali 109 hjem at stå på værelset, og jeg har allerede fået tingene ind i et nyt "rack", så det tager sig allerede langt bedre ud end før - billeder følger snarest

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3517
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Tjuhej hvor det går, nu kommer der snart et sæt Dali 109 hjem at stå på værelset, og jeg har allerede fået tingene ind i et nyt "rack", så det tager sig allerede langt bedre ud end før - billeder følger snarest


Hej Sveske,
jeg glæder mig til at se billeder af det "nye" anlæg hehe.....
Dali 109érne er de mon også klunset?

Venligst

__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Nej nej, de er fra qxl. Fik dem for 500,-, det mener jeg er en yderst rimelig pris

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1431
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hej Sveske

Det ser sgi' spændende ud - og du får da prøvet noget forskelligt! Er da alle tiders at lære noget om forskellige slags lyd, uden at blive ruineret af det.

Fedt Luxman sæt du har dig - det er der dæleme stil over

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør
 
Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 409
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Hvilke overvejelser har du gjort dig om kabler?
Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver
 
pukindk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

En 17årrig med Pink Floyd, Clapton unplug og LP'er -Der er sgu håb endnu

nej det er ikke imponator anlæget, men det er sgu da en fed start, og husk man nyder altså ikke nødvendigvis musikken mere på et dyrt anlæg, end et billigere.

jeg vil sgu også hellere hører lidt tråd end støve af

vil tro de 109'er en KÆMPE forbedring.

 

Til top Vis pukindk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pukindk
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

 

Hey Sveske...

Jeg synes sgu da er grineren at se noget Oldschool i modernet tid.. Rigtig LP'er, og gamle højtalere, ser rimelig fedt på ud på en måde!...

Altså jeg gider heller ikke nævne roddet, f**k det.. dine 109, du skal glæde dig, det bliver så lækkert, jeg har selv et par og .. ved ikke lige hvor meget din forstærker kan smide???..,Har du egentlig tænkt på noget surround eller??...og hvordan fanden undskyld udtrykket, at du har fået dem til 500kr fatter jeg ikke, men tillykke med det...

mvh Henrik

NAD 753v2

JBsystems C2-800, NAD 216 THX

CV AL-1000, Dali 109, Dali SC-7 og JBL E250P

Mit Hifi

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Så er der nye billeder


Mr.Antisilver skrev:
Hvilke overvejelser har du gjort dig om kabler?

Jeg tænkte på at prøve nogle anticables på et tidspunkt, men ind til videre bliver det nok VDH clearwater - interconnect har jeg ikke tænkt så meget i endnu.
Jeg vil også gerne forsøge mig med noget DIY cat-5 engang

S.R Vaughan skrev:

Fedt Luxman sæt du har dig - det er der dæleme stil over

S.R



pukindk skrev:

En 17årrig med Pink Floyd, Clapton unplug og LP'er -Der er sgu håb endnu


zirio skrev:

Jeg synes sgu da er grineren at se noget Oldschool i modernet tid.. Rigtig LP'er, og gamle højtalere, ser rimelig fedt på ud på en måde!...

Har du egentlig tænkt på noget surround eller??...og hvordan fanden undskyld udtrykket, at du har fået dem til 500kr fatter jeg ikke, men tillykke med det...



Tak til jer alle for rosen, det er rart med noget anderkendelse, især for vinylen

Mht surround: Nej, det regner jeg ikke med, det bliver i hvert fald ikke så seriøst som mit stereo (hvilket jeg rent faktisk mener ret seriøst, men det er jo lidt småt med midlerne - skal også spare op til lejlighed og alt det fjol).
Mht dali prisen: De var på qxl, og ingen havde budt da der var 20 timer tilbage, så jeg slap med mindsteprisen. Jeg tror, mange blev skræmt af at der ikke var et billede af dem. Sælger beskrev dem som 100% i orden i træt og enhederne, og at det kun var frontstoffet der trængte til en kærlig hånd. Så jeg tog chancen, og så må jeg se på mandag.


__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Hej Sveske, den en skøn rodebiks du har der, fortsæt endelig din tråd med billeder osv det er sjovt at følge med


Ja det er dejligt med en rodebiks dejligt at se gamelt Luxman i brug og den Pioneer plov
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Sveske.....Det er nogle superlækre Luxman apparater du her der!! Jeg kender dem ikke,men de er rigtigt flotte og herligt retro.Bliv endelig ved i den dur.Bare vent,der vil snart være billeder af mit eget retro-grej Jeg tager hatten af for dit valg Jeg har selv for nyligt fået pladespiller og har et par af de samme lp'er du har der.Jeg hører den der Dr.Hook en hel del,men din Supertramp er også fed.Godt at se at folk i din generation tager den bedste musik til sig,og at det hele ikke skal være iPod's og trommemaskiner.

P.S.Tjek lige om det er din mor der har synonymet 'DonJensen'......(hahaha).Tænk at det er støv der allerførst fæstner sig i bevidstheden.Det burde være dit grej,på dette forum.DonJensen,prøv at tjekke www.housecleaning24/7.com eller andet relateret til rengøring.Jeg har nu nærstuderet billederne længe,og jeg kan IKKE se noget støv......??

Motto: Hellere lidt støv i krogene,end et rent helvede!

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Jeg har nu nærstuderet billederne længe,og jeg kan IKKE se noget støv......??

Det var på de gamle billeder, der var støv på det udstyr jeg ikke brugte - men hey, det kunne Don Jensen jo også kun vide, hvis han læste billedbeskrivelserne, så det var vel ikke hans skyld



__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Din slubbert . Jeg har også kigget på dine billeder for at finde støv og andet møg, og det eneste jeg lagde mærke til, er at låget til pladespilleren ikke er 100% gennemsigtig.

Hvornår får du dine 109'ere?



__________________
Audi A3

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes