Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 03:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Acoustic Reality (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:
 ICE, ICE.. Baby! 

Sådan skal det lyde!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Blackhawk: Det er nu ikke så tricky hvis man selv har husket at farvemarkere sine højtalerkabler korrekt ;-) Bare husk at holde stikkene på samme måde som på tegningen, og hvis du kigger rigtigt godt efter står der også de samme +- og numre på selve stikker som på tegningen.

Og ja, jeg fik også rigtig god service ved købet, men ens af mine venner nærmest blev sjoflet til på det groveste. Det lader til at man hos AR lider lidt af humørsvingninger eller lign.

Og se så og sæt den til så vi kan høre din bedømmelse.

Vedr. ASP 1000 modulerne, så har jeg det sådan at 2*250 watt burde være nok til de fleste og at det ihvertfald ikke er pga. wattene at man skulle skifte EAR'en med ASP1000. AR siger jo også at EAR er klart bedre end standard ASP 1000 modulerne, meeeen det vil jeg nu godt selv høre før jeg tager stilling.

 



__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Ahhh...

Selvom mine hænder ryster af en blanding af spænding og adrenalin over en nærdødsoplevelse i trafikken, så er det nu lykkedes mig at samle Neutrik Speakon 4, så der er hul igennem. Sammenligningen står mellem min nye eAR Two og min gamle PPaudio PPA300.

Jennifer Warnes Famous Blue Raincoat spinner nu på cd spillen, og de første indtryk melder sig. Gengivelsen er utroligt tight, der er i forhold til min gamle konventionelle forstærker utroligt meget hul igennem og er der ikke noget signal på pladen der skal gengives så holder ampen kæft. Den stilhed og ro er nok det der imponerer mig allermest. Bassen er også utroligt dynamisk, sjældent har jeg hørt mine 6,5 subbasser på mine Dali 810 flytte så meget luft.

Detaljeringen er også milevidt fra mit gamle setup, en meget stor scene og vejrtrækningslyde på mine vokalprægede plader slår tydeligt igennem. Noget jeg aldrig har hørt før med mit gamle tvivlsomme setup. Lydbilledet er henimod det meget neutrale, og ruminformationerne er nu yderst tydelige, den generelle stemning i optagesituationen bidrager nu til lytteoplevelsen. Før druknede det i gengivelsen, i en grød.

Jeg er måske ikke så imponeret af kræfterne, enten er Dali 810 et vanskeligt bekendtskab hvilket jeg er begyndt at tro, eftersom min gamle forstærker også døde når den drev dem. Jeg har ladet mig fortælle af 810 har en ret sindssyg impedanskurve - anyone med inputs...?

Det er desværre en af de ting, som gør at jeg måske godt kan finde på at veksle den til et sæt ASP1000. Dog skal det retfærdigvis siges at jeg efter min ICE er kommet på arbejde, nu spiller HØJT..

Det er først når jeg kommer tilbage til stuen efter et ærinde i lejligheden, at jeg bemærker hvor højt der bliver spillet. Så forvrængningsmæssigt er eAR Two meget imponerende. Det er et helt nyt lydbillede jeg skal vænne mig til, og måske lidt mere analytisk end jeg havde forventet. Så jeg skal have skiftet kabler og for-forstærker for at det for alvor kommer op at ringe. Retfærdigvis skal det siges. at jeg lige pt. af nød spiller på min gamle Pioneer DVD afspiller, eftersom min Rega Planet cdafspiller er til rep, rens og justering. Så når den kommer hjem i næste uge, så dropper jeg nattesøvnen.

Konklusion: Min nye eAR Two spiller sindssygt godt, selvom den slet ikke er tilspillet, eftersom den er flået ud af papkassen i eftermiddag. Det siges at jeg skal vente ca. 100 timer før jeg kan dømme den. Noget jeg så skal nå inden min 3 ugers returret løber ud. Men jeg er virkeligt imponeret, selvom dette kun er første skridt i retning af at have et rigtigt highend anlæg. Men stor tak til manden i Holstebro



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 502
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig også som et lille barn. Jeg var desværre ikke hjemme da postmanden kom forbi, så der står to stk. eAR 202 nede på posthuset, som jeg skal ned efter i morgen Ser frem til at høre du spille. De skal bruge til min center, samt baghøjtaler

 



__________________
Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©
 
Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 360
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Ahhh...

Selvom mine hænder ryster af en blanding af spænding og adrenalin over en nærdødsoplevelse i trafikken, så er det nu lykkedes mig at samle Neutrik Speakon 4, så der er hul igennem. Sammenligningen står mellem min nye eAR Two og min gamle PPaudio PPA300.

Jennifer Warnes Famous Blue Raincoat spinner nu på cd spillen, og de første indtryk melder sig. Gengivelsen er utroligt tight, der er i forhold til min gamle konventionelle forstærker utroligt meget hul igennem og er der ikke noget signal på pladen der skal gengives så holder ampen kæft. Den stilhed og ro er nok det der imponerer mig allermest. Bassen er også utroligt dynamisk, sjældent har jeg hørt mine 6,5 subbasser på mine Dali 810 flytte så meget luft.

Detaljeringen er også milevidt fra mit gamle setup, en meget stor scene og vejrtrækningslyde på mine vokalprægede plader slår tydeligt igennem. Noget jeg aldrig har hørt før med mit gamle tvivlsomme setup. Lydbilledet er henimod det meget neutrale, og ruminformationerne er nu yderst tydelige, den generelle stemning i optagesituationen bidrager nu til lytteoplevelsen. Før druknede det i gengivelsen, i en grød.

Jeg er måske ikke så imponeret af kræfterne, enten er Dali 810 et vanskeligt bekendtskab hvilket jeg er begyndt at tro, eftersom min gamle forstærker også døde når den drev dem. Jeg har ladet mig fortælle af 810 har en ret sindssyg impedanskurve - anyone med inputs...?

Det er desværre en af de ting, som gør at jeg måske godt kan finde på at veksle den til et sæt ASP1000. Dog skal det retfærdigvis siges at jeg efter min ICE er kommet på arbejde, nu spiller HØJT..

Det er først når jeg kommer tilbage til stuen efter et ærinde i lejligheden, at jeg bemærker hvor højt der bliver spillet. Så forvrængningsmæssigt er eAR Two meget imponerende. Det er et helt nyt lydbillede jeg skal vænne mig til, og måske lidt mere analytisk end jeg havde forventet. Så jeg skal have skiftet kabler og for-forstærker for at det for alvor kommer op at ringe. Retfærdigvis skal det siges. at jeg lige pt. af nød spiller på min gamle Pioneer DVD afspiller, eftersom min Rega Planet cdafspiller er til rep, rens og justering. Så når den kommer hjem i næste uge, så dropper jeg nattesøvnen.

Konklusion: Min nye eAR Two spiller sindssygt godt, selvom den slet ikke er tilspillet, eftersom den er flået ud af papkassen i eftermiddag. Det siges at jeg skal vente ca. 100 timer før jeg kan dømme den. Noget jeg så skal nå inden min 3 ugers returret løber ud. Men jeg er virkeligt imponeret, selvom dette kun er første skridt i retning af at have et rigtigt highend anlæg. Men stor tak til manden i Holstebro

Hej du jeg kan betro dig allerede efter en uge er der stor foreskel.

Jeg købte to eAR Two i december, men kan pt. kun køre med en afgangen, indimellem skfiter jeg så over til den anden, og på den måde er det meget tydeligt at der sker noget hele tiden med lyden.

En sjov ting jeg har bemærket er at hvis den bare har stået tændt,  uden lyd

og så begynder at spille så efter ca. ½ time så ekspandere lydbilledet rigtig meget, og alt falder på smukkeste vis på plads.

Jeg glæder mig også til at ht. bliver færdige så jeg kan køre med begge amps.

                                 mvh.Eriek 

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Blackhawk: jamen det lyder jo rigtigt godt, men mht. til effekt fatter jeg det ikke rigtigt at det ikke skulle være nok, jeg tror måske mere man er ude i et mismatch med forforstærkeren. EAR TWO trækker uden problemer et sæt Apogee Scintilla, og det er nær den værste belastning som findes, så at den har problemer med et sæt 810 undrer mig noget.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 502
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået sat mine eAR 202 til. Og jeg må sige de spiller godt. Det er kommet meget mere styr på min center. Den er blevet mere tydelig, fast i bund. Jeg synes også at den gør det godt i toppen, men nu skal de lige spilles til. er spændt på at høre hvor de lyder om nogle uger. Baghøjtaler har fået et ekstra pift.....    



__________________
Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hej JJ..

Jeg er skam utroligt glad for min eAR Two, og der er sikkert en logisk forklaring. Dels kæmper jeg med en umulig akustik, eftersom jeg bor i en langagtig kvistlejlighed. De skæve vægge æder åbenbart alt hvad der hedder bas. Dels har jeg lagt mærke til, at jeg spiller sindssygt højt nu, hvor jeg før spillede på kl. 9, er den tit oppe på en 11-12 stykker.

Grundet det faktum, at min ICE forstærker ikke forvrænger så meget som den gamle, og det har mit øre åbenbart lidt vanskeligt ved at vænne sig til. Du har ret i, at for-forstærkeren skal skiftes. Det er en crappy gammel Nikko Beta II, som jeg fik gratis engang. Jeg kender ikke udgangsimpedancen på den, men det kan meget vel forklare problemet.

Nu har forstærkeren stået og varmet op et døgns tid, og Eriek har helt ret i at der hele tiden sker noget rent lydmæssigt efterhånden som den tilspilles. Nu er de skarpe klangkanter som jeg blev lidt skuffet over da den blev tændt første gang, helt væk. Den spiller stadig temmeligt tight, men allerede nu er lyden mere "varm" og åben.

Lad mig høre mere om Jeres nyindkøb



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Ja det kan nok forklare noget af det, specielt den Nikko ;-), og du kan godt glæde dig, min er godt og vel 2 måneder gammel nu, og det bliver kun bedre ihvertfald den første måneds tid. Husk at have den stående tændt 24/7.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Jan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

hva....

Er der nogen der lige kan ridse de aER ICE forstærkere op i alder/pris ydelse. var der ikke noget med de første var trekantede og kostede en bondegård. Er desse nye 202 så bedre eller bare nyere eller...

kort sagt hvordan hænger produkt linien sammen, det fremgår ikke særlig tydeligt på deres hjemmeside. Går man ind under produkter.. efektforstærkere så er der ingen 202

 

Til top Vis Jan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan
 
hifido
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 237
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Ear one og two er de oprindelige trekanter. Dyre men gode og finpudsede. Nu hedder de one og two plus. Altså en mrk. II Udgave. 202´erne er en prisbillig ice power, som man ikke kan sammenligne med trekanterne!! Hvis du skal se moddelerne på deres hjemmeside, skal du se uder "Order info"....!

Mvh. Hifido

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido
 
Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Kunne I fortælle lidt om, hvilke forforstækere i anvender sammen med AR'erne? Jeg er interesseret i at høre om både stereo og surround setups.

Hvad koster Ear One/Two? Kan ikke finde det på siden.. .

Til top Vis Celziam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Celziam
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hehe...

Naturligvis er der en logisk forklaring på, hvem der har stjålet al min bas, og løbet væk med den. Min endevæg er ikke symmetrisk, eftersom den ene vægflade i hele stuens væg er skrå qua jeg bor i en kvistlejlighed og spiller i stuens længde.

Da jeg stod mellem højtalerne og beundrede min lille blanke baby, så hørte jeg al den bas jeg kunne drømme om. Så bassen er der naturligvis, nu er spørgsmålet så lige hvad F***** jeg gør for at finde en work-around på dette rumakustiske problem??????

En anden sjov ting, jeg sad og hørte Jennifer Warnes albummet The Hunter, her er der på skæring 9: Way Down Deep en temmelig dyyyb bas. Og mens jeg sad og hyggede mig over alle de ting jeg nu kan høre, som før var skjult i grøden. Så hørte jeg noget jeg ikke lige kunne identificere. Det viste sig efter lidt søgen, at være en 2 meter lang plade til min dårlige samvittighed, en usamlet Ilva kommode, som var kommet i svingninger...

Ak ja, Hifi er en forunderlig verden. Selv for en nybegynder..



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
Capslock
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Jeg havde samme oplevelse med at bassen "forsvandt" da jeg fik min zappulse.

Jeg tror det er fordi den gamle forstærker ikke havde styr på basenheden så der kom en masse mudder i gengivelsen som lyder somom der er en masse bas.

En ICE/zappulse har et fastere greb i bassen så lyder det som om  bassen er væk men den er bare blevet renere og man lægger ikke så meget mærke til den mere. 

 



__________________
I reject your reality and substitute my own
Til top Vis Capslock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Capslock
 
Jan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

hifido skrev:

Ear one og two er de oprindelige trekanter. Dyre men gode og finpudsede. Nu hedder de one og two plus. Altså en mrk. II Udgave. 202´erne er en prisbillig ice power, som man ikke kan sammenligne med trekanterne!! Hvis du skal se moddelerne på deres hjemmeside, skal du se uder "Order info"....!

Mvh. Hifido

Hvorfor kan man ikke sammenligne de 2, hvad er forskellene ud over formen.

 

Til top Vis Jan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan
 
hifido
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 237
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Hej Jan!!

Når jeg ikke mener man bør sammenligne dem, skyldes det den store prisforskel!! Man tar´jo heller ikke en topmodel i et andet mærke og sammenligner den med den billigste!! Det er vel klart at der vil være en både lydmæssig og kvalitetsmæssig forskel på en forstærker til 3000 Kr. Kontra en til 25.000 Kr.!! Dermed ikke sagt, at de billige ikke kan være supergode, men stadig kun i forhold til den usædvanlige lave pris!!

Mvh. Hifido 

 

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

 

Hallo. ICEfolket

En ASP 1000 spiller ubetinget bedre end disse trekanter - har selv ejet den sidste af modellerne PLUS modellen. Der er ingen sammenligning, hvilket er markant og hørbart. Jeg har nu hørt 4 forskellige af de trekanter. I nøjagtigt det samme setup - spiller ASP 500 eller 1000 markant bedre. Og det er ikke min bedømmelse alene, ude i den store verden oplever de det samme, væk fra A modulerne og igang med ASP, og det har intet med prisen at gøre. Det koster ikke en dyt mere at lave en forstærker med A moduler, i forhold til ASP, kun hvis man putter det i en ekstrem dyr trekantet rustfri stål kasse og indretter sin marketing derefter. Kig på delene, hvad skulle koste en bondegård, intet. I hjemmebyg hvor man har købt A modulerne til 500 kroner, er det jo en billig løsning.

Årsag og forskel i dag er, at nu er der Embla og mange andre rundt omkring der laver forstærkere ud fra ICE produktet - nu er det fra starten monopollignende ståsted blevet indhentet - andre kan det samme, specielt i dag hvor ICEpower har gjort det hele, færdige moduler.

Det samme gør sig gældende med den lille forforstærker derfra - den er jo samlet af det billigste NLE, køb NLE i løs vægt havde jeg nær sagt, og køb de dyre dele, så er der væsentlig forskel. Det er jeg jo ikke den første der gør opmærksom på. NLE kan iøvrigt ses fra denne hjemmeside- www.audiocompagniet.dk

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Men okay der er et lille fif med ASPerne

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
hifido
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 237
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

 

Det Virker lidt på mig, som om Hr. Toftdahl har en skjult dagsorden!! Om det er en Personlig Vendetta Mod A.R. eller om der er sponserpenge med i spillet ved jeg ikke!!!

Måske er det kun mig der har det sådan????

Alle har ret til en mening!!!

Mvh. Hifido

Til top Vis hifido's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifido
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Toftdal, jeg vil tro at i hvert fald Peter AR er uenig med dig. Han startede med at skrive herinde at ICE med switchmode strømforsyning OVERHOVEDET ikke duede. Om han har ændret mening siden, kan vi desværre ikke få opklaret, da han som bekendt er udelukket fra forum, men det ville da være noget af en kovending.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Svend P

Det behøver vi da ikke Peter til at afgøre - det er hørbart "så det viner i Valby Bakker". Der er en markant forbedret lyd med forstærkere i / fra ASP modulerne.

 

hifido

Hvilken skjult dagsorden - det er da fakta prismæssigt og lydmæssigt. Det er noget fis du prøver at hive ind i debatten - skulle det være spons fra Audiocompagniet eller Embla, jeg forstår dig ikke helt. Med hensyn til ICEpower spiller jeg på forstærkere, som ikke kommer fra nogen forhandler, de er bygget i helt privat regi væk fra forhandlerkredse.

Ingen vendetta mod den ene eller den anden, men ren objektivt og ud fra det der foreligger, synligt for alle.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 

<< Forrige Side af 22 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes