Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. maj 2024 | 06:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Jeppe’s forsøg på at få Hi-Fi på værelset (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TT42
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 03 August 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Hejsa!
Jeg hedder Jeppe, og jeg fik af vide, at hvis jeg rent faktisk ville gøre noget ved min interesse for Hi-Fi, så burde jeg lave en profil herinde og smække mit udstyr op. Så det gør jeg! Det er ikke meget, og det er heller ikke fansy, men man kan jo kun håbe på udvikling.(:

Her er hjertet; en Denon AVC-3800 surround forstærker og dvdafspilleren der fulgte med; en Denon DVD-3000. Begge dele har da nogle år på bagen efterhånden, men det er sku ingenting. Til gengæld tror jeg, at jeg gav lidt rigeligt for dem. 4500 for begge. Men måske er jeg bare blevet mere nærig (fattigere) siden dengang:


Grunden til at jeg har en surround forstærker skyldes en tidlig drøm om den slags. Men jeg har nu indset at stereo er det eneste der dur! (Hvis man er fattig.)
Jeg bruger stort set kun DVD-afspilleren til, ja godt gættet, DVD. Jeg hører ikke så tit cd'er, mest LP'er.

"Aha", tænker i så, hvad bruger jeg så til at afspille dem? Joh, jeg bruger en pladespiller, jeg fik af min far i julegave for nogle år siden. En Apollon TL-890, hvis det siger nogen noget. Direkte drevet, halvautomatisk og med gud-ved-hvilken pickup. Den har længe været moden til udskiftning, men jeg er ret doven. Lig mærke til min hjemmelavede hylde! (:

Fortæl mig hvilken LP der ligger på, og så giver jeg en øl.(;
Så har vi styr på den smule afspilleudstyr jeg har. Og så har vi jo der hvor lyden kommer ud. Ved ikke hvad jeg skal sige om dem. De imponerer på ingen måde, men de virker. De var en arv fra min mor, og derfor gratis. 2 stks Beovox S30:

Det var så mit afspilleudstyr. Jeg ved ikke hvor meget mere der er at sige end; det skal nok blive bedre med tiden! (:

Jeg har en meget fremskredet plan om at anskaffe mig en ny pladespiller!

Alle opdateringer bliver selvfølgelig posted her i tråden.
Til top Vis TT42's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TT42
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 03 August 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Hej Jeppe, det ser da udemærket ud, men som du selv siger, der er plads til udskiftning.
jeg vil gætte på at det er Dark side of the moon der ligger på afspilleren, måske endda fra Emi, Harvest med katalog numret shvl 804
er dette korrekt?


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
TT42
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 03 August 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Synes lige i skal se hvad jeg har stående i øjeblikket.(: En af mine venner købte den for en flad 20'er, og så skulle jeg sku slæbe den hjem!

En gammel Tandberg Series 14, Model 14-41. Sprød mono lyd i metervis!
Til top Vis TT42's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TT42
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 03 August 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Herligt at se Jeppe. men du burde nu få en stereoforstærker, det giver lyden en løft. Men måske også et par nye højtalere. Men det ser sku meget nice ud.

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 03 August 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Men først en ny pick-up, af hensyn til dine plader
Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 03 August 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Det ser da godt ud

Hvilken slags musik hører du?



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 03 August 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Buyer no 1 skrev:
Men først en ny pick-up, af hensyn til dine plader

Jeg tænkte på, ved du hvilken pickup det er jeppe har på sin pladespiller?
og hvad er der galt med den, mht. hans plader?

jeg har hørt noget om, at nogle shure pickupper kræver et nåletryk på 4-5 gr. skader dette ikke pladen meget?!?


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 03 August 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
Buyer no 1 skrev:
Men først en ny pick-up, af hensyn til dine plader

Jeg tænkte på, ved du hvilken pickup det er jeppe har på sin pladespiller?
og hvad er der galt med den, mht. hans plader?

jeg har hørt noget om, at nogle shure pickupper kræver et nåletryk på 4-5 gr. skader dette ikke pladen meget?!?

Jeg husker Apollon pladespillere i forbindelse med det hedengangne Audioscan. Jeg er ikke sikker på hvilken pick-up der sad på, men Goldring kunne være et bud.

En meget slidt pick-up sporer dårligt, og vil dermed slide mere på vinylen.

Højt nåletryk er ikke i sig selv noget problem. Faktisk vil det i de fleste tilfælde være bedre med et (lidt) for højt nåletryk end et lidt for lavt, da for lavt nåletryk giver mulighed for fejlsporing, og dermed større slitage på vinylen.

Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 03 August 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

okay, tak skal du have, det er rart lige at få nogle ting på plads en gang imellem 
jeg kører selv med et nåletryk på omrking 1,75 gr. det lyder godt, nu må vi se om pladerne siger noget andet på langt sigt.
men jeg synes du skal skaffe dig en ny pladespiller Jeppe... jeg ved at den technics du kigger på, har en ortofon om20 pickup, det er en dejlig pickup at spille med.


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
TT42
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 04 August 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Søren, katalognummeret var ikke helt rigtigt! Men du får sku en øl alligevel.(: Og ja, jeg regner faktisk med at få min nye pladespiller hjem allerede i morgen! Det begynder at gå stærkt når man sån bliver bruger på hifi4all!

Og Louis, jeg har sku ikke lige pt budgettet til hverken højtalere eller en stereoforstærker, så jeg må indtil videre leve med de midler jeg har. Og en ny pladespiller burde også gøre noget.(:

Mathias, på LP hører jeg mest klassisk rock ala Pink Floyd, Led Zeppelin, Beatles, osv. Når jeg nu hører cd, så er det mere forskelligt. Både electronica, indie, postrock, rock eller de andre genrer jeg har glemt.(;

Til top Vis TT42's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TT42
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 04 August 2008 kl. 02:36 | IP-adresse registreret  

TT42 skrev:

Søren, katalognummeret var ikke helt rigtigt! Men du får sku en øl alligevel.(:

Uhh hvor jeg glæder mig

jeg glæder mig ligeså meget til at hører om din technics pladespiller, den skal nok blive sjov at få til at spille


du må endeligt fortælle hvad du synes om tuneren på dit eget anlæg, jeg håber den stadigvæk spiller ordentligt.

og om subwooferen giver noget ordentligt til lyden, jeg mener de B&O når 49 hz i dybden, kan subwooferen give mere? og passer den ordentligt ind i lydbilledet?



__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
TT42
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 04 August 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

I dag er det tid at sige farvel til en pladespiller som har fulgt mig igennem de sidste 2 år. Eller, fulgt efter mig er måske mere det rigtige ord. Men her er så, afmonteret og dermed afvæbnet:

Og sig så goddag til den nye og forhåbentlig bedre; Technics SL-23 med en (måske) næsten ny Ortofon OM20 pickup!:

Min forstærker står desværre stadig for langt fra pladespilleren til at kunne nå med det kabel der sidder i, så jeg har en samler midtpå.
Mit dilemma er nu; skal jeg flytte min forstærker op i nærheden af pladespilleren (klart det nemmeste), eller skal jeg udskifte hele kablet i afspilleren med noget længere og bedre (klart sværest, men sikkert også bedst)?
Hmm, tænke, tænke..

PS.: Søren, du må væbne dig med tålmodighed. Det kommer, det kommer..
Til top Vis TT42's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TT42
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 04 August 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

NICE jeppe!!!
det er en flot pladespiller... hvordan spiller den så?
du må lige komme med nogle kommentare på lyden!!!
det er sku nice at se at det går så hurtigt med vellyd på dit værelse...
keep it up


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
TT42
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 05 August 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg endelig haft en smule tid til at høre min nye pladespiller! Juhuu!
Jeg er allerede rigtig glad for den, da den tydeligvis spiller bedre end min gamle. Med meget mere fylde, og flere detaljer.
Et af mine problemer med den gamle var at det skrattede en del når jeg hørte plader. Den skratten er formindsket hørbart på den nye, men jeg vælger at tro på, at det kan blive endnu bedre.(:
Jeg øgede nåletrykket til 1,75, hvilket hjalp lidt i første omgang. Men et andet muligt problem er, at jeg stadig har alt for mange led mellem pladespiller og forstærker, grundet for kort ledning, som derfor behøver et samleled.
Så jeg er blevet rådet til at flytte forstærkeren tættere på afspilleren, snarere end at udskifte den originale ledning som sidder fast inden i pladespilleren, da dette ville ødelægge originaliteten i pladespilleren.
Så jeg arbejder nu på at finde et nyt setup på mit nærmest 2x2 m værelse..
Når jeg får det nye setup klaret, så skriver jeg igen ang. pladespilleren og poster sikkert også nogle fine og talentfuldt opsatte billeder.
Hyg jer!
Til top Vis TT42's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TT42
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 05 August 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hej Jeppe

God ide med forstærkeren, jeg er ked af at jeg ikke var hurtigt denne gang, du må endelig holde os underettet vedr. dit setup af anlægget...

Men ihvertfald så nyd den lyd du har, hvis du synes den er god! Det er jo det, det hele handler om. Og du skal altid bare trække lidt på os herinde hvis du har brug for råd / nyt grej.

 

mvh.

Søren



__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
TT42
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 21 August 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hejsa allesammen.

Sorry at jeg ikke lige har opdateret i noget tid, men har sku haft travlt med studiestart osv.
Men jeg har dog haft tid til at ommøblere mit rack og bygge en lille fiks træ-ting til at holde dvd-afspilleren lidt væk fra den brændende varme forstærker. Det bliver posted så snart jeg har taget billederne og jeg har tid!

Mvh Jeppe TT
Til top Vis TT42's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TT42
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 21 August 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jeg følger spændt med
glæder mig til at se dine handy-man evner...


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
TT42
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 26 August 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Jeg købte for en del uger siden efterhånden en gammel Sony ST-JX520L af Søren, fordi jeg egentlig længe har manglet en mulighed for at høre radio. Og da jeg skulle finde en ny opstilling til resten af l**tet alligevel, så kunne jeg jo ligeså godt få den sat op også! Sådan ser den ud, den bette sag:

Jaja, både en blå og en grøn knap blev der plads til fra Sony's side. Flot. OG så har den en ganske forunderlig klar signalmodtagelse.

Men hvad andet er, så fik jeg fundet en opstilling for noget tid siden efterhånden. Og nu står alt mit afspillegrej under hinanden, ca. Der var dog et problem med at min dvd-afspiller var nødsaget til at stå oven på den varme, varme forstærker, men det låste jeg med lidt snildt håndværk i træ, som jeg såmæn også gav lidt hvidt olie-agtigt substans. Så her skal i se mit nye setup:

Og nøøj, hvor er det fint. Så nu hygger jeg mig med at finde noget ordentligt antennekabel som kan bruges til 75 ohm, 300 ohm, MW og hvad det nu alt sammen hedder.
(Min hjemmelavede træanordning er i øvrigt de runde klodser imellem forstærkeren og dvd-afspilleren, som måske/måske ikke hjælper med at undgå nedsmeltningen af afspilleren. Vi får at se.)

Det var den længe ventede opdatering, og jeg fortsætter i endnu et indlæg, fordi jeg synes det her er for langt! (:
Til top Vis TT42's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TT42
 
TT42
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 26 August 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Hvorfor fanden censurerer de "l**t"? Uh, hvor bliver jeg stødt. Heh. Nå, pyt.

Som lovet fortsætter jeg hurtigt og smertefrit, inden visse personer kan nå at kommentere, nå.

Jeg købte også for noget tid siden en passiv subwoofer for billig penge, igen af Søren. Det er en Eltax af en slags, gud forbyde det, som stammer fra et eller andet samlet Eltax system.
For at nævne dens gode kvaliteter, kan man sige, at den har en flot, glansfuld lak!
Men, men, den aflaster faktisk også mine gamle og trætte S30'ere i bassen, så selvom den ikke har meget power, så er det faktisk en væsentlig forbedring af lydkvaliteten alligevel.
Derfor giver jeg den også ligeså meget fædrekærlighed som alt det andet jeg har. Værsgo og kig:

Så nu er jeg lykkelig indtil videre, og har vendt en del af min opmærksomhed mod køb af nye LP'er, da min samling pludselig syntes utilstrækkelig for mit helt vildt og tovligt imponerende anlæg.

I'll catch you on the flipside!
Til top Vis TT42's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TT42
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 26 August 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Hej Jeppe
fremragende løsning til dit varme problem

jeg er næsten ked af at du skal være synebuk for alt mit gamle og dårlige l**t
men hvis du kan bruge det, så er det jo fedt!
det er de små forbedringer - hele tiden til noget bedre, der er sjovt...
og ja, det er jo ikke fedt at have et vellydende anlæg, hvis du ikke har noget at sætte på din pladedrejer.

/søren


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes