Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 800D vs. JBL K2 9900 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2012 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

SuckyBoyfriends skrev:
Dali har et specielt kammer hvor højtalere testes for uv lys.. Har personligt fået tur på fabrikken!

Har haft flere Dali højtalere og det er ikke det fysiske der fejler;)

Hvad er det så?

Ja det vil jeg også gerne vide

Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009
Lokalitet: København
Sendt: 28 Februar 2012 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Hmm det må blive i morgen;)

henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Sendt: 01 Marts 2012 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

SuckyBoyfriends skrev:
Hmm det må blive i morgen;)

Hvor længe skal du sove?

Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2012 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Godmorgen;)

Dali og sonos faber har samme egenskaber imo

Gode indspilninger lyder fantastisk.. Specielt tracy chapman osv er kanon

Men pop og rock er de ikke perfekte til.. Og med en hverdag med bred smag røg mine ms5

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011
Sendt: 08 Marts 2012 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Altså er det seriøst det nogen af jer skriver? For jeg kan ikke tage det seriøst, når folk snakker om bilkort fra barndommen,
og tosser på forums - Jer der siger sådan, ved i overhovedet noget om instrumenter og musik, og om hvad der sker bag
mikrofonen i virkligheden...

Jeg takker for tilbuddet med de 800d, men jeg har på intet sagt at jeg ville købe 800d og bruge den som stereo del. Det har
hele tiden været tanken at integrere det i surround hvis jeg købte b&w. Men nu er bl.a. classe surround effekt/for ikke
ligefrem noget der hænger på træerne brugt til ½ pris efter 4 år, ligesom 800d i rosentræ eller sort gør. Brugtkøb er da en
mulighed, men det tiltaler bare ikke mig. Jeg er ikke interesseret i at købe det ene hifi sæt for at skifte det ud med noget
andet, og så kunne det jo være jeg havde ønsker til finish m.v.

Og til dem der bare følger med i tråden, så bliver der ikke opdateret foreløbigt med køb. Jeg har mulighed for at bruge nogle
flere penge end jeg regnede med allerførst til at starte med. Så mit køb bliver mere eller mindre permanent og derved også
helt velovervejet, men ikke før jeg er rykket ind i ny lejlighed m.v.

Tak for indlægende og interessen.
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512

JBLPro
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tak og farvel!

Bruger siden: 25 April 2011
Sendt: 08 Marts 2012 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Du er ikke den eneste, der ikke kan tage det her seriøst ;)
Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2012 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

JBLpro :)

martin_p
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Marts 2012 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Til top Vis martin_p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin_p

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2012 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Nu udelukker brugt køb jo ikke at det bliver en permenent løsning?

Højtalere i den klasse holder +20 år så om den har et par år på
Bagen påvirker jo intet ved køb. Det samme gælder forstærker

Hvis du går efter classe er der flere brugte til salg inden for rimlig afstand.
Tænker ssp800.

Har du kassen er det selvfølgelig bare at bestille.. Husk der ofte er lang levering såh;)

Fået lyttet til noget?

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2012 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået lyttet til alt b&o nu. Det sagde mig ikke noget, beolap 8000/6000 lyder godt som det eneste efter min mening.
Synes utroligmeget at konstruktionen/designet afspejler sig enormt meget i dem. Jeg ved godt at sådanne højtalere holder, og
det regner jeg jo selvfølgelig også med når jeg køber dem. Hvor er der ssp800 tilsalg brugt?? Jeg kan da ikke se noget nogen
steder.

HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Marts 2012 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Men du må da endelig huske at skrive når du ikke længere har mulighed for at bruge nogle
flere penge end du regnede med allerførst til at starte med for jeg sidder helt ude på stolekanten af bar spænding.

Men øv nu skal du først til at flytte mv og så går der måske længe inden du afslører din forhåbentlige mere end mindre permanente beslutning.

Og du har så meget ret omkring B&O  , der findes bare ikke andre firmaer hvis design afspejler sig så tydeligt og i samme grad i deres konstruktion. Måske bliver de bedre med tiden så dem ville jeg ikke selv bruge penge på , måske om et par år. 

Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY

A B Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Marts 2012 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt både 9800 og 800S, har haft dem stående hjemme. 800D er en overpris højtaler med en ualmidelig kedelig lyd, så er det sagt. Vil aldrig anbefale den til nogen. JBL højttaleren er en højttaler som gør meget godt, men intet perfekt, dog næsten alt bedre end B&Wen. Jeg foretrækker en højttaler som spiller det meste musik, giver for mig den stærste glæde. Skulle jeg gå ud og vælge i den prisklasse der hedder 300000+ når du nu kigger mere permanent installation, så tag et kig på noget af det, i mine øjne, mere seriøse high-end udstyr så som, Focal Utopia serien, Wilson Sasha, samt Sonus Faber og Magico Q3 og Q5. Vil pt. mene at Wilsons Sophia 3 er noget af det bedre jeg har hørt til dato, inden for 100000-300000 klassen. Den spiller bedre end både JBL'en og især B&W'erne. Kig også efter bedre forstærkere i din prisklasse. Mark Levinson, Plinus, McIntosh, Krell, Parasound ect. levere alle bedre forstærkere end Classé/B&W. Hifi Klubben er blevet dyr og har dårlig betjening samt for høje priser. Ang. det at sammenligne JBL K2 og B&W med en kinabil og en Audi, hvor herre bevares, fortæller bare noget om deres selvopfattelse og tilgang til forretning,,, LØB. Savner et par af de gamle ansatte derinde, kan bl.a huske en fyr fra Åbouldevarden ved navn Martin, som brugte fire af sine egne lørdage på at komme ud til mig og hjælpe med at sætte mine Dali Helicon 800W op da jeg for ca. 10 år siden købte sådan et sæt. Fik iøvrigt dengang en ret fed rabat:) Har haft rigtig god erfarning med at tale med Morten Eskildsen fra High Performance Audio, KT kan også være ok, hvis man lige tager et par ting med et gram salt:) Det var en lang smøre, men det går nok. Bare husk at hifi er subjektivt, køb det du kan lidt, brug din tid på det go så glem alt om hvad vi syntes, det er dig der skal lytte på det.

ole post
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2005
Sendt: 28 Marts 2012 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

a b  olsen hvad med montana højtalere, har hørt eps 2. kanon lyd.

mvh ole

HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 April 2012 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Lidt surt at trådstarter skulle flytte lige midt i det hele for det var ellers ved at blive spændende  

Super tråd om en mands valg af udstyr i flere 100K klassen (B&W mod JBL)hvor afgørelsen skulle findes mest efter hvad andre stemte på uanset om de kendte det eller bare havde set og læst om det. Pludselig rejser manden sig endelig fra stolen   og farer ud og hører på alt hvad B&O har at byde på  Se det er humor på højt plan  det mangler vi altså mere af. Manden vil ikke købe brugt fordi han er bange for at det vil resultere i at han vil udskifte det snart igen. Han vil dog gerne købe en forstærker til 80000 kr som starter for så at skifte den ud igen om et par år , for som han siger  så er de også blevet bedre til at lave dem.

Apexx512 det må altså ikke slutte her  det var en af de mest spændende tråde i meget lang tid og det endda selvom du har slettet nogle af dine indlæg   mener jeg at huske.

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 April 2012 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Må give HIFY ret.  Har med stor fornøjelse fulgt denne tråd og hans tidligere tråd om sourround set-up i 100k klassen.  Minder lidt om absurd teater og det er der da alt for lidt af her, selvom Logitec produkter godt nok gør et godt forsøg på at snige sig ind i hifi debatten.

Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2012 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Nej HiFy, jeg har ikke slettet nogen af mine indlæg, allerhøjest rettet i dem de første 2 minutter efter jeg postede dem. Nu er
det jo sådan at internettet er et værktøj man kan bruge til bl.a. at pejle sig ind på sit køb, læse reviews m.m., finde
inspiration og høre om andres erfaringer. Jeg kan godt følge dig i din sag om forst. til 80k, hvor jeg så siger de er blevet
bedre til at lave dem om nogle år - Jeg blev meget overrasket over at der ikke var flere digitale forstærkere på markedet,
men mark levinson kommer bl.a. med en dac med volume kontrol sidst på året, som du kan se her, så sjovere kan
det nok heller ikke være.

Som opfølgning til tråden, må jeg nok sige den erfaring jeg har gjort indtil videre er. At mærker som jbl i deres line-up,
har højtalere som k2/mk2 bl.a. der er mere professionelle højtalere, og ikke allround. De vil være gode i setups med subs,
men skille sig ud fra klassificeringen allround på en måde. Men man kan jo også kalde dem hvad man vil, og som de flinke
og behjælpelige folk fra trådene også har været ude i, bestemmer man selv og lytter med sine egne ører, hvilket også
bunder i filosofisk anskuelse og en grad af eksistentialisme hvis man skæver til dagligdagen.

Jeg må sige, i princippet kunne jeg jo gå ud og købe lidt HiFi nu hvis jeg ville, men det vil jeg ikke. Det bliver et engangskøb
- og noget der passer ind der hvor jeg bor. Det finder beklageligvis heller ikke sted før tidligst ved udgangen af året - så lad
være med at bumpe tråden, så kan det være jeg vender tilbage med køb/video review. I mellemtiden kunne i jo tænke på
jerselv, jeg så integreret surround forst. med 804s og 4 bag, perfekt stand ved tillidskøb hos et større firma for 46000,- i
/ksb for et par uger siden. Hvis finanserne ikke er til det, så er det jo bare at gå ud og ruppe røven kl. 6 om morgenen og
planlægge sin økonomi lukrativt, som jeg selv har gjort. Men lad være med at bruge mere tid på det her nu ved at bumpe
tråden.

A B Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2007
Sendt: 02 Juli 2012 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

ole post skrev:

a b  olsen hvad med montana højtalere, har hørt eps 2. kanon lyd.

mvh ole

Her er et lidt sent svar.

Det er et par år siden at jeg fik lyttet på Montana. Det var inden HPA flyttede til deres nuværende lokaler, så demoen foregik med kaffe og kage hjemme hos ham selv og konen (meget hyggelig måde at lave demo på ivørigt). EPS2 var hvad min kæreste og jeg kiggede på da. Det er nok noget af det mest alsidige og bedste til prisen jeg nogensinde har hørt. Det samme gælder for XPS. Det er lidt tid siden jeg har været i kontakt med HPA, men det ser umiddelbart ud til at de er stoppet med Montana. Hvis det er tilfældet, aner jeg ikke hvorfor, det er som du selv er inde på, virkelig gode højtalere med alsidighed i fokus. Vil tilhver en tid vælge Montana frem for JBL K2 og B&W. Selv ESP2 til den halve pris, kan ting 800D må kigge i vejviseren efter. Der er så mange gode højtalere derude idag fra 50000 kr. og opefter, at det nok ikke er så mærkeligt at HIHI klubben er blevet så Fona-agtige i deres tilgang til hifi og særligt high-end, de følger ganske enkelt ikke med tiden.

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Sendt: 02 Juli 2012 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hvad vi mener er vel sådan set noget af det mest ligegyldige man kan tænke sig?

Der er kun én vej...
Lyt selv til dem, med udstyr som er passende.

Og med hensyn til at spille højt, så kan de begge være med.
800 (går ud fra at det ikke er "D", men Diamond-versionen vi taler om) kan snild spille et teater op, hvad de da også ofte har gjort.

Og til argumentet om at studierne har fået foræret deres B&W ere , kan jeg kun ryste stille på hovedet.
Seriøse studier som lever af at pruducere god lyd, som eks. Abbey Road, tager nok ikke en hvilken som helst højtaler ind bare fordi de får den foræret.
Så dyre er de slet ikke i virksomhedsøjemed.
Næ, de har brug for den højtaler som bedst muligt kan løfte opgaven for dem.

I øvrigt ville jeg til enhver tid vælge 802 Diamond, hvis ikke min stue var minimum 40 kvm.

God lytten, og held og lykke med købet.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Sendt: 02 Juli 2012 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hej. Helt seriøst. Når man vil investere så mange penge i et anlæg, så går de fleste intuiaster ud fra, at man ved en del om tingenes tilstand.

For mig at se , er det nok mere et spørgsmål om, at der er nogle der reagerer på dit indlæg. Når trådstarter endvidere spekulerer i om, dem der er her på fora , overhovedet har forstand , eller ved noget om musik og om instrumenter, ja - så skyder man jo nok sig selv i foden.

Der kan siges til trådstarter, der er nok flere der har mere end bare input omkring musik og instrumenter.

Når trådstarter skriver:  rundtosset af at have everest videon kørende i baggrunden,
men de lyder fandme godt!!

Hvordan kan man bedømme lyd ud fra en pc video--- så bliver man rundtosset.

For mig og se + andre - ved trådstarter intet- omkring elementer .Jeg har på fornemmeren, at trådstarter tager helt dybt seriøs gas på alle.

mvh space

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes