Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 10:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Opgradering og flytning. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 361
Sendt: 01 August 2004 kl. 02:18 | IP-adresse registreret  

Møjn allesammen.

Så blev det endelig min tur. Jeg står nemlig og skal flytte sammen med damen, og væk fra de to venner jeg bor sammen med for tiden. Dette lyder måske ikke som noget særlig interessant, men problemet er bare det at vi jo har stablet hjemmebio'en sammen med de bedste ting vi har hver især. Og stort set det eneste jeg har der er værd at skrive hjem om er min DVD. Så nu vil jeg lade jer følge vejen fra flytningen til stuen står klar med et rigtig bio-monster i den nye lejlighed.

Systemet står sådan i øjeblikket...

Forstærker: Pioneer VSA E03. Ikke det bedste og mangel på DTS, men den virker...

DVD: KiSS DP-500. Hamrende feee DVD, selvom jeg hører nogle tale dårligt om den herinde.

Fjernsyn: Phillips et-eller-andet, 28" WS 100Hz. Udemærket til prisen

Højttalere: Baze10/6/center. Den bedste l**t der kan købes i Merlin

Subwoofer: Jamo et-eller-andet. Billig var den, og så er den sa*** vild!

Og så lige lidt billeder til at vise opsætningen:

Her ses den halvdel af stuen som bruges til hjemmebio.

Her ses TV'et fra siddestillingen. Som i nok kan se, har vi ikke taget os af kabelrodet. Dette sker ikke i den nye lejlighed kan jeg love. Ellers er der vidst også en der vil have at par ord indført.

Dette er så sub'en fra Jamo. Ingen anelse om hvad den hedder, men den er dælme vild.

Og her er så den ene front. Hverken køn eller speciel god, men den er billig.

Det er så de to ting jeg kan være mest stolt af i denne samling.

Så ved i så hvordan systemet ser ud nu. Så kommer det triste jo så... Det eneste der er mit er DVD, forstærker og sub, resten er de to andres. Højttalere har jeg dog, men ikke noget særlig, og TV'et er en gammel 20" sag fra Føtex. Damen har dog et næsten nyt 21", men det er jo heller ikke fedt i en hjemmebio. Sådan en hører til i soveværelset.

Planen er noget 32" af en billig model fra Bilka indtil et LCD eller Plasma bliver ligeså tynd som min pung, og højttalere bliver opgraderet hen ad vejen. Derudover er der et andet lille projekt som skal tages hul på. Har nemlig en gammel pioneer DVD som skal strippes og laves om til HTPC.

Selvfølgelig det øverste på billedet. Planen er at samle et Mini-ITX bundkort i den sammen med RAM, 40GB 2.5" HD, DVD-drev, LCD-display, TV-kort og hvad dertil hører... Alt skal laves så det bare ligner en DVD.

Nu vil jeg så bare have fundet den lejlighed, så vi har noget at stille det op i... Vi regner med at flytte omkring den 15. September. Så indtil da er det bare at gå og drømme om hvordan det kommer til at se ud. Der skal selvfølgelig nok komme billeder af lejligheden vi vælger så snart vi er sikre, så jeg kan vise lidt om indretningen med noget Adobe.

Håber dette giver anledning til nogle kommentarer eller gode råd med på vejen. Glæder mig i hvert fald til vi flytter ind og jeg kan komme igang.

Med venlig hilsen



__________________
Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
Til top Vis Nagash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nagash
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 01 August 2004 kl. 02:29 | IP-adresse registreret  

bortset fra en lidt beklemt lytteposition kan jeg ikke se nogle problemer....

hvis du bare selv er tilfreds med lyden (og det er jo en hjemmebio..), så ingen alarm...

man skal ikke tage fejl af en jamo sub, hvis de tweakes lidt spiller de ganske hæderligt, især til prisen.

drop lcd,  køb et godt philips 32"... min erfaring er at lcd er for ringe i billedkvaliteten....

hvis du vil have nogle gode baghøjttalere, så viil jeg anbefale dali blue 2002, de koster ikke alverden, og du kan evt bruge dem til stereo midlertidigt...

dog giver de fleste hifi forretninger kontant rabat ved større køb, så forsøg så vidt muligt at samle dine indkøb på en gang, selvom det betyder at du må vente laaaaang tid.... 



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 361
Sendt: 01 August 2004 kl. 02:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har godtnok selv hørt at plasma'er skulle være af halv-dærlig kvali, men dog ikke LCD skulle være så slem, men der er jo også mulighed for at kvaliteten er bedre når jeg får råd.

Ved godt der er optaget meget plads af møbler ved tv'et, men sådan skal det jo være når man bor i hus med et par aber der kan lide at feste. Sådan er damen heldigvis ikke, så det kommer til at blive bedre.

Til top Vis Nagash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nagash
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 28 December 2005 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Hvordan går det så med bioen?
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
emilblicher
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Juli 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Syntes da at det ser fint ud. Jeg vil nok bare sige at din højre front ikke står så godt til lyttepositionen (centeren og din venstre front).

Til top Vis emilblicher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emilblicher
 
jackson stuart
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

ja, som for os andre kommer opgraderinger med tiden...(dollars), godt at se en økonomibio også kan gøre sig på sitet.

men hvis du skal op i noget størrer end 32", så ville jeg nok sige du skulle satse på plasma tv, i de størrelser (+37") er de altså stadig de bedste. IMO.



__________________
NAD viso five - DALI skod concept, med eltax opgradering - th-42pv60 en klassiker...
Til top Vis jackson stuart's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jackson stuart
 
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

dette er en 4 aar gammel traad, saa mon ikke der er sket lidt med tiden

__________________
Mit setup Palau Blaugrana og Film

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes