Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 04:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: hovedtelefoner til spil - evt superlux? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
muhaha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hej

jeg vil gerne have et par hovedtelefoner, det vil være en bonus hvis der var mikrofon med :)

jeg har kigget lidt på superlux hd660, men er de gode til spil?

Vil gerne give 1400 kr. hvis det kan betale sig :) der skal også være en god mikrofon med (som ikke støjer).

Desuden er mit lydkort onbord.

har kigget på beyerdynamic 770, men det bliver måske for dyrt med alle ting oveni.

De SKAL være lukket

Hvad kan i anbefale?
Til top Vis muhaha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af muhaha
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2499
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Velkommen til

1400kr er det alt inkl?

Er det primært/kun til at game med?

Mht mikrofon, hvad siger du til en mik. på bordet?

Et bedre lydkort er nok et must til gaming, x-fi, er her nok de bedste.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
muhaha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

jo tak :)

ja 1400 er med hovedtelefoner og mikrofon :) kan måske gå lidt længere op i pris, hvis du mener at det er svært at få lydkort med i budgettet :)

Ja det er primært til gaming, men skal også bruges til musik.
Til top Vis muhaha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af muhaha
 
muhaha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

bump
Til top Vis muhaha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af muhaha
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2499
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig haft et par hd660 på hovedet, men hvis du også skal have et lydkort så er de nok det bedste bud. Kilden er stadig det vigtigste, og specielt til gaming hvis du gerne vil have EAC osv.

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Start med et par 660 og en mikrofon og så tag den derfra, du bør nok også få dig nogle bedre puder på..

__________________
Jeg ælsker min Ipod
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
kolind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 909
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

DT770 fåes også med microfon, men så hedder de ikke længere DT770, men MMX 300.. men de markedsføres direkte som gaming headsets trods alt..

http://europe.beyerdynamic.com/shop/hah/headphones-and-heads ets/multimedia.html

Til gengæld er de måske lidt over budgettet, men sikkert ganske fint egnede til gaming..

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind
 
kolind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 909
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hvis man får dem som manufaktur kan man endda få et eksternt USB lydkort med.. (om det så er noget værd aner jeg ikke.. Det koster 20€)

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind
 
muhaha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 23 Juni 2010 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Jeg har aldrig haft et par hd660 på hovedet, men hvis du også skal have et lydkort så er de nok det bedste bud. Kilden er stadig det vigtigste, og specielt til gaming hvis du gerne vil have EAC osv.



Ja vil gerne have en så god lyd som muligt

Hvad vil du/I anbefale af lydkort? har kigget lidt på disse x-fi lydkort, som ser ganske fine ud. Vil det være fornuftigt at købe brugte lydkort?
Til top Vis muhaha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af muhaha
 
muhaha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 23 Juni 2010 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Start med et par 660 og en mikrofon og så tag den derfra, du bør nok også få dig nogle bedre puder på..


har søgt lidt på nettet mht. puder, og kan ikke finde nogle der er til 660 kan du anbefale nogle, og bliver det i såfald dyrere end dt-770?
Til top Vis muhaha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af muhaha
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 23 Juni 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

De passer puder med DT770, hvis du har tid så prøv at gnave dig igennem superluxtråden, der burde du kunne få svar på de fleste spørgsmål i den retning.
Puderne koster omkring 200 spir.


__________________
Jeg ælsker min Ipod
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 23 Juni 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

muhaha skrev:
Claus-dk skrev:
Start med et par 660 og en mikrofon og så tag den derfra, du bør nok også få dig nogle bedre puder på..


har søgt lidt på nettet mht. puder, og kan ikke finde nogle der er til 660 kan du anbefale nogle, og bliver det i såfald dyrere end dt-770?

Et par HD660 plus et par DT-770 puder koster nok ca. halvdelen af et sæt DT-770 (thomann.de). Jeg har kun gamet meget lidt med mine DT-770 og HD660 så kan ikke helt udtale mig om hvordan de performer. Men jeg ville tro noget x-fi lydkort der understøtter alle de gængse spil lydformater ville være at foretrække.



__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
muhaha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 23 Juni 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
De passer puder med DT770, hvis du har tid så prøv at gnave dig igennem superluxtråden, der burde du kunne få svar på de fleste spørgsmål i den retning.
Puderne koster omkring 200 spir.



200 :O så må de også være rare at have på

har læst lidt på tråden, og vil også læse den færdigt :)
Til top Vis muhaha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af muhaha
 
muhaha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 23 Juni 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:

muhaha skrev:
Claus-dk skrev:
Start med et par 660 og en mikrofon og så tag den derfra, du bør nok også få dig nogle bedre puder på..


har søgt lidt på nettet mht. puder, og kan ikke finde nogle der er til 660 kan du anbefale nogle, og bliver det i såfald dyrere end dt-770?

Et par HD660 plus et par DT-770 puder koster nok ca. halvdelen af et sæt DT-770 (thomann.de). Jeg har kun gamet meget lidt med mine DT-770 og HD660 så kan ikke helt udtale mig om hvordan de performer. Men jeg ville tro noget x-fi lydkort der understøtter alle de gængse spil lydformater ville være at foretrække.



Hvad kan du på nuværende tidspunkt sige om hd660 og dt-770 mht. gaming?

Har også tænkt mig at købe et x-fi lydkort
Til top Vis muhaha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af muhaha
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 24 Juni 2010 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

muhaha skrev:
Ney_ skrev:

muhaha skrev:
Claus-dk skrev:
Start med et par 660 og en mikrofon og så tag den derfra, du bør nok også få dig nogle bedre puder på..


har søgt lidt på nettet mht. puder, og kan ikke finde nogle der er til 660 kan du anbefale nogle, og bliver det i såfald dyrere end dt-770?

Et par HD660 plus et par DT-770 puder koster nok ca. halvdelen af et sæt DT-770 (thomann.de). Jeg har kun gamet meget lidt med mine DT-770 og HD660 så kan ikke helt udtale mig om hvordan de performer. Men jeg ville tro noget x-fi lydkort der understøtter alle de gængse spil lydformater ville være at foretrække.



Hvad kan du på nuværende tidspunkt sige om hd660 og dt-770 mht. gaming?

Har også tænkt mig at købe et x-fi lydkort

Altså jeg har kun gamet i normal stereo med min hovedtelefonforstærker. Så aner ikke hvordan de håndtere alle de fancy game formater med surround og det hele  Jeg kan personlig rigtig godt lide den store stereoperspektiv der er i både beyerne og superluxne, men om det er en fordel eller ulempe når man gamer aaaner jeg ikke  Men en ting er sikkert, man kan blive lukket helt væk fra omverdenen med dem på, hvilket er en god ting så længe man ikke spiller gyser spil



__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
muhaha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 24 Juni 2010 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
muhaha skrev:
Ney_ skrev:

muhaha skrev:
Claus-dk skrev:
Start med et par 660 og en mikrofon og så tag den derfra, du bør nok også få dig nogle bedre puder på..


har søgt lidt på nettet mht. puder, og kan ikke finde nogle der er til 660 kan du anbefale nogle, og bliver det i såfald dyrere end dt-770?

Et par HD660 plus et par DT-770 puder koster nok ca. halvdelen af et sæt DT-770 (thomann.de). Jeg har kun gamet meget lidt med mine DT-770 og HD660 så kan ikke helt udtale mig om hvordan de performer. Men jeg ville tro noget x-fi lydkort der understøtter alle de gængse spil lydformater ville være at foretrække.



Hvad kan du på nuværende tidspunkt sige om hd660 og dt-770 mht. gaming?

Har også tænkt mig at købe et x-fi lydkort

Altså jeg har kun gamet i normal stereo med min hovedtelefonforstærker. Så aner ikke hvordan de håndtere alle de fancy game formater med surround og det hele  Jeg kan personlig rigtig godt lide den store stereoperspektiv der er i både beyerne og superluxne, men om det er en fordel eller ulempe når man gamer aaaner jeg ikke  Men en ting er sikkert, man kan blive lukket helt væk fra omverdenen med dem på, hvilket er en god ting så længe man ikke spiller gyser spil



hehe

Men har endnu ikke forstået hvordan man kan få surround i et par stereo hovedtelefoner? har læst mig frem til at x-fi kan lave noget der ligner, men om det er det du snakker om?

Skal nævnes at der bliver spillet Counter Strike, og der vil jeg mene at det er en fordel at der ikke er meget bas i, ellers vil det være fedt hvis man kan skrue ned for bassen. Det er for at det skal blive nemmere at høre lyden fra folk der løber osv.

Til top Vis muhaha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af muhaha
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2499
Sendt: 24 Juni 2010 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

x-fi giver mulighed for eac som er en advanceret form for lydbehandling, det er et must hvis man gamer
Du kan godt få noget der ligner surround i en stereo høretelefon, husk vi har kun to ører

Det softwaren gør er at den med hjælp af lidt magi for lyden lavet om så det virker som om du er i eks. et stort rum.

De bedste høretelefoner til gaming er nogen som har et stort soundstage, fordi du så vil have lyden "ude" af hovedet. Dt770 har jeg brugt til gaming og de var super, de er også lette at slæbe rundt på og sidder godt på hovedet, hvor eks. ATH a500-a900 sidder knap så godt fast.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1852
Sendt: 24 Juni 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hmmm..
Jeg bruger bare mine alm tvhøjtalere når jeg gamer, men jeg spiller også kun WIII

Dog støver jeg nogle gange PS1eren af og spiller pacman, så jeg er nok ikke helt up todate på spilleting

Hvad jeg kan fortælle er at Beyerpuder er svære at overgå.


__________________
Jeg ælsker min Ipod
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk
 
muhaha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 24 Juni 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
x-fi giver mulighed for eac som er en advanceret form for lydbehandling, det er et must hvis man gamer
Du kan godt få noget der ligner surround i en stereo høretelefon, husk vi har kun to ører

Det softwaren gør er at den med hjælp af lidt magi for lyden lavet om så det virker som om du er i eks. et stort rum.

De bedste høretelefoner til gaming er nogen som har et stort soundstage, fordi du så vil have lyden "ude" af hovedet. Dt770 har jeg brugt til gaming og de var super, de er også lette at slæbe rundt på og sidder godt på hovedet, hvor eks. ATH a500-a900 sidder knap så godt fast.


Mange tak for svaret En ting er sikkert - og det er at jeg skal have et lydkort der understøtter EAC

Lyden ude af hovedet? Lyder som om at det vil være bedre med åbne....

Hvordan kan vide at et par hovedtelefoner har et stort soundstage?
Til top Vis muhaha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af muhaha
 
muhaha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 24 Juni 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Hmmm..
Jeg bruger bare mine alm tvhøjtalere når jeg gamer, men jeg spiller også kun WIII

Dog støver jeg nogle gange PS1eren af og spiller pacman, så jeg er nok ikke helt up todate på spilleting

Hvad jeg kan fortælle er at Beyerpuder er svære at overgå.


Det hjalp meget

Så hvis jeg anskaffer mig superlux, så skal jeg have fat i puder fra beyer?
Til top Vis muhaha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af muhaha
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes