her er mit nuværende setup
Først listen over udstyret
Front: B&W CDM1se sort
Stander: VM ACOUSTICS Stand Reference
Center: B&W CDMCse sort
Bag: Scandyna Micropod (version1) sort
Sub: B&W ASW500
Reciever: H/K AVR355
Blu ray: Sony BDP-s360
TV: Sony KDL40w2000
Møbel: Ikea Bestå m/2 skydelåger til at dække mediecenter og PS3/Wii
Musik: Mediecenter, passiv kølet. (kender ikke spec da en kammerat har bygget det) Digital overførsel af lyden.
Ikke det vildeste anlæg jeg har haft ej heller det dyreste. Men for satan det lyder godt
Det behøver ikke koste en formue, for at spille som en million
Harman Kardonen har fint styr på CDMerne, tiltrods for sine små 7x55w. Lyden er rigtig lækker og samspillet med CDMerne er fantastisk synes jeg. Da købte mine CDMere fik jeg en ældre NAD T760 surround reciever med, og den lød bare tam og indelukket i forhold til H/Keren. Ved godt der er flere år mellem dem, men blev dog alligevel overrasket over forskellen.
Havde B&W DM serien før (B&W DM603s2, LCR6s2, og DS6, DS6) og efter skiftet er der selvfølgelig lidt mindre punch da arealstørrelsen af enhederne jo er skrumpet, dog er lyden blevet løftet markant og er mere sprød og lækker. Diskanten er smooth og mellemtonen fantastisk. Kan virkelig godt li lyden i de små kasser. Og så synes jeg de er vildt flotte og dejlige anderledes i designet.
Micropodsne blev valgt som løsning som rear pga der simpelthen ikke var plads til mine DS6ere. Men blev positivt overrasket over designet og så virker de genialt som rear hvor pladsen er trang. Ville ikke kunne leve med dem som front, dertil har de ikke fylde nok i mellemtonen, men fungere fint som rear hvor de "kun" skal gengive effekter. Havde ellers et sæt CDM1ere mere, men ville være ALT for dominerende (kan TYDELIGT ses på billederne hehe) så de blev solgt videre.
Havde en XTZ 99w12 sub før og var nu noget nervøs for om den "lille" B&W sub kunne noget, men gal der er spark i den (12" 300w vs 10" 70w). Brugte B&W subben i mit køkken før i et zoneII setup, og valgte at sælge XTZen da den ville være alt for stor i lejligheden + der er nu er naboer at tage hensyn til (fik min stuedør i tidligere hus til at vibrere).
Blu rayen har selvfølgelig et kanont billede, og synes at TVet følger sindsygt godt med tiltrods det snart er 3år gammelt, sortniveauet er sindsygt godt, sammenlignte mit med en kammerats Panasonic model px70 eller 71 (kan ikke umiddelbart huske det) og der var forskellen minimal. Og det blev ellers rost til skyerne pga netop sortniveauet.
Vi har "heldigvis" fælleskabeltv, da tvet ikke har indbygget Mpeg4 tuner (har "kun" dvb-t) så slipper for en ekstra boks og remote, dog må vi så leve med kvaliteten eller rettere mangel på samme, men til hverdags tv kiggeri er det ikke noget der går mig på, og film ser jeg somregelt altid på DVD eller BD.
næste skridt er at finde en RIAA og få slæbt LPerne op af kælderen (har 2 flyttekasser), men det kniber med pladsen til dem
Her ses et "overall" billede af front
Et mere, ligepå
Her ses Venstre CDM1 + subben
Center højtaleren
Højre CDM1
Og så et ligepå en af CDM1erne
Højre Rear, måtte fabrikere et "hjemmelavet" beslag for at den kan så der
Venstre Rear, står på standard benene på en glashylde
Reciever + dvd
Reciever + dvd tændt