Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 13:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Regler for returret (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hell
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 25 April 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Kasper76 skrev:

Firmaet hedder www.expressdelivery.dk og har samme cvr-nummer som midtdata.

Deres motto på deres hjemmeside er professionel ombytningsservice....

 
Nemlig! "Midt Data" og "Express Delivery" er et og samme firma
 
Forskellen er bare at "Express D..." sku ha hurtigere leveringstider og være lidt billigere.
 
Om det passer har jeg ik undersøgt, da jeg i det daglige er udemærket tilfreds med "Midt Data", omed de er blevet lidt dyre på det sidste.
 
Håber du får dine penge igen ellers har deres troværdighed jo lidt et ordenligt knæk.
 


__________________
- - A Desire To Go Down In Flames! - -
Til top Vis hell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hell Besøg hell's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 25 April 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Puha - og jeg overvejede at købe en ny harddisk hos Midt-Data

Det skal jeg da ikke risikere nu, med den returpolitik.

Men lad os nu se. Det kan jo være en medarbejder hos expressdelivery der ikke har læst firmaets politik, og handler ud fra egne ideer.

Jeg vil i hvert fald meget gerne vide hvad deres grund til ikke at følge de normale 14 dages returret er. De bryder nemlig loven direkte ved ikke at give dig pengene tilbage inden for 14 dage, hvis ikke du selv har ødelagt fjernsynet med vilje. Og det påstår de vel ikke at du har?

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
finn52
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1380
Sendt: 25 April 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Syg historie.

 Jeg har ærligt talt aldrig handlet for mere end 500kr. over nettet (med firmaer), da jeg altid har været ret mistroisk. OK, så betaler jeg nok også 10-20% mere end net-handlerne, men jeg har en forretning at gå hen og brokke mig i. Forøvrigt er Danmark et af de lande i verden, hvor der handles mindst over nettet, med god grund åbenbart.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 25 April 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:

Syg historie.

 Jeg har ærligt talt aldrig handlet for mere end 500kr. over nettet (med firmaer), da jeg altid har været ret mistroisk. OK, så betaler jeg nok også 10-20% mere end net-handlerne, men jeg har en forretning at gå hen og brokke mig i. Forøvrigt er Danmark et af de lande i verden, hvor der handles mindst over nettet, med god grund åbenbart.

Antallet af transaktioner på nettet er steget med 40% fra samme kvartal sidste år, så betaling via nettet er ikke noget danskere er så bange for længere. Det er en skrøne der er opstået ud af det blå. Faktisk er Danmark et af de lande hvor færre virksomheder har en hjemmeside overhovedet, så der er virkelig vækstpotentiale her, når virksomhederne kommer på nettet.

De mange hurtige ADSL-forbindelser som tilbydes nu, til lavere priser, skal nok sætte skub i tingene.

Kigger du lidt på forbrugerklager vil du se at en overvejende del stammer fra de almindelige stationære butikskæder, som ikke regner med at deres renommé vil tage skade af en klage i ny og næ.

Hvis du følger forbrugerprogrammerne på tv, har du nok også set af de 'store' i branchen ikke altid følger afgørelser fra forbrugerklagenævnet.

Så du må som forbruger sørge for at købe hos en kæde du har tillid til, hvis du vil være helt sikker, og så ved du alligevel ikke hvordan din reklamation vil blive behandlet, og hvor længe de vil være om det.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 26 April 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Der er fuld returret på, hvad man køber over nettet. Men om du kan gøre noget ved det ved jeg ikke: (Sakset fra Forbrugerrådet)

Nethandel, fortrydelsesret

Forbrugervejledning

Ved køb over internettet har du i de fleste tilfælde ret til at fortryde dit køb.

Køb over internettet er det, man kalder fjernsalg, og der har du i modsætning til et almindeligt køb i en butik ret til at fortryde købet op til fjorten dage efter, du har modtaget varen.

Ikke alle køb
Det er ikke alle køb fra danske virksomheder, du kan fortryde. Fortrydelsesretten gælder eksempelvis ikke på transportområdet f.eks. ved køb af flybillettter, køb af rejser, billetter til kulturarrangementer og ved køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningen. Du skal også være opmærksom på, at fortrydelsesretten kun gælder i begrænset omfang for tjenesteydelser og for varer, der fremstilles og tilpasses specielt til dig.

Ikke altid fra udenlandske e-butikker
Af et EU-direktiv fremgår det, at du har 7 dages fortrydelsesret, så det er du som minimum sikret når du handler i et EU-land. For køb i danske e-butikker gælder, at du har 14 dages fortrydelsesret.

Virksomheden skal gøre opmærksom på fortrydelsesretten
Virksomheden skal udtrykkeligt gøre dig opmærksom på, at du har fjorten dages fortrydelsesret. Ikke kun i deres generelle salgsbetingelser, det skal også fremgå inden selve aftaleindgåelsen. Desuden skal det fremgå ved selve aftaleindgåelsen, altså på den side, hvor du indtaster modtageradresse og betalingsoplysninger. Du skal også oplyses om fortrydelsesretten enten i ordrebekræftelsen eller på en følgeseddel, der er vedlagt varen.

Hvis du ikke er blevet gjort opmærksom på fortrydelsesretten inden aftaleindgåelsen, har du ret til at returnere varen op til tre måneder efter, at du har modtaget den. Hvis virksomheden inden for de tre måneder gør dig opmærksom på, at du har fortrydelsesret, kan du fortryde fjorten dage efter, du har modtaget beskeden.



__________________
Novicen
Til top Vis Novicen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novicen
 
Kasper76
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 26 April 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har sendt mange mails uden at få svar fra dem. Jeg har truet med forbrugerrådet, og har pænt lagt op til at vi kan ordne det uden. Men INTET svar.

For 6 dage siden fik jeg en mail fra dem hvori der stod.

"Jeg giver dig ret i det er mærkeligt, du skal ikke hæfte for en defekt vare, jeg undersøger sagen med det samme" Denne mail er naturligvis gemt.

En anden medarbejder har skrevet at varen er tydeligt blevet brugt. og kan derfor ikke returneres.

Hertil har jeg spurgt "hvor henne på tvet kan du se det er brugt" Dette kan de ikke svare på.

Alt dette rod skyldes firmaet www.expressdelivery.dk  som er et datterselskab af midtdata, Jeg har aldrig været ude for noget lignende.....

Til top Vis Kasper76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper76 Besøg Kasper76's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 26 April 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Kasper76

Jeg syntes at du skal klage til PBS også, hvis du har betalt med Dankort.

Faktisk bør du klage til PBS, da de skal bruge info om utilfredse kunder til at forbedre deres kontrol med internetforretningerne, og forbedre kundernes tillid.

Måske bliver din sag så behandlet en del hurtigere, da PBS har strenge krav til de sites der har Dankortbetaling på deres butik. Der er f.eks. over for PBS stillet et større beløb som sikkerhed, netop til den slags situationer.

PBS vil meget gerne høre om din sag, og vil ikke være afvisende over for dig hvis du har din dokumentation for handlen i orden.

Er loven decideret brudt, vil expressdelivery også skulle forklare sig over for PBS, og dem har de nok mere respekt for end forbrugerrådet (det kan man da håbe på). Hvis de kører med samme CVR-nummer kan det endda blive et problem for Midt-Data også.

Men - det er nok bare en egenrådig medarbejder, der har været nervøs for sit job, så mon ikke det løser sig hurtigt?

 

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1540
Sendt: 26 April 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

tja - Midt data her tidligere været på firmatjek listen hos forbrugernævnet, men det kan man betale sig fra, så de er absolut ikke interesseret i at havne i gabestokken.

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=19619

Indenfor IT er der mange diskutioner omkring hvad der egentlig foregår vedr. Midt data og expressdelivery.

Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 26 April 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:
tja - Midt data her tidligere været på firmatjek listen hos forbrugernævnet, men det kan man betale sig fra, så de er absolut ikke interesseret i at havne i gabestokken.

Er det ikke dét der er hele pointen med at have en gabestok?



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1540
Sendt: 26 April 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Guldkysten skrev:
tja - Midt data her tidligere været på firmatjek listen hos forbrugernævnet, men det kan man betale sig fra, så de er absolut ikke interesseret i at havne i gabestokken.

Er det ikke dét der er hele pointen med at have en gabestok?



Jow - dog mener jeg der skulle være en observationsliste, hvor man kan se hvem der har været på listen, og som har rettet ind. Som det er nu, er tavlen jo helt vasket ren, hvad nu hvis det rent faktisk viser sig, at de har et hav af klager liggende, og kun de som indklages bliver løst, resten syltes.
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 26 April 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:

Jow - dog mener jeg der skulle være en observationsliste, hvor man kan se hvem der har været på listen, og som har rettet ind. Som det er nu, er tavlen jo helt vasket ren, hvad nu hvis det rent faktisk viser sig, at de har et hav af klager liggende, og kun de som indklages bliver løst, resten syltes.

I princippet er det rigtigt nok, men der er jo også et spørgsmål om retssikkerhed i forhold til butikken at tage hensyn til. Man må jo som udgangspunkt formode at når butikken til sidst følger forbrugerklagenævnets afgørelse, så er de blevet klogere. Man kan ikke bare tage udgangspunkt i at hvis man har snydt én gang, så gør man det igen.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1540
Sendt: 26 April 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

I princippet er det rigtigt nok, men der er jo også et spørgsmål om retssikkerhed i forhold til butikken at tage hensyn til. Man må jo som udgangspunkt formode at når butikken til sidst følger forbrugerklagenævnets afgørelse, så er de blevet klogere. Man kan ikke bare tage udgangspunkt i at hvis man har snydt én gang, så gør man det igen.



Nej selvfølgelig, men på den anden side, kunne man jo så som forbruger, se hvem der rent faktisk følger afgørelserne, og det er jo ikke nødvendigvis en negativ ting - alle ved jo der sker fejl, og så er det da positivt, at butikker tager afgørelser til efterretning og følger disse.
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 26 April 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Guldkysten skrev:

Nej selvfølgelig, men på den anden side, kunne man jo så som forbruger, se hvem der rent faktisk følger afgørelserne, og det er jo ikke nødvendigvis en negativ ting - alle ved jo der sker fejl, og så er det da positivt, at butikker tager afgørelser til efterretning og følger disse.

Med al respekt, så tænker den gennemsnitlige forbruger ikke så langt. Det vil stadig blive opfattet som en black-liste - hvis det er en "seriøs" butik, så er sagen vel slet ikke nået så langt? Sådan vil de fleste i hvert fald tænke.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Kasper76
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 27 April 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Nyt i sagen.

Nu skriver de efter næsten en uges tavshed:

"Skærm taget i brug, kabler er åbnet, manualerne er "brugt", filmen foran
skærmen er krøllet.

Derfor kan vi desværre ikke kreditere skærmen, men du skal selvfølgelig
have en skærm der er 100% i orden, og det er vi ved at arbejde på nu"

Til top Vis Kasper76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper76 Besøg Kasper76's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 27 April 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Kasper76 skrev:

Nyt i sagen.

Nu skriver de efter næsten en uges tavshed:

"Skærm taget i brug, kabler er åbnet, manualerne er "brugt", filmen foran
skærmen er krøllet.

Derfor kan vi desværre ikke kreditere skærmen, men du skal selvfølgelig
have en skærm der er 100% i orden, og det er vi ved at arbejde på nu"

Det er jo ikke rigtigt en ændring i forhold til det oprindelige - du har stadig krav på pengene tilbage hvis du vil have det.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Kasper76
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 27 April 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Tænk at de leverer en skærm der ikke virker, for derefter at nægte at give penge retur grundet "krøllet film"

Jeg er bare så p***ed.... Gid man kunne ringe til dem!!!!

Til top Vis Kasper76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper76 Besøg Kasper76's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 27 April 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Kasper76 skrev:
Tænk at de leverer en skærm der ikke virker, for derefter at nægte at give penge retur grundet "krøllet film"

Jeg er bare så p***ed.... Gid man kunne ringe til dem!!!!

http://www.forbrug.dk/om/organisering/fo/2/net-tjek-for-forb rugere/3/00/



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Kasper76
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 27 April 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

http://www.forbrug.dk/om/organisering/fo/2/net-tjek-for-forb rugere/3/00/

Det var da en helt befriende oplysning....

Til top Vis Kasper76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper76 Besøg Kasper76's Websted
 
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1467
Sendt: 27 April 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

tja mit råd er at gå til forbrugerrådet,så er den potte ude men jeg syntes det er direkte flabet, har på fornemelsen at tankegangen er"går den så går den", du kunne jo evt sende dem en kopi af denne tråd så de ved du ikke lader dig koste rundt med det kan være det kan få dem på andre tanker! hår handlet rigtigt mange hos midt data uden problemer, men jeg har nu heller aldrig måtte sende noget retur
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all
 
josan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 28 April 2005 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Den sidste formulering på forbrug.dks hjemmeside er interessant:

"Varer, som sælgeren bestiller hjem specielt til dig, f.eks. varer, han normalt ikke fører, er også omfattet af reglerne om fortrydelsesret. Et vilkår, om at der ikke gælder nogen fortrydelsesret for sådanne varer, er ulovligt."

Nogle forhandlere lagerfører jo ikke de dyreste modeller og hjemtager dem kun ved forudbetaling, ovenstående formulering vil vel egentlig betyde, at man (forudsat den er bestilt over internet) kan bestille en forstærker e.l. til store beløb.. f.eks. 100K klassen.... og derefter returnere den indenfor 14 dage. Jeg kan forestille mig 2 ting det vil medføre:

1: forhandlerne vil ikke hjemtage disse dyre produkter under nogen omstændigheder

2: de vil nægte at tage varen tilbage.

Er der nogen herinde der har erfaring med at tilbagesende rigtigt dyrt grej?



__________________
Big boys like big toys...
Til top Vis josan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af josan
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes