Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 17:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Første skridt på vej til rigtig hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madaUlp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Nye billeder længere nede!

Så er det (igen) min tur til at vise mit anlæg frem, da der (efter min egen mening) er sket et stort skridt i den rigtige retning. Her er anlægget som det så ud for en uge siden:

I mellemtiden har jeg haft b&w's 683 hjemme og lytte til et par dage efter blandt andet at have hørt dalis ikon og lektor og lidt andet, som heller ikke tiltalte mig. Den lød faktisk rigtig godt, prisen taget i betragtning, men da de skulle bestilles lagde jeg et hurtigt øre til cm7'eren og var med det samme overbevist (og så ser de jo hamrende godt ud!). Anlægget bruges primært til musik, men også når jeg spiller GTA4, og lidt til film.

Udstyret ser ud som følgende:

Forstærker: NAD C162 + 2xC272 brokoblet (fra vegaerne). Overvejer at forsøge mig med bi-amp

Signalkilde: NAD iPod Dock med 160 gb iPod classic. Docken spiller noget bedre end apples dock! Desuden en PS3.

Kabler: Taralabs helix 6 til højtaler. Omni 3a tror jeg nok det hedder mellem for og effekt. Kablet i docken er et billigt argon, men trods alt bedre end lakridsen som fulgte med. HDMI fra PS3 til fjernsyn. Lakrids fra PS3 til for.

Fjernsynet er et samsung LE37M87BD. Ikke noget specielt, kun full HD med henblik på PS3.

Nu ser det sådan ud:

Venstre højtaler:

Forstærkere:

Den ene effektblok blev ridset under en transport engang :(

Udsigt fra sweetspot (er lidt tæt på, men kan ikke blive anderledes pga. stuens størrelse):

Signalkilde:

Skjult kabelrod:

Den er bare flot i mørkerød!:

Fremtidsplanerne, når børneopsparingen bliver frigivet næste år, er at finde noget brugt NAD masters serie (forstærker og cd afspiller), da de ligesom højtalerne tiltaler mig utrolig meget både lydmæssigt og designmæssigt.

Alt herfra, hilsen madaUlp

Til top Vis madaUlp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madaUlp
 
6000JGA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

tillykke med de nye højtalere. Det ser rigtig godt ud! og meget fornuftigt af dig at komme af med de cw'er og ind med noget ordenligt! de højtalere må du være glad for

tillykke !
Til top Vis 6000JGA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 6000JGA
 
abel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 566
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud - og ja, nu er du på rette vej :-)

Dog syntes jeg din væg er lidt tom - mangler der ikke nogle billeder? Det vil også hjælpe på lyden hvis du får nogle rigtige malerier til at tage
reflektionerne.

__________________
/Abel
Til top Vis abel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abel
 
beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 510
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud.... Fede højttalere....
Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Damn det ser godt ud. den CM7'er spiller rigtigt godt, ingen tvivl om det. Og jeg tror bestemt ikke at noget Nad master vil være et dårligt match til dem. Ellers kunne du som et alternativ måske se på Nad Silverline 300.

Tillykke med din opgradering.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
madaUlp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Tak, det lyder også bare skide godt!

Har sat min ene effektblok til salg, og synes egentlig det spiller bedre med kun en. Det er nok fordi jeg samtidig har deaktiveret soft-clipping på forstærkeren.. I hvert fald er jeg blevet enig med mig selv i at anskaffe mig en brugt NAD C542 og starte på at samle cd'er.. Jeg blev overbevist efter at have sammenlignet en cd på min ps3 gennem lakridskabler :)
Til top Vis madaUlp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madaUlp
 
Emil Killer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Marts 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 78
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de super fede højttalere, tror på at de spiller rigtig godt? ;) Men ja ps3'en er ikke specielt god til musik, hverken gennem mp3, eller fra cd'er. Mit 4 år gamle Creative lydkort til ca. 280 kr. i sin tid, ligger milevidt over min ps3, hvilket må sige lidt?!
Men måske det ville blive bedre hvis man lod en forstærker være DAC, og ikke ps3'en? Altså fører signalet gennem HDMI, til en forstærker med HDMI-indgang? Det lyder logisk i mine ører i hvert fald, men det sætter bare en stor begrænser for valget af forstærker Men du vil nok blive glad for en cd-afspiller, havde en gammel og lettere defekt Marantz CD-afspiller sat til anlægget for noget tid siden - for satan den spillede godt! Det var noget helt andet end mit pc-lydkort og ps3'en (mærkeligt nok?)
Men held og lykke med højttalerne. savner du ikke noget bass, når du nu kommer fra sådan et par clsc-215?
Til top Vis Emil Killer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil Killer
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Flot, stort tillykke med dine nye højttalere.

 

PS. Sig til hvis du får hørt det NAD M3



__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hvordan synes du om bunden i dine nye cm7ere i forhold til CVerne? Formoder der er en del forskel fra dine gamle CVs og
til B&Werne :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Jakob M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

t'løk.....det ser sgu godt ud.

Og uden at kende højttalerne så kan jeg kun forestille mig at det er en klar forbedre. IMHO hører cv hjemme i ungdomsklubber



__________________
Mvh Jakob
Til top Vis Jakob M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob M
 
madaUlp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Der mangler selvfølgelig det dybeste i cm7'erne i forhold til vegaerne, men er kun noget jeg bemærker, når jeg hører d'n'b.. Det er nok heller ik lige den musikgenre de er skabt til.. Men alt andet musik, jeg hører er det egentlig som om der er mere bund i..

Hvad synes i om, hvis jeg skaffede mig af med den ene effekt, som jeg tidligere snakkede om? 150w til hver højtaler er jo mere end nok, men hvis jeg skal bi-ampe, skal jeg både bruge et ekstra højtalerkabel og signalkabel. Kan det betale sig? Nogle, der har erfaringer?

Til top Vis madaUlp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madaUlp
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg havde solgt begge og fundet mig en ny forstærker til 4k eller deromkring. Der er meget godt derude til de penge 
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

det ser rigtig fint ud. og du er på vej til det rigtige istedet for de der forfærdelige højtaler som ikke kunne spille musik, men derimod kun kunne lave larm

hvis det var mig havde jeg solgt det hele (forstærkerne) og købt nået NAD Master eller silverline istedet, det giver meget mere til lyden, eller eventuelt kigge på nået andet end hva lige klubben kan tilbyde. men self. det er jo ikke billigt at opgradere men hvis du får det andet solgt er det ikke meget der skal ligges til.



__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Mere bund i alt andet musik?
lyder da underligt

Men giver dig ret ang dine nye højttalers udseende. De er sq smukke.

Tillykke med dem
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
cktoft
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dine smukke og vellydende HT'er. Jeg spiller selv på c372 og c542 og er ganske tilfreds, men må også indrømme at jeg overvejer at udskifte det - evt til Master Serie.

Er det bevidst at du har vinklet dine HT' er? Det er ikke noget jeg selv har eksperimentere med, men jeg mener ikke at det er noget b&w anbefaler
Til top Vis cktoft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cktoft
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Hey! Det ser udmærket ud!  Er selv igang med samme proces. Synes du skal ha' dig et gulvtæppe og noget afkobling. Altså hjælpe lyden på vej ved at optimere lokalet.  Ville købe en NAD S300 i stedet for master.

__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
madaUlp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Der er faktisk allerede et tæppe i stuen.. Det ligger bare under spisebordet i den anden ende.. Udskiftning af forstærkere bliver nok først om et lille års tid.. Vil først gerne have fat i den cd-afspilleren og prøve lidt med det.. Fandt i går et tara labs spectrum 3a til cd-afspilleren på dba, som jeg får med posten her en af dagene, så signalkablerne matcher.. Fik det for 500 kr..
Til top Vis madaUlp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madaUlp
 
madaUlp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Så er andet skridt taget! Jeg har anskaffet mig en NAD C542 til den ringe pris af 1800 brugt, så nu ser hylderne sådan ud:

Nærbillede:

Min PS3 har måtte afgive sin plads til et stykke elektronik med lidt højere prioritet :

Lige et billede af kablet bag på højtaleren:

Endnu et (lidt for) nærbillede:

Et rigtig flot maleri, min svigermor har malet! Må også gerne kommenteres :

Et sidste overblik over alteret i dets nuværende tilstand:

Som i nok kan se er højtalerne ikke vinklede mere.. Her prøvet mig lidt frem og det gav faktisk efter min smag bedre lyd.. Ydermere står de nu hele 30 cm fra bagvæggen.. Det der ligger på bordet er min kæreste, der er gået i gang med at lave julepynt.. Lidt tidligt måske?

CD-afspilleren har virkelig givet mig et løft og forøget lydkvaliteten endnu mere, end springet fra cv til b&w (i mine ører). Det kan nok bedst sammenlignes med, at skifter til bluray og derefter ser en dvd-film

Næste skridt i projektet er at få den anden effektblok til at spille med, i form af bi-amping (det er kun den ene, der spiller nu). Til dette skal jeg bruge et ekstra helix 6 og endnu et spectrum 3a brugt, men det må vente til der er lidt flere penge. Man kommer jo ikke langt på su..

Endnu engang alt herfra,

MadaUlp

Til top Vis madaUlp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madaUlp
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes