Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 23:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Hos Pannerup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Oversigtsbillede (opdateret den 23. maj 2013)

Udstyr:
Højttalere - Gemme Audio Katana V2
Integreret forstærker - B.A.T VK-300X SE
Cd-afspiller - Audia Flight CD One
Højttalerkabler - Yter
Signalkabel - Atlas Mavros XLR
Strømkabler - Acoustic Revive Power Reference og Kimber PK-14 Palladian

Beskrivelse:
Simpelt og lige til.



Lidt om mig selv:
Glad hifi-entusiast der ikke uden videre er det største tekniske geni, men bare nyder musikken, som mine øre høre det. Tag derfor mine ytringer her i galleriet omkring enkelte produkters formåen osv. med et gran salt. Det er, hvad det er - bare en mening

Indhold:
Side 2 - Beskrivelse af Gemme Audio og Katana V2
Side 3 - LEAF-fødder og Acrolink N6-P4030
Side 6 - Acoustic Revive Power Reference
Side 6 - Pass Labs Int. 30A vs. B.A.T. VK-300X SE
Side 8 - Yter




Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Lidt flere billede af setup'et

Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 312
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

det ser godt ud mester, flot finish

__________________
Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....
Til top Vis Ronnie B. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie B. R.
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Takker Ronnie 

Jeg er også godt tilfreds med komponenternes sammensætning nu.

Næste skridt bliver rummet, kabler og chrome feet.

Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 312
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

hvad er det for nogle fødder du har planer om?

hvad er dine plane for rummet?

__________________
Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....
Til top Vis Ronnie B. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie B. R.
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Ronnie B. R. skrev:
hvad er det for nogle fødder du har planer om?

hvad er dine plane for rummet?

Fødderne er endnu ikke sat i produktion, men er designmæssigt de samme som sidder på alle V3 modellerne fra Gemme Audio.

Designet ser sådan ud:

Beskrivelsen af dem er:

The LEAF by Arteluthe.

Leaf is a suspension system for audio loudspeakers, which effectively filters out energy propagation from loudspeaker to room and vice-versa.

Available november 1st 2012, Leaf is made from laser cut, cold forged steel, which is polished and plated. The Leaf system comes with a variety of different density dampers design to accomodate loudspeakers and audio equipment of different mass.

Different finishes are available as per custom request: chrome, gold, silver, copper... Science never looked so good.

I forbindelse med købet af højttalerne var jeg i kontakt med Robert Gaboury (designer og udvikleren af Gemme Audio højttalerne) for at høre, hvorvidt han kunne skaffe mig nogle andre fødder, end dem som sidder på mine Katana'er.

De spikes, der sidder på mine er forfærdelige ustabile - hvorfor jeg heller ikke bruger dem i dag med en datter på 14 måneder i huset.

Hvad rummet angår, så er planerne fortsat at få Troldtekt akustik plader op i hvid og ultrafin design. Tanken er at pille det eksisterende loft ned, således Troldtekt pladerne bliver monteret op mod dampspærene - dog med nogle cm. luft imellem.

Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 312
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Pannerup skrev:
Hvad rummet angår, så er planerne fortsat at få Troldtekt akustik plader op i hvid og ultrafin
design. Tanken er at pille det eksisterende loft ned, således Troldtekt pladerne bliver monteret op mod
dampspærene - dog med nogle cm. luft imellem.



du er nødt til at have noget isolering imellem din dampspærre og troldtækten, det fungerer bedst

__________________
Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....
Til top Vis Ronnie B. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie B. R.
 
znefi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Lækkert lækkert kanon højtaler har endnu ikke hørt pass men tror på det spiller det setup
Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Tillykke med højtalere. Lever de så op till forventningerne

Lad os få lidt flere billeder og detaljer.



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

znefi skrev:
Lækkert lækkert kanon højtaler har endnu ikke hørt pass men tror på det spiller det setup

Takker...

Det spiller nu ganske udemærket. Synes jeg har ramt et ok match af komponenter, så det smitter da af på lyden, selvom der altid er noget, som man gerne vil lave om på

Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Tillykke Glenn, smukke ser de ud  og jeg ved jo de er vellydende men hvordan opføre de sig så i din stue ? er dit bass problem væk ?

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Tillykke med højtalere. Lever de så op till forventningerne

Lad os få lidt flere billeder og detaljer.

Hej Pierre

Der skal nok komme flere billede med tiden. Lige nu forsøger jeg at blive mere fortrolig med siden her

Jeg havde overvejet en uddybende forklaring til hver del i kæden, men flere af delene er anmeldt herinde, så jeg vil hellere invitere dig på besøg, istedet for at belemre dig med en masse data

Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
goldbech01
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem og håber du er tilfreds med lyden. De ser virkelig gennemførte ud. Lidt "of topic" feedback: er meget tilfreds med dine gamle
ProAc's - stuen er i den grad fyldt med musik! - og de har afsløret næste nødvendige upgrade. Men det er nok hififeber...
Hvordan med bassen med dine nye højtalere?
Til top Vis goldbech01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af goldbech01
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Tillykke Glenn, smukke ser de ud  og jeg ved jo de er vellydende men hvordan opføre de sig så i din stue ? er dit bass problem væk ?

Hej Dan

Jeg har naturligvis leget en del med højttalerne, siden jeg fik dem hjem, og dit spørgsmål vil afsløre, at jeg allerede nu trænger til at opdatere mine billeder

Højttalerne blev fra starten placeret som på oversigtsbilledet spillende på tværs af stuen. Dette resulterede i, at der stadig var en hængende og rullende bas, der dog ikke var så slem, som dengang jeg havde ProAc 3.8.

Det hjalp faktisk en del på bassen at benytte den basportstuningsmulighed, som der følger med højttalerne.

Et andet og nok større problem var, at lyden ligesom ikke ville slippe højttalerne med det resultatet, at lydbilledet ikke virkede frigjort, let og dynamisk.

Efter et besøg hos Morten i Odder, hvor jeg var oppe for at høre om hans Troldtekt projekt, tjente hans placering af højttalerne som inspiration for mig at lege lidt herhjemme. Morten spiller diagonalt af sit rum, hvilket jeg også har leget med.

Placeringen er endnu ikke helt på plads, men overordnet har jeg fundet det rette sted at placere højttalerne - der skal nok komme billeder, når jeg er endelig på plads.

Forskellen er dog helt markant. Lyden slipper højttalerne nu, og bassen er ikke længere et problem. I'm a happy man

Mit eksperiment gjorde mig også opmærksom på, hvor følsomme de Katana'er egentlig er overfor deres placering i rummet, kabler og lytteposition. Havde faktisk i fredags skrevet til Johan i Holland, at de højttalere var gået i stykker, fordi de stoppede med at spille bas. Det viste at kobber kabler og en ændring i lyttepositionen gjorde forskellen.

Gad vide hvor mange underlige og sjove mails forhandlere m.v. har modtaget gennem tiderne fra åndsforvirrede audiophile amatører?

Opsparingen til nye kabler m.v. er så småt begyndt og du er velkommen til at kigge forbi en dag - og gerne med en håndfuld kabler - så skal jeg nok have forplejninger klar.

Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 16 Oktober 2012 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

goldbech01 skrev:
Tillykke med dem og håber du er tilfreds med lyden. De ser virkelig gennemførte ud. Lidt "of topic" feedback: er meget tilfreds med dine gamle
ProAc's - stuen er i den grad fyldt med musik! - og de har afsløret næste nødvendige upgrade. Men det er nok hififeber...
Hvordan med bassen med dine nye højtalere?

Hej Rene

Dejligt at høre du er glad for mine gamle kasser  Kæresten herhjemme er ihvertfald glad for at slippe af med dem

Selvom de måske ikke ser lige så smarte ud i designet som mine nye, så kunne de 3.8'ere bare noget i deres formidling af musikken - desværre var mit rum slet ikke dem.

Hvordan lyder de hjemme hos dig? Kan du tøjle bassen og hvorledes lyder de på rørgrej?

Jeg holder dig jo stadig op på et besøg, når jeg en dag kommer på de kanter af landet

Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Hermed et par billeder af den nye placering af mit setup samt beskrivelse af rummet, det spiller i

Lytterummet:
Stuen måler ca. 5 meter x 7,5 meter, hvor længden af stuen i åben forbindelse støder op mod et køkkenalrum på ca. 40 kvm.

Huset er fuldmuret med råmalede vægge og stuen er nedsænket i forhold til resten af huset med hældende råstiklofter med en højde fra ca. 240 cm. til 290 cm.

I stuen er gulvet massivt træ af en slags, mens køkkenalrummet er med klinker - en vældig efterklangstid i flere områder af stue og køkkenalrummet, der bevirker, at det føles som om et tog kommer væltende gennem lokalerne, når datteren kommer slingrende med hendes gåvogn af træ og plastik

Arbejder på en løsning som hedder troldtekt lofter i hele huset.

Billedet er tager fra køkkenalrummet ned i stuen.

Billedet er taget i hjørnet bag fjernsynet

Billedet er taget i hjørnet bag fjernsynet op mod køkken/alrummet

Placeringen i rummet:
Som nævnt i mit indlæg til dan a. har jeg leget lidt med placeringen af udstyret i rummet. Højttalerne er i højere grad følsomme for deres placering i rummet og lyttepositionen i forhold til at performe optimal, end jeg tidligere har været vant til.

Ved at spille på langs af stuen op mod køkken/alrummet, oplevede jeg, at bassen forsvinder fuldstændig, samt balancen i enhedernes formidling ikke var ens - forstået på den måde at der var mere bas, hvis man stod op, end hvis man sad ned.

Ved at spille på tværs af rummet oplevede jeg, at bassen kammede over, idet rummet spiller med et peak i området 40 hz. Endvidere ville lyden ikke slippe højttalerne. Det bidrog heller ikke positivt, at jeg tværs af stuen ikke havde loft bag lyttepositionen.

Inspireret af et besøg hos MortenB herinde fandt jeg et brugbart kompromis ved at spille diagonalt af rummet. Basproblemer er ryddet af vejen, og lyden slipper højttalerne. Der er ikke taget højde for symetrien i rummet (til stor ærgelse for kæresten) - kun hvorvidt en ændring i placeringen giver en forbedring i lyden.

Taget lige bag sofaen, hvor der nu er omkring 1½ meters loft til bagvægge midt for sofaen.

Lyttepositionen
Jeg legede med en opsætning, der tog sit udgangspunkt i en ligebenet trekant på 2,5 meter - altså 2,5 meter mellem højttalerne og lyttepositionen. Dette fungerede ikke optimalt, hvorfor jeg tjekket manualen for hjælp.

I manuelen anbefales en afstand mellem højttalerne på mellem 1,8 - 2,4 meter samt en afstand til lytteposition på mellem 2-3 meter.

Jeg fandt det bedste resultat med ca. 2,20 meter mellem højttalerne og ca. 3 meter til sweetspot.

Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
goldbech01
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Spændende projekt - og virkelig fleksibel bedre halvdel 😄
Lidt vildt at bassen forsvinder med nogle placeringer.
Der er sket lidt her de sidste par uger- og kører nu sonos gennem en Denon surround med mc intosh mc 501. Ikke optimalt. Leder helst efter en mc
intosh rørpre som er noget svær at finde. Slå på tråden hvis du er på sjælland - jeg arbejder en del og er for lidt hjemme. Du er velkommen.
Ser frem til at følge dine forsøg herinde.
Til top Vis goldbech01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af goldbech01
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 18 Oktober 2012 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 20 Oktober 2012 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Rigtig lækkert og stilrent setup

Jeg kender Pass Labs Int 30A og Audia Filght CD One, som er en rigtig fed kombi. Har desværre aldrig hørt Gemme Audio Katana V2, men flotte er de



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 20 Oktober 2012 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hej Chriss

Jeg takker for ordene

Jeg regner med at smide lidt flere billeder op af Katana'erne samt en beskrivelse af dem senere - so keep an eye out

Kombinationen af Pass Int. 30A og Audia CD One er jeg udemærket tilfreds med. Der er naturligvis altid nogle steder, man ville ønske tingene lidt anderledes - det kender du sikkert alt til.

Var der ikke noget med du havde kørt med Pass Int. 150 og Audia CD One i kombi med et sæt Vienna BCG?



__________________
Gemme Audio Katana V2
B.A.T. VK-30 SE
B.A.T. VK-60
Audia Flight CD One
Yter
Atlas Mavros XLR
Acoustic Revive Power Reference
Kimber PK-14 Palladian
Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 

Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes