Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 12:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pass & Avalon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 112
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Af kedelige årsager mellem forummets ejer og mig, har jeg valgt at lukke min tråd og slette det jeg nu kunne.

Siger tak for nu og håber på at møde nogle af jer på nogle af de andre Danske hifi-forums

Sidste indlæg side 111

 

Pierre

 



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Ser sgu' godt ud!
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 498
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig lækkert ud. Jeg tror jeg kan forestille mig lyden.

Og ved du hvad? Den PK 22 man ser ryggen af er lige prikken over i´et!

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke
 
Hilowfi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 549
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

 

VH T



__________________
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
Til top Vis Hilowfi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hilowfi
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Dit svin!!! 

Så gennemtænkt, så flot og så arbejdet med akustikken, der kunne vi andre sgu lære noget.. Har også været spændende at følge din rejse mod nyt udstyr, den har været grundig..


__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud. Smart løsning med dæmpning bag billederne.

troede faktisk du var kommet af med dine clic-møbler?



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
lexus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1037
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

  det er jo kunst.....
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

troede faktisk du var kommet af med dine clic-møbler?

Det var også planen til at starte med, men så var det at Clic kom med cdlommer til deres skuffer, der gør at man kan have op til ca. 300 cd`r i én skuffe. Det gør at jeg kan have plads til mine +600 cd`r inde i stuen  Så jeg valgte kun at "sælge" det store dobbelt modul jeg havde og så få et enkelt med låge.

Hvad finder vi ud af i weekenden, Thuekay?



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Hej Pierre, som du ved har jeg jo lige købt sådan en pass fætter som du også har. på min forstærker er nålen ikke helt i midten, men lidt til venstre hele tiden. Jeg skal skrue vildt op før den bevæger sig. Du snakker om at den spiller i klasse A/B hvis den kommer over på den anden side af stregen? Eller hvordan hænger det sammen? kan du give mig en forklaring på hvorfor den ikke sidder lige i midten?

Super fedt anlæg du har, og grundigt lavet alle dine akustiske forbedringer, jeg skal selv igang over i hjørnet bag min ene højtaler. kan du anbefale noget, der skal sluge noget bas.?
Mvh. Søren


__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
thuekay skrev:

troede faktisk du var kommet af med dine clic-møbler?

Det var også planen til at starte med, men så var det at Clic kom med cdlommer til deres skuffer, der gør at man kan have op til ca. 300 cd`r i én skuffe. Det gør at jeg kan have plads til mine +600 cd`r inde i stuen  Så jeg valgte kun at "sælge" det store dobbelt modul jeg havde og så få et enkelt med låge.

Hvad finder vi ud af i weekenden, Thuekay?

Okay. Det er jo egentlig heller ikke en helt dårlig løsning

Jeg er klar fredag (hele dagen stort set) eller lørdag (Helst omkring middag ca.). Kan det passe med dit program?



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
Hej Pierre, som du ved har jeg jo lige købt sådan en pass fætter som du også har. på min forstærker er nålen ikke helt i midten, men lidt til venstre hele tiden. Jeg skal skrue vildt op før den bevæger sig. Du snakker om at den spiller i klasse A/B hvis den kommer over på den anden side af stregen? Eller hvordan hænger det sammen? kan du give mig en forklaring på hvorfor den ikke sidder lige i midten?

Super fedt anlæg du har, og grundigt lavet alle dine akustiske forbedringer, jeg skal selv igang over i hjørnet bag min ene højtaler. kan du anbefale noget, der skal sluge noget bas.?
Mvh. Søren

Hej Søren

Ang Pass og den lille nål. Nålen sidder lidt ude til venstre for at indikere at den spiller i klasse A, når forstærkeren bliver presset vil den slå over i klasse A/B og nålen vil flytte sig over til højer. De små udsving nålen giver er tegn på at forstærkeren arbejder. Men denne lille 30W`s forstærker har så mange skjulte kræfter at den skal have STORE højtalere og presses til det ydereste før den går ud af klasse A.

En bass sluger/ fælde kan laves nemt og billigt at rockwool. Jo tykker lag jo dybere vil den dæmpe. Jeg så på et tidspunkt en hjemmeside som viste hvordan man nemt lavede bassfælder, prøver lige at finde den igen.



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Ja, så er det tid til at vise hvad der er sket inden for de sidste 6-7 måneder. Efter et par år med surround og B&O, var det tid til at få et seriøst stereo setup igen. Men fruen var jo ikke helt tilfreds med at der skulle nogle firkantede kasser ind samt forstærker osv. Så udover at få god lyd i stuen, styr på akustikken så skulle det være så anonymt og WAF venligt som muligt. Det er sku ikke lige nemt og slet ikke når ens stue er et rent helvede akustisk set

Men jeg gik nu igang med at lede efter et velspillende setup samt begynde at lave en masse hjemmelavet akustikforbederinger. Jeg kom godt rundt i landet for at lytte til forskellige højtalere og forstærkere. Men da jeg først haved lagt øre til Avalon var jeg SOLGT . Men inden jeg nu gik ud og investerede større summer på HiFi, så skulle stuen lige have en ordenlig akustik. Jeg fik lavede en masse absobenter (eller hvad de nu hedder) af rockwool og stof. Men de blev hurtigt kasseret af fruen  Nå hvad gør man så  Jo jeg lavede da bare en 5cm dyb ramme og satte bag på alle mine malerier i stuen, som så blev fyldt med rockwool. Måske ikke lige så effektivt som med stof, men STOR waf  Det gav en forbedring, men langt fra nok. Så jeg tog kontakt til et akustikfirma som forslog et akustikstof bag et gardin. Det var sku ikke dumt, da vi alligevel var igang med at finde stof til gardiner i stuen. Fik målt rummet og akustikstoffet blev syet bag gardinet. Jeg var dog godt nok lidt nervøs ved at betale et 5 cifret beløb for noget jeg ikke havde hørt. Men hold da helt kæft en forbedring det gav. Klart den bedste investering jeg har gjordt  Rummet bliver lige tilpas dødt når jeg trækker for. Diskanten er der hvor den største forbedring er, står meget mere klar og præsis. Bassen bliver også lige strammet en smule, men det er ikke der mit største problem var/ er. Der kommer også et nyt gulvtæppe om en mdr. det er lavet i et specielt mål og er meget tykt. Det gør at gulvet vil blive dækket omk 60-70%. Det skulle gerne give det sidste, ellers har jeg noget på tegnebrættet som er blevet god kendt af fruen. Ikke at der er de store problemer mere, men har bare hørt hvad lidt kan gøre, så kan jeg få tilladelse til at trimme stuen optimalt vil det jo være dejligt

Nå men til setuppet. Det ser pt. sådan ud:

Højtalere: Avalon Acendant

Effekt: Pass Labs XA30,5

Pre: Pass Labs XP10

Cd: Eera DL10, pt. på lån, men får nok tilladelse til at blive

Kabler: Blue Jeans LC-1 og Ten White. Chord power

Så til billederne

Dette er så en af rammerne som sidder bag mine billeder. Jeg har fræset en rille i alle siderne og sat stof på indersiden. Rammen er så fyldt med Rockwool.

 

Dette er så mit setup. Har i spørgsmål eller kommentar så skriv løs

Hold da op  Dejligt grej.

Lækkert, lækkert og specielt højttalerne

Fedt at du gør noget ved akustikken, det er jo en altafgørende sag.

Måske lidt synd at amp'en skal stå på gulvet (rammer hun den ikke med støvsugeren?), kunne du ikke sætte den på en meget lav "sokkel"? Det har jeg selv

Jeg har eksperimenteret en del med vinkling af Avalon'erne, og er hver gang endt med meget lidt, 3-5 grader. Synes at det giver det største lydbillede, uden at miste sammenhæng eller nærvær.

Igen, et klasse-setup. Tillykke med det.

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hej Pierre.

Det ser fedt ud

Sjældent man ser anlægget integreret på denne måde i en stue. Som regel er det jo sofaen der danner centrum for sweetspot.

Kan udemærket forstille mig vellyden fra dit setup. Og den eera kan jo bare spille musik

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Smukt og garanteret vellydende! 
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

 

Cd: Eera DL10, pt. på lån, men får nok tilladelse til at blive

 

For mig ligner det da en DL2 og ikke en 1´er???

Kører du ballanceret eller rca??

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Hold da op  Dejligt grej.

Lækkert, lækkert og specielt højttalerne

Fedt at du gør noget ved akustikken, det er jo en altafgørende sag.

Måske lidt synd at amp'en skal stå på gulvet (rammer hun den ikke med støvsugeren?), kunne du ikke sætte den på en meget lav "sokkel"? Det har jeg selv

Jeg har eksperimenteret en del med vinkling af Avalon'erne, og er hver gang endt med meget lidt, 3-5 grader. Synes at det giver det største lydbillede, uden at miste sammenhæng eller nærvær.

Igen, et klasse-setup. Tillykke med det.

Har overvejet en platform fra Finite Elements til min forstærker, men de er lidt pebret og så skal jeg også til at hænge Clic`et lidt højere op, da der ellers ikke vil være luft nok for oven. men skal nok komme på et tidspunkt. fruen er blevet meget kraftigt informeret om at støvsugeren IKKE skal bankes ind i forstærkeren  Men en platform er helt sikkert noget som står på ønske sedlen

Jeg har også expermenteret en del med vinklingen og jeg syntes at jeg får det bedste resultat når de står med en forskel fra de 2 bagerste kanter til bagvæg på 6-7cm (vist du forstår).



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
Pierre skrev:

 

Cd: Eera DL10, pt. på lån, men får nok tilladelse til at blive

 

For mig ligner det da en DL2 og ikke en 1´er???

Kører du ballanceret eller rca??

MVH WRONG

Arrrrrrgh en lille slå fejl. Retter det lige

Jeg bruger pt. LC-1 (rca) både mellem cd/ pre og pre/ effekt. Jeg skal have leget en del med kabler i den nærmeste fremtid. Købte BJC`s kabler kun på baggrund af den positive omtale og den billige pris. For så havde jeg nogle ok kabler og så kunne jeg derefter begynde at trimme setuppet på kabel siden. Højtalerkablet har jeg dog ikke planer om at skifte så længe setuppet er placeret som det er. Det vil simpelthen være alt for dyrt med så meget extra længde som det skal have ved denne placering.



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3517
Sendt: 12 Maj 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

hej  Pierre,
det er da et superflot setup du har fået skruet sammen. Hvis det lyder som det ser ud er det vist ikke helt skævt.
Kan rigtig godt lide din informative "intro"/ forklaring af setup, ikke mindst er din grundighed og måde at styre akustikken på, taget til efterretning og overvejelse i mit setup.
Er det så det sidste anlæg, eller er du som så mange af os andre ramt af bacillen, hifinitis?



__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Hvor er det lækkert... Musik- og møbelkunst i skøn forening. Lige noget for en gammel møbelhandler og hifi-entusiast som undertegnede  

I øvrigt spændende mix med Rolf Benz og PK. Ser godt ud. På hifi fronten får Pass og Avalon jo altid mundvandet til at løbe. Vellydende sager   



__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Meget pænt. Stilrene setups er de bedste.
Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 

Side af 112 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes