Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. maj 2024 | 06:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit klaustrofobiske B&W & H/K setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

ralle skrev:

jeg har lige et spørgsmål, hvordan spille dine front højtaler, når de står så tæt som de gør.

Som Ronin også hentyder til, så kan det ikke benægtes at der går en del tabt når de står så tæt  Det er ikke ret slemt i film, men når man hører musik synes jeg især at en del af perspektivet går tabt. Har hørt dem (og også 601'erne) hvor der var over dobbelt så stor afstand mellem dem, og det lød unægteligt en hel del bedre. Næste gang de gamle skrider på ferie prøver jeg at hive svineriet ind i deres stue (så ærger jeg mig nok over lyden når de er kommet hjem igen og det atter på mit værelse). Håber at jeg engang får en lejlighed hvor de kan få lidt mere albuerum

Ved ikke om nogen har bemærket det, men har iøvrigt fjernet mine spikes igen. Kan bedre lide lyden uden...

Tak for alle de pæne ord



__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 04:43 | IP-adresse registreret  

det går nok... bare man er glad for det.... ville være himmelrykt for dit setup...

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
rowingbike.com
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Ser bare kanon godt ud med det nye tv bord, og synes h/k-grejet passer fint ind der. Hvad har du gjort med til rack?

Et gennemfoert setup som virkelig passer godt ind i dit vaerelse!



__________________
Mvh. the Rowingbiker
Checkout www.rowingbike.com
Til top Vis rowingbike.com's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rowingbike.com
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

rowingbike.com skrev:

Ser bare kanon godt ud med det nye tv bord, og synes h/k-grejet passer fint ind der.

 

Mærsibuku, sømand... Tv-bordet er dog ikke nyt, har haft det længere tid end det meste af anlægget

Citér:
  Hvad har du gjort med til rack?

 

Hmm... Er ikke helt ned på hvad du mener med det spørgsmål? Hvis du mener hvad jeg har gjort med det gamle rack, så hænger det der stadig, dog kun med én hylde hvor centeren ligger. Skal som sagt have lavet/fundet en hylde til centeren, og så skal det andet rack sælges igen.



__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

En lille mikro update med to nye Tech-Link kabler. No more gamle slidte Merlin kabler

__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 16 November 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

 

Du skulle da vist lige have 1.stk ASW675 i Sorrento til dit setup

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 17 November 2004 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

Du skulle da vist lige have 1.stk ASW675 i Sorrento til dit setup

Indeed - eller en ASW650. Gir' du?

Det kommer på et tidspunkt - økomien er bare slet ikke til hifi pt., desværre.



__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 542
Sendt: 17 November 2004 kl. 04:55 | IP-adresse registreret  

hmm jeg er nok den eneste der syntes den gamle placering var bedere 
det var faktisk det første jeg lige lagde mærke til og som jeg syntes var fedt.. smed enda et blik over på mit eget udstyr for at se om jeg kunne gøre det sammen... men
mit tv rack / tv er sku for stort til det


__________________
WWW for at se Min anlæg's tråd.

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Sådan! det ser rigtigt godt ud. Kunne egentlig godt lide den gamle placering af anlægget (har et "rack" magen til), men må indrømme at det nye ser "sexet" ud.....

Fedt set-up!



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
hebsbebs
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 150
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Har præcis samme tv - fedt tv og godt billede. Har dog lige B&W 604 S3 på prøve fra HiFi klubben i et par dage, men skal også prøve 603 S3 (som dine) - hvordan synes du de gengiver lyden isåvel film som musik ?? Nu hører jeg normalt noget House musik, så der må gerne være lidt bas - klare 603 S3 dette ??

For hvis jeg køber 603 S3, så har jeg også råd til nye baghøjt som f.eks DM 601 S3 - lyder disse også fint ??

Til top Vis hebsbebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hebsbebs
 
lorx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 699
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Utroligt hva kan kaste ind på så lille et værelse ;-)
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx
 
Forbrugsfest
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Hooooold da kæft en lille biff, men det er sateme godt gået at du har fået sat så meget lækker grej ind på så få plademeter. Selvom det er et better rum er jeg sikker på at det nok skal spille skide godt, men mon ikke der skulle blive mulighed for at flytte biffen ind i et større rum når du er færdig på gymmeren.

Fedt at du har så godt et anlæg på så lidt plads!

Til top Vis Forbrugsfest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Forbrugsfest
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

hebsbebs skrev:

Har præcis samme tv - fedt tv og godt billede.

Kool - hvor længe har du haft dit? Du er den første jeg støder på som også har det. Er også meget glad for det. Er især glad for dets forholdsvist enkle design og kabinettets størrelse ift. skærmbilledet. Ingen store grimme plastikhøjttalere der rager ud nogle steder

Er det det originale tv-bord? Ledte efter det, men endte med at købe et Audio Magic som du nok kan se. Er jeg dog også glad at jeg gjorde, selvom det er noget mere pebret.

Citér:

Har dog lige B&W 604 S3 på prøve fra HiFi klubben i et par dage, men skal også prøve 603 S3 (som dine) - hvordan synes du de gengiver lyden isåvel film som musik ?? Nu hører jeg normalt noget House musik, så der må gerne være lidt bas - klare 603 S3 dette ??


Nu siger du jo at du skal prøve 603 også. Måske skulle du have startet med dem Hehe. Men jeg er mægtigt godt tilfreds med dem - men det ser altså ud til at du har noget mere plads end jeg har, så et par 604'ere vil sikkert komme til sin ret der. Og desuden, hvis du hører house musik tror jeg altså at 604'erne vinder stort - ikke at 603'erne ikke kan spille bas eller noget. Prøvede lige at smække noget Basement Jaxx på (Good Luck fx, fedt nummer), og det lød da storartet, også på bassiden, men 2 x 7" bas har nu engang noget mere kraft end 1 x 6,5". Hører ikke selv noget baskrævende musik, men tror at jeg i dit tilfælde ville vælge 604'erne...

Citér:

For hvis jeg køber 603 S3, så har jeg også råd til nye baghøjt som f.eks DM 601 S3 - lyder disse også fint ??


Helt sikkert - 601'erne er afgjort den højttaler i mit setup som jeg ville anbefale mest og selv er mest imponeret over ift. størrelse og pris. 603'erne lever op til mine forventninger ift. kabinettets størrelse, men 601'erne overraskede mig faktisk meget.

Men vil godt lige pointere at der er masser af bas i 603 - især når det kommer til film. Har ingen sub (endnu), men har da alligevel præsteret at sprænge loftpærer og fået venner og familie til at føle sig "blæst væk" Fx med et par Star Wars scener eller åbningsscenen til Terminator 3. Hehe.

Fed stue du har. Bare det var mig

Bliver 604'erne ikke skøre at høre på når de står direkte på sådan et gulv? Det ser iøvrigt lidt ud som om at de står ret tæt op ad bagvæggen?


__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1223
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Jannick skrev:
Rapper skrev:

tobywan skrev:
Hej Rapper

hvordan spiller din LCR600?  Jeg har selv haft CC6 til DM603,  dog S2 - men synes virkelig den både manglede skarphed og dynamik.

Nu er den jo ikke spillet til endnu, men synes ikke rigtigt at den mangler noget. I hvert fald ikke skarphed. Og så går den rimeligt dybt af en center at være. Sad og så U-571 i går, det er sgu en film der spiller bas

Definer dynamik? Ved ikke helt hvad du mener med det

Jannick: Få taget nogle billeder af dit grej!

Dynamik = effekt/kraft. Udtrykket bruges tit i sammenhæng med eksplosioner og lign. i film. LCR600 S3 er dynamisk. Den følger med mine 604s3'er uden problemer.   Bare lige for en god ordens skyld - dynamik er betegnelsen for forskellen mellem det højste lydtryk og laveste = jo større afstand, jo større dynamik(område) udtrykt i DB.

Angående billeder, så skal jeg nok vise mit grej når jeg har gjort min kommende kælder istand. Gi' mig lige en måned.  



__________________
dj
Til top Vis D.J.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.J.
 
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1223
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Forresten, Flot og enkel opstilling på den begrænsede plads

Jeg synes, at det blev pænere, at anlægget kom ned i racket.

 



__________________
dj
Til top Vis D.J.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.J.
 
hebsbebs
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 150
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Det billede af mine 604`ere er lige i det minut jeg fik dem ind i stuen, jeg har spikes på nu. Så der en markant forskel i lyden.

Har også prøvet 603`erne, som også spillede fremragende, men nu fik jeg disse 604`ere til meget god pris, da de kun var 1 år gamle.

Til top Vis hebsbebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hebsbebs
 
hebsbebs
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 150
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Og til Rapper - jo det er det originale tv bord til Panasonic tv - det kostede godt nok også 1600 kr - men kæresten synes at det stod bedre til vores fælles stue, end mine GasBeton Blokke!!!!!!
Til top Vis hebsbebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hebsbebs
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

hebsbebs skrev:
Og til Rapper - jo det er det originale tv bord til Panasonic tv - det kostede godt nok også 1600 kr - men kæresten synes at det stod bedre til vores fælles stue, end mine GasBeton Blokke!!!!!!


Okay, det var da småpebret... Hvor købte du det? Bare af ren nysgerrighed. Ledte nemlig selv efter et (uden held) inden jeg købte mit Audio Magic...


__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes