Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 06:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Byg af SUB - hjælp bedes.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
enoch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har overvejet at bygge to SUBS, da jeg er helt sikker på at jeg snart skal have mig noget TacT med rumkorrektion eller ligende... (Skal lige se hvad Peter Lyngdorf har gang i først)

Jeg havde tænkt mig at de ligesom skulle "stå" helt inde i hvert hjørne af rummet og skulle være med indbygget effekt Zappulse 2.2SE (har et par moduler liggende).

Da der også skal tænkes lidt i design og størrelse (konen skal desværre også kunne leve med dem) så skal de ikke være kæmpe store (45X45X45 eller sådan noget ligende)

De skal p.t. primært bruges til musik brug sammen med et par VA Strauss, men må da også gerne kunne fungere godt til film/TV brug.

Spørgsmålet er om der er nogen der vil hjælpe med lidt erfaringer samt ideer. Skal der benyttes to enheder pr. SUB, størrelse af enhederne (10,12 eller 15"), lukket kabinet / med basrefleks m.m. Kabinetet vil jo (hvis det ikke er for besværligt) ikke være helt firkantet hvis man skal kunne sætte den helt ind i hjørnet.

De skal primær benyttes med rumkorrektion i tankerne.. Har kigget på følgende mærker af enheder:
JBL og Peerless, jeg ved ikke om der er andre samt hvad man vil anbefale.

Priserne for alle enheder og tilbehør skal helst ikke overstige 8000 kr. (andet end hvis man får mig overtalt)

Har alt til effekt delene, så der skal der ikke bruges penge..

Håber at hører fra en hel masse

MVH

Peter
Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch
 
enoch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

enoch skrev:
Jeg har overvejet at bygge to SUBS, da jeg er helt sikker på at jeg snart skal have mig noget TacT med rumkorrektion eller ligende... (Skal lige se hvad Peter Lyngdorf har gang i først)

Jeg havde tænkt mig at de ligesom skulle "stå" helt inde i hvert hjørne af rummet og skulle være med indbygget effekt Zappulse 2.2SE (har et par moduler liggende).

Da der også skal tænkes lidt i design og størrelse (konen skal desværre også kunne leve med dem) så skal de ikke være kæmpe store (45X45X45 eller sådan noget ligende)

De skal p.t. primært bruges til musik brug sammen med et par VA Strauss, men må da også gerne kunne fungere godt til film/TV brug.

Spørgsmålet er om der er nogen der vil hjælpe med lidt erfaringer samt ideer. Skal der benyttes to enheder pr. SUB, størrelse af enhederne (10,12 eller 15"), lukket kabinet / med basrefleks m.m. Kabinetet vil jo (hvis det ikke er for besværligt) ikke være helt firkantet hvis man skal kunne sætte den helt ind i hjørnet.

De skal primær benyttes med rumkorrektion i tankerne.. Har kigget på følgende mærker af enheder:
JBL og Peerless, jeg ved ikke om der er andre samt hvad man vil anbefale.

Priserne for alle enheder og tilbehør skal helst ikke overstige 8000 kr. (andet end hvis man får mig overtalt)

Har alt til effekt delene, så der skal der ikke bruges penge..

Håber at hører fra en hel masse

MVH

Peter


Ingen der kan hjælpe mig med deres erfaringer og råd ?
Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Lyder som fine mål til en 12" i hver boks. Da de skal være hjørne-placerede, og du påtænker korrektion, ville jeg vælge en lukket boks. De nye Peerless XXLS kunne være et godt bud på relevante enheder - de laves i flere versioner. Jeg har regnet på nogle af dem, og de ser ud til at passe fint til dit behov. Desværre kender jeg ikke prisen på dem, og den er måske heller ikke officiel endnu.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
enoch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:

Lyder som fine mål til en 12" i hver boks. Da de skal være hjørne-placerede, og du påtænker korrektion, ville jeg vælge en lukket boks. De nye Peerless XXLS kunne være et godt bud på relevante enheder - de laves i flere versioner. Jeg har regnet på nogle af dem, og de ser ud til at passe fint til dit behov. Desværre kender jeg ikke prisen på dem, og den er måske heller ikke officiel endnu.


Hej.. takker for svaret.. Det var også præcis Peerless XXLS jeg havde kigget på. Prisen kender jeg heller ikke helt endnu.. Hvad med JBL GTI12 ville denne være et bedre bud?

Jeg tror også det bliver som en lukket boks.. Jeg har tænkt over om et LC ZAP modul mon er nok pr. boks? (1X200W i 8 ohm, 1X400W i 4 ohm og 1X800W i 2 ohm)

Er der ellers nogen der har nogle foreslag?

MVH

Peter
Til top Vis enoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enoch
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 05:33 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke nævnte JBL-enhed. Generelt plejer JBL at være lavet med henblik på basrefleks - kvaliteten er jo som regel god.

For mig lyder(!) det som om du har effekt nok. Men jeg kender jo ikke dine lyttevaner...

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes