Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2024 | 13:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Stax SRD-4 og SR-30 Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fritfalds
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2024
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 22 Maj 2024 kl. 13:05 | IP-adresse registreret Citér fritfalds

Min Cambridge Azur 851a vil ikke give lyd i Stax SR-30 headset der er koblet på en SRD-4 boks, hvis ikke Stax SRD-4 boksen er koblet til højttalerne..

Er det muligt at sætte et par 8 ohm modstande der kan klare nogen watt over højttaler udgangen på SRD-4, hvis det nu er at jeg ikke har lyst til at sætte højttalere tilSRD-4 boksen?

Jeg vil egentlig bare gerne koble STAX på speaker B så jeg kan lytte gennem dem når jeg vil bruge headset, og højttalerne på speaker A.

Til top Vis fritfalds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fritfalds
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Online
Indlæg: 2814
Sendt: 22 Maj 2024 kl. 13:39 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Omskifteren på SRD-4 vælger mellem indgangskablernes forbindelse til de indbyggede transformatorer ud til SR-30 når du vil lytte til
hovedtelefon og ud til højttalerklemmerne bag på SRD-4 hvor det er tanken højttalerne tilsluttes.
Altsammen med henblik på de der kun har et sæt højttalerterminaler på forstærkeren.

Der hvor kæden hopper af for dig er at din forstærker af uransagelig årsager kræver at højttalertilslutningen belastes med minimum 16 Ohm for
at fungere
Modstanden i SRD-4 boksen er meget højere end 16 Ohm, så skal det fungere skal du parallelforbinde med to 16 Ohms modstande på de to
terminalsæt (B udgangen formodentlig) du anvender på din forstærker til hovedtelefonens boks.
Der må jo sidde en sensor i forstærkeren som forhindrer "almindelig brug" af dine hovedtelefoner.
Og husk på at modstandene skal kunne bære den udgangseffekt forstærkeren leverer ved 16 Ohm når du spiller på STAX'en.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj.
 

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes