Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. maj 2024 | 01:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Vifa PL18 - Fjerne støvhætte (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 02 August 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Vifa PL18 Bas-mellemtoneenhed:

Vifa PL18WO09-08

Den lille perle vil jeg gerne gøre endnu bedre ...:

Nogen der har erfaring i at fjerne støvhætten ?

Hvilket middel skal bruges til at opløse limen ?

Hvordan kan man montere en faseplug på den ?

Hvor kan man købe en faseplug ?

Senere: Trådophæng ...



__________________
Med audio-venlig hilsen
HPH Man
Til top Vis HPH Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPH Man
 
Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 807
Sendt: 03 August 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

 - det er ellers sådan en fin lille enhed

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd
 
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1274
Sendt: 03 August 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

 - det er ellers sådan en fin lille enhed

Hilsen

Nørd

Lige mine tanker....

Mvh,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted
 
HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 03 August 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Det er nemlig en rigtig lille perle.
Der er bare det at det efterhånden lyder som om XT25 diskanten har agterudsejlet den med adskillige længder efter at de forskellige
modifikationer på diskanten er foretaget. Bevares, man kan høre "alle" de lavfrekvente lyde, men alle steder hvor jeg læser er støvhætten kun en kilde til forvrængning og kompression. Så, ... der er ikke andet for end at prøve at se/høre om der ikke skulle være en forbedring ved udskiftning af støvhætten med en faseplug til at starte med.

Jeg har nemlig efterhånden en stor erfaring i at ligesom man tror at nu kan det ikke blive bedre, så finder man alligevel ud af senere at det var en lille forbedring i forhold til det man havde forestillet sig at ville prøve, og alligevel skulle have prøvet med det samme. Så, ... hvorfor skulle denne perle ikke kunne blive endnu bedre ?



__________________
Med audio-venlig hilsen
HPH Man
Til top Vis HPH Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPH Man
 
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1274
Sendt: 03 August 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Hvis det er et 2 vejs system du har, så kan du risikere at enheden ikke kommer til at gå højt nok til at nå diskanten..

Mvh,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted
 
HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 03 August 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Hvis det er et 2 vejs system du har, så kan du risikere at enheden ikke kommer til at gå højt nok til at nå diskanten..

Kan du komme nærmere ind på det ? Det er en 2 vejs system.
Tanken er at slippe af med forvrængning, kompression, opnå højere følsomhed / effektivitet samt at have tilstrækkelig køling af svingspolen.

Delingen på mine er på 1700 Hz.

Mvh,

Karsten



Vifa PL18WO09-08 Vifa XT25TG30-04

__________________
Med audio-venlig hilsen
HPH Man
Til top Vis HPH Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPH Man
 
Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 807
Sendt: 03 August 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hej

Det lyder meget fint - men centerdomen (når den er hård som her) spiller altså meget med i det øvre område.

Jeg har hørt flere enheder, hvor man har fjernet centerdomen - og med sørgelige resultater - sløve og udynamiske i mellemtonen.

Mange, der har hørt en forberedring - har med garanti haft for lille spole på bassen (alt for meget mellemtone) - væk med centerdomen - "Aha - nu passer niveauet!!"

Prøv nu at justere på delefilteret 100 gange - før du tror du har udnyttet enheden helt

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd
 
Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 807
Sendt: 03 August 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Forresten..

Centerdomen er også med til at stive/dæmpe membranen - så hvis du vil have en blødere membran - så værsgo

 

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd
 
HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 03 August 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Den lader jeg lige simre. Det kan være andre også har andre meninger om dette.

Trådophæng vil jeg, når jeg får mere tid, også prøve på denne enhed.



__________________
Med audio-venlig hilsen
HPH Man
Til top Vis HPH Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPH Man
 
HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 03 August 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

Hej

Det lyder meget fint - men centerdomen (når den er hård som her) spiller altså meget med i det øvre område.

Jeg har hørt flere enheder, hvor man har fjernet centerdomen - og med sørgelige resultater - sløve og udynamiske i mellemtonen.
På denne enhed ? ... eller andre enheder end denne ?

Mange, der har hørt en forberedring - har med garanti haft for lille spole på bassen (alt for meget mellemtone) - væk med centerdomen - "Aha - nu passer niveauet!!"
På denne enhed ? ... eller andre enheder end denne ?

Jeg efterlyser dem der skulle have / har prøvet på netop denne enhed.

Prøv nu at justere på delefilteret 100 gange - før du tror du har udnyttet enheden helt

Hilsen

Nørd



__________________
Med audio-venlig hilsen
HPH Man
Til top Vis HPH Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPH Man
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 03 August 2004 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Har prøvet et par med center stykket fjernet og en træ fase plug monteret.. de kom hurtigt ud igen! da der opstod mislyde omkring det mellemrun der er mellem fasepluggen og svingspole gabet.. så DET! duer ikke! lad være med det!!... ud forringer enheden!..

Har for nogle år siden brugt disse PL18W09-08 enheder som de var.. og sådan er der RIGTIG! gode1...

De skal dog deles ved mellem 2,1 & 2,2 kHz. ikke lavere end 2 orden.. deles højre mister de lidt fylde op mod øvre mid. samt sprædningen bliver ikke optimal..

XT25 diskenterne skal deles noget højre.. ikke under 2,5 kHz. og helst ikke lavere end 3 kHz...  så her opstår et samspil`s problem!

Noget der kændetegner  mange af de nye diskanter der nu er kommet er desverre at de bør deles ved 3 kHz... og mange gode gamle "bas / mellemtoner bør IKKE! deles over 2,5 kHz. helst mellem 2 & 2,5...

Det er DET! jeg tror du oplever her!???? og derfor virker det som om den bliver ladt lidt tilbage.. hvad den bestem IKKE! gør lyd kvalitets messigt ellers! hvis den bare deles optimalt..

Dette er noget du desverre IKKE kan tweake dig ud af...

Nye bas/ mellemtoner har det med at kunne deles en anelse højre i dag, netop mellem 2,5 & 3,5 kHz. selv for 6½" modellerne..  og mange 5" 6 4" kan deles helt oppe ved 3,5 til 4 kHz..  hvilket er optimalt for de nye Ringradiator diskanter...

PL18 og andre "ældre" enheder har de bedst med eks. ScanSpesks fine D2905 serie.. 9900-  9700 eller 9500 fungere her sammen med disse helt formidabelt godt! netop da alle disse diskanter kan deles meget lavt!.. ( 9900 så lavt som 1200Hz.! med 1 orden! dog ik lige noget jeg ville løbe an på!!!! men det er med sucess gjort af Doxa og det lige over til en 10" enhed SKUMMELT!!...) men disse diskanter har det rigtigt fint ved mellem 1,8 & 2,5 kHz...   jeg selv mener at både diskant og mid  har den optimale sammen smæltning ved mellem 2,1 & 2,2 kHz.. dette i langt de fleste tilfælde!...

mvh.



__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 
HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 03 August 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Har prøvet et par med center stykket fjernet og en træ fase plug monteret.. de kom hurtigt ud igen! da der opstod mislyde omkring det mellemrun der er mellem fasepluggen og svingspole gabet.. så DET! duer ikke! lad være med det!!... ud forringer enheden!..
Se, det var det jeg ønskede, een der har prøvet på netop disse. Ok så vil jeg lade være.
Så er der kun trådophænget tilbage af det jeg så vil prøve.

Har for nogle år siden brugt disse PL18W09-08 enheder som de var.. og sådan er der RIGTIG! gode1...

De skal dog deles ved mellem 2,1 & 2,2 kHz. ikke lavere end 2 orden.. deles højre mister de lidt fylde op mod øvre mid. samt sprædningen bliver ikke optimal..
Jeg er meget tilfreds med denne lave delings aftryk på den gode lyd.

XT25 diskenterne skal deles noget højre.. ikke under 2,5 kHz. og helst ikke lavere end 3 kHz...  så her opstår et samspil`s problem!
Også efter modifikationerne ? ( komplet + TekMek Transair løsningen)

Noget der kændetegner  mange af de nye diskanter der nu er kommet er desverre at de bør deles ved 3 kHz... og mange gode gamle "bas / mellemtoner bør IKKE! deles over 2,5 kHz. helst mellem 2 & 2,5...

Det er DET! jeg tror du oplever her!???? og derfor virker det som om den bliver ladt lidt tilbage.. hvad den bestem IKKE! gør lyd kvalitets messigt ellers! hvis den bare deles optimalt..
Jeg mener at på netop denne deling er lyden rigtig god og integrationen mellem øvrebas - nedre mellemtone - mellemtone - øvre mellemtone - diskant er rigtig god, jeg mangler bare at prøve at se om jeg ikke kan få denne perle af enhed til at følge diskanten mere m.h.t. effektivitet / impulsvillighed / følsomhed / hurtighed / dynamik.

Dette er noget du desverre IKKE kan tweake dig ud af...
Nu tror jeg at trådophæng er det der skal til, det vil jeg prøve når jeg har tid til overs, og så ser / hører jeg om det er nok, for godt nok har jeg skrevet at det er som om bas-mellemtoneenheden er blevet agterudsejlet, men lyden hænger stadigvæk rigtig godt sammen, jeg skal bare have bekræftet om der kan gøres mere uden at skulle lave delefilteret om ( det vil jeg helst ikke gøre ).

Nye bas/ mellemtoner har det med at kunne deles en anelse højre i dag, netop mellem 2,5 & 3,5 kHz. selv for 6½" modellerne..  og mange 5" 6 4" kan deles helt oppe ved 3,5 til 4 kHz..  hvilket er optimalt for de nye Ringradiator diskanter...

mvh.

Rigtig mange tak for din respons, det er jeg rigtig glad for. Smile
Og naturligvis også mange tak til Nørd og Studiosound.    Smile



__________________
Med audio-venlig hilsen
HPH Man
Til top Vis HPH Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPH Man
 
HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 04 August 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

HPH Man skrev:
StudioSound skrev:

Hvis det er et 2 vejs system du har, så kan du risikere at enheden ikke kommer til at gå højt nok til at nå diskanten..

Kan du komme nærmere ind på det ? Det er en 2 vejs system.
Tanken er at slippe af med forvrængning, kompression, opnå højere følsomhed / effektivitet samt at have tilstrækkelig køling af svingspolen.

Delingen på mine er på 1700 Hz.

Mvh,

Karsten

Jeg glemte vist at nævne at jeg bruger AR-SXO seriel delefilter. ( meget åben, detaljeret og naturlig lyd ) Luftspolerne er Jensens, med papir / mineraliseret voks - helt suveræne i.f.t. de oprindelige m. plastisolering. - Stor, stor opgradering og forbedring.
Super vellydende luftspoler !



__________________
Med audio-venlig hilsen
HPH Man
Til top Vis HPH Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPH Man
 
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1274
Sendt: 04 August 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

HPH Man skrev:
HPH Man skrev:
StudioSound skrev:

Hvis det er et 2 vejs system du har, så kan du risikere at enheden ikke kommer til at gå højt nok til at nå diskanten..

Kan du komme nærmere ind på det ? Det er en 2 vejs system.
Tanken er at slippe af med forvrængning, kompression, opnå højere følsomhed / effektivitet samt at have tilstrækkelig køling af svingspolen.

Delingen på mine er på 1700 Hz.

Mvh,

Karsten

Jeg glemte vist at nævne at jeg bruger AR-SXO seriel delefilter. ( meget åben, detaljeret og naturlig lyd ) Luftspolerne er Jensens, med papir / mineraliseret voks - helt suveræne i.f.t. de oprindelige m. plastisolering. - Stor, stor opgradering og forbedring.
Super vellydende luftspoler !

HPH, jeg er ikke ekspert inden for dette modifikationsområde, så du skal nok hellere lytte til nogle af de erfarne selvbyggere her.

Jeg ved dog (fra Nighthawk) at den pågældende Vifa enhed er ganske dynamisk og impulsvillig. Du skal bare have en ordentlig forstærker på, der kan levere nok strøm, hurtigt.

Mvh,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted
 
HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 04 August 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:
HPH Man skrev:
HPH Man skrev:
StudioSound skrev:

Hvis det er et 2 vejs system du har, så kan du risikere at enheden ikke kommer til at gå højt nok til at nå diskanten..

Kan du komme nærmere ind på det ? Det er en 2 vejs system.
Tanken er at slippe af med forvrængning, kompression, opnå højere følsomhed / effektivitet samt at have tilstrækkelig køling af svingspolen.

Delingen på mine er på 1700 Hz.

Mvh,

Karsten

Jeg glemte vist at nævne at jeg bruger AR-SXO seriel delefilter. ( meget åben, detaljeret og naturlig lyd ) Luftspolerne er Jensens, med papir / mineraliseret voks - helt suveræne i.f.t. de oprindelige m. plastisolering. - Stor, stor opgradering og forbedring.
Super vellydende luftspoler !

Edit: Så vidt jeg har forstået er det baseret på Duelunds idé og han har været med til at udvikle disse. ( Hvis jeg har taget fejl må nogen gerne rette mig ).

HPH, jeg er ikke ekspert inden for dette modifikationsområde, så du skal nok hellere lytte til nogle af de erfarne selvbyggere her.

Jeg ved dog (fra Nighthawk) at den pågældende Vifa enhed er ganske dynamisk og impulsvillig. Du skal bare have en ordentlig forstærker på, der kan levere nok strøm, hurtigt.

Mvh,

Karsten

Jeg håber ikke at jeg har virket uimodtagelig overfor forslag fra andre, da jeg er overordentlig glad for responsene, jeg håber da også at andre i den sidste ende vil kunne bruge noget af denne tråds indhold. Vi vil jo alle gerne udforske og gerne opnå bedre lyd.

Jeg har ZAP Pulse 2.2SE ( med fjernede plastic på Predator netdelen og på modulerne ) med Bybee Quantum Purifiers monteret både på netdelen og på signalvejen, samt i Pioneer DV-757Ai modificeret ( Super ) af LC Audio ( hvor jeg også har fjernet plastic på signalsiden og netsiden ), og i højttaleren. Som forforstærker har jeg eAR Pre Two med udskiftet intern forkabling og påmonteret Bybees. Jeg mangler ikke noget "kælderdyb"bas, lyden er kæmpestor i f.t. højttalernes størrelse. Overalt på netdelene er der så også ferritringe af sammenklappelige versioner, men med (Vigtigt!) fjernede plasticklap. Så jeg mener at have et ganske potent setup der leverer en ikke så ringe lyd.
Enheden er også ganske dynamisk og impulsvillig; jeg vil bare være sikker på at få enheden til det yderste af hvad der er muligt uden at skulle pille ved delefilteret, som nævnt tidligere er integrationen af lavfrekvente lyde op mod diskanten stadigvæk ok.

Super vellydende RCA terminaler !

Edit:
Jeg bruger også Duelunds RCA terminaler der formidler lyd uden lige ! Approve Star Thumbs Up

Duelund Strømfilter, min er i sort farve - den virker !

Duelund Strømfilter er en af de allerbedste anskaffelser nogensinde !     

Duelund Modstande af grafit, er helt suveræne, er uden lige.

Duelund Modstande lavet af grafit er de bedste modstande mine højttalere er blevet forkælet med - nogensinde !    

De virker !      Har aldrig hørt bedre kabler
... Og Jjaz dæmpefødder Thumbs Up    ... og disse Thumbs Up ( skal indbygges i forstærkeren i nuværende  projekt )       ( - Plastisoleringen er pillet af og erstattet med silke /linolie )     men med ...

Superlyd, men skal også prøve Duelunds stik.  WBT nextgen Ag   RCA stik 
... Silver Bullet Plugs.                                    ... men har nu også taget disse i brug ...



__________________
Med audio-venlig hilsen
HPH Man
Til top Vis HPH Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPH Man
 
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1274
Sendt: 04 August 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

HPH,

Jeg ved per erfaring at det er godt at lave et "realitetstjek" en gang i mellem. Det vil sige væk med alle små modifikationer, tilbage til standard og så lyt til resultatet. Det der ofte sker er at man mener at høre en lille forbedring ved at pille lidt hist og mere ved at ændre pist, og til sidst kommer man ofte ud i noget rigtigt snavs.....

Mvh,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted
 
HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 04 August 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

HPH,

Jeg ved per erfaring at det er godt at lave et "realitetstjek" en gang i mellem. Det vil sige væk med alle små modifikationer, tilbage til standard og så lyt til resultatet. Det der ofte sker er at man mener at høre en lille forbedring ved at pille lidt hist og mere ved at ændre pist, og til sidst kommer man ofte ud i noget rigtigt snavs.....

Helt enig i et "realitetstjek". M.h.t. diskantmodifikationerne har jeg lavet et realitetstjek, og resultatet var at jeg ikke vil være modifikationerne foruden da diskantenheden lydmæssigt røg mange klasser op.
Jeg tror egentlig at jeg har været meget heldig, da alle de modifikationer og tweaks jeg har været igennem har båret frugt i form af endnu bedre lyd. Så det er nok derfor at jeg er så "modig" og har masser af gå-på-mod. Indtil videre har jeg ikke været ude i noget "snavs".

Så nu er turen nemlig kommet til denne bas-mellemtoneenhed af en perle. Een ting er helt sikker: Trådophæng.

Mvh,

Karsten



__________________
Med audio-venlig hilsen
HPH Man
Til top Vis HPH Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPH Man
 
HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 05 August 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Har prøvet et par med center stykket fjernet og en træ fase plug monteret.. de kom hurtigt ud igen! da der opstod mislyde omkring det mellemrun der er mellem fasepluggen og svingspole gabet.. så DET! duer ikke! lad være med det!!... ud forringer enheden!..

Jeg skal lige være helt sikker ... Har du prøvet dette på netop disse Vifa PL18W09-08 ?  ... eller er det andre enheder end disse ?

Har for nogle år siden brugt disse PL18W09-08 enheder som de var.. og sådan er der RIGTIG! gode1...

 

mvh.



__________________
Med audio-venlig hilsen
HPH Man
Til top Vis HPH Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPH Man
 
HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 05 August 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Nu har vi indtil nu været igennem det indlægsbidragsholderne mener jeg ikke må gøre.

Nu kan det være rart at høre: Hvad kan jeg udover at prøve et trådophæng (på netop denne enhed ) ?



__________________
Med audio-venlig hilsen
HPH Man
Til top Vis HPH Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPH Man
 
miju
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 2652
Sendt: 06 August 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=HPH Man][QUOTE=miju]

Har prøvet et par med center stykket fjernet og en træ fase plug monteret.. de kom hurtigt ud igen! da der opstod mislyde omkring det mellemrun der er mellem fasepluggen og svingspole gabet.. så DET! duer ikke! lad være med det!!... ud forringer enheden!..

Har for nogle år siden brugt disse PL18W09-08 enheder som de var.. og sådan er der RIGTIG! gode!...

Jeg skal lige være helt sikker ... Har du prøvet dette på netop disse Vifa PL18W09-08 ?  ... eller er det andre enheder end disse ?

JA!! fjernelse af støvkappen og faseplug lyder IKKE! godt!.. enheden som DEN ER! er bedre.. 

Tråd opheng har jeg ikke selv prøvet!... MEN! kender folk der har og de har haft en del problemer med det!... og har hørt nogle ScanSpesk med dette!... jeg syntes ikke det er så godt!...

mvh.

 

mvh.

[/QUOTE] [/QUOTE]

__________________
M.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes