Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2024 | 07:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Phat Simons Stereo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sheiken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 310
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Sheiken skrev:
vilmann skrev:
Phat Simon skrev:

De er sat fast på Denon'ens orig. fødder - og jo, der skulle være taget højde (vægtmæssigt) for at min forforstærkerstår ovenpå.


Prøv at afmontere de originale fødder. Det står godt nok ikke i manualen, men jeg er ret sikker på at det er meningen at JJAZ fødderne skal sidde direkte på apparatet. /vilmann


Det er sådanset ligemeget hvor de sidder på apparetet så længe det bliver afkoblet fra underlaget og det gør det jo også ved at de sidder på de originale fødder, så det ændrer ikke ved noget



De flesta af den slags fødder specificeret eksplicit at de ikke må monteres på eksisterende fødder.

Men mon ikke vi kan få Johnny fra JJAZ til at give sit besyv med. Han får lige en PB.

/vilmann

Det skal nok blive interessant

Til top Vis Sheiken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sheiken
 
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 806
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Jamen, så skidt da.. nu hvor vilmann spurgte så pænt :-)

Der er mange meninger om hvordan afkoblingsfødder skal placeres. Her er mit eget bud:

Hvis de originale fødder er stabile (ikke tyndt plastic) og helt plane i bunden så kan JJAZ Fod fint monteres direkte under de originale. I de fleste andre tilfælde (a'la en Denon plastfod med en gummiring neden under) vil man kunne hente lidt ekstra ved at afmontere den orignale fod eller ihvertfald pille den originale gummiring af så JJAZ Fod bærer på så stor en flade af den originale fod som muligt.



__________________
JJAZ
Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted
 
Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Jamen, så skidt da.. nu hvor vilmann spurgte så pænt :-)

Der er mange meninger om hvordan afkoblingsfødder skal placeres. Her er mit eget bud:

Hvis de originale fødder er stabile (ikke tyndt plastic) og helt plane i bunden så kan JJAZ Fod fint monteres direkte under de originale. I de fleste andre tilfælde (a'la en Denon plastfod med en gummiring neden under) vil man kunne hente lidt ekstra ved at afmontere den orignale fod eller ihvertfald pille den originale gummiring af så JJAZ Fod bærer på så stor en flade af den originale fod som muligt.

Jeg vil så sige at jeg dels pga. min forforstærker står ovenpå Denon'en har valgt at bruge den næststørste ring fra Jjaz - måske lidt overkill, men gjorde det osse for at undgå Jjaz foden ville komme til at sidde på Denon's gummiringe.
Men må da så osse indrømme  at Denon's orig. måske ikke er de mest klippefaste der findes.



__________________
The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
Til top Vis Phat Simon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Phat Simon
 
Sheiken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 310
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Jamen, så skidt da.. nu hvor vilmann spurgte så pænt :-)

Der er mange meninger om hvordan afkoblingsfødder skal placeres. Her er mit eget bud:

Hvis de originale fødder er stabile (ikke tyndt plastic) og helt plane i bunden så kan JJAZ Fod fint monteres direkte under de originale. I de fleste andre tilfælde (a'la en Denon plastfod med en gummiring neden under) vil man kunne hente lidt ekstra ved at afmontere den orignale fod eller ihvertfald pille den originale gummiring af så JJAZ Fod bærer på så stor en flade af den originale fod som muligt.

Jeg tror gerne på dig!  men jeg forstår det bare ik (som så meget andet ) Giver ikke nogen mening, formålet er jo bare at afkoble fra underlaget, og sker vel ligemeget hvor på apparatets underside de bliver monteret, så længe JJAZ fødderne, eller en hver anden afkoblingsfod er det eneste som rører underlaget ?

PS : Jeg har selv afmonteret de originale fødder på min cd-afspiller og monteret JJAZ fødder, men grunden til at jeg afmonterede de originale, var bare for at de ikke svævede i luften.

Til top Vis Sheiken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sheiken
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 22 December 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Ser fedt ud, vil dog give nogle af de andre ret i at et større TV (eller en PJ) ville gøre det en hel del bedre.....

__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 23 December 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Tak for din kommentar Filmtosse. Ved godt at mit TV ikke er så stort - lidt småt om man vil (23"-oldsag), men jeg er en musik-tosse der "bare" har sat sit tv til stereo'et da der med jævne mellemrum kommer noget go' musik på div. musikkanaler.
Og jo, når jeg ser en film gir det da helt sikkert en forbedret oplevelse at trække lyden ud gennem anlægget, men det er ikke noget jeg har tænkt mig at invistere videre i før jeg har obskurt mange penge . Og når det sker kommer der nok en PJ i loftet - og gerne et helt seperat multi-kanals system.

__________________
The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
Til top Vis Phat Simon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Phat Simon
 
Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 671
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Flot setup...
Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes