Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. maj 2024 | 09:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Stereo a la Fournais (Opdateret 5.9.04) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 03 April 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Her er mit stereo:

Amp: Primare I20

CD: Thule CD-100

DVD: Pioneer dv-717

HT: Dynaudio Audience 42 på SD-fødder

Kabler: Black Rhodium s130 ht-kabel og Black Rhodium Illusion signalkabel.

 

Overview:

 

Close-up af min cd, er den ik' dejlig? 

 

Den nyeste opgradering af mit setup, og hvilken én!

 

Min DVD. Fik den for en slik og har ikke brugt den ret meget.

 

Til slut mine højttalere

Desuden har jeg et par Grado SR80 til de stille nætter. Fremragende hovedtelefoner!

Det er hvad jeg har samlet mig sammen af grejer det sidste års tid. Som hjemmeboende gymnasieelev kan det godt være svært at realisere hifi-drømmene, men jeg synes egentlig at jeg på forholdsvis kort tid er nået et godt stykke. Mit største problem pt. er pladsen, idet mit værelse er på små 8 kvadratmeter, hvilket også holder mig fra at købe seperat rack og standere til mit hifi. Bøgerne skal der jo også være plads til

Hvad siger i til det ??



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 670
Sendt: 03 April 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud! Enkelt stereo uden noget noget pjat. Det kan man da forholde sig til.
Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K
 
S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 506
Sendt: 03 April 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Et fornuftigt setup  uden alt for mange dikkedarer! Jeg kan specielt godt lide dine højttalere, da også jeg har en forkærlighed til dette mærke

Hvis ikke dine højttalere er magnetisk afskærmet (mener ikke dette er tilfældet) skal du være opmærksom på, at billedrøret i fjernsynet kan tage skade af den korte afstand til Dynaudio´erne...?

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 03 April 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

S.B.P. skrev:

Et fornuftigt setup  uden alt for mange dikkedarer! Jeg kan specielt godt lide dine højttalere, da også jeg har en forkærlighed til dette mærke

Hvis ikke dine højttalere er magnetisk afskærmet (mener ikke dette er tilfældet) skal du være opmærksom på, at billedrøret i fjernsynet kan tage skade af den korte afstand til Dynaudio´erne...?

Takker for kommentaren! Så vidt jeg husker er højttalerne "halvt afskærmet". I praksis påvirker de dog ikke fjernsynet.

 



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 04 April 2004 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Hej.

No Nonsens setup, flot og dine Dynaudioér er jo lækre, der er noget specielt over DynAudio, de spiller godt og er en fryd for øjet, og de bliver kun bedre af at komme på nogle stander, og så nævner du DreamTheater MMM det varmer om mit hjerte, kanon musik..

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 04 April 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Synes også du burde få dine Dynaudio smidt op på nogle standere - det fortjener de!

Jeg har hørt dem, de spiller rigtig godt - anbefalede selv Dynaudio til en ven da han skulle købe nyt anlæg, og han endte med Marantz og lige præcis de højttalere som du har !

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^
 
Schriver
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter egen anmodning

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 96
Sendt: 04 April 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hej Anders.

Dejligt set-up.  En god integreret forstärker, en god CD og et par gode 2 vejs höjtalere er mit foretrukne, så jeg syntes det ser läkkert ud.  

Jeg ved ikke hvor meget du bruger DVDen - men ser du en film i ny og nä klarer den vel opgaven indtil videre.

Jeg tror den störste og billigste upgrade du kan lave er standere til höjtalerne. Dernäst en NAD C521BEE. Den vil sikkert give dig det du syntes Yamahaen mangler. Yamahaen er en pudsig blanding af rar lyd men med en tendens til lige lovlig markant diskant. Men det er ikke umuligt at NADén sätter en dämper på den tendens og det egentlig går fint sammen. 

Som sagt vil standere give dig meget. Hvad med et sät brugte standere, ca 60 cm höje - det har jeg flere gange måttet sande er et must med de små tovejshöjtalere.  

Mvh Sören

Til top Vis Schriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schriver
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 04 April 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Tak for de positive kommentarer!

Jeg regner sådan set med at købe standere og et godt rack når jeg får feriepenge her til maj. Har kigget lidt på audio magic og VM acoustics, men det ender nu nok med at jeg køber noget brugt

Angående DVD'en så vil jeg meget gerne udskifte den da den brugte SEKS gange på at loade og sige "no disc" før den læste skiven...

Jeg har bestemt overvejet den matchende NAD CD-afspiller du nævner Schriver, men jeg tror egentlig godt jeg vil ofre lidt mere på en god CD-afspiller. Har kigget på noget Marantz. Enten en ny CD 5400OSE eller noget brugt 6000 eller 600OSE. De kan altså stadig noget når det kommer til at suge alt indholdet ud af de elskede skiver



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
becker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 710
Sendt: 02 September 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hej Anders,

Har netop læst din udmærkede anmeldelse af Audience 42 højttalerne, og kunne se på din profil, at du også har fået ny forstærker. Endda uden at opdatere denne tråd (jeg har selv gjort det samme, må jeg erkende).

Jeg har altid godt kunnet tænke mig at høre 42'eren og måske i endnu højere grad 52'eren, men har desværre aldrig fået taget mig sammen til det. Og da fruen forlanger en gulvhøjttaler, får jeg alligevel ikke lov til at købe den!

Men jeg kunne godt tænke mig at vide, om du følte 42'eren voksede markant da du skiftede til Primare fra NAD'en? Afslørede den nye sider af sig selv? Sagt på en anden måde, fik du "kun" ny forstærker, eller følte du også at du fik nye højttalere?

 

 



__________________
Mvh. Becker
Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 02 September 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Puha, der er efterhånden sket meget i mit setup efter denne tråd blev oprettet. Jeg har for 3-4 måneder siden erhvervet mig en ny cd-afspiller (Thule cd-100) og har nu købt ny forstærker. Begge gange har jeg følt, at jeg fik nye højttalere (hvilket også er grunden til, at jeg i anmeldelsen lagde vægt på at højttalerne skal matches med godt grej).

Da jeg købte ny CD-afspiller var den mest markante forskel at spore i bassen. Bassen blev mere præcis, tight om man vil, og fik mere fylde. Samtidig blev bassen tilført et strøj af varme, som jeg ikke tidligere havde oplevet. De klædte meget kontrabas i jazzmusik. Mellemtone- og diskantregistret blev også forbedret med mere detaljering. Men det store ryk skete som sagt i bassen.

Jeg har ikke haft min nye forstærker stående i mere end én uge, og som følge af en travl hverdag pt. er det ikke blevet til meget intensivt lytning. Dog kan jeg allerede fornemme langt mere dybde og bredde i lydbilledet med den nye forstærker. Primaren har en fantastisk klang og fylde som NAD'en langt fra kan gøre lige så godt. Jeg vil gerne senere vende tilbage med mine oplevelser af min Primare I20, hvilket evt. kunne gøres i en anmeldelse eller i denne tråd, da den alligevel skal opdateres med nye billeder og ny tekst.



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 05 September 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Så er der opdateret med nye billeder

Håber i kan lide hvad i ser!



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 05 September 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

absolut!

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1467
Sendt: 05 September 2004 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

ja den primare er flot,en fryd for øjet
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

på opfordring fra Fournais, lukkes tråden.. dog med henvisning til den nye tråd.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15202&P N=1&TPN=1

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes