Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 19:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Hvor dyre er vi? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Spørgsmålet: Hvor meget har du stående for i kr. - ud fra listepriser
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
84 [19,40%]
61 [14,09%]
81 [18,71%]
113 [26,10%]
94 [21,71%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 03 April 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

hmm har hele tiden holdt mit på en 12-15K lige nu tror jeg det er under 12K

en 10K deromkring og har kun planer om en H/K dvd og små speakere til multiroom dvs + en 4K men så har jeg både stereo og surround



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 03 April 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Jeg er også godt tilpas med den løsning jeg har nu, selvom der hele tiden sker ændringer. Jeg har dog haft et "billigt" setup til ca. 50.000 kr. hvor synergien var i vinkel og systemet bare fungerede - det savner jeg sommetider, for det er ikke altid at man rammer "magien" igen, selvom der på papiret er forbedringer!

Dét kan også ofte hænge sammen med at man selv ændrer opfattelsen, i takt med at erfaringen vokser - jeg er i hvert fald selv blevet voldsomt skuffet et par gange efter gensyn(hør) med produkter jeg ellers huskede som noget helt specielt. Der skal noget mere til at give mig den "magiske" følelse i dag, end for 3 år siden...



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Snaphead
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 03 April 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Hifièn koster efter en nedgradering pga.flytning "mindre højttaler" ca 75000,-

Surround med plasma ca 40000,-

Til top Vis Snaphead's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snaphead
 
Mads Doss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 236
Sendt: 03 April 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke helt overblik over det, men hjemmebioen har rundet 200.000,- eksklusiv film, og stereoen ligger på omkring 90.000,- eksklusiv musik.
Den aktuelle pris jeg har givet ligger heldigvis meeget langt fra vejl. uds. pris.

Godt der findes forretninger som er til at tale med når der diskuteres pris...



__________________
Nil satis nisi optimum - Kun det bedste er godt nok.

Rotel 7.1 Bi-Amp m/ Tannoy højtalere
Se min hjemmebio her
Til top Vis Mads Doss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Doss
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 03 April 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Mit anlæg har aldrig været dyrere og har aldrig lydt bedre. Tricket er vel bare at prøve nyt grej af hjemme i stuen over en længere periode med kendt musik. Så kan det da ikke gå helt galt??



__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
270961
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 07 April 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Uha uha
Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961
 
donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 07 April 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Jeg har nedgraderet for 40.000 kr, og er mere glad nu end før. Fandt ud af at jeg var mere til vild bas end så meget andet, og droppede alt det fisefornemme, he he.

Siger manden, som har brugt for mindst 40.000kr arbejdstimer på kælderen, som rumm(l)er bassen!

Sagt med et meget venligt smil. 



__________________
Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 08 April 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Ronin skrev:
Jeg er også godt tilpas med den løsning jeg har nu, selvom der hele tiden sker ændringer. Jeg har dog haft et "billigt" setup til ca. 50.000 kr. hvor synergien var i vinkel og systemet bare fungerede - det savner jeg sommetider, for det er ikke altid at man rammer "magien" igen, selvom der på papiret er forbedringer!
Ronin, Jeg er super glad for du anbefalede mig at købe Accuphase, det er en fornøjelse at have stående - bare at se på den: uhmmm...

Problemet er bare "dominoeffekten" - dét koster...

Ja, domino-effekten er farlig og koster masser af penge, men så er jeg da glad for at anbefale noget der er så lækkert at man ikke fortryder!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Dvdshopperen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 08 April 2005 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

tja i listepriser er der for mere end ½ mill

heraf en 8" Barco til 220.000kr.

og derudover står der film på hylderne for lige over 400.000

Godt at der findes et brugtmarkede .-) 

ellers så mit setup nok noget anderledes ud

samlet har jeg vel brugt ca 250.000 på det hele inkl filmene

 

TBO

Til top Vis Dvdshopperen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dvdshopperen
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 08 April 2005 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

Ifølge listeprisen snakker vi nok 70-80.000 af det jeg har stående rundt omkring, men jeg har vel ikke brugt mere end 15-20 stykker.

Jeg synes at afstemningen mangler flere inddelinger i de højere luftlag, for der må da være mange der har brugt mange flere penge på brugtmarkedet end jeg selv har.

Dog står den nærmeste fremtid på lidt flere indkøb. Vil så småt udbygge til surround. Jeg har højtalerne men skal lige bruge små 20.000 på receiver, dvd og lcd eller projektor.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 08 April 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

donkeyshark skrev:

Svend P skrev:
Jeg har nedgraderet for 40.000 kr, og er mere glad nu end før. Fandt ud af at jeg var mere til vild bas end så meget andet, og droppede alt det fisefornemme, he he.

Siger manden, som har brugt for mindst 40.000kr arbejdstimer på kælderen, som rumm(l)er bassen!

Sagt med et meget venligt smil. 

Mine arbejdstimer er gratis. Men derfor har det da alligevel kostet omkring 100.000 kr at indrette kælderen til hjemmebio, så måske har du ret i at de skulle lægges oveni

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 08 April 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:

Jeg synes at afstemningen mangler flere inddelinger i de højere luftlag, for der må da være mange der har brugt mange flere penge på brugtmarkedet end jeg selv har.

Enig, men der var ikke plads til flere trin. Jeg laver en ny for de rigtig dyre når vi er færdig her.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 08 April 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
JBL Ti-5000 skrev:

Jeg synes at afstemningen mangler flere inddelinger i de højere luftlag, for der må da være mange der har brugt mange flere penge på brugtmarkedet end jeg selv har.

Enig, men der var ikke plads til flere trin. Jeg laver en ny for de rigtig dyre når vi er færdig her.

Hold dig ikke tilbage kære Hr. Z - lad os endelig få de store drenge på banen!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1540
Sendt: 08 April 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

hmm - listepriser - den var værre, jeg måtte igang med et større regnearks arbejde, og ved ikke hvad min H/K og Rotel står til i liste priser, så dem har jeg bare talt med til den pris jeg gav 9,5 K, så der er for omkring 60K (anlæg,kabler,beslag etc.) men  excl. film, cd'er og reoler.
Bare reolerne løb op i små 12K. At jeg så, for at få tilladelse til fylde stuen med højtallere og anlæg, måtte gå med til at skifte tæppe i stue, forgang og soveværelse, er ikke ligefrem med til at gøre det billigere. Det er faktisk blevet sådan, at bare den mindste ting jeg vil købe til anlæget, betyder at hun så også skal have lov til at købe noget - så det bliver jo faktisk dobbelt så dyrt

Klart jeg glad for det jeg har nu, men det 7-8 år gamle Technics stereoanlæg, som det afløste, er jeg nu også glad for, Det er blev monteret i mit computerrum, og så fik jeg fat i et par meget billige System Audio højtalere som jeg satte til den, sådan lige for at holde linien, jeg nænnede simpelthen ikke at skille mig af med anlæget, ved egentlig ikke hvorfor, for det var bare et billigt 10-15K anlæg, og ikke noget specielt.

Der er noget mere power i det nye anlæg, men jeg har dog nogle problemer med at der bliver noget hedt omkring dem, og når det sker, så drosles lyden ned, men det er nu kun sket et par gange, og begge gange var i en ordentlig huggert sent om natten, hvor der havde været drøn på i flere timer
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 08 April 2005 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
donkeyshark skrev:

Svend P skrev:
Jeg har nedgraderet for 40.000 kr, og er mere glad nu end før. Fandt ud af at jeg var mere til vild bas end så meget andet, og droppede alt det fisefornemme, he he.


Siger manden, som har brugt for mindst 40.000kr arbejdstimer på kælderen, som rumm(l)er bassen!


Sagt med et meget venligt smil. 



Mine arbejdstimer er gratis. Men derfor har det da alligevel kostet omkring 100.000 kr at indrette kælderen til hjemmebio, så måske har du ret i at de skulle lægges oveni



Så er dit rum mere kostbart end det der er opstillet dernede? Og husk, tid er = penge, den tid du har brugt har en værdi.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
josan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 08 April 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Uhauha. Det er godt der er et fornuftigt brugtmarked. Har regnet på mit seutups listepris... meget mere end jeg regnede med.... kr. 142900... den pris jeg har givet for det ligger omkring kr. 67000. Har opdateret for ca. 50000 de sidste 4 måneder... men har også solgt noget.

Jeg har været heldig (dygtig), at mit setup hvergang er blevet bedre... så jeg er spændt på ankomsten i midten af maj af min seneste investering (et par 140 kg tunge quadral titan mkIII). Nogen der har en bobcat eller stærk ryg her i forum?Big smile



__________________
Big boys like big toys...
Til top Vis josan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af josan
 
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1540
Sendt: 08 April 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

josan skrev:

Uhauha. Det er godt der er et fornuftigt brugtmarked. Har regnet på mit seutups listepris... meget mere end jeg regnede med.... kr. 142900... den pris jeg har givet for det ligger omkring kr. 67000. Har opdateret for ca. 50000 de sidste 4 måneder... men har også solgt noget.

Jeg har været heldig (dygtig), at mit setup hvergang er blevet bedre... så jeg er spændt på ankomsten i midten af maj af min seneste investering (et par 140 kg tunge quadral titan mkIII). Nogen der har en bobcat eller stærk ryg her i forum?Big smile



Gad godt se dig bakse rundt med en bobcat inde i huset/værelset/stuen mon ikke en ganske alm. sækkevogn kunne gøre det
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten
 
kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 08 April 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

ja hifi er dyrt og godt.

Efter mine sidste opgraderinger er listeprisen for et tilsvarende stereo set-up t.kr200.

men fornøjelsen er også stor.

Men HIFI er alligevel en billigere hobby end biler.

 

 



__________________
Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted
 
Blazer
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 31 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 08 April 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Jeg ligger på ca. 120k for mit stereo setup, det er mange penge men mit anlæg bidrager os med noget helt specielt hver eneste dag... Det er det hele værd.. 
Til top Vis Blazer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Blazer
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 08 April 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Tja liga og liga, altså hvis du er træt af at høre musik så må gerne låne mine MIT kabler, de er faktisk ret gode til at filtrere det hele væk..

Hvilke kabler har du så nu ? 



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes