Forfatter |
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 13 December 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ormen skrev:
Bittermand:
Ser interressant ud, men dog lidt retro/rå look synes jeg. 
Kan dog godt lide tanken om en handel fra england.
|
|
|
Der gives iøvrigt 2 års garanti på forstærker OG rør, og hvis man efterflg. køber sine erstatningsrør hos dem, gives der 1 års garanti på dem. __________________
'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa
|
Til top |
|
|
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 13 December 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt sikkert et spændende produkt. Er den testet ?, hvordan lyder den ?
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 13 December 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
J eg kan naturligvis kun udtal e mig om d en mod el, j eg s elv har, som er singl e end ed m ed 300B-rør. Mod ell en til 410 £ er en push-pull sag m ed EL-34 b estykning, så d en lyd er jo nok lidt and erl ed es. D er har ing en probl em er vær et m ed min, hvis bygg ekvalit et virk er m eg et solid og g enn emført (d et skal dog sig es, j eg er nog et af en t eknik-mongol, så...), og som nævnt er garanti-politikk en gansk e fin. Hj emm esid en er et syndigt rod, og han har m eg et markant e m ening er, m en er b est emt et b esøg værd, for d er er RIGTIG mang e information er. Iøvrigt m en er j eg at hav e læst, at hvis man er tvivl om, hvilk en mod el man ønsk er, så er d et muligt at få tils endt to forsk ellig e mod ell er, hvor man så b etal er pris en for d en dyr est e og så sid en r eturn er er d en, man ikk e ønsk er og sid en afr egn er en evt. diff er enc e, m en d et står sikk ert et ell er and et st ed i rod et. __________________
'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 14 December 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en er bedre end meget af det nye. Nå jeg glemte der skal også en forforstærker til.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=101974
Lånt foto
mvh

__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
Lahnet Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad købte du så...?
__________________ Venligst,
Henrik Lahnet
|
Til top |
|
|
Ormen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skam ikke købt noget endnu. Jeg er ikke typen der ridder samme dag som jeg sadler.
Tror dog det bliver brugt grej der kommer til at pryde hjemmet, selvom jeg er svært lun på de LA-Audio modeller på forrige side. :)
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ormen Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen åhh, den er lækker.
Godt bud men lidt mange af de lange.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ormen skrev:
Jamen åhh, den er lækker.
Godt bud men lidt mange af de lange.
|
|
|
Hvorfor ?. De 2500,- du står og mangler kan vel findes __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et alt ernativ kan vær e at s e lidt på Dynavox v70 e-2. Kons ervativt opbygg et, 13 kg kin esisk j ern. Man får et rigtigt godt udgangspunkt for tw eak. Out of th e box lyd er d en udmærk et, d en har typisk rørlyd, hvilk et gør nog et for akustisk e instrum ent er. Klassisk e jazzplad er lyd er, ja rigtigt. D et er en grundlægg end e musikalit et, b edr e kan j eg ikk e udtryk e d et. M en d etailpræcision og d en salgs ting er ikk e på topp en. M en, hvis man har lyst til at l eg m ed ting en e, så b egyn ed er man at skift e d e billig e kin esisk e kobl ekond ensator er ud til nog et kram, f. eks.: http://www.diyhifisupply.com/?q=catalog/22/obbligato_copper_ caps . Så smid er man b edr e rør i osv. D er er mass er af r essourc er på n ett et, hvor folk b eskriv er d er es erfaring er m ed d ett e. D et tysk e magasin Klang und Ton har også et godt bud på v eludført tw eak. Forstærk er en fås for latt erlig e 3000 kr hos elektronik lavpris i Århus. Sjovt er d et  M en husk at en rørforstærk er fung er er b edst på en højttal er m ed nog enlund e liniær imp edans
|
Til top |
|
|
Ormen Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er super der. 
Tak for god input, og billig ikke mindst. Den koster godt nok ikke meget.
Kunne måske være meget sjov at starte med, og ja experimentere lidt med.
Nu ved jeg så desværre meget lidt hvad angår liniær impedans, så fortæl endelig lidt om muligt.
Eneste jeg ved er at herren der anbefalede mine højtalere også var rør tilhænger, så har en anelse om det vil klinge godt sammen... Eller håber.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har n etop lig e ig en just er et bias på "hygg ep ejs en", nok en gang bliv er j eg forbløff et ov er d ens kvalit et er. M en lig e n etop dét skal man vær e ops på: Udgangsrør en e skal jævnligt just er es og da kin es ern e jo skull e spar e på et og and et, tja - så er trimm ern e edd erma em e godtnok træls. D e er monst erfølsomm e, m en m ed lidt tålmodigh ed og alt d et d er... Op eration en er, bar e rolig, m eg et simp el og kan udfør es bar e man har et billigt multim et er  . Skal bar e find e nogl e b edr e "multi turn" mod ell er, giv er lyd hvis d et lykk es. D et m ed d en liniær e imp edans, d et går på, at en spol e har stig end e modstand v ed stig end e fr ekv ens og svingspol ern e i højttal ern e naturligvis på samm e måd e. En bas enh ed kan vær e rim eligt liniær m ell em 50 og 500 Hz, hvor eft er d en stig er still e og roligt til måsk e 50 ohm v ed 20.000 Hz. Rørforstærk er en l ev er e sit output ov er en stor trafo, d er n etop også er en spol e, d er tilpass er at d en skal arb ejd e v ed f. eks 8 ohm. Ig en: fr ekv ens og modstand er g ensidigt afhængig e for spol er. d erfor plac er er man oft e en imp edanskorr ektion i d el efilt er et hvis man udvikl er højttal er e til rørforstærk er e. P ersonligt er j eg så h eldig, at min højttal er e er født nog enlund e liniær e. M en ell ers kunn e du jo lig e spørg e ham m ed højttal ern e? Tænk er ell ers at b estill e stump er fra Hong Kong i d enn e w eek end, så skal d er ell ers monst ertw eak es
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lig e at Arn e Rohdal har skr ev et en glimr end e artik els eri e h er på HIFI4All om højttal er e. I d en 5 artikel er d er et fint eks emp el n ed erst på brug en af et Zob elfilt er til imp edanskorr ektion
|
Til top |
|
|
Ormen Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, fantastisk.
Jeg finder det faktisk ganske hyggeligt at skulle tweake lidt, man lærer jo en masse af det.
Skide god input, mange tak for det. Nu kan det jo så være jeg kontakter dig via pm en dag ud i fremtiden, når jeg har fået indkøbt en eller anden form for rør amp.
Om det bliver ovennævnte ved jeg endnu ikke. Der er så mange.

|
Til top |
|
|
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ormen skrev:
Okay, fantastisk.
Jeg finder det faktisk ganske hyggeligt at skulle tweake lidt, man lærer jo en masse af det.
Skide god input, mange tak for det. Nu kan det jo så være jeg kontakter dig via pm en dag ud i fremtiden, når jeg har fået indkøbt en eller anden form for rør amp.
Om det bliver ovennævnte ved jeg endnu ikke. Der er så mange.

|
|
|
Du er v elkomm en. D et er altså sl et ikk e fordi j eg er røramp- eksp ert, m en n ett et myldr er jo m ed komp et ent e m enn esk er d er elsk er at d el e ud af d er es erfaring er og idé er  Har iøvrigt lig e lav et d et først e tw eak, ud m ed d e el endig e kin esisk e lytt er i indgang en, d em d er sikr er mod DC, glimm erkond ensator er i st ed et for d e k eramisk e i tilbag ekobling en. Hvad skal j eg sig e, j eg synt es at at fik m eg et for d e 3 k, m en nu er d er pluds eligt... æhh... hul ig enn em! J eg tænk er at skriv e lidt om proc ess en når j eg får lidt b edr e tid, m en lig e nu kan j eg kun sig e, at j eg h erm ed fik en p ersonlig erfaring m ed, hvad kond ensator er i signalv ej en kan lav e af ulykk er. Smørr et grin en....
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 01:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.ornec.com/ kan anbefales. Jeg har selv købt disse 2 rør-forstærkere gennem dem til billige penge (MingDa MC34AII og MC66AE).
Der skal så lige lægges lidt til i told ved leveringen, vist nok 8%.

|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
Dynavox VR-70E:

|
|
|
hvordan lyd er d en - lavpris el ektronik har d en til 2995 - d e har også 2 monoblokk e til 3995 - m en j eg k end er ikk e mærk et __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
hvordan lyder den - lavpriselektronik har den til 2995 - de har også 2 monoblokke til 3995 - men jeg kender ikke mærket [/QUOTE]
Aner det ikke. Jeg listede blot nogle af de forstærkere jeg kunne huske at have se på nettet, og som er inden for trådstarters budget. Han må selv ud og lytte! Det var egentligt lidt af en modreaktion på, at jeg synes det ofte er de (få) samme mærker/forslag som folk kommer med. Så det var for at få lidt bredde på
venlig hilsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Februar 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ r-l-b
BoPtiljudrop skrev:
Out of the box lyder den udmærket, den har typisk rørlyd, hvilket gør noget for akustiske instrumenter. Klassiske jazzplader lyder, ja rigtigt. Det er en grundlæggende musikalitet, bedre kan jeg ikke udtryke det. Men detailpræcision og den salgs ting er ikke på toppen.
|
|
|
Når d et er sagt, så vil j eg und erstr eg e at d en lyd er b edr e end 3000 k!!! D et er jo også m eg et afhængigt af hvad d en kobl es foran. M en eft er j eg har lav et d et først e tw eak lyd er d en virk eligt godt. J eg har fj ern et d e lytt er d er sidd er eft er potm et er et. D e sidd er s eri elt og skal sikr e mod DC. Ud m ed d em og hul ig enn em! Eks emp el: Art Blak ey & th e Jazzm ess eng ers with Th elonius Monk. H el e ork estr et ligg er i v enstr e kanal, Monk (solist en) ligg er i højr e kanal (sådan gjord e man engang). Intro til først e numm er: In Walk ed Bud, sax og tromp et spill er t ema et unisont. Normalt vil man opl ev e en blandingsklang på billigt gr ej, m en j eg kan tyd eligt sk eln e instrum ent ern e på klang en. Eft er tw eak kan j eg også sk eln e d em på rumm et omkring d em. Tromm ern e er trukk et nog et tilbag e på optag els en, nu kan man tyd eligt forn emm e rumm et omkring og d e enk elt e tamm er og bækk en ers m eg et organisk e klang. Bass en er plac er et længst væk fra mic, normalt svær at få tyd elig, nu står d en tørt, tyd eligt og m ed rumm et omkring. Sup er m eg et atmosfær e og en forn emm els e af at klang en på instrum ent ern e er rigtig. Og så er stadig mass er af modifikationsmuligh ed er... smørr et grin en ! @ f.Christians: Flott e apparat er! Kina ind i EU, slut m ed toldchikan en.... hrm  Kan d e d er VU-m etr e brug es til at just er e bias? Vill e vær e for hårdt hvis d e ku', er lidt bøvl at sidd e d er m ed multim et er et...
|
Til top |
|
|