Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 16:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Minihifi m. DAB! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
martinl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 18 Januar 2014 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Kære alle,

Jeg har de seneste to uger besøgt to forskellige Hifiklubben butikker for at spørge til råds om nyt anlæg. Desværre er der altid mange mennesker, og desværre er ikke alle lige godt opdraget til at vente sin tur i køen. Det har resulteret i jeg har ventet forgæves på hjælp i godt en halv time to gange nu. </rant>

Jeg tænkte jeg ville prøve at spørge herinde hos nørderne, men det kan også være farligt, for jeg er ikke selv nørd og jeg vil gerne med det samme udtrykke at jeg ikke har brug for det vildeste lyd. Vi snakker om, at jeg opgraderer fra en lille DAB radio her.

Det jeg gerne vil have er et mini hifi anlæg, som skal have en DAB(+) modtager, da min kæreste og jeg elsker at lytte til radio, og modtageren skal være der, for vi vil ikke skulle rode med internetradio osv. Ud over det, så vil jeg gerne kunne streame musik trådløst til anlægget. Jeg har selv en Android telefon, og min kæreste har en iPad, og vi bruger en kombination af Spotify og YouMusic apps til at lytte til musik (når det ikke er radio). Min egen undersøgelse i sagen fortæller mig at Android ikke har det godt med mange anlæg, og generelt er AirPlay den mest udbredte protokol på markedet. Det er også fint nok: jeg kan jo bare bruge iPad'en.

Så altså, jeg leder efter et mini hifi anlæg med DAB+ og trådløs streaming, f.eks. AirPlay. Jeg modtager også gerne råd mht. matchende højttalere.

Jeg har kigget på Hifiklubben, som har et foreslået system bestående af Denon DRA-F109 (se http://www.hifiklubben.dk/Products/denon-dra-f109-receiver-5 0450/) og Denon DNP-F109 (se http://www.hifiklubben.dk/Products/denon-dnp-f109-musikstrea mer-og-radio-49049/).

DRA-F109 er forstærkeren og fås med DAB+. DNP-F109 er en musikstreamer med internetradio og indbygget AirPlay. Men kan jeg, i stedet for at købe f.eks. disse to, ikke lige så godt nøjes med DRA-F109 og hooke et Apple TV op med dyret via optisk og streame til anlægget via den?

Jeg håber meget i vil hjælpe! Tak på forhånd :)
Til top Vis martinl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martinl
 
NGHNGH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 18 Januar 2014 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

martinl skrev:
Men kan jeg, i stedet for at købe f.eks. disse to, ikke lige så godt nøjes med DRA-F109 og hooke et Apple TV op med dyret via optisk og streame til anlægget via den?Jeg håber meget i vil hjælpe! Tak på forhånd :)



Det vil jeg 99,9 % mene du kan (har ikke nogle apple produkter).
Til top Vis NGHNGH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NGHNGH
 
martinl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 18 Januar 2014 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

NGHNGH skrev:
martinl skrev:
Men kan jeg, i stedet for at købe f.eks. disse to, ikke lige så godt nøjes med DRA-F109 og hooke et Apple TV op med dyret via optisk og streame til anlægget via den?Jeg håber meget i vil hjælpe! Tak på forhånd :)



Det vil jeg 99,9 % mene du kan (har ikke nogle apple produkter).


Hej NGHNGH, tak for dit svar. Vil du med din ekspertise kunne udtale dig om, hvilke muligheder jeg ville få ud af DNR-F109, ud over AirPlay or Internetradio?
Til top Vis martinl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martinl
 
NGHNGH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

som nævnt Apple ved jeg meget lidt om... Men Denon streameren DNP-F109 giver mulighed for at spille alle gængse filtyper du måtte have liggende på en server på dit eget netværk og du kan tilslutte en USB harddisk foruden den har Airplay , så du kan spille fra Ipad'en (og Iphone).

Løsningen med Apple TV mener jeg kun giver Airplay muligheden, dvs du kan kun spille de filer der er på Ipad'en, og selvfølgelig det du streamer fra nettet såsom Spotify o.l.

Men det lyder ikke til I har en stor samling musik filer liggende på PC eller NAS server, så mit bud vil være til jeres brug, at vælge Apple TV og bruge den sammen med Ipad'en.

Men inden i slagter sparegrisen, så prøv at være lidt mere "påtrængende" i butikken , eller brug deres online mulighed for at booke en demo :   https://www.hifiklubben.dk/butikker/Koben havn-Osterbro/
Eller spørge her : online@hifiklubben.dk
Til top Vis NGHNGH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NGHNGH
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke I har et behov for at afspille musik fra et datalager i husstanden, og bare gerne vil lytte til DAB radio, samt streame fra telefon/tablet, så jo..

Nøjes med F109 i DAB versioner og tilføj en Apple TV.

Hvis man gerne vil have ekstra options i form af internetradioen, så kan det være en ide at tilkøbe streameren DNPF109. For eksempel er der mange
gerne vil lytte til udenlandsk radio uden konstant at skulle tære på telefonens batteri.

Bemærk lige at jeg er lidt farvet af mit ansættelsesforhold !
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
martinl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Januar 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for jeres svar :) Og tak for tippet mht. at booke demo-tid hos HifiKlubben, det vidste jeg slet ikke jeg kunne! Må indrømme jeg muggede lidt i går over det meget lille antal ansatte til at håndtere kunderne, men hvis man kan booke tid så bør man jo udnytte det.

Det lyder meget som om en mini forstærker med DAB modtager er det jeg har brug for, samt Apple TV. Måske lidt udenfor scope her, men: Ved nogen om jeg så godt kan have AppleTV til at outputte billede via HDMI og lyd via Toslink på samme tid?
Til top Vis martinl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martinl
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes