Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 04:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Ulvins hule (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 12 August 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Jeg er slet ikke færdig med at flytte ind endnu, billeder kommer til at vente til der er styr på kabelrodet. Indtil videre lidt stemningsbilleder hentet fra indernettet

HT - Dali Grand

CD - Audio Analogue Maestro 192/24 rev 2

Forforstærker - Krell KBL, modellen uden fjernbetjening - godt man ikke er doven

Effekt - Krell KSA 200s

Kabler - Synergistic Research Kaleidoscope phase 2 XLR på CD, Kaleidoscope phase 1 XLR på effekt, Taralabs master på HT

Tweaks: Synergistic research spikes med ringmat spikestopper, fadølsanlæg

Infocus IN76 projector med 106" Lissau grey scale lærred

 

Ønskeliste:

Forforstærker: Krell KRC 3, Pass labs 3.xx eller hvor langt de nu skal op før der følger en fjernbetjening med

Kabler: Synergistic Research HT kabel

Højttaler: Dali Euphonia MS5

 



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 388
Sendt: 12 August 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Yes my man Dali Grand er super nice! Har også et sæt stående

Det bliver spændende med billeder!



__________________
Med venlig hilsen
Til top Vis Two Chanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Two Chanel
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3517
Sendt: 12 August 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

hej Ulvin,
det lyder som et rigtig nice setup. Glæder mig til at se billeder.
Hvilket segment skal en sådan preamp tilhøre?

Ved ikke om en PASS LABS 2,5

er skudt over målet?




__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 12 August 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
hej Ulvin,
det lyder som et rigtig nice setup. Glæder mig til at se billeder.
Hvilket segment skal en sådan preamp tilhøre?

Ved ikke om en PASS LABS 2,5

er skudt over målet?


Jeg har ikke gjort mig de helt store tanker om prisen. Pass Labs ser ud som noget der skal nærstuderes lidt, ser ganske interresant ud.



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 977
Sendt: 12 August 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Skal du ikke finde en brugt Krell?

__________________
Hilsen Pihl
Til top Vis Pihl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pihl
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 12 August 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

BILLEDER.

Pass Labs laver skam rigtig gode produkter. Så dem kan du roligt studere lidt nærmere.

MHT dine kabler har jeg selv dårlige erfaringer med dem. Har både haft dem i rca og ht. og mere svampet/uldent kabel skal man da lede længe efter. Så man må da håbe de passer bedre ind i dit setup. Men Granden spiller efter min mening til den varme side(har selv haft dem) så jeg vil tro du kan finde bedre kabler, der vil matche dit system bedre

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 12 August 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

BILLEDER.

Pass Labs laver skam rigtig gode produkter. Så dem kan du roligt studere lidt nærmere.

MHT dine kabler har jeg selv dårlige erfaringer med dem. Har både haft dem i rca og ht. og mere svampet/uldent kabel skal man da lede længe efter. Så man må da håbe de passer bedre ind i dit setup. Men Granden spiller efter min mening til den varme side(har selv haft dem) så jeg vil tro du kan finde bedre kabler, der vil matche dit system bedre

MVH WRONG

Det nye setup er ikke færdigt endnu, før jeg begynder at spekulere i kabler vil jeg først vænne mig til lyden fra det jeg får op at stå. Umiddelbart kunne jeg forestille mig det eneste der kommer til at ligge fast gennem længere tid vil være krell forstærkeren sammen med grand og eventuel forforstærker jeg finder frem til. Resten er lidt "på prøve". Specielt CD afspilleren - det er nok mest af alt af nysgerrighed jeg vil prøve den. Men hvem ved, man kan blive yderst positiv overrasket mange gange med hifi.

Kabler, så længe det ikke er sort forurenet spaghetti der snakkes om, er i min verden det sidste der bliver sat på plads, det er nemmere at tilpasse kabel når resten er på plads. Master kablet har absolut sin egen kulør, men uldent vil jeg nu ikke kalde det. Og så længe forforstærkerdelen ikke er på plads skal dap'en nok få forurenet i en grad hvor en kabel test vil være uden videre resultat.

Uanset hvad skal det dog skiftes når resten er mere eller mindre på plads, kabel længden er baseret på mono'er, der bliver en helvedes masse overskudskabel ud af det nu.



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 16 August 2008 kl. 05:28 | IP-adresse registreret  

Flyttet op til resten



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3517
Sendt: 17 August 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

hej Ulvin,
er det sådan at der er variabel output på din cd afspiller eller har du fundet en løsning vedr. en pre?
Det ser ellers godt ud, glæder mig forresten lidt til at se det kinesiske rack


__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 17 August 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
hej Ulvin,
er det sådan at der er variabel output på din cd afspiller eller har du fundet en løsning vedr. en pre?
Det ser ellers godt ud, glæder mig forresten lidt til at se det kinesiske rack

Der er ikke variabel output på cd'en, så det kører på noget forskelligt udstyr jeg har været heldig at låne mig til med henblik på at få testet lidt forskelligt. Lige nu har jeg leget lidt med en Tact preamp, har lidt problemer med mellemtone og vil også gerne have en preamp med D/A konverter til mit projektor/pc setup. Tror dog ikke Tact'en er kommet for at blive. Umiddelbart virkede Tact'en meget neutral i lyden, jeg er bare ikke typen der skal have noget med alt for mange knapper/indstillinger der kan eksperimenteres med - slet ikke i forbindelse med rumkorrektion - jeg ville ganske enkelt aldrig blive færdig med at eksperimentere. Brugte næsten en uge bare på HT placering.

Jeg har et old style loewe TV stående mellem HT'er, tror den er synderen i de ting jeg gerne vil have af vejen. Den har kostet mig for meget til at jeg er villig til at udskifte til fladskærm endnu, desværre tillader stuen heller ikke placering af TV'et andre steder end ved anlæget. Heldigvis har jeg plads nok til at HT'erne kan rykkes 1,5 m væk fra TV'et og en 30 cm længere frem. Har sofan ca. 3,5m fra HT'ere. Syntes Tact kunne være interresant at smide ind i forbindelse med TV placering.

Jeg ved ikke om kina racket er videre brugbar med Krell forstærkeren, umiddelbart tror jeg den bliver skrottet. Bundhylden kollapsede - har udgaven med træ. Krell'en er ganske enkelt alt for stor og alt for tung (ca. 65 kg), bare det at få den bakset på plads på hylden var en udfordring jeg ikke er glad for at skulle gentage. 

Jeg får tilsendt nogle alu arme som erstatning for træ armene, men jeg er bange for at varmen fra Krell'en vil sprede sig i hele racket til resten af udstyret - den bliver forbandet varm når der bliver sat gas under.

Jeg har fundet en midlertidig løsning til krell'en som måske ikke er videre køn, men det bliver nok løsningen et stykke tid. Den er placeret på en 50x50cm betonflise - den er faktisk større end flisen hvilket fortæller lidt om hvor svær den bliver at finde et møbel til som ikke kommer til at fylde hele stuen og skabe flere store flader mellem HT. CD, preamp og fjernsyn er placeret på nogle hvide kalk piller, en midlertidig løsning der ikke ser satans godt ud - også grunden til at der ikke er nogle billeder endnu, det er næsten for flovt at vise frem til offentligheden



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 21 August 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Så blev det alligevel til en Tact forforstærker. Kommer nok til at tweake rundt med den det næste halve år, men så har jeg da noget at holde mig beskæftiget med hvis jeg skulle komme til at kede mig.

Kina racket er blevet udstyret med alu arme, ganske som forventet bliver hele racket varmet op nu af krell'en. Indtil videre opgiver jeg møbler der også kan holde krell'en, den bliver losset tilbage på betonflisen med resten på noget vægophængt glashylder. Billeder bliver smidt op i starten af næste uge når jeg har fået nosset mig færdig med hylderne.



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3517
Sendt: 21 August 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Nice, lyder som en spændende løsning, ser frem til billeder og flere lytteindtryk




__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 22 August 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Nice, lyder som en spændende løsning, ser frem til billeder og flere lytteindtryk


Jeg var i begyndelsen lidt imod at skulle bruge en digital forforstærker der tamper med lyden. Har haft tact'en for kort tid til at konkludere noget, umiddelbart kan jeg dog ikke se mig selv skille mig af med den igen. Det er helt fantastisk hvad den kan gøre uden man bider mærke til den er der.

Jeg prøvede at fjerne ALT hvad jeg har brugt til korrektion. Tact'en klarer faktisk arbejdet for diverse bas traps, tæpper, difusere jeg har brugt. Næste skridt bliver at placere det igen og se hvad resultatet efterfølgende bliver. Alle problemer jeg havde med mellemtone er så godt som væk, igen, uden brug af diverse forbedrende remedier KUN tact'en. Fantastisk faktisk.

Tror jeg laver overkill med CD'en nu, upsampling fra den virker lidt ude i hampen kombineret med tact. Den giver stadig en kæmpe "rum", stereo er bare ikke det samme med min gamle afspiller. Så det er et måske at den ryger.

Tact'en har en fin funktion hvor man kan lave en a/b test med og uden korrektion. I første omngang har jeg kun benyttet mig af hvad programmet selv har foreslået - forskellen er ganske stor - til den positive side. Medmindre man har et hifi venligt lokale kan jeg kun anbefale andre at gøre forsøget med rumkorrektion. Jeg savner stuen jeg havde i min tid i København, den var perfekt til lyd. Kan bestemt ikke sige det samme om min jyde stue, måske er det også netop derfor jeg oplever en kæmpe forbedring med den.



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 26 August 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Og lige som det begyndte at blive sjovt er jeg gået fra kæresten og tvunget tilbage i en lejlighed igen med en stue på 25kvm. Alt for voldsomt udstyr til denne størrelse. Såh billeder bliver det ikke til da hele skidtet er sat til salg. 

__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3517
Sendt: 26 August 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:
Og lige som det begyndte at blive sjovt er jeg gået fra kæresten og tvunget tilbage i en lejlighed igen med en stue på 25kvm. Alt for voldsomt udstyr til denne størrelse. Såh billeder bliver det ikke til da hele skidtet er sat til salg. 


hehe, det var sku da skidt timing, blir det så en helt hififri stue elle er der allerede nu tanker desangående?


__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 26 August 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Ved det ikke endnu, tror det bliver en dyr omgang jeg skal igennem med ex'en. Jeg kan ikke leve uden god musik så et eller andet sker der forhåbentligt så snart jeg har fundet et alternativ til den lejlighed jeg blev nødt til at snuppe i alt hast.

Men det er sku surt, med undtagelse af overkill på upsampling fra CD'en var jeg faldet godt og grundig for den lyd jeg opnåede.



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 10 September 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Screw it, hifi festen skal ikke ødelægges af lidt modgang. Ny forforstærker er indkøbt, jeg er også i gang med at lege med et CD projekt.

I øjeblikket er jeg i gang med et forsøg på at bygge en PC + DAC ind i et alu kabinet af samme størrelse som maestroen. Planen er at dette skal fungere som CD afspiller med mulighed for upsampling der kan slåes til og fra efter behov. Indtil videre har jeg fået en ekstern 10" skærm banket på plads i en stålramme sammen med en minikugle/trykknappe i stål til styring af windows, indtil videre det styresytem der skal smides på den. Jeg mangler stadig en DAC som efter alt at dømme nok ender med at blive ekstern, XLR stikkene optager mere plads end forventet, tror ikke det bliver en option at indbygge udgangsstik sammen med DAC i PC'en uden et voldsomt stort kabinet. Jeg er ikke nået langt nok til at kunne få det aftestet endnu, tror/håber dog denne løsning kan vise sig at blive ret god.

Det største problem lige nu er at finde en passende DAC, har også en idé om at få den top loaded, ved ikke hvor muligt/umuligt det bliver at finde til PC'en. Jeg leger også lidt med hvodan den skal betjenes mht at skifte numre, tror den eneste løsning bliver noget ala logitech's media fjernbetjening.

Så snart dyret er færdigt vil jeg lave en fotoserie af konstruktionen.



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 586
Sendt: 10 September 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Godt at du ikke satte passionen på stand-by, vil se frem til en billed serie, evt en masse konstruktions billeder af din pc/dac? 
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 10 September 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

MathiasLarsen skrev:
Godt at du ikke satte passionen på stand-by, vil se frem til en billed serie, evt en masse konstruktions billeder af din pc/dac? 

Indtil videre har jeg kun skærmen klar, den var mere eller mindre færdig allerede. Det er et modul fra en infostander med brugerbetaling, skærmen bliver vidst brugt til valg af kreditkort. Indtil videre er bundkortet bygget op men ikke isat kabinettet, den er ved den lokale smed. Han skærer alle huller for mig og blank polerer fronten.

Der skal nok komme rigeligt med billeder når først jeg får begyndt at montere de forskellige dele og får valgt en cd skuffe+dac til den.



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 323
Sendt: 10 September 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

slettet.


Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes