Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 23:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Stereo New-Bee :-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa Alle sammen
Som I kan se er noget langt siden mit første "Rigtige" stereo anlæg(http://www.hifi-musik.dk/?page=visgalleri&id=451) er virkelig glad for det! Mangler dog stadig at få udskiftet stander HT, til noget bedre. Overvejer meget enten B&W 805s eller VA haydn.
Forforst.: MingDa MC 3-R
Effekt: Lyngdorf SDA 2175
CD/DVD: Thule DVA 150b
Bas-HT: Diy 2 x 2 - 8" fra Jumon-Audio med en sub-forst. fra Jamo E8 subwoofer. Kabinet lavet af MDF og indvendig dæmpning. Afkoblet fra gulvet af skum-puder.
HT: Kef IQ 1
Kabler: QED Qunex Silver Spiral mellem CD, for og effekt. Ht-Kabel Dali Bluewire.

Vil dog lige sige, efter jeg er gået over til Rør er Kef'erne blevetr tålelige af lytte til. De er helt helt klart flaske-halsen i anlæget nu.
Vil dog osse gerne på et tidspunkt skifte Thule'n. Da jeg købte den, troede jeg, at jeg skulle køre fuldt balancerede signal vej hele vejen gennem anlægget. Men forelskede mig så i MingDa'en, som ikke har balancerede tilslutninger. Så med tiden håber jeg på at skiften den med en Rega CD-afspiller eller en Lyngdorf CD-1.
Spørgsmål og tips til forbedringer er meget velkomne.

Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe
 
Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Her er lige Lidt flere:

Det er ikke det vilde anlæg, men jeg er glad for det, og syntes det spiller godt. Dog skal de Kef ud af stuen en dag.

Med Venlig Hilsen Rockmoroe

Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe
 
Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 183
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Det er da et fint setup. Hvis du skal have en ny højtaler, så ville jeg vælge en model fra Dynaudio eller også stikke af med den 805s. VA er kedeligt i længden, efter min mening. Den imponere ved første lyt, men er kedelig i længden. Men det er smag og behag. faktiks syntes jeg en Rega R1 er langt sjovere og en bedre musikformidler end en VA Hayden. Dog er rega R1 ikke med pianolak osv, men musik kan den spille. Tag ud og lyt
Til top Vis Elkjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elkjær
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Hej, fedt setup der!

Jeg synes at det er et yderst unikt setup du har der og det vidner om at du har gjort dig nogen tanker omkring lyden. Fx er det ikke tit man ser rør og PWM-forstærkere blive sammensat. Hvorfor valgte du den sammensætning?

Et tip ville være at rykke den venstre subkasse lidt ud, giver det ikke rigeligt med buller når den står så tæt på sidevæggen?

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Mange tak for roserne 

Jo, det står ikke så heldigt. Men konen vil helst have det skal stå sådan i til videre. Håber på når vi engang flytter i noget større, at jeg så får mit egen lytte rum. Bor stadig i en lille lejlighed i mit byen. Men har eksperimenteret meget med de basser, og er heller ikke færdig endnu. Måske skulle man bare stille det optimalt...... Lave noget lækker mad og få tilgivelse, og håbe det må blive stående.....

 

Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe
 
Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Lyngdorfen blev valgt da den havde det power, jeg syntes jeg kunne bruge. MingDa'en havde den lækre lyd, jeg ledte efter. Havde dog ikke hørt den, inden jeg købte den. Men alle jeg hørt fra om den, roste den til skyerne. Og vil lige sige, den lever op til mere end mine forventninger.
Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

flot, jeg glæder mig til at se hvilke højtalere du får. 

Mvh. Morten

Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

ja, det er bliver svært, at finde noget. Men det er vel osse det der er fede spændende ved, at have et anlæg man går i.

Hvis det ikke var for konen og vores manglende plads, har mit store ønske nu i længere tid været, at finde et par lækre Helios HF 275 fra DAT.

Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe
 
Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Hejsa, har lige arbejde i udlandet og ved ikke hvornår jeg kommer retur til DK. Så må måske desvære sætte det hele i lidt bero, med mindre jeg lige får en åbenbar, og finder en måde hvorpå jeg kan få det med. Mega, spændende at skulle ud og opleve lidt igen, men er virkelig blevet glad for anlægget, og glædede mig til at skulle finde HT.
Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe
 
Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 03 December 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Har stadig et par måneder inden afrejse, og efter et mislykket forsøg på at sælge dele af mit anlæg. Tog jeg haft muligheden for at eksperimentere lidt med et par HT  Umuligt at sige nej til

Lånte et par Mentor 2 og et sæt B&W 705. Lige som lidt research til jeg vender tilbage til DK, og ved hvad så jeg der skal gå efter der.

Som det ses, har jeg en alderende CD-afspiller på prøve. Den satser jeg på at have med, da det ikke gøre noget hvis jeg må efterlade i udlandet. Den gør det godt, men den kan på ingen måde, følge med en Thule DVA150b, den er en super CD afspiller.

Lige på det setup jeg har nu, modsat mit gamle Thule setup. Synger Mentoren ikke så godt som jeg huskede, og mit stereo perspektiv var svært at finde med den. Derud over manglede den noget i mellemtonen. Ved ikke hvordan man beskriver lyden, men den bliver nok ikke min næste HT. Desvære, konen syntes den var pænest på Standerne.

Med B&W 705 var mit Stereo tilbage igen  Men men...... er ikke helt tilfreds, den synger ikke i min stue....(Det kunne være stuen skulle skiftets.......) Men ingen, lækkert perspektiv den giver, her er et billed fra mit "Sweet-spot"

Over and Out for denne gang. Kan ikke vente til jeg skal afsted, men kommer til at savne at lege med lyd.....

Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 03 December 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Står de ikke meget tæt på vægen dine nye højtalere? men ellers flot flot...

Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 03 December 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Jo, den højre kan se noget klemt ud, desvære. Det er her generalen har lagt veto, men har stadig et ret flot stereo perspektiv syntes jeg selv. De er kun til låns. Overvejer om jeg skulle prøve et sæt B&W 805, men de er noget dyre
Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe
 
Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 03 December 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Tusinde tak roserne
Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 03 December 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Rockmoroe skrev:
Jo, den højre kan se noget klemt ud, desvære. Det er her generalen har lagt veto, men har stadig et ret flot stereo perspektiv syntes jeg selv. De er kun til låns. Overvejer om jeg skulle prøve et sæt B&W 805, men de er noget dyre


Kan en flot buket ikke klare det Men bare de spiller godt så er det jo ligemeget. Hæhæ ja hi-fi kan hurtigt blive dyrt.

Mvh. Morten.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 03 December 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Rockmoroe skrev:
Tusinde tak roserne
 

det var så lidt
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 341
Sendt: 09 December 2007 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Ville lægge lidt billeder op af mit Øre-Bøf setup. Det er blevet virkelig godt for få midler.

Den stationære brød sammen, så er nød til at bruge den bærbare. Men den gør sgu også overraskende godt.

Bruger en Edirol UA-25 som ekstern usb-lydkort, og køre ASIO på Foobar2000. Som Øre-Bøf har jeg anskaffet mig et sæt Goldring DR-150, deres lyd passer mig super godt. Det lyder bare super godt!!!!

Ris og Ros er velkommen

Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe
 
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1442
Sendt: 09 December 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Rockmoroe skrev:
Jo, den højre kan se noget klemt ud, desvære. Det er her generalen har lagt veto, men har stadig et ret flot stereo perspektiv syntes jeg selv. De er kun til låns. Overvejer om jeg skulle prøve et sæt B&W 805, men de er noget dyre

Og her sidder vi og leder efter problemmer og forbedringsforslag i elektronikken ....og så er du ramt af det værst tænkelige i en hifi entusiasts verden.  .

....jeg lover dig, at når "komponenten" er fjernet så kommer det hele til at virke ...tro mig.

kunne ikke lige dy mig ....sorry

Er enig med Morten014 ....den højre højttaler står meget tæt ved hjørnet/væggen, kan du ikke få det hele til at stå mere symetrisk ? måske en helt ny og ændret pstilling ?

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes