Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 05:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Philips + Marantz + DLS opdateret 11/6-2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas.bk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Opdateret 11/6-06

Opdateret 28/4-05

Jeg har netop skiftet lejlighed efter endt uddannelse og så skulle der et nyt anlæg til.

Tidligere var jeg den glade ejer af en Sony QS 940 receiver, en Sony QS 930 cd-afspiller, en Philips 751 dvd-afspiller, et sæt B&W 602 s3 højtallere og et Telefunken fjernsyn.

Jeg var egentligt meget glad for disse apperater, men de var købt til en lille ungdomsbolig. Tanken var at de senere skulle indgå i en surroundopsætning.

Jeg har været meget glad for dette anlæg, men bestemte mig for at fremtiden ikke skulle være surround men stereo. Både for at få bedre lyd for pengene, men også for at slippe for kabelrod og diverse indretningsudfordringer.

Så ovenstående blev solgt og følgende er netop blevet indkøbt og stillet op.

Et Philips 9308 fjernsyn, Philips 720 SA dvd-afspiller, et sæt DLS R 55 højtallere, en Marantz PM 7200 stereoforstærker og sidst men ikke mindst en Marantz SA 8400 cd-SACD-afspiller.

Jeg er selvfølgelig meget glad for ovenstående allerede og glæder mig til mange fremtidige timer foran både fjernsynet og hifi'et.

De sidste år har min musiksmag forandret sig meget. Da jeg var teenager var det mest europop og lignende jeg hørte. Men efterhånden er smagen gået over til rytmisk og akustisk musik. Jeg udnytter meget biblioteket til at låne gamle cd'er som ikke umiddelbart kan købes længere.

Og jeg er sikker på at mit nye anlæg nok skal forøge min glæde for musik endnu mere.

------------------Opdateret

Og så lige et af lyttepositionen

Jeg er lige flyttet så der mangler at komme styr på nogen småting. Jeg har bestilt en sofa og et spisebord med leveringstid på henholdsvis otte uger og ti uger. De er skøre de møbelfabrikanter!!!

------------------Opdateret

Så er de nye møbler kommet og jeg har fået taget nogen billeder.

Efter min egen mening er det blevet rigtigt lækkert. Anlægget er også så småt blevet spillet til. Så nu kan jeg give min bedømmelse af sagerne.

Fjernsynet er suverænt lækkert. Det er naturligvis surt med de periodiske "aura'er". Men sådan er den digitale teknik jo - end til videre.  Jeg forstår ikke de "fjolser" som bruger 20.000 eller mere på et fladt fjernsyn når dette fjernsyn kan fåes til under 10.000 og giver et langt bedre billede.

SA-spilleren er også fantastisk. I kombination med forstærker og højtallere kommer der kun detaljeret og fyldig musik ud i stuen. Stuen er ikke særlig stor så der mangler ikke bas. Dog har jeg også kritik punkter til afspilleren. Men der er mere byggeteknisk. Jeg synes at støjen fra drevet er for høj. Alt for høj. Måske jeg har fået en dårlig model. Jeg ved det ikke. Men det ærger mig ved stille passager eller lav volumen. Og fra starten have afspilleren sværet ved at klare cd-r skiver. Cirka 20 sekunder inde i første nummer hoppede lyden. Altid typisk de der 20-30 sekunder inde i første nummer. Men så en dag holdt det op. Endda med selvsamme skiver. Det var nok fordi at jeg var ved at flippe ud og sende afspilleren til forhandleren til eftersyn at den artede sig. Den tur sparede jeg heldigvis. Jeg er virkelig glad for den detaljerede lyd. Jeg hører meget varieret musik og savner bestemt ingenting.

I kan også lige se arbejdspladsen.

Det er et Sony CMT-SE1 mini-anlæg med S-master-pro forstærker. Det er vist nok anmeldt her på siden. Det er et dejligt lille anlæg. Og kombineret med Soundstorm 2 fra Nvidia er der "vel-lyd" til arbejde og fornøjelse. Jeg hører flere timer på dette anlæg end det andet. Jeg har rippet mine cd'er til mp3'er ved 256 Kbit VBR med et udmærket codec. Så lyden er ganske tilfredsstillende.

---------------------- Opdateret

Ja, den gik ikke med stereo-setup'et. I vinteren 2005 måtte jeg indse at filmene manglede en dimension. Så surround projektet gik igang. HIFI-lyden skulle bevares i størst muligt omfang og det er synes jeg er lykkedes. HIFI'en har ikke de helt samme kvaliteter som før, men det vil hellere ikke være realistisk med de komponenter sammenlignet med de "gamle". Følgende er kommet ind på hylderne i stedet for: Denon 3605 receiver og Denon 2910 dvd-afspiller. De er linket sammen med coax-digital til film-surround og med analoge kabler til stereo-musik. Det er DLS' centerhøjtaller og baghøjtaller der er tilføjet fra samme serie som DLS R55'erne.

Det er et Samsung LE-32R72B tv. I første omgang blev det gamle Philips 9308 skiftet ud med en model Philips 9520. Desværre, meget desværre, var billedet skæv på dette tv og det kunne ikke repareres. Så nu blev det et samsung. Til dvd og digital signal er det fantastisk. Men til almindelig analog tv-signal fortrak jeg naturligvis Philips. Men det er et ok kompromise. Jeg ser ikke så meget tv længere.

Ved siden af stereobænken står min netop selvbygget HTPC. Den har et asus-bundkort baseret på Intels 945G chipset. Der sidder en 1,66 ghz core duo processor i og en 250 GB harddisk. Den kører med Microsoft media center edition af windows og et Hauppage 150PVR MCE tv-kort i. Støjniveauet er holdt på et minimum med det indbyggede grafikmodul på bundkortet. Det mest positive er faktisk at denne HTPC kun sluger omkring 20 WATT i drift og cirka 8 watt i dvale tilstand. Det er ikke helt ukompliceret selv at bygge sådan en HTPC men efter lidt bøvl fungerer det hele ganske udmærket og jeg er blevet meget glad for den.



__________________
mvh
TK

Mit setup.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15858
Til top Vis Thomas.bk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas.bk
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Puha.....det ser rigtigt lækkert ud.....men gerne nogle flere billeder af det nye....

Måske et af selve grejet, og et af din ene speaker uden frontstof.....

Men jeg synes det ser rigtigt godt ud, og kunne godt forestille mig det lyder godt....tillykke med det....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Herligt grej - den Marantz SA-8400 er aldeles fremragende, og i det setup er det vist musikalitet til en guldmedalje der gør sig gældende.

Spændende kombination med DLS´erne!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 567
Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Jeg fik selv lyttet til DLS R55 i dag hos tapeconnection, og jeg må sige jeg kan forstå folks begejstring for disse højttalere. Jeg er ret sikker på jeg har fundet mine næste højttalere!
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP
 
bassman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud.
Højtalerne ser dog ud til at være vinklet lidt for meget. Men det kommer jo an på hvordan man gerne vil have musikken serveret.
Har selv hørt DLS R55 hos tapeconnection.
Sælgeren roste højtaleren meget, men de var desværre ikke min kop te.
Men det er jo smag og behag.
Der var masser af detajler og lyden var præcis.
Der blev spillet på et Thule anlæg på daværende tidspunkt og Thule afslører meget i de høje toner, hvilket højtaleren ikke lagde skjul på. Det var måske lidt for meget for mit vedkommende.
Til top Vis bassman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bassman
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Lækkert med de nye billeder......det ser godt ud.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Thomas.bk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

bassman skrev:
Ser godt ud.
Højtalerne ser dog ud til at være vinklet lidt for meget.

Hvor meget bør de vinkles. Kan man sige noget konkret omkring det ud fra et lydmæssigt perspektiv. Det er selvfølgelig op til den enkelte. Men det kan være der er noget teori i den forbindelse man kan forholde sig til.



__________________
mvh
TK

Mit setup.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15858
Til top Vis Thomas.bk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas.bk
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Lækkert og utrolig stillet setup!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 994
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Thomas.bk skrev:


 er lige flyttet så der mangler at komme styr på nogen småting. Jeg har bestilt en sofa og et spisebord med leveringstid på henholdsvis otte uger og ti uger. De er skøre de møbelfabrikanter!!!

 



Nice setup, så pyt være med møblerne de kan jo ikke spille musik

Kom endelig med en bedømmelse af maz sa-8400

Jeg har også hørt DSL på tule hos TC og det blev også lidt for meget til mig; men kan godt forestille mig de spiller godt i et Marants setup.


__________________
Hilsen Bent

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

rigtig lækkert, også på tide at slippe væk fra den vægfarve....

meget "clean" setup (det er jeg selv stor fan af).

måske et par potteplanter i vindueskarmen, yukaplamer i hjørnerne og et vægtæppe eller lign. på bagvæggen vil gøre underværker.

jeg har aldrig selv hørt dls og marantz i kombination, men et eller andet siger mig at det har en rigtig fed lyd



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Thomas.bk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

måske et par potteplanter i vindueskarmen, yukaplamer i hjørnerne og et vægtæppe eller lign. på bagvæggen vil gøre underværker.

Ja, lidt hygge-dimser skal der til. Jeg regner med at der skal gardiner op på et tidspunkt. Og over sofaen, der hvor stolen står nu, skal hænge et par billeder. Der hvor billedet fra siden er taget, skal spisebordet stå, når det lander.



__________________
mvh
TK

Mit setup.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15858
Til top Vis Thomas.bk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas.bk
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Velvalgte komponenter i en fornuftig sammensætning! Jeg har flere gange haft fornøjelse af at nyde dls r55+marantz elektronik og synes de gengiver et særdeles fornuftigt lydbillede når det kommer til præcision, luftighed og varme. Dog kan den bløde/varme gengivelse godt gå lidt ud over kroppen og "rigtigheden" i f.eks. gengivelsen af et flygel, men hvad men prioriterer højest er en temperamentssag!

Det ser bare super godt ud!



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1513
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har også lyttet til DLS med både Marantz, Thule og Yamaha produkter, og efter min mening spiller DLS'en godt sammen med Marantz produkter.
Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan
 
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 461
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Det var da noget af en opgradering, virkelig nice setup 

Men som en af de få mennesker er DLS ikke min kop the. De blev også spændt på min nuværende marantz receiver hos tc og faktisk var jeg ved at gå væk fra marantz på det tidspunkt pga den lyd. Da jeg så fik den hjem på mine SA højttaler blev det meget bedre efter min mening. Selvom mine SA'er kun kostede næsten det halve af de DLS'er Men det må være smag og behag, dit system ser da lækkert ud og især dit fjernsyn

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker
 
Daring Dane
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 200
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

STORT TILLYKKE!

Jeg har haft den store fornøjelse at lytte til DLS R55 med den Marantz 7200 hos TapeConnection i Århus. Det lød simphelthen super godt. Jeg tror, at det stereo anlæg, du har købt, er blandt det bedste, man kan få til de penge (fra nyt af).

Jeg er meget spændt på at høre nærmere om den Marantz afspiller - der går gode rygter om den.

Happy Hifi - og held og lykke med mange gode lyttestunder fremover!

Daring Dane



__________________
Harman Kardon AVR 5500, Harman Kardon DVD 25,
Dynaudio Audience 82, Dynaudio Audience 122C, Tannoy R1
Til top Vis Daring Dane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daring Dane
 
bassman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Thomas.bk skrev:

Hvor meget bør de vinkles. Kan man sige noget konkret omkring det ud fra et lydmæssigt perspektiv. Det er selvfølgelig op til den enkelte. Men det kan være der er noget teori i den forbindelse man kan forholde sig til.



Hvor meget højtaler bør vinkles tror jeg ikke at der er nogen præcis løsning på.
Som jeg nævnte drejer det sig om, hvilket lydmæssigt perspektiv man ønsker.
Jeg har den erfaring, at vinkler man højtalerne, så de peger direkte i retning af lydpositionen, giver det mere følelse af "nærvær".
Og jo længere man vinkler dem ud ad, jo større rum perspektiv opnår man og jo større chance er der for placering af de enkelte instrumenter i lydbilledet.
Dette er min opfattelse. Sikkert mange der har en anden.
Til top Vis bassman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bassman
 
Thomas.bk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 28 April 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endeligt opdateret med nye billeder.

__________________
mvh
TK

Mit setup.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15858
Til top Vis Thomas.bk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas.bk
 
Thomas.bk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Ny opdatering er lagt ind i det oprindelige indlæg.

__________________
mvh
TK

Mit setup.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15858
Til top Vis Thomas.bk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas.bk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes