Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. april 2024 | 14:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: VdH på Rega arm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 05 September 2016 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Et af hr Hull´s problemer er, ifølge himselv, når han har oplært nye kræfter,
forsvinder de og nedsætter sig som selvstændige.
kan det tænkes han betaler for dårlig løn? .
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 05 September 2016 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Eller han ikke er til at arbejde for, min oplevelse med firmaet dernede er noget rod.. du kommer i kontakt med 7 forskellige personer når man har en pickup dernede, da ingen kan svare på spørgsmål og men blir sendt videre, indtil man er tilbage ved udgangspunktet, og dem der har forhandlet VDH har også fortalt at det er noget rod. Han vil vist bestemme alt selv, så ingen kan tage en beslutning uden ham..
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
@Hifi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. "Medlem"

Bruger siden: 12 November 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 05 September 2016 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:
... Colibri tror jeg ikke på, det er lidt en Denon DL110 uden hus, jeg har det med pickupper lidt som med højtalerenheder, så stor motor som muligt...


Ja, lidt

Det er vist også lidt en grov sammenligning, her kommer først Denon DL110 uden hus, og bagefter det som skulle være en af verdens fineste pickupper  

 

Til top Vis @Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af @Hifi
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 05 September 2016 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

De Colibri jeg har set og rørt ved har været lige så skæve håbløse som de fleste andre grashoppere jeg har set, så tvivler der er mere håb for at geometri og ophæng altsammen på mirakuløs vis skulle ske at fungere på samme tid og sted.

Men hvis du kigger på en kolibri, hvor er magnetfeltet, hvor er nord og syd, og hvordan holder man det koncentreret omkring spolen, og er det måske derfor de generelt har så lavt output, selvom nålen er meget kort, og dermed mere bevægelse i spolen.?

Jeg syntes den dynamik og detaljering der er i en grashopper/ EMT design er slemt vanedannende, hvis den altså virker, og det gør de 99,9% sikkert ikke og 112% sikkert ikke optimalt... Men har hørt det engang..
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 05 September 2016 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
Et af hr Hull´s problemer er, ifølge himselv, når han har oplært nye kræfter,
forsvinder de og nedsætter sig som selvstændige. kan det tænkes han betaler for dårlig løn? .

Jeg tror også, han har andre problemer, der kan samles under betegnelsen "alderdom". For ca. ti år siden læste jeg en artikel i Hi-Fi+, hvor han bl.a. bemærkede, at hans syn blev dårligere og dårligere. Jeg har svært ved at forestille mig, at det er blevet bedre de seneste ti år - nok snarere
tværtimod.

Selv om man benytter diverse synsunderstøttende instrumenter (mikroskop) i forbindelse med pu-fremstillingen, så kan det ikke afhjælpe konsekvenserne af decideret dårligt syn. Hvis hr. Van den Hul på trods heraf fortsat insisterer på selv at stå for reparation og fremstilling af alle Van den Hul pu'er, så er det jo dømt til at gå galt. Ærgerligt, at han tilsyneladende ikke kan eller vil videregive sine erfaringer til andre, som så kan føre firmaet videre.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 05 September 2016 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Men uanset hvem som ender med vdh-firmaet,
bliver det jo bare et "just another" firma udi pu-renovering,
Den gamles kreative evner tager han med sig i graven.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 05 September 2016 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Ja heldigvis for det.. Han har været lige lovlig kreativ de sidste 10 år + Vil være stort med snore lige geometri, og kvalitetskontrol.

Jeg reklamerede en grashopper der brummede når man rørte ved armen eller pu huset.. 2 gange..retunerede med bemerkningen, ingen fejl.. Blev så stædig jeg fotograferede den forfra bagfra og fra siden, zoomede billederne, ledte efter en forklaring.. Vola.. en loddeklat der var løbet og kortsluttede til pu huset, ikke helt, da lodningen ikke hæftede på huset, skar den klat væk, og ikke mere brum.. Så skal du se nogle af de kreative løsninger på hvor man gemmer en ordentlig høstak spolekabel, som ikke sidder på spolen, og hvor meget brum det så medføre.
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
@Hifi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. "Medlem"

Bruger siden: 12 November 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 05 September 2016 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Hold da op, stridsvognen, du har da oplevet noget

Det lyder jo helt vildt, når jeg tænker på hvor meget godt jeg har set, hørt og læst om VdH pickupper. Plus mine egne erfaringer med Frog. Hmmm, jeg tror at jeg vil prøve at kigge lidt under kassen på min Frog. Jeg kan evt. smide lidt billeder op af den på et tidspunkt.

Ved du hvem der laver dem, (Frog og nedefter) hvis det ikke er the man himself?

Til top Vis @Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af @Hifi
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 05 September 2016 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

De bliver til i samarbejde med Micro Benz.
Men det er ikke mere den gamle Benz som ejer firmaet,
han solgte det vist tilbage i 90érne.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 05 September 2016 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

@Hifi skrev:
Hold da op, stridsvognen, du har da oplevet noget Det lyder jo helt vildt, når jeg tænker på hvor meget godt jeg har set, hørt og læst om VdH pickupper. Plus mine egne erfaringer med Frog. Hmmm, jeg tror at jeg vil prøve at kigge lidt under kassen på min Frog. Jeg kan evt. smide lidt billeder op af den på et tidspunkt. Ved du hvem der laver dem, (Frog og nedefter) hvis det ikke er the man himself?


Mener det var Benz der lavede dem, tror de kommer et andet sted fra idag, de er fabrikspickupper, altså med tolerancer og kvalitetskontrol. Men når de så har været renoveret er det en anden snak.. Kender en der har en Frog der holdt op med at spilde i den ene kanal et par hundrede timer efter, og den havde vist været frem og tilbage da nålen havde strittet i alle retninger hver gang den kom retur, kender en anden der købte en ny Black beauty der ikke virkede i den ene kanal da han fik den... Osv osv..

Men Der er jo en grund til jeg har jagtet den perfekte VDH pickup.. For jeg ved de har kunne lave det, og jeg har ikke set eller hørt noget andet med lige de kvaliteter, så jagten fortsætter indtil der ikke er flere penge i kassen.. Regner med jeg får Goldring til at lave en.. hvor de samler den fra
bunden, så geometri er iorden helt fra bunden.
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 05 September 2016 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Stridsvognen, kan det virkelig passe, at Van den Huls pu'er bygges af andre?

Ifølge mine kilder har Hr. Van den Hul altid selv bygget sine pu'er - eneste undtagelse herfra er hans første model (DDT fra 1982), som blev bygget af Benz i Schweiz.

Det påstår Van den Hul også selv, så hvis du har nogen som helst henvisninger til kilder, der kan sandsynliggøre, at Aalt Jouk Van den Hul ikke selv bygger de pu'er, som han lægger navn til, så vil det være fint med en henvisning, så vi kan få den del af hi-fi-historien (lidt mere) på plads
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2910
Sendt: 05 September 2016 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

DDT er også tæt på at være magen til mc-one og mc-10 (forskellen ligger mest i justeringsniveauet) og til dels også Frøen.
De håndbyggede åbne modeller, laves af hr Hul himselv
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 06 September 2016 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Det besvarede så ikke mit spørgsmål

If. mine oplysninger, som bl.a. stammer fra Van den Huls egen hjemmeside og et interview, som han gav til Hi-Fi+ (nr. 37 i 2005), så bygger (og byggede) han, når der ses bort fra DDT-modellen helt tilbage i begyndelsen af 1980erne, selv alle sine pu'er ... ALLE!

Jeg er ikke selv den store Van Den Hul-fan, men til gengæld er jeg fan af historiske fakta, så hvis Valla, Stridsvognen eller andre har kilder, der sandsynliggør, at det ikke er den store pu-mester, der selv bygger (eller byggede) sine pu'er, så vil det være fint at høre om.

Ellers er det jo bare rygter
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 06 September 2016 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:
Stridsvognen, kan det virkelig passe, at Van den Huls pu'er bygges af andre?

Ifølge mine kilder har Hr. Van den Hul altid selv bygget sine pu'er - eneste undtagelse herfra er hans første model (DDT fra 1982), som blev bygget af Benz i Schweiz.

Det påstår Van den Hul også selv, så hvis du har nogen som helst henvisninger til kilder, der kan sandsynliggøre, at Aalt Jouk Van den Hul ikke selv bygger de pu'er, som han lægger navn til, så vil det være fint med en henvisning, så vi kan få den del af hi-fi-historien (lidt mere) på plads


Prøv at hiv tøjet af en MC10, og så kig på en Benz micro glider, og du kan se at de er som skidt ud af den samme fabrik.. Også hvis du har set noget af VDHs kreative håndværk og ser en MC10, så vil jeg mene man kan se at det er et sæt andre fummelfingre der har arbejdet der.

Han renovere dem.. men tror aldrig han selv har bygget en.. Husk VDH startede med at modificere andres pickupper, og grashopperne er stortset en EMT, så det meste han har tilføjet var de skarpe line contact slibninger, og senere spoler og ophæng.. Ikke sikker på han selv vikler spolerne, og nålene får han vist fra namiki eller lignende færdigmonteret på boronstav.

Hvis han mod forventning selv bygger MC10 og lignende, så vil jeg da anbefale folk at holde sig fra dem, og købe en Benz Micro glider istedet, som også laver dem for SCHEU.

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 06 September 2016 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale, at du læser interviewet i Hi-Fi+. Med mindre Van den Hul ligefrem lyver, så byggede han selv MC10'erne, men Benz og Van den Hul delte samme komponenter. Deraf ligheden.

Nålene får han fra Fritz Gyger (og han har også prøvet med Namiki). Bemærk, jeg påstår ikke, at han ikke får komponenter fra underleverandører - det gør han, og det er han også åben omkring (jeg må endnu engang anbefale, at du læser interviewet), men han samler og justerer selv pu'erne (hvis jeg har forstået interviewet korrekt, og man i øvrigt kan stole på, hvad de skriver i interviewet).

Mit formål med mine indlæg har ikke været at diskutere kvaliteten af Van den Huls arbejde og hans pu'er. Mine indlæg er skrevet i stille undren over, hvor du (og andre?) har de oplysninger fra, at Van den Hul ikke selv bygger alle sine pu'er, når jeg absolut intet kan finde af information, der peger i den retning?

Du nævner selv Scheu, men også et firma som Brinkmann er ret åbne omkring, at de får bygget deres pu'er af andre (men efter egne specifikationer). Med det anstrengte forhold som Van den Hul tilsyneladende har til Benz (igen, læs interviewet), så er jeg også ret sikker på, at Van den Hul ville vælge Benz som en af de sidste, hvis han skulle have andre til at bygge sine pu'er. Men det er min fortolkning af, hvad Van den Hul siger om samarbejdet med Benz.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 06 September 2016 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Jeg er ret sikker på det har stået på VDH hjemmeside at han selv håndbyggede fra Frog og op.
Og så er det som jeg siger, hvis man har set hans arbejde og feks en MC10, sååå har man svært ved at forestille sig de er lavet af samme person, og
som jeg også skrev så blev de lavet af benz, men mente at de nu kom andetsted fra.

Det er baseret på hukommelse-- tror jeg tænker jeg kan huske at havde hør/ læst.. Så ta det for hvad det er, det er jo også lang fra sikkert at det man
læser er rigtigt, men en ting er sikkert, en ny MC10 er bygget meget pænere end de støre grashoppere, og holder generelt meget længere.
Jeg har en MC10 Special der har overlevet alle de andre, den er flittigt brugt når grashopperne fejler, eller er til rep. Men det er ikke umuligt at du har
ret, hvilke VDH pickupper har du selv.?
Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 06 September 2016 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Helt OK - her er hvad der i øjeblikket står på Van den Huls hjemmeside:

"Precision handmade masterpieces. All Van den Hul cartridges are personally hand built and tuned by Dutch Master cartridge designer A.J. van den Hul. They are packed in attractive boxes, accompanied with all specific product properties and Mr. van den Hul’s personal signature."

Som jeg skrev, så er jeg ikke selv fan af Van den Huls pu'er, så jeg har ingen. Jeg har pu'er fra bl.a. Audio Note/Kondo, Allaerts og Dynavector.

Det skyldes nok mest tilfældigheder, men jeg har aldrig været begejstret for Van den Huls pu'er, når jeg har haft lejlighed til at høre dem. Problemet skal ikke nødvendigvis findes hos pu'erne, men kan skyldes andre svagheder i afspillekæden eller i lytterummet.

Hertil kommer så alle historierne - ikke blot herinde, men også på diverse udenlandske fora - om manglende byggekvalitet/kvalitetskontrol. Man skal selvfølgelig passe på ikke at gøre den berømte fjer til de lige så berømte fem høns, men hos mig har det i hvert fald tændt nogle advarselslamper.

Så samlet set har jeg ærlig talt ikke ønsket at tage chancen ... og der mangler jo ikke lige frem alternativer, når det gælder gode pu'er, hvor producenten tilsyneladende forstår at levere en konsistent (høj) kvalitet.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 06 September 2016 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Har lige strippet min MC10 Special..

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
@Hifi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. "Medlem"

Bruger siden: 12 November 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 06 September 2016 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Fedt

Kan du høre forskel? Har du vejet dækslerne? Tror at nils valla skrev i en tråd at det gav 0,65 gram?

Den ser meget fin ud
Til top Vis @Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af @Hifi
 
@Hifi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. "Medlem"

Bruger siden: 12 November 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 06 September 2016 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Der er visse slående ligheder med Benz Glider, blandt andet magnet, spole og bagerste plade som holder den cylindriske del (de små runde indhak):





Mon ikke de bruger samme leverandør?
Til top Vis @Hifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af @Hifi
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes