Forfatter |
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 03 September 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flerbizky skrev:
Filmtossen skrev:
Flerbizky skrev:
hehe.... "Paws" 
Ellers ser det altså rigtigt ud !....
|
|
|
Ehhh "rigtigt" i forhold til hvad?
|
|
|
Din Bio ser bare "rigtig" ud - Dejlig størrelse på lærredet - Lækkert gear - Alt det positive som alle andre har sagt ;)
|
|
|
Har det! 10000 tak for det, roser er nu rare;o) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fernandez skrev:
lækker bio Jeg er helt vild med dit lærred.Takker for linket til forhandleren med dd og dts skiltene rar og have 
M.V.H
Ronni
|
|
|
Af hjertet tak! Og selv tak for linket, godt at du har kunnet bruge det, det er hele ideen med at have det liggende her. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 03 September 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Jeg håber at din forsikringen stadigvæk dækkede din pære, som kun havde brændt ca. 900 t. ud af ca. 2000? I øvrigt - hvor gammel er din projektor? (og pæren?) |
|
|
Ja det vil jeg da også godt vide. Hvad koster sådan en pære til en SP5700?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Jeg håber at din forsikringen stadigvæk dækkede din pære, som kun havde brændt ca. 900 t. ud af ca. 2000? I øvrigt - hvor gammel er din projektor? (og pæren?) |
|
|
Ja det håbede jeg også men det gør den ikke .
PJ er desværre endnu ikke kommet tilbage fra Holland (Infocus hovedværksted), til trods for at det snart er 2 uger siden den skulle være kommet . Det skal her for en god ordens skyld indskydes at det er Infocus som åbenbart ikke har styr på det, og ikke forhandleren, men jeg er blevet lovet at den kommer med udgangen af næste uge (vi får se).
Som nævnt dækker Infocus ikke, da lampegarantien jo kun er 500 timer eller 6 mdr. og begge dele er overskredet. Det mærkelige er at PJ placering og vedligeholdelse har været lige efter bogen, og forhandleren (KT radio i KBH) havde iøvrigt aldrig set sådanne skader på en pære (der var revner i "sølvpapiret" inde i selve lampen).
KT radio synes iøvrigt at det er urimeligt at garantien ikke dækker og har derfor givet mig en klækkelig rabat på en ny pære (som iøvrigt koster 4550,- kr. )
PJ er ca. 10 mdr. gammel, det samme gælder pæren og de blev begge købt spritnye.....
Nu håber jeg så bare på snart at få PJ igen, og så at den nye pære holder det opgivne antal timer......ellers bliver det hurtigt en rigtigt dyr fornøjelse... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Olsen skrev:
|
|
Ja det vil jeg da også godt vide. Hvad koster sådan en pære til en SP5700?
MVH WRONG
|
|
|
Tak for interressen, se mit svar til Olsen (dit spørgsmål kom vist mens jeg svarede Olsen) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
bayzer skrev:
Filmtossen skrev:
-jan- skrev:
forøvrigt S. Filmtosse; har du ikke målt dine 135" vandret over lærredet? (ved du har skrevet det et sted 10-15 sider tilbage) ?? |
|
|
Kan ikke lige erindre at jeg har skrévet det andetsteds, men det har jeg nok...
Men mit lærred måler 135" diagonalt (jeg har surfet lidt rundt på nettet, og hvad jeg lige kan se, så er det også den "rigtige" måde at måle på)....
Målt vandret er det kun 118"...se iøvrigt dette link til at kontrollere se afstand og lærreds størrelse.. www.projectorcentral.com/projection-calculator-pro.cfm
|
|
|
Genialt.....
|
|
|
Ja det er en ganske nyttig hjemmeside __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
KT radio synes iøvrigt at det er urimeligt at garantien ikke dækker og har derfor givet mig en klækkelig rabat på en ny pære (som iøvrigt koster 4550,- kr. )
|
|
|
Føj for pokker en hamper pris for en pære . Nu håber jeg da godt nok ikke at pæren i min springer så hurtigt.
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det forresten et vogel loftophæng du bruger?
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Filmtossen skrev:
|
|
|
Føj for pokker en hamper pris for en pære . Nu håber jeg da godt nok ikke at pæren i min springer så hurtigt.
MVH WRONG
Ja den pris er gusten (men jeg slipper takket være KT radio en del billigere).
Det håber jeg heller ikke for dig ! |
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Er det forresten et vogel loftophæng du bruger?
MVH WRONG
|
|
|
Ja nemlig ja. Det som iøvrigt er så underligt er, at jeg har overholdt alle de ting som står i brugsforvirringen, så det eneste jeg kan gøre med den nye pære er at håbe, og det er faktisk ret frustrerende...
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har sagen om min PJ taget en helt helt uventet drejning.
Den skulle jo være kommet i sidste uge, men det gjorde den ikke. Jeg ringede så i onsdags til KT radio for at forhøre mig om status på den.
Den var endnu ikke kommet, men, til gengæld havde de noget andet jeg skulle vide.....(dan dan dan daaa, scary, scary) . "Ja jeg ville altså ikke få min PJ igen"....a hva for en fisk??...."nej jeg ville få en sprit ny, med den nyeste software i, da Infocus havde fundet nogle fejl på den gamle som havde været skyld i at pæren var blevet ødelagt!!!!!" til gengæld skulle det så koste gratis!!!!JUHUUUUUU!!!!!!!!!  .
Så nu kommer den ind ad døren idag eller imorgen......HURRA!nu har jeg altså svært ved at bevare pessimismen!!!!! .
Derudover har min DVD været til firmware opgradering hos HFK.....skøøøønt, så skulle mine små problemer med den være ude af verden!
Alt i alt to virkeligt gode nyheder.....billeder af den lille ny kommer ASAP.
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 09 September 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Så har sagen om min PJ taget en helt helt uventet drejning.
Den skulle jo være kommet i sidste uge, men det gjorde den ikke. Jeg ringede så i onsdags til KT radio for at forhøre mig om status på den.
Den var endnu ikke kommet, men, til gengæld havde de noget andet jeg skulle vide.....(dan dan dan daaa, scary, scary) . "Ja jeg ville altså ikke få min PJ igen"....a hva for en fisk??...."nej jeg ville få en sprit ny, med den nyeste software i, da Infocus havde fundet nogle fejl på den gamle som havde været skyld i at pæren var blevet ødelagt!!!!!" til gengæld skulle det så koste gratis!!!!JUHUUUUUU!!!!!!!!!  .
Så nu kommer den ind ad døren idag eller imorgen......HURRA!nu har jeg altså svært ved at bevare pessimismen!!!!! .
Derudover har HFK kontaktet mig og meddelt at der er kommet en opdatering til min DVD, så jeg skal have den opgraderet imorgen.....skøøøønt, så skulle mine små problemer med den være ude af verden!
Alt i alt to virkeligt gode nyheder.....billeder af den lille ny kommer ASAP.
|
|
|
Okay... Det lyder til at KT svinger lidt i graden af kundepleje ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28783&K W=zerocool) eller også lader det til at være helt op til producenten hvorledes i skal behandles. Er dog glad for at det i dit tilfælde tyder på en lykkelig udgang
I øvrigt gælder her, som i tråden linket til, at dit retkrav er overfor KT og ikke Infocus. Hvorfor pæreren klart burde være dækket af de almindelige reklamationsregler.
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Jeg tror, uden dog at være sikker, at producenten har meget af beslutningskompetencen i sådanne sager.......
|
|
|
Du kan da være fuldstændig ligeglad med hvad Infocus beslutter. Projektoren er købt ved KT og retsforholdet er derfor jer imellem.
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Filmtossen skrev:
Jeg tror, uden dog at være sikker, at producenten har meget af beslutningskompetencen i sådanne sager.......
|
|
|
Du kan da være fuldstændig ligeglad med hvad Infocus beslutter. Projektoren er købt ved KT og retsforholdet er derfor jer imellem.
|
|
|
Ja det er da til dels rigtigt, men nu er det jo sådan at garantien på lampen var udløbet (500t), og de (Infocus værkstedet) havde ikke fundet nogen fejl på PJ, ergo er det en bruger fejl=ingen garanti. Hvis Infocus så efterfølgende konstaterer at der alligevel er en fejl på apparatet, så dækker garantien. Derfor tror jeg da i sidste ende at producenten (altså i det tilfælde at det er dem som foretager reperationer), har noget at sige.
Du har selvfølgelig helt ret i at handelen er indgået med forhandleren, i dette tilfælde KT radio, men det er jo ikke kun dem som beslutter om den pågældende fejl dækkes af garantien. De kan naturligvis vælge at dække uden at de har dækning hos producenten, men en sådan situation tror jeg er undtagelsen mere end regelen, eller?? __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Ja det er da til dels rigtigt, men nu er det jo sådan at garantien på lampen var udløbet (500t), og de (Infocus værkstedet) havde ikke fundet nogen fejl på PJ, ergo er det en bruger fejl=ingen garanti. Hvis Infocus så efterfølgende konstaterer at der alligevel er en fejl på apparatet, så dækker garantien. Derfor tror jeg da i sidste ende at producenten (altså i det tilfælde at det er dem som foretager reperationer), har noget at sige.
|
|
|
Garantien... Var den givet af Infocus eller KT? Derudover er formodningen (jeg kender ikke lige det præcise tal for den pågældende), at en pære holder 2000-3000 timer. Du har da heller ikke, efter eget udsagn, behandlet eller placeret projektoren forkert. Det kan meget vel være, at Infocus har givet dig en producent-garanti, men det frigør stadig ikke KT-radio fra de præceptive lovfæstede reklamationsregler.
Filmtossen skrev:
Du har selvfølgelig helt ret i at handelen er indgået med forhandleren, i dette tilfælde KT radio, men det er jo ikke kun dem som beslutter om den pågældende fejl dækkes af garantien. De kan naturligvis vælge at dække uden at de har dækning hos producenten, men en sådan situation tror jeg er undtagelsen mere end regelen, eller??
|
|
|
Tilsyneladende er det da en undtagelse for KT, men det er da ikke ualmindelig for enhver anden forretning at man often må kreditere defekte produkter.
Forstå mig ret. Jeg er da glad for at det er gået godt for dig i dit tilfælde, men det kunne lige så godt ha' gået den anden vej, var det ikke fordi Infocus var i sit gode hjørne.
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Filmtossen skrev:
|
|
|
Garantien... Var den givet af Infocus eller KT? Derudover er formodningen (jeg kender ikke lige det præcise tal for den pågældende), at en pære holder 2000-3000 timer. Du har da heller ikke, efter eget udsagn, behandlet eller placeret projektoren forkert. Det kan meget vel være, at Infocus har givet dig en producent-garanti, men det frigør stadig ikke KT-radio fra de præceptive lovfæstede reklamationsregler.
Først af alt: Jeg er ikke jurist og mit kendskab til købelovens spidfindigheder kan vel betegnes som noget overfladisk.
Garantien er givet af forhandleren. Det er korrekt at pærer formodes at leve i ca. 2000t, men garantien på lampen er kun 500t, nogen steder 90 dage, og det har jeg set hos mange forhandlere.
Jeg er med på at der normalt er 1 års garanti, og 1 års reklamationsret på alle varer, men når der specifikt kun gives et antal timers/dages garanti som er mindre en det "normale" så er den vel gangbar, eller hva´?
Hvis jeg her tager fejl så har du fuldstændig ret, og garantien skal dække.
[Quote=Filmtossen]
Du har selvfølgelig helt ret i at handelen er indgået med forhandleren, i dette tilfælde KT radio, men det er jo ikke kun dem som beslutter om den pågældende fejl dækkes af garantien. De kan naturligvis vælge at dække uden at de har dækning hos producenten, men en sådan situation tror jeg er undtagelsen mere end regelen, eller??
|
|
|
Tilsyneladende er det da en undtagelse for KT, men det er da ikke ualmindelig for enhver anden forretning at man often må kreditere defekte produkter.
Forstå mig ret. Jeg er da glad for at det er gået godt for dig i dit tilfælde, men det kunne lige så godt ha' gået den anden vej, var det ikke fordi Infocus var i sit gode hjørne.
[/QUOT
Om det er undtagelse for KT radio skal jeg undlade at spekulere i, det har jeg slet ikke grundlag for! Jeg har været mere end almindeligt glad for at handle der, og altid fået en betjening som ligger helt i top, og jeg har fortsat tænkt mig at handle der, samt anbefale forretningen til andre.
Det er rigtigt at det kunne være gået den anden vej, det så det jo ud til at gøre for nogle dage siden, heldigvis gik det ud til min fordel, og jeg er en tilfreds kunde!
Men lad det nu ikke blive en diskussion om en specifik forhandler, det synes jeg er uheldigt.
Tak for dine informative indlæg, jeg vil nu dykke ned i købeloven, så jeg er godt inde i bestemmelserne skulle en lignende sag dukke op i fremtiden (gud forbyde det)
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Garantien er givet af forhandleren. Det er korrekt at pærer formodes at leve i ca. 2000t, men garantien på lampen er kun 500t, nogen steder 90 dage, og det har jeg set hos mange forhandlere.
Jeg er med på at der normalt er 1 års garanti, og 1 års reklamationsret på alle varer, men når der specifikt kun gives et antal timers/dages garanti som er mindre en det "normale" så er den vel gangbar, eller hva´?
|
|
|
Garanti er efter Markedsføringsloven en bedre retstilling end rettighederne efter købeloven. Rettighederne i købeloven (2 års reklamationsret) er dog præceptive, hvilket vil sige at de ikke kan fraviges ved aftale. Deres garanti dækker altså ikke, men de skal respektere din reklamationsret.
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Filmtossen skrev:
|
|
|
Garanti er efter Markedsføringsloven en bedre retstilling end rettighederne efter købeloven. Rettighederne i købeloven (2 års reklamationsret) er dog præceptive, hvilket vil sige at de ikke kan fraviges ved aftale. Deres garanti dækker altså ikke, men de skal respektere din reklamationsret.
|
|
|
Modtaget! Men kan du prøve at forklare "at de skal respektere min reklamationsret"? og hvori det har indflydelse på om jeg kan få repareret min vare uden at betale for det? __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Modtaget! Men kan du prøve at forklare "at de skal respektere min reklamationsret"? og hvori det har indflydelse på om jeg kan få repareret min vare uden at betale for det?
|
|
|
Efter købelove har du en række rettigheder, såfremt din vare viser sig at være behæftet med fejl eller mangler. Rettighederne kaldes reklamationsrettigheder eller mangelsbeføjelser og giver dig (i en periode på 2 år) mulighed for hæve købet (så du får dine penge tilbage), kræve omlevering, afslag eller udbedring. KT-Radio har dog så til gengæld krav på en 2-3 førsøg på afhjælpning før du kan gøre disse beføjelser gældende, men det skal bemærkes at denne afhjælpningsfrist ikke kan udstrækkes til det uendelige.
|
Til top |
|
|