Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 11:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Blindtest et krav? Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4557
Sendt: 20 November 2023 kl. 13:23 | IP-adresse registreret Citér Mikkel G

hifiigen skrev:
Om den første sætning synes jeg du er lige lovlig kategorisk og også nedladende - det er ikke sympatisk, Mikkel, og som forumejer og -dommer burde du være stor nok til ikke at gøre det.

Ok, det er du i din gode ret til at synes, og jeg er i min ret til at have en holdning

I øvrigt tyder resten af dit indlæg på, at du er en af dem, der "kræver" dokumentation for oplevelser - og det kan man ikke!

Jeg kan sagtens have et stykke "teknik" sat ind i mit setup, og oplever en forskel. Men det betyder ikke at jeg kan fremlægge den tekniske dokumentation for det! Men jeg har stadig ret til min oplevelse! Og du har også ret til at afvise min oplevelse, men du kan ikke tage den fra mig

Man kan heller ikke "forlange" at nogen skal gøre noget eller deltage i noget, mod deres vilje. Man skal ikke noget her i livet, og man her ret til at have alle de holdninger og oplevelser, man vil. Men alle valg har en konsekvens. Og i dit tilfælde vælger du at "kræve" dokumenterbarhed, men det har også den konsekvens, at det får du sjældent!

Det er bare vigtigt, at man fortæller at det er en oplevelse, holdning el. lign. når man debatterer. Så kan andre acceptere det, eller lade være... det er vores eget valg! Jeg har også skulle lære det  



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2766
Sendt: 20 November 2023 kl. 13:31 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 20 November 2023 kl. 13:50 | IP-adresse registreret Citér gabetta

På mig virker det som om det oftest er dem der ikke kan høre forskel der afkræver beviser fordi de ikke selv kan høre forskellen. Jeg forstår
fint håbet om at der er en resultatliste man kan læne sig opad, men jeg kan ikke forstå hvorfor man skal afkræve andre et bevis.

Blindtest kan måske gøre noget, men jeg tror i hvert fald ikke på det i såkaldt neutrale omgivelser. Jeg mener også at kabler nok har en
noget mindre indflydelse end så meget andet, og skal man lytte efter forskelle skal der kun være én faktor der varierer, nemlig det man
blindtester på, man er nødt til at have styr på basen først, og det når man ikke i løbet af en eftermiddag.

Afgørende er også om man evner at lytte efter forskellen... Jeg skal bestemt ikke gøre mig bedre, men der er bare nogle der er bedre til det
end andre. Musikken har naturligvis også indflydelse, i begge ender af spektret. Der var tidligere linket til en blindtest udført hos GR
Research (hedder han vist) og han kunne jo godt høre forskellene, lige bortset fra et nummer med ACDC (ikke egnet til sådan noget), og så
et nummer hvor han dummede sig og lød sig forføre af musikken uden at lytte efter forskellen. Resten ramte han rigtigt, og alligevel
anvendes videoen til endnu engang at insinuerede at branchen ønsker at snyde.

Kan man ikke høre forskellen så skal man vel egentlig bare være glad, men jeg forstår ikke hvorfor man så har behov for at afkræve beviser
og overbevise andre om at der ikke kan være forskel. Nogle kan heller ikke smage den store forskel på vin, men det er ikke ensbetydende
med at der ikke er forskel for andre.
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 20 November 2023 kl. 13:56 | IP-adresse registreret Citér hifiigen

Jo, Mikkel, jeg "kræver" ikke - men vil gerne have/opfordre til at Kaj og ligesindede anerkender indbildningens kraft, og at den
blindtest jeg og få andre har turdet gennemføre, gør en ekspert til en endnu stærkere ekspert. Vi er vel interesserede i, at en
hi-fi debat ikke spinder sig rundt om hvad dette billede fortæller:





Og nu skal jeg på arbejde :-)
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2766
Sendt: 20 November 2023 kl. 14:21 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

@hifiigen - Steen - jeg er fuldstændig bevidst på indbildningens kraft.
Den har jeg set resultatet af gennem omgangen med utallige hifi interesserede hvor jeg ofte modvilligt har været tvunget til at tale dem efter
munden for at få noget solgt til dem.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2909
Sendt: 20 November 2023 kl. 15:02 | IP-adresse registreret Citér nils valla

Kunne virkelig godt tænke mig deltage i en af de der korrekt opsatte Blindtest.

@Gabetta.
Enig i det kun bør være een komponent der lyttes på, men ikke min erfaring kun en faktor ændrer sig efter skift.
Ikke få gange oplevede jeg den kraftigste ændring skete i bassen skønt ledning til diskanten blev skiftet.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2909
Sendt: 20 November 2023 kl. 15:08 | IP-adresse registreret Citér nils valla

hifiigen skrev:
Jeg mener, at hvis en dims faktuelt er hørbar uden indbildning, har dimsen en berettigelse på langt sigt.


En "Dims" har vel berettigelse hvis den enkelte bruger hører en positiv forskel. (bevares, dit udsagn giver mening set i producentens sted :-)
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4557
Sendt: 20 November 2023 kl. 15:19 | IP-adresse registreret Citér Mikkel G

hifiigen skrev:
Jo, Mikkel, jeg "kræver" ikke - men vil gerne have/opfordre til at Kaj og ligesindede anerkender indbildningens kraft, og at den blindtest jeg og få andre har turdet gennemføre, gør en ekspert til en endnu stærkere ekspert. Vi er vel interesserede i, at en hi-fi debat ikke spinder sig rundt om hvad dette billede fortæller:



Og nu skal jeg på arbejde :-)

Det kan være et mål, at man ønsker at alle skal blive klogere... men man må også bare forstå, at ikke alle er enige i ens påstand. Jeg ved godt om jeg bliver udsat for placebo/indbildning, når jeg sidder med et produkt og lytter. Jeg tænker også at Kaj har en vis fundans for hans oplevelser. 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1167
Sendt: 20 November 2023 kl. 15:25 | IP-adresse registreret Citér Boman

Kaj. skrev:
Jeg har haft flere på besøg til at lytte på de skiftende tiltag.
Min oplevelse er, at flertallet har sammenlignet gengivelsen på mit med deres eget anlæg.
Enhver forskel har udløst opfordringer til at ændre på et og andet for ad den vej skabe to ens oplevelser.
Lyden man er vant til, vil altid i nuet være den rigtige.


Det er præcis det jeg oplever, når der kommer nogen for at lytte

Som - jeg har skrevet før - er min lyd "renere" end almindelig højttalergengivelse, derfor er der mange der prøver at "finde fejlene" på mit
anlæg

__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2766
Sendt: 20 November 2023 kl. 15:50 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

@Boman



Ikke sådan at forstå at mit er bedre end så mange andre.
Men bare ved at være forskellig på et eller flere områder har det det jeg laver til alle tider været genstand for sikkert velmenende råd.
Når man som autodidakt loddekolbefører, diagramkonstruktør, egen hjemmeside med anmeldelser på Trustpilot begiver mig ind på et område "med
farlige spændinger" påkalder man sig utilsigtet en vis opmærksomhed.

Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1167
Sendt: 20 November 2023 kl. 16:02 | IP-adresse registreret Citér Boman



__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 20 November 2023 kl. 18:58 | IP-adresse registreret Citér Gekkofinger

Selvfølgelig er der et godt grundlag i en seriøs blindtest. Hvis de grundlæggende faktorer er de samme. Det er en såre simpel
videnskablig tilgang. Så er der psykoakustikkens indvirkning, at hjernen er selektiv og ikke altid objektiv. Der er forskellen mellem
trænede lyttere og lægmand. Mængden af snakeoil i HiFi er stor, vil fortsat være det og det er vel ok, hvis man bare punger ud....

Gad vide hvordan ex. højtalerproducenter gør?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Music-Nerd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 04 Februar 2022
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 20 November 2023 kl. 20:43 | IP-adresse registreret Citér Music-Nerd

Hvorfor hulen bliver folk ved at harcelere over andres hi-fi valg. Hvis man er overbevist om at der ikke er forskel på
komponenter og kabler, så køb dog en forstærker, streamer og højttalere i Power, brug de medfølgende lakrids kabler og rid
glad mod solnedgangen. Det er en hobby ligesom classic cars, modeltog, rollespil, vinkælder, vintage ure og jeg kunne
blive ved. Seriøst, stop dog og find en anden hobby, hvis det eneste man får ud af det er at være misundelig på de af os
der nyder vores hobby med fordybelse i en lyttesession på et hi-fi nøje sammensat med kabler og komponenter der giver
rette synergi til ens personlige smag. Underligt at man har så stort et behov for at føle ens oplevelse er den eneste sande
virkelighed. Ud over hifi verden er det eller mest ekstremister på de (A)sociale medier der fører sig sådan frem.
Til top Vis Music-Nerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music-Nerd
 
gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 20 November 2023 kl. 21:04 | IP-adresse registreret Citér gabetta

nils valla skrev:

@Gabetta.
Enig i det kun bør være een komponent der lyttes på, men ikke min erfaring kun en faktor ændrer sig efter skift.
Ikke få gange oplevede jeg den kraftigste ændring skete i bassen skønt ledning til diskanten blev skiftet.


Det er ikke det jeg mener, lad mig tydeliggøre... Der må kun være én komponent der ændres, dvs. f.eks. et kabel, ikke også en
cd-afspiller, ikke også et sæt højttalere, end ikke flere kabler samtidigt. Ét kabel. Derfor ikke i en blindtest i såkaldt neutrale omgivelser, dvs. et
andet anlæg end det man er vant til.
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 20 November 2023 kl. 21:48 | IP-adresse registreret Citér hifiigen

Music-Nerd skrev:
Hvorfor hulen bliver folk ved at harcelere over andres hi-fi valg. Hvis man er overbevist om at der ikke er forskel på
komponenter og kabler, så køb dog en forstærker, streamer og højttalere i Power, brug de medfølgende lakrids kabler og rid
glad mod solnedgangen. Det er en hobby ligesom classic cars, modeltog, rollespil, vinkælder, vintage ure og jeg kunne
blive ved. Seriøst, stop dog og find en anden hobby, hvis det eneste man får ud af det er at være misundelig på de af os
der nyder vores hobby med fordybelse i en lyttesession på et hi-fi nøje sammensat med kabler og komponenter der giver
rette synergi til ens personlige smag. Underligt at man har så stort et behov for at føle ens oplevelse er den eneste sande
virkelighed. Ud over hifi verden er det eller mest ekstremister på de (A)sociale medier der fører sig sådan frem.


Jeg tror jeg tilhører det "folk" du omtaler, og jeg vil klart skrive, at du har intet forstået af de synspunkter jeg har fremført, vel ikke
harceleret. Intet.
Dine skyklapper er som hestenes, der skal galopere i en by - det er bedst den ikke kan se noget.
Jeg ved det lyder pralende, men jeg er overhovedet ikke misundelig på dem der "nyder deres hobby osv..." Tro mig: been there,
done that. Jeg har brugt tusindvis og atter tusindvis at timer og kroner på netop det du omtaler, og kunne sagtens blive ved.
Du er bare ikke nået til den erkendelse som jeg er, nemlig, at det var baseret hovedsageligt på indbildning - og du når det sikkert
heller ikke. Det er osse helt respektabelt, men kast ikke dine amatør hjemmelavede og helt uvidende og grundløse argumenter
om mine, og andres, formål med at indse kraften af indbildning, og ønsket om at andre undgår at spilde en masse resourcer på
woodoo, fremfor at kaste resourcerne ind på hvad der reelt øger muligheden for endnu mere naturtro lydgengivelse. Der er nemlig
veje derhen. Du aner tilsyneladende ikke, at du løber med som i Kejserens Nye Klær. Men, du er med til at holde liv i pseudo hi-fi,
arbejdspladser og indtjening hos aktionærer - håber du køber dansk. Det er så måske det eneste gode man kan sige.

Og så holder jeg igen en længere pause
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
Musikelsker
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 September 2019
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 20 November 2023 kl. 22:12 | IP-adresse registreret Citér Musikelsker

Hold da kæft..... endnu en fuldstændig ligegyldig - , spild af tid - , tråd....

Et kabel, en dims....helt blind eller måske med øjnene.. Kom nu ud af hulen!

Jeg var til koncert i lørdags. Det var Pink Floyd Project på Paletten i Viborg. Det var kæmpe godt. Men tænk, hvis jeg havde spurgt bandet,
hvilke kabler de brugte? Og om de ikke kunne optimere lyden, ved at bruge at andet kabel? De ville da tro at jeg var helt væk?

Jeg nyder musik, jeg forguder Pink Floyd. Hvad vil jeg gerne have til rådighed hjemme? Noget der minder om lørdag aften på Paletten i Viborg.

Men jeg har også hørt bandet andre steder - hvor lyden var meget anderledes. Pgr. af et kabel? Det tror jeg næppe.... Var den anderledes lyd
en bedre eller dårligere oplevelse? Nej samme fantastiske oplevelse, men anderledes

Jeg går efter live-lyden. Det kræver stort frekvens område og ikke mindst masser af overskud/dynamik.


Til top Vis Musikelsker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Musikelsker
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4557
Sendt: 20 November 2023 kl. 22:13 | IP-adresse registreret Citér Mikkel G

hifiigen skrev:
Music-Nerd skrev:
Hvorfor hulen bliver folk ved at harcelere over andres hi-fi valg. Hvis man er overbevist om at der ikke er forskel på komponenter og kabler, så køb dog en forstærker, streamer og højttalere i Power, brug de medfølgende lakrids kabler og rid glad mod solnedgangen. Det er en hobby ligesom classic cars, modeltog, rollespil, vinkælder, vintage ure og jeg kunne blive ved. Seriøst, stop dog og find en anden hobby, hvis det eneste man får ud af det er at være misundelig på de af os der nyder vores hobby med fordybelse i en lyttesession på et hi-fi nøje sammensat med kabler og komponenter der giver rette synergi til ens personlige smag. Underligt at man har så stort et behov for at føle ens oplevelse er den eneste sande virkelighed. Ud over hifi verden er det eller mest ekstremister på de (A)sociale medier der fører sig sådan frem.


Jeg tror jeg tilhører det "folk" du omtaler, og jeg vil klart skrive, at du har intet forstået af de synspunkter jeg har fremført, vel ikke harceleret. Intet.
Dine skyklapper er som hestenes, der skal galopere i en by - det er bedst den ikke kan se noget. Jeg ved det lyder pralende, men jeg er overhovedet ikke misundelig på dem der "nyder deres hobby osv..." Tro mig: been there, done that. Jeg har brugt tusindvis og atter tusindvis at timer og kroner på netop det du omtaler, og kunne sagtens blive ved. Du er bare ikke nået til den erkendelse som jeg er, nemlig, at det var baseret hovedsageligt på indbildning - og du når det sikkert heller ikke. Det er osse helt respektabelt, men kast ikke dine amatør hjemmelavede og helt uvidende og grundløse argumenter om mine, og andres, formål med at indse kraften af indbildning, og ønsket om at andre undgår at spilde en masse resourcer på woodoo, fremfor at kaste resourcerne ind på hvad der reelt øger muligheden for endnu mere naturtro lydgengivelse. Der er nemlig veje derhen. Du aner tilsyneladende ikke, at du løber med som i Kejserens Nye Klær. Men, du er med til at holde liv i pseudo hi-fi, arbejdspladser og indtjening hos aktionærer - håber du køber dansk. Det er så måske det eneste gode man kan sige.
Og så holder jeg igen en længere pause

Undskyld, du synes, jeg var nedladende tidligere...?!?! Hvad er så det, du lige har skrevet, hvis det ikke er nedladende???

Kom lige ned fra dit elfenbenstårn, og acceptér at din sandhed ikke er den eneste. Og dit behov for at pådutte andre din "visdom" er ikke klædelig. Jeg er ikke uenig med dig, men forstå at vi alle er forskellige steder i livet

Hvis nogen finder nydelse i tweaks og kabler, så fred være med det!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 20 November 2023 kl. 23:02 | IP-adresse registreret Citér gabetta

Nyd musikken. Følg dine egne præmisser. Se bort fra andres kritik. Glem alt om at andre skal bifalde hvad du synes. Hvis du synes du skal
overbevise andre om hvad du synes, så husk at de ønsker at gøre det samme overfor dig. Remis, les jeux sont faits, heller ikke gambit er en
mulighed til sejr. Det er lidt ligesom en umulig atomkrig, der er ingen vindere.

Og så bliver jeg nødt til at skrive det.

Nu har min musikselektion tilfældigvis ført mig forbi Anne Dorte Michelsen. Søgte efter noget andet under A i vinylreolen. Underligt som der
pludselig dukker noget op man ikke forventede. Som at være der selv. Og det lyder helt sikkert bedre end dengang i studiet, mit anlæg er
fantastisk.
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta
 
gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 20 November 2023 kl. 23:05 | IP-adresse registreret Citér gabetta

Musikelsker skrev:

Jeg nyder musik, jeg forguder Pink Floyd. Hvad vil jeg gerne have til rådighed hjemme? Noget der minder om lørdag aften på Paletten i Viborg.


Jeg er til gengæld ekstremt følsom overfor de små forskelle der uvægerligt er mellem PF og et kopi-band, endda overfor en kunster selv hvor
det oprindelige udtryk er anderledes senere i en live koncert. Det kan være godt, men det kan også være til det værre.

Men jo, de forskelle kommer ikke fra kabler.
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta
 
Music-Nerd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 04 Februar 2022
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 20 November 2023 kl. 23:48 | IP-adresse registreret Citér Music-Nerd

hifiigen skrev:
Jeg ved det lyder pralende, men jeg er overhovedet ikke misundelig på dem der "nyder deres hobby osv..." Tro mig: been there, done that. Jeg har brugt tusindvis og atter tusindvis at timer og kroner på netop det du omtaler, og kunne sagtens blive ved.
Du er bare ikke nået til den erkendelse som jeg er, nemlig, at det var baseret hovedsageligt på indbildning - og du når det sikkert heller ikke. Det er osse helt respektabelt, men kast ikke dine
amatør hjemmelavede og helt uvidende og grundløse argumenter om mine, og andres, formål med at indse kraften af indbildning, og ønsket om at andre undgår at spilde en masse resourcer på
woodoo, fremfor at kaste resourcerne ind på hvad der reelt øger muligheden for endnu mere naturtro lydgengivelse

Music-Nerd skrev:
Underligt at man har så stort et behov for at føle ens oplevelse er den eneste sande virkelighed. Ud over hifi verden er det eller mest ekstremister på de (A)sociale medier der fører sig sådan frem.

Ja quote af uddrag af dit svar på mit quote som her er uddrag af, tilbageviser din påstand om om mit indlæg som hjemmelavet og grundløs. Dit svar validere mit indlæg da du netop selv skriver om dit formål med at indse kraften af indbildning, for andre. Ud over undertegnede som er lost og
aldrig vil se din sandhed i hifi visdom og oplysning i naturtro lyd gengivelse, musik går jeg ud fra du mener. Nå nej der har du jo været. Nyde sin hobby been there, done that som du skriver. Du har brugt tusindvis af timer og kr uden at få noget ud af det. Jeg har brugt 150 tusind(vis) af
kr og får den for mig totale nydelse ud af min hobby. Det er du ikke misundelig over. De er sure sagde ræven da den ikke kunne nå rønnebærene. Jeg naturtro lydgengivelse når vi ser krimi og kører lyden over anlægget. Stemmer, telefoner, biler m.m. lyder naturtro. Det gør livemusik også via vinyl og CD. Studie optagelser lyder som det det er, en mixet og redigeret studie optagelser. Forøvrigt er hele mennesket liv en stor indbildning. Som du sikkert allerede ved. Så har livet ingen
mening i sig selv. Mennesker er nødt til at finde en mening. Da den ikke findes, bilder vi os ind at arbejde, ægteskab og hobbyer som eks hifi og musik og meget mere giver livet mening mening. Ergo er din sandhed om rette sandhed og min inkompetence ud i emnet indbildning. Jeg tager squ ikke livet så tungt mere. Jeg har rigeligt at fylde i min virkelighed, der i blandt godt hifi til gode lyttesessions. Det gør mig glad. Prøv at finde noget der gør dig glad.hifi ser ikke ud til at være det

Til top Vis Music-Nerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music-Nerd
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes