Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 15:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: PS2 --> Projektor ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 23 November 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hvordan tilslutter jeg PS2'en til projektoren? Afstanden mellem de 2 er rimelig lang og skal derfor bruge et PS2 videiokabel med en længde på 10 meter. Jeg kan dog ikke finde sådanne kabler i den længde.

Er der nogen som ved om de findes i den længde eller er der andre måder at tilslutte det på?



__________________
MVH Jannick Petersen
Til top Vis Jannick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannick
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 23 November 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

jeg har tilsluttet min ps2, med et stik fra av-connection, med en ps-adaptor i den ene ende, og audio+video hun stik i den anden ende. herfra har jeg så trukket et 10m compositekabel til min projektor..

billedet er ikke optimalt, faktisk ret grumset, men virker..

skulle der være andre fikse måder man kan gøre det på, er jeg også meget interesseret.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 23 November 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Lagde ellers lige mærke til et lækkert IXOS PS2 Scart kabel hos av-connenction.  Ærgeligt at det kun findes i 2 meter.  

Jeg ved at hvis man har en dvd-afspiller med 2 scart-udgange, kan man tilslutte:

  • scart-kabel fra projekor --> Scart-udgang 1

          og

  • PS2 kablet med scart-stik --> Scart-udgang 2

Man lader bare dvd-afspilleren være slukket og så virker det. Desværre har min dvd-afpiller kun 1 udgang (Denon DVD-2900) så jeg kan desværre ikke bruge denne metode. 

Bruger man f.eks. IXOS Scart kablet til PS2'en og et langt ordentligt scartkabel til projektoren, kunne jeg godt forestille mig at signalet blev bedre end din løsning Witzel.



__________________
MVH Jannick Petersen
Til top Vis Jannick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannick
 
Silver Surfer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2004
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 24 November 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Har i component indgang på projektorerne kan i anskaffe et component kabel til PS2, evt hos AV-connection og så selvfølgelig et langt component kabel. Selv bruger jeg et component kabel sammensat af to billige sæt fra BILKA vist nok, hvor man kan få et sæt hvor der er en S-video ledning sammen med to phono ledninger og diverse adaptorer. S-video delen har i ikke noget at bruge til i den forbindelse, kun 3 af phono ledningerne. Så skal der bruges 3 hun/hun phono connectorer til at forbinde PS2 kablet med de lange phono ledninger. Endelig skal i ind i PS2-ens setup og sætte video output til composite. det giver et sejt billede, ihvertfald på Panny 500.

mvh

 

Til top Vis Silver Surfer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silver Surfer
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 24 November 2004 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Silver Surfer skrev:

Har i component indgang på projektorerne kan i anskaffe et component kabel til PS2, evt hos AV-connection og så selvfølgelig et langt component kabel. Selv bruger jeg et component kabel sammensat af to billige sæt fra BILKA vist nok, hvor man kan få et sæt hvor der er en S-video ledning sammen med to phono ledninger og diverse adaptorer. S-video delen har i ikke noget at bruge til i den forbindelse, kun 3 af phono ledningerne. Så skal der bruges 3 hun/hun phono connectorer til at forbinde PS2 kablet med de lange phono ledninger. Endelig skal i ind i PS2-ens setup og sætte video output til composite. det giver et sejt billede, ihvertfald på Panny 500.

mvh

 

tak for tippet.. jeg har lige skrevet til AVC om de har eller kan lave et sådan med hunstik istedet.. jeg har nemlig et 10m component kabel jeg ikke bruger for tiden..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 30 November 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

har lige fået tilsluttet min ps2 med det nyindkøbte componentkabel.. nu er billedet værd at se på.. lækkert..

tak for tippet Silver Surfer!!

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 30 November 2004 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Cool at billedet blev forbedret, men jeg forstår simpelthen ikke hvad i har gjort?

Jeg skal bruge et PS2 component kabel og et langt component kabel som jeg i forvejen har, men så kan jeg ikke følge med længere.  

Witzel my man, kunne du ikke lige forklare hvad du har gjort? (i udskåret pap)  



__________________
MVH Jannick Petersen
Til top Vis Jannick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannick
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 30 November 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt et kabel hos Av Connection, http://www.av-connection.com/Functions/ProductDetails.asp?Pr oductNo=11-059&VersionNo=0 

og en phono adapter (købt i Electronic world, til den latterlige pris af 60kr!! - det er en 3xhun -> 3xhun phono, ses mellem kablerne)

og har i forvejen et componentkabel, som jeg ikke brugte..

et billede der illustrere det lidt.. det er lidt stort, jeg har desværre ikke nogen billedebehandlingsprogrammer for tiden.

http://www.witzelhifi.dk/images/dn%20012.jpg

håber det kan hjælpe lidt mere.. ellers må du sige til

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 01 December 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Skide godt! Troede at det var mere indviklet, men det ser istedet let og simpelt ud. Så må jeg jo se om jeg kan finde et lignende adapter...

Tak for hjælpen på dette sene tidspunkt!  



__________________
MVH Jannick Petersen
Til top Vis Jannick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannick
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes