Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2024 | 05:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hovedtelefon-kabel ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kolind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 909
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Nu har man læst en masse hist og pist om at stock-kablet på sennheisers hovedtelefoner ikke er særligt godt, og skal man have et fancy et så koster de ustyrlige summer (cardas eksempelvis som koster mere i sig selv end selve hovedtelefonerne  )

Er der nogle af jer som selv har prøvet at fikse noget sammen med held ?

Har et par HD600 med et tyndt trist og alt for langt kabel...

/Koolind

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Cardas koster 1200,- hos TC. Så de er nu ikke dyrere end HD600. Hvor stor forbedring ved jeg ikke da jeg ikke har prøvet dem.

Svenske Clou Cable laver også kable specielt til HD600 & 650. www.cloucable.se



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
kolind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 909
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

scatcat - syntes nu stadig at 1200 er en vis form for penge...   for at kabel til et par hovedtelefoner som koster 200 kr mer end kablet i sig selv
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
scatcat - syntes nu stadig at 1200 er en vis form for penge...   for at kabel til et par hovedtelefoner som koster 200 kr mer end kablet i sig selv

Nu er pris jo en relativ ting. I sig selv synes jeg også et kabel af denne beskaffenhed er dyrt. Men i forhold til hvad?. Nu er priserne på Sennheiser og andre jo styrtdykket i det sidste års tid. HD650 koster 3500,- men på nettet 2K.

Men hvis Cardas kablet giver en meget hørbar forbedring, er pengene måske ikke dårligt brugt.

Der er jo også folk der køber ht-kabler til 100K for et sæt



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

Der er jo også folk der køber ht-kabler til 100K for et sæt



- need I say more


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
kolind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 909
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

heh.. jaok det er self rigtigt... men det betyder jo ikke at jeg syntes det er fornuftigt at bruge 1200 på et kabel trods alt.. for mig ville pengene være givet væsenteligt bedre ud til en bedre hovedtelefonforstærker, hvilket dog virker lidt uoverskueligt for mit vedkommende selvom det kunne være meget sjovt at prøve dog. Tror bare ikke det ville ende godt med min relativt begrænsede viden om elektronik...

omkabling virker til gengæld lidt mere overskueligt, hvis ellers jeg anede hvilke kabler der egner sig til det :S

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:

omkabling virker til gengæld lidt mere overskueligt, hvis ellers jeg anede hvilke kabler der egner sig til det :S


Mikrofonkabel (af en eller anden form) kan sagtens bruges, men problemet med HD600 og HD650 er at de stik som sidder i hovedtelefonerne er
næsten umulige at få fat på. Dvs. at du enten skal være heldig at finde noget som kan bruges eller også skal du klippe et gammelt kabel i stykker
for at få stikkene. Hvis du søger på "HD600 recable" på head-fi.org el. alternativt på google kan du nok finde nogen eksempler på hvordan det er
gjort.


/U.

__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
kolind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 909
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
kolind skrev:

omkabling virker til gengæld lidt mere overskueligt, hvis ellers jeg anede hvilke kabler der egner sig til det :S


Mikrofonkabel (af en eller anden form) kan sagtens bruges, men problemet med HD600 og HD650 er at de stik som sidder i hovedtelefonerne er
næsten umulige at få fat på. Dvs. at du enten skal være heldig at finde noget som kan bruges eller også skal du klippe et gammelt kabel i stykker
for at få stikkene. Hvis du søger på "HD600 recable" på head-fi.org el. alternativt på google kan du nok finde nogen eksempler på hvordan det er
gjort.


/U.

microfonkabel lyder ikke helt tosset egentligt. og well tror ikke jeg har det store problem med at cutte mit kabel op. Hvis det går helt galt er et nyt vist ikke voldsomt dyrt ?

DIY er vel altid mere spændende. Derudover Carrotman, hvor teknisk krævende er det at bygge sin egen hovedtelefonforstærker ? (nu du jo da tilsyneladende har bygget nogle stykker efterhånden) Min viden er bestemt ikke ekstrem men kan da godt lodde og havde noget ganske simpelt elektronik i gym.. men virker alligevel lidt meget at kaste sig ud i ?

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes