Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. maj 2024 | 12:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Hårde klaveroptagelser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6266
Sendt: 03 Juni 2015 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

God pointe olepro, men er det ikke problematisk, at skulle gå efter vellyden, hvis man ikke kan li´ musikken, og når man endelig kan li´ musikken, så lyder det "hårdt" på éns anlæg????
Et "poleret" anlæg har du til gengæld ret i ikke er reelt HiFi. Til hifiigen er der så tilbage at tage stilling til: Lyder størstedelen af den musik, du kan lide, hårdt og irriterende på dit anlæg?? I så fald må du overveje, om der skal tweakes via kabler eller andre tweaks, eller om du skulle gå hele vejen og søge nye græsgange med hensyn til anlægssetup, der honorerer din foretrukne musik bedre, end det gør nu????

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
olepro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 03 Juni 2015 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Det burde være muligt at finde en klassisk indspilning af sin yndlingsmusik med både god fremførelse og lyd.
Men du har da ret i at, hvis det meste musik lyder anstrengende, er det på tide at finde andre højttalere og/eller optimere sit lytterum.
Til top Vis olepro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olepro
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 03 Juni 2015 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Er det samme vi "taler" om ?

Jeg er da sikker på Hifiigen, godt er klar over, nogle plader er hårdere og mere ru ( ) i lyden, end andre.
Men mon ikke det en helt konkret "mislyd" Hifiigen skriver om.
Jeg kan da ihvertfald godt genkende et eller andet i forbindelse med DMM-, digi-vinylskiver, samtidig med stor transparens.

Et eksempel kunne være nummeret, Ammonia avenue fra the Alan Parsons Project "Ammonia Avenue".
Her er det dog i sangstemmen, man nogen enkelte steder kan høre den meget grimme og metalliske betoning.
Og er temmelig sikker på, mislyden ikke er godkendt af producer (Parson) og band efter gennemspilning i studiet, og derfor ikke skal være der.

Spørgsmålet er om forvrængning i afspillekæden, er årsag.
Jeg kan på mit eget anlæg undgå denne "skavank".    Med rigler mellem deck og underlag, istedet for gummifødder, kan forvrængninger bedre
bortledes. (Gummifødder fastholder). Men ved ikke om samme fremgang dur med CD.

( måske andre mener det lige omvendt, og i virkeligheden forvrængning der skaber den mere "rigtige" og venlige lyd.)

Men jeg gætter selvfølgelig kun på hvad Hifiigen lægger i sin beskrivelse.

mvh nils


Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6266
Sendt: 03 Juni 2015 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Jamen så herfra en opfordring til hifiigen om at uddybe problemet.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
olepro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 03 Juni 2015 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
Er det samme vi "taler" om ?

Jeg er da sikker på Hifiigen, godt er klar over, nogle plader er hårdere og mere ru ( ) i lyden, end andre.
Men mon ikke det en helt konkret "mislyd" Hifiigen skriver om.
Jeg kan da ihvertfald godt genkende et eller andet i forbindelse med DMM-, digi-vinylskiver, samtidig med stor transparens.

Et eksempel kunne være nummeret, Ammonia avenue fra the Alan Parsons Project "Ammonia Avenue".
Her er det dog i sangstemmen, man nogen enkelte steder kan høre den meget grimme og metalliske betoning.
Og er temmelig sikker på, mislyden ikke er godkendt af producer (Parson) og band efter gennemspilning i studiet, og derfor ikke skal være der.

Spørgsmålet er om forvrængning i afspillekæden, er årsag.
Jeg kan på mit eget anlæg undgå denne "skavank".    Med rigler mellem deck og underlag, istedet for gummifødder, kan forvrængninger bedre
bortledes. (Gummifødder fastholder). Men ved ikke om samme fremgang dur med CD.

( måske andre mener det lige omvendt, og i virkeligheden forvrængning der skaber den mere "rigtige" og venlige lyd.)

Men jeg gætter selvfølgelig kun på hvad Hifiigen lægger i sin beskrivelse.

mvh nils




Det er bare min måde at fortælle, at hvis der er en generel hårdhed i lyden mener jeg ikke et par gummifødder under afspilleren ændrer noget som helst.
Er det kun på visse indspilninger, skal man bare glæde sig over at ens anlæg gengiver forskellene, og dernæst opsøge de indspilninger man kan holde ud at lytte til, plane and straight :)
Til top Vis olepro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olepro
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 03 Juni 2015 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Tak for de gode kommentarer. Jeg kan bedst kommentere i morgen, men synes lige jeg vil ind med dette:

1. de dårlige klaverlyde, er kun gældende på nogle indspilninger, og hvordan opfatter jeg så dem: når de øvre (ikke de øverste) tangenter slås hårdt an, fylder tonen uforholdsvist meget, knalder ud i mit lytterum, og jeg får lidt lyst til at fysisk lukke øregangen, eller dukke hovedet )lidt overdrevet ;-)) Det er toner i området 1500 - 2500 Hz.

2. det lyder som en kombination af dels dårlig indspilning hvor optagerummets combs/reflektioner er uheldigt sammenfaldne og kraftige, sammen med reflektioner/combs i mit lytterum, som dels er lille (16m2) og jeg sidder derfor ret tæt på højttalerne (2,5m)

Jeg udelukker pt. mit anlæg ex lytterum, som er sammensat mod det mål at være så ufarvende som muligt, og med de komponenter det nu består af, er det endvidere meget dynamisk, så når der gås til den, ja så gås der fame til den. Og så rammer en sådan hidsig pianist    ind i en dårlig indspilningstekniker, et dårligt optagerum og så mit rum uheldigt sammen. Jeg oplever ikke samme problem med andet, men lytterummet kan dog også give lidt hårdhed på nogle kor og tværfløjter. De kan sgu også opleves lidt ubehagelige live, så måske skal det være sådan. Og min oplevelse er, at jo mere monitoragtigt mit anlæg er blevet - altså mindre farvende - desto mere er de der flygelproblemer på nogle optagelser blevet tydelige. Jeg tror der er en sammenhæng, bortset fra mit lytterums indvirkning.

Mit anlæg skal kunne afspille alt musik, uden at favorisere den ene genre mere end den anden - Rammstein tjener dog ingen penge på mig ;-)

Bis später


__________________
Er nu passiv og sporadisk læser
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
olepro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 03 Juni 2015 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Da denne indspilning ligger på Spotify vil jeg da prøve at lytte til den der hjemme ved først kommende lejlighed.
Har allerede lyttet til den i hovedtelefoner her på jobbet (ipad ---> bluetooth-->Philips Fidelio M2), og der lyder umiddelbart ganske fint, og øvrigt dejlig musik :o
Til top Vis olepro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olepro
 
olepro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 04 Juni 2015 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Har nu lyttet på anlægget hjemme også, og jeg hører er ikke nogle toner som "stikker af" på denne indspilning.

Noget kan tyde på du har nogle frekvenser hvor dit lytterum har problemer, som du også selv nævner.
En helt anden ting er, at vores ører ikke fungerer ens fra dag til dag.
Et forkølelsesvirus eller lign. kan sagtens i perioder gøre ørerne meget følsomme over for visse toner/dynamiske udladninger.
Jeg vil tro at alle har prøvet at stereoanlægget lyder bedre nogle dage og omvent ;-)

Mvh
Til top Vis olepro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olepro
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 04 Juni 2015 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

olepro skrev:
Har nu lyttet på anlægget hjemme også, og jeg hører er ikke nogle toner som "stikker af" på denne indspilning.

Noget kan tyde på du har nogle frekvenser hvor dit lytterum har problemer, som du også selv nævner.
En helt anden ting er, at vores ører ikke fungerer ens fra dag til dag.
Et forkølelsesvirus eller lign. kan sagtens i perioder gøre ørerne meget følsomme over for visse toner/dynamiske udladninger.
Jeg vil tro at alle har prøvet at stereoanlægget lyder bedre nogle dage og omvent ;-)

Mvh


Tak olepro for testlyt. Og det er Mischa Maisky/Martha Argerich sonate for klaver og celleo A-dur Opus 69, DG 4399342? Øvrige indspilninger på samme cd-sæt har ikke problemet udtalt i nær samme grad. Min konklusion: indspilningsteknikeren har ikke gjort et godt arbejde, og det er ikke opdaget i redigeringen.

Jeg tror du har fat i noget der er en del sandt i: mit rum har flutter ekko ved netop de toner, som nogle øvre tangenter på flygler, og ved indspilninger, der har samme fænomen, optagerummets flutter ekko, og når indspilningen så samtidig er meget dynamisk slår det tydeligt igennem her hos mig, hvis anlægget tillige kan sparke fuld energi ud.

Dynamik? Spotify skriver du, er du sikker på der ikke er foretaget dynamikbegrænsning der? I så fald vil problemet vedr. optagelsen nemlig være noget dæmpet - jeg lytter til den oprindelige CD. (jeg har i øvrigt samme problem på den rippede og afspillede udgave via min SBT)

By the way: på min rippede version har jeg med Audacity dæmpet 1800 - 2300 Hz et par dB på netop det musikstykke vi taler om fra Mischa Maisky/Martha Argarich, og det hjælper gevaldigt - nu er det lyttebrugbart, ikke super, men brugbart. Måske jeg skulle lege med lidt kompression i stedet på de steder hvor det er værst?


__________________
Er nu passiv og sporadisk læser
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
olepro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 04 Juni 2015 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Jeg håber så sandelig ikke Spotify dynamikbegrænser deres materiale som radio stationerne.
Det er i hvert fald ikke mit indtryk da jeg har sammenlignet flere af mine CD'ere med spotify.
De komprimerer data til (320kb) men det er ikke noget der går ud over amplituden/dynamikken i musikken.

Og ja, jeg lyttede til Mischa Maisky/Martha Argerich sonate for klaver og celleo A-dur Opus 69, DG 439934
Til top Vis olepro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olepro
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 04 Juni 2015 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

De optagelser af klaver, som i mit tilfælde, har været lidt lys, markeret eller lidt hårde, dem fandt typisk på High Fidelity's ref cd'er. En enkelt her, som er helt suveræn, det er på ref cd nr 8 track 12 med Katrine Gislinge. (Den gamle Koncertsal) Men den lyder rigtig godt.  (Mozarts klaver koncert)

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 06 Juni 2015 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Én af grundende til at klaver kan lyde hårdt på optagelser er, at det oprindelige klaver havde en meget varm og lidt rund klang. Da Jazzen/Rocken kom til, ændrede man klangen på dem, så de lød lysere tonal og lidt mere kraftfulde. Et klaver/flygel, er jo i grunden et percussion instrument. Disse 2 optagelser her, har ikke nogen hård klang. Beethoven Piano Sonatas * Moonlight*Appassionnata*Waldstein Naxos 8.550294 og Piano Music of Shumann - Dorian DOR 90116 


allanowich: så kom den med fed anførte i hus, og gennemlyttet her i rummet: det er virkelig en fin indspilning! Meget dynamisk, kraftfuld, præcis, også med god bund, og det er tydeligt hørbart, at vi taler om et hammerinstrument. Optagelse giver indtryk af at man sidder 5-6 m fra instrumentet, og det er en afstand hvor man ikke bliver blæst, men så tæt på, at man hører detaljer og den kraft der er i instrumentet. Indimellem er der hist og pist en tendens til lidt hårdhed der i det øvre mellemtoneområde, men jeg tilskriver det mit rum. Jeg fornemmer ikke at optagelsen bidrager, uden dog at vide det førend mit lytterum er forbedret.

Jeg mangler endnu at modtage en anbefalet optagelse fra "en markant forvist gammel (u)ven af sitet", og den er jeg også spændt på. Jeg synes dog jeg har et billede af emnet.

Tak til bidragsyderne i tråden - jeg har fået noget at vide, som jeg ellers ikke ville have kunnet få så mange gode indspark til. Det har været super at høre fra nogle som har lidt samme oplevelse af klaveroptagelser, og fra nogle som har haft anvisninger på problemløsning som jeg kan bruge. Min konklusion er i retning af, at klaverindspilninger er sværere at lave godt end jeg lige troede, og nogle indspilninger er direkte problematiske. De afsløres så desværre nådesløst at mit anlæg, så derfor er problemet opstået.

Så er der et tilskud til problemerne fra mit rum, som gør det værre, og på nogle optagelser er det en lidelse at høre på. Og det vel at bemærke i et rum der virker tørt, slet ikke badeværelsesagtigt, men der er alligevel problemer i snævre frekvensområder. Det er jeg i færd med at få udbedret i form af 3 faser: efterklangtidsmåling, design af de passende komponenter som forbedrer efterklangstiden og flutter ekko, og så den egentlige opsætning af disse komponenter. Det sidste bliver nok ikke lige med det første, måske først efter sommerperioden, men jeg melder i tråden når der er væsentligt nyt.


__________________
Er nu passiv og sporadisk læser
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 06 Juni 2015 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Super du kan bruge og lide den. Spiller den ret ofte. *

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 07 Juni 2015 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Her er et par gode optagelser mere. Det er Prokofief Piano Sonatas vol. 1 Nos. 2, 7 and 8 * Naxos 8.55021 og Kuhlau Sonatas for flute and Piano Op.3 * 8.555346. Disse har samme kvaliteter som den første jeg foreslog med Beethoven. 

Så er der Mozart Sonata K448 og Schubert Fantasie D940. Denne er på Chandos * CHAN9162. Denne har, i hvert fald hos mig, en lysere og mere letvægtig karaktér, men slet ikke ubehagelig med ligefrem hård eller massiv klang. Men har ikke det kød på klaveret som dem på Naxos. Men en fin optagelse alligevel. God lyttelyst.  



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 08 Juni 2015 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

allanowich: jeg tror ikke jeg fik uploaded min lille kommentar, som jeg så gentager her: jeg har lyttet på den der Beethoven ting med musikører, og det er meget skøn musik. Jeg har andre sonater fra Beethoven, men ikke klaver, så det var en dejlig øjenåbner. Det hjælper også, at optagelsen er super.

Har her til morgen bestilt din anbefalede Prokofiev og Kuhlau.

Tak for tip.

__________________
Er nu passiv og sporadisk læser
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
mugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 342
Sendt: 08 Juni 2015 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke har hørt Beethovens klaversonater endnu hifiigen, har du mange timers skøn musik foran dig. Det varierer fra skønne melodier i de mellemste (Måneskin, Pathetique) til de sene, der er berømte på grund af deres avancerede og nærmest "moderne" kompositionsstil, hvor Beethoven var langt forud for sin tid. Beethovens klaversonater kaldes klaverets nye testamentet- Bachs klavermusik var klaverets gamle testamente.

Der findes masser af komplette indspilninger på dit foretrukne medie.
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 08 Juni 2015 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:
allanowich: jeg tror ikke jeg fik uploaded min lille kommentar, som jeg så gentager her: jeg har lyttet på den der Beethoven ting med musikører, og det er meget skøn musik. Jeg har andre sonater fra Beethoven, men ikke klaver, så det var en dejlig øjenåbner. Det hjælper også, at optagelsen er super.

Har her til morgen bestilt din anbefalede Prokofiev og Kuhlau.

Tak for tip.
....og det var så lidt.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 30 September 2015 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

En lille, men for mig ikke uvæsentlig update.

Sommeren er gået med meget andet end hifi, og i mellemtiden har mine HT'ere været sendt til opgradering hos producenten, og det er en væsentlig opgradering der er foretaget.

Det hårde er nu væsentligt reduceret og ikke længere noget der skæmmer musikoplevelsen. Efter at have lyttet i længere tid, er jeg kommet frem til årsagen:

Rigtig gode klaveroptagelser, med deres kraftige dynamik, har den evne til at kunne afsløre når noget farver og bliver hårdt. Det er jo et hammerinstrument. Havde min elektronik været mere udglattende og småtamme, var problemet nok væsentligt mindre. Men, jeg er særdeles tilfreds med den virilitet, ubesværethed og opløsning det besidder. Mine gamle HT'ere kunne tilsyneladende bare ikke rigtig li så megen energi lige der i øvre mellemtone, selvom de bestemt ikke var dårlige højttalere, og i samspil med problemer i mit lytterum, blev problemet for meget.

Man kan igen sige, at det viser, at samspillet er vigtigt at finde frem til. Nu glædes jeg over den kraftigt øgede naturtro gengivelse. Jeg har stadig et mindre rumproblem, som jeg skal have kigget på.

Jeg siger indlægsbyderne rigtig tak, og så tak for de gode forslag til superklaver optagelser - de er rigtig gode, og jeg anbefaler dem alle.




__________________
Er nu passiv og sporadisk læser
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 01 Oktober 2015 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:
Måske har nogle oplevet det samme, og jeg er interesseret i at høre om det:

Samtidig med større transperens, dynamik og renhed i mit set-up, er der flere og flere klaveroptagelser hvor klavertonerne i det øvre register lyder hårde. Der er en sammenhæng med, at på en del af disse optagelser, er klaveret optaget tæt på - og det kommer til at lyde som om lytteren næsten har hovedet lidt nede i flyglet - ret unaturligt.

Google-søgning giver en bud på, at et flygel er svært at optage fordi det udstråler lyde i mange retninger, og det er måske grunden til at man stikker et par mikrofoner ned i halsen på det.

Der er nogle optagelser hvor det ikke er sådan. Men da jeg godt kan li' musik med flygler, er det lidt ærgerligt.

Oplever I det samme? Hvad kan være årsagen? Kan man gøre noget ved det?



Jeg vil skyde på det måske er periodevis DC på dit net ved et produkt der generer DC du tænder for hvis det ikke er selve optagelserne er ringe. Ellers er det simpelthen dine audio produkter desværre, det koster og klaver er noget af det sværeste at gengive sammen med blæse instrumenter, så en forklaring kan også være udstyret desværre.


__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 01 Oktober 2015 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

DC forstyrrer din fase. Hvis du læser om det kan det være forklaringen, selvom jeg tivlver på det er denne, måske en sammensætning af det og dit komponent valg, for at tale direkte ud af posen.

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes