Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. maj 2024 | 17:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: B&O nostalgi Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 04 November 2006 kl. 01:18 | IP-adresse registreret Citér redfox

Den med Beocord 9000 versus andre er efter min oprigtige mening Beocord 9000 som 3'bedste, men bevarres, jeg har jo heller ikke lyttet til alt, og ikke læst alt andre mener... Men en Dragon lyder efter min mening ikke så godt, men det gør en ZXL700 til gengæld, f.eks.

RedFox.

Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 04 November 2006 kl. 01:24 | IP-adresse registreret Citér redfox

Og øh, ja, det er da rigtigt at der repareres mere på B&O tv, end på kinakassetv, men det er jo fordi de bare bliver losset ned i containeren, når de går i stykker.

RedFox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 04 November 2006 kl. 01:28 | IP-adresse registreret Citér redfox

he he, og den med 1 fjernbetjening, kan vi jo alle købe i Netto i denne uge. Hold da op hvor er den lille, smart og handy... NOT. Det er da lige et røverkøb. Jeg synes mere den ligner en skilsmisse. Hvis I ikke har set den, så sig lige til, for så vil jeg prøve at tage et billede af den ved siden af en Beo4 på mandag, hvis de har flere, for den er kraft.... skummel. Men den er billig, og dét tiltaler måske nogle til at købe den. Billig er fint med mig, men billig og danskproduceret i kvalimaterialer o.s.v., se dét er nok svært at opnå, desværre...

RedFox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 903
Sendt: 04 November 2006 kl. 07:00 | IP-adresse registreret Citér Poul-erik

Nu når der er gang i Beocord 9000,  så kan det godt være at mange mener den ikke var så god som opreklameret, men der findes bunkevis af test fra forskellige hifi blade hvor den bliver rost til skyerne.

Mener at der bliver skrevet her at den eneste fordel var HX pro i forhold til andre, det var ikke HX Pro der gjorde Beocord 9000 til noget specielt.

Beocord 8002 var den første der kom med HX pro fra B&O

Jeg har selv en Beocord 9000, og der er alså flere ting denne optager kan som folk ikke lige er klar over.

Beocord 9000 kunne dengang  indstille sig/måle sig automatisk til bedst mulig optagelse/afspilning så man kunne faktisk nemt halverer sine priser på kasettebånd da den udnyttede dem 100%.

Og det virkede 100% efter hensigten.

Jeg tror jeg havde sparet mange penge dengang hvis jeg havde kunne halvere udgifterne på alle de bånd jeg købte.

 

Angående B&O produkter idag så har jeg ikke noget af det nye, det der allermest irritere mig er at de ikke indbygger en lille effektdel i deres produkter mere,  jeg tror at mange idag sagtens kunne klare sig med(og ville købe) en reciever som feks. et Beocenter 9500 med 2*35watt, og et par gode billige højtalere i 1000-1500 kroners klassen.

Ved jo godt at folk der går meget op i musik er dette jo ikke en løsning, men til dem der gerne vil have musik og ikke mangle noget andet end effekt må det være fint, og noget så nemt som at betjene et  Beocenter 9500 skal man lede længe efter,  og så virker B&O´s fjernbetjeninger.

Og hvor er jeg træt af de ELENDIGE fjernbetjeninger man får til mange produkter idag.

 

 

 

 



__________________
NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik
 
Skoust
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 04 November 2006 kl. 07:51 | IP-adresse registreret Citér Skoust

B&O er fantastisk design og betjening. Jeg købte på et tidspunkt et MX8000 mener jeg det hed. (28" monitordesign med aktive højttalere) Selvfølgelig på motordrejesokkel. Hvor var det dog et lækkert TV med lækkert billede. Det fedeste var ikke kun lyden, men også at det selv justerede lys, farve og kontrast efter lysforholdene, så billede var det samme om dagen i solskin, som omaftenen hvor alt var sort i en negers r*v. Kanon YV der får mine varmeste anbefalinger - hvis man kan undvære widescreen. Jeg har desuden en B&O vægtelefon der ligger i et skab et eller andet sted, men selvom jeg engang har arbejdet på B&O og kunne købe til rigtigt fornuftige priser, kabte jeg ikke andet. Lyden er efter min mening ikke noget at skrive hjem om. B&O skulle begynde at tage sig lidt sammen på det punkt, for fulgte lyden designet og betjeningen, ville de sælhe sindssygt godt.
Til top Vis Skoust's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skoust Besøg Skoust's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 04 November 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret Citér Peter Pan

Poul-erik skrev:

Angående B&O produkter idag så har jeg ikke noget af det nye, det der allermest irritere mig er at de ikke indbygger en lille effektdel i deres produkter mere,  jeg tror at mange idag sagtens kunne klare sig med(og ville købe) en reciever som feks. et Beocenter 9500 med 2*35watt, og et par gode billige højtalere i 1000-1500 kroners klassen.

Ved jo godt at folk der går meget op i musik er dette jo ikke en løsning, men til dem der gerne vil have musik og ikke mangle noget andet end effekt må det være fint, og noget så nemt som at betjene et  Beocenter 9500 skal man lede længe efter,  og så virker B&O´s fjernbetjeninger.

Og hvor er jeg træt af de ELENDIGE fjernbetjeninger man får til mange produkter idag.

Poul-erik, du har så ret,  men så må man købe en brugt.

____________________________________________

Beocenter 9000 - 8500 - 9500 - 9300.

 

Jeg her fundet svar på et spørgsmål, flere gennem tiden har stillet.

 
" Hvem kan hjælpe mig med forskellen på Beocenter 9000. 8500. 9500. 9300.
  Umiddelbart kan jeg ikke se nogen forskel! "
 
Der er en der skiller sig ud,nemlig BeoCenter 9000, da den ikke har PowerLink tilslutning,
så den skal du gå uden om, hvis den skal indgå i et nyere b&o system.
 
Beocenter 9000
(1987-1988) AM/FM Stereo/Dolby B,C cassette/compact disc music centre, 2x30W, Multiroom
Type numbers: 2501, 2503, 2504, 2505.
 
The Beocenter 9000 was the first in a long and successful line of music centres. Taking the place in the
range of, though not directly replacing, the Beocenter 7700, it was novel when introduced as it showed a
new priority in regard to the sources. Beocenter 7700 included a radio, cassette and record player, and
left the option open to connect a compact disc player, such as the Beogram CD X. The Beocenter 9000
still had a radio and cassette recorder, but this time the CD was built-in and it was the turntable could be
added externally. Beogram 3000 (or latterly Beogram 9000) was suggested as a suitable model, and
could be controlled via Datalink.
 
Although Beocenter 9000 looked new, it was made by combining ideas and technology from other recent
models in the range. Most strikingly, the "sensi-touch" panels, which controlled all the functions and
displays were developed from those of the Beogram CD X. Improvements in technique allowed the control
legends to be illuminated, making possible the Beocenter 9000's most important innovation, that only the
controls that were directly relevant to the operation in hand were visible. These "electronic covers" as they
were called, greatly simplified the operation of what was a very sophisticated piece of equipment and
allowed for a smooth, uncluttered appearance. In fact, for the first time, there were no mechanical switches
or controls, a major technical achievement. Even the power-operated sliding doors over the cassette and
CD compartments were operated by touch sensors, though holes in the underside allowed them to be
opened with a screwdriver in the event of failure. The doors, along with the general layout and the bands
of black and silver, recalled the Beocenter 4000 of the late 1970s, which was in many ways the forerunner
of this model.
 
As regards the rest of the machine, the amplifier and CD player were based on those of the Beosystem
3300, whereas the tuner and cassette deck were similar to those of the Beosystem 5500. The tuner
offered 20 pre-tuned programmes on either AM or FM, and the cassette deck featured Dolby B and C
with automatic recognition of its own recordings, track search, auto reverse and automatic tape-type
detection, based around the sensing slots in the rear of the cassette. A programmable timer was also
included, so unattended recordings of radio programmes could be made. In this area the Beocenter 9000
really scored over the 7700, auto reverse meant that a maximum recording time of 2 hours was possible.
The power amplifier was perhaps the only disappointment, it was less powerful than that fitted to the
Beocenter 7700, and lacked its predecessor's sophistication, accuracy and refinement. Either Beolab
150 amplifiers or Beolab Penta loudspeakers would (at some considerable price) solve the problem, and
if the Pentas were chosen, the chosen source and volume setting would be shown in their display panels.
 
With three electronically controlled sources, the Beocenter 9000 was a natural choice for remote control
and multiroom operation. Either the A or AV Terminal (and latterly the Beolink 1000) could be used, whilst
the full range of Beolink products could be used to extend the system's reach. Recommended
loudspeakers tended to be either Beovox RL 60 or Beolab Penta, with models from the CX range for
additional rooms.
 
The edge of the cabinet of the early Beocenter 9000s was finished with a wide bronze-coloured strip, whilst
later ones had a thin white line. The Beocenter 9000 was replaced by the Beocenter 9500, which was very
similar but updated to include some new ideas.
 
Beocenter 8500
(1989-1992) AM/FM Stereo/Dolby B,C cassette/compact disc music centre, 2x40W, Power Link,
Multiroom Type numbers: 2511, 2512, 2513, 2514
Beocenter 8500 was intended to be a simpler, cheaper version of the Beocenter 9500. The obvious difference
was that the metal sections were painted in flat grey rather than being polished. The other differences
were that there was no programmable timer and that only one-way remote control terminals, such as the
Beolink 1000, could be used. A matching turntable, the Beogram 8500, was offered.
 
Beocenter 9500
(1989-1993) AM/FM Stereo/Dolby B,C cassette/compact disc music centre, 2x40W, Power Link,
Multiroom Type numbers: 2506, 2507, 2508, 2509, 2510
The Beocenter 9500 was a replacement for the Beocenter 9000. The obvious visual difference was that
the centre aluminium sections were now brightly polished steel, which looked striking but would prove
difficult to keep clean. Most of the other revisions were of a technical nature, designed to keep the
Beocenter 9500 fully compatible with the latest other equipment.
 
Of greatest importance was that two-way infra red communication was fitted. This was so that the new
Beolink 5000 terminal could be fully utilised, not only directly but also in any additional linked rooms.
Almost as significant was that Power Link connectors were also provided, for the direct connection of
active loudspeakers. Around this time the range of active loudspeakers was growing, but users of the
more traditional Beovox models were not forgotten either, as the power of the internal amplifier was
raised by 10W to 40W.
 
Other changes took place during production. The CD player was slightly modified, though still retained
the radial-tracking arm, and the cassette mechanism was changed from a type with three motors to
one where only a single motor was needed. The same mechanism was used in the Beocenter 2500/2300,
so from an industrial point of view this rationalisation was desirable.
 
A matching turntable, the Beogram 9500, was offered, and finished in bright polished metal to match the
Beocenter. In a similar way in which the Beocenter 7000 had been used as the basis for simpler, cheaper
models (such as the Beocenter 5000), two simpler, lower priced versions were offered, the Beocenter
8500 and 8000. The Beocenter 9500 was replaced by the BeoCenter 9300.
 
BeoCenter 9300
(1994-2000) AM/FM Stereo/B NR cassette/compact disc music centre, 2x40W, Power Link, Multiroom
Type numbers: 2516, 2517, 2518, 2519, 2520, 2553
At a glance the BeoCenter 9300 looked similar to the Beocenter 9500, and seemed to offer similar features.
In this case, looks were deceptive, for the transition from Beocenter 9500 marked the biggest change in the
development of this range, though sadly most of the changes were not for the better.
 
The reasons for the changes were twofold. Firstly, the two-way remote control system was being dropped
in favour of a new arrangement based around one remote control terminal, the Beo 4. Secondly, and
perhaps most importantly, the range as a whole was being simplified in an attempt to reduce the costs
of producing a wide range of models. Therefore, to this end, the BeoCenter 9300 was redesigned to use
as many of the parts and assemblies of the BeoSound Ouverture as was possible. This was possible to
a surprising degree, and complete assemblies such as the laser CDM, cassette mechanism, cassette
electronics PCB, radio tuner PCB and microcomputer PCB were used with little or no alteration.
This considerably altered the internal architecture, but had surprisingly little impact on the external
appearance.
 
Inevitably, some of the features could not be carried over from the Beocenter 9500. Mention has already
been made of the two-way remote control, but also deleted were the RIAA preamplifier for a record player
(though the socket remained as a line-level connection), the microphone socket for the cassette deck and
the Dolby C circuit. In fact if the official descriptions of the BeoCenter 9300 were to be believed, the
Dolby circuit had been deleted completely. The noise reduction that remained was described simply as
"NR B", though the circuit was identical to that of the BeoSound Ouverture, which was billed as a
"Dolby B" equipped recorder. The reason behind this was not clear, for certainly any music centre in the
price band that the BeoCenter 9300 occupied would be expected to offer Dolby. As it was, the removal of
the "C" processor reduced the maximum dynamic range that the cassette section could theoretically
achieve by 9dB. Also deleted from the cassette deck was the option of manual recording level control and
the rather useful "level hold" function. Perhaps to make up for taking so much away, the number of
pre-tuned radio stations was raised, from 20 to 30.
 
Over the life of the BeoCenter 9300, three CD mechanisms were fitted. Originally the same one that had
been seen in the Beocenter 9500 was used, followed by two versions using a three-beam pickup. These
could be identified by the fact that the laser moved in a straight line rather than an arc. These changes
followed similar ones made to the Ouverture and Century ranges. All BeoCenter 9300s used a 1-bit
decoder, the previous models had all been 16 bit.
 
A useful saving in power consumption over previous models was also noted. In order to save power whilst
the set was on "standby" (that is, most of the time), two mains transformers were fitted. The large one
powered the set whilst in use, a second smaller one maintained the essential systems whilst in standby.
This was not a new idea (for example, the Beomaster 8000 also worked like this), but it allowed the
attractive claim to be made that the new model was more energy efficient than the old one.
 
The end of the BeoCenter 9300 marked the end of this very successful line of models. As well as being
one of the last to offer a cassette recorder, the BeoCenter 9300 was also the last audio "main product"
that could drive passive loudspeakers. An era had truly ended.

 

Beocenter 9000 Specifications.

Beocenter 9000: Fra år 1986 til år 1990.


Types:
2501 (1986 - Jan 1990)
J 2504 (1986 - Jan 1990)

Amplifier:
Long-term max. output power IEC 2 x 80 watts / 8 ohms
Power output 20 - 20,000 Hz IHF 2 x 30 watts / 8 ohms
Total harmonic distortion IHF < 0.1 % & 30 watts 20 - 20,000 Hz
Dynamic headroom 1 dB / 8 ohms
Intermodulation IHF < 0.1 %

Bass control at 40 Hz: +/- 10 dB
Treble control at 12,500: Hz +/- 8 dB

Tuner:
FM range 2501 / 2505: 87.5 - 108 MHz
2504: 76 - 90 MHz
LW range 2501 only: 150 - 350 kHz
MW range 2501 only: 80 µV

Tape recorder:
Compact cassette: C46 - C60 - C90 - C120
Recording system: HX PRO
Tape head: Sendust
Wow and flutter DIN: < 0.15 %
Frequency range chrome: 30 - 18,000 Hz +/- 3 dB
Signal-to-noise ratio: CCIR/ARM
Metal Dolby NR B:>64 dB, C: >73 dB
Chrome Dolby NR B:>65 dB, C: >74 dB
Ferro Dolby NR B:>63 dB, C: >72 dB

Compact disc player:
Frequency range 3 - 20,000 Hz +/- 0.3 dB
Signal-to-noise ratio > 96 dB / 100 dB A-weighted
Dynamic range > 96 dB
Harmonic distortion 0.003 % at 0 dB
0.03 % at -20 dB
Channel separation > 94 dB 20 - 20,000 Hz
Converter system 2 x 16 bit, 4 x oversampling 176.4 kHz
Low pass filter Digital +

Power supply:
2501/2505: 110 - 130 - 220 - 240 V switch
2504: 100 V
Power consumption: max. 200 W
Dimensions: W x H x D 76 x 11 x 34cm
Weight: 14 kg

_________________________________

 

Connections:

Tape 2 DIN
Phono DIN
AUX DIN
Extra amplifier Phonoplug

Link compatibility: Datalink

________________________
  

Beocenter 8500/9500 Specifications.

Beocenter 8500 : Fra år 1989 til år 1992.

Beocenter 9500 : Fra år 1989 til år 1993.


Types:
EU 2506 (1989 - Feb 1994)
GB 2507 (1989 - Dec 1993) 

 

Amplifier:
Long-term max. output power: IEC 2 x 80 watts / 8 ohms
Total harmonic distortion IHF: < 0.1 % & 30 watts 20 - 20,000 Hz
Dynamic headroom 1 dB: / 8 ohms
Intermodulation IHF: < 0.1 %

Bass control at 40 Hz: +/- 10 dB
Treble control at 12,500 Hz: +/- 8 dB

Tape recorder:
Compact cassette C46 - C120
Recording system HX PRO
Tape head Sendust
Wow and flutter DIN < 0.15 %
Frequency range chrome 30 - 18,000 Hz +/- 3 dB
Signal-to-noise ratio CCIR/ARM
Metal Dolby NR B:>64 dB, C: >73 dB
Chrome Dolby NR B:>65 dB, C: >74 dB
Ferro Dolby NR B:>63 dB, C: >72 dB
Power supply: 110 - 130 - 220 - 240 voltage switch
Power consumption Max. 200 W

Dimensions W x H x D 76 x 11 x 34cm
Weight 14 kg

 

Tuner:
FM range: 76 - 90 MHz (Type 2509, 2513)
87.5 - 108 MHz (Type 2506, 2508, 2510, 2511, 2512, 2514)
LW range 2506, 2511: 150 - 350 kHz
MW range 2506, 2508, 2509, 2510, 2511, 2512, 2513, 2514520 - 610 kHz

Compact disc player:
Frequency range 3 - 20,000 Hz +/- 0.3 dB
Signal-to-noise ratio > 100 dB / 110 dB A-weighted
Dynamic range > 96 dB
Harmonic distortion 0.0025 % at 0 dB
0.0025 % at -20 dB
Channel separation > 101 dB
Converter system 2 x 16 bit, 4 x oversampling
Low pass filter analogue Bessel

___________________________________

Connections: Beocord Tape 1 Built-in
Beocord Tape 2 7-pin DIN, Datalink
Beogram CD Built-in
Beogram LP 7-pin DIN, Datalink
BeoLab 2 x Power Link
Beovox 4-pin DIN
Beovision 7-pin DIN, Datalink

Link compatibility: Master Control Link

___________________________________

 

Beocenter 9300 Specifications.

Beocenter 9300: Fra år 1993 til år 2000. 
 
Types:
EU 2516 (1993 - May 2001)
GB 2517 (1993 - Nov 2000)
J 2519 (1993 - April 2000)
TAI 2553 (1996 - Jan 1999)
Compact disc: built-in
Disc size 12 cm, 8 cm
Frequency range 20 - 20,000 Hz, +/- 1 dB
Signal-to-noise ratio Typical 101 dB, A weighted
D/A converting Bitstream, Analogue filtration
Features: Edit
 
Dimensions W x H x D 76 x 11 x 34
Weight 14 kg
Cabinet finish: Aluminium
 
Tuner: built-in
Pre-tuned radio programmes: 30 FM or AM
Radio ranges: FM-LW-MW
Tape Recorder: built-in
Recording system: HX PRO
Tape transport: Auto reverse
Noise reduction: Yes
Frequency range: 50 - 14,000 Hz
Signal-to-noise ratio: > 65 dB, Noise reduction,
chrome
 

 

Beocenter 9300 Specifications fortsat.

_______________________________

 
Connections: Power Link 2
TV/AUX 1
FM aerial, 75 ohms 1
AM aerial (Dedicated) 1
Speaker Link 2
Master Control Link (MCL) 1
Tape 2 / Phone 1
Headphone / Jack 1Beolink
Master Control Link
Master Link (via Beolink Converter)
Remote Control: Beo4
________________________________
 
Power amplifier: built-in
System frequency range 70 - 20,000 Hz
Long-term max. output 2 x 80 W/ 8 ohms
Harmonic distortion < 0.1 %, 30 W
 
Power consumption Typical 25 watts/standby <2 watts
Type no. 2516 EU 230 V
2517 GB 240 V
2518 US-CND 120 V
2519 J 100 V
2520 AUS 240 V
2553 TWN 120 V

 
Mit bud er Beocenter 9300, men vær opmærksom på at stereo dioden ikke er gået.
Et lille problem men  irriterende, ellers ingen problemer, jeg bruger den hver dag i mange år.




__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 04 November 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret Citér kaso

redfox skrev:
Og øh, ja, det er da rigtigt at der repareres mere på B&O tv, end på kinakassetv, men det er jo fordi de bare bliver losset ned i containeren, når de går i stykker.

RedFox.

Øhh - det er iorden at være entusiast - men ikke at være blind

De eksempler, jeg omtaler, er TV med meget få år på bagen, der går istykker gentagne gange. Det er har ingen af mine TV - uanset alder - præsteret. Det yngste TV med fejl jeg har haft, var et Saba på 8 år - og jeg har haft mange efterhånden!

Som nævnt: Det lader til at være bestemte årgange/serier, der havde problemer - men det er jo også nok til at jage folk væk, når prisen samtidig stiger voldsomt.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 04 November 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret Citér kaso

redfox skrev:
he he, og den med 1 fjernbetjening, kan vi jo alle købe i Netto i denne uge. Hold da op hvor er den lille, smart og handy... NOT. Det er da lige et røverkøb. Jeg synes mere den ligner en skilsmisse. Hvis I ikke har set den, så sig lige til, for så vil jeg prøve at tage et billede af den ved siden af en Beo4 på mandag, hvis de har flere, for den er kraft.... skummel. Men den er billig, og dét tiltaler måske nogle til at købe den. Billig er fint med mig, men billig og danskproduceret i kvalimaterialer o.s.v., se dét er nok svært at opnå, desværre...

RedFox.

Jeg synes desværre, at du virker "blind". Prøv at læse, hvad jeg skrev: En Logitech 895 er ikke just en 50-kr. fjernbetjening fra Netto, men derimod en væsentligt mere avanceret fjernbetjening end, hvad B&O har at byde på. Bl.a. fungerer den gennem vægge m.m. - uden at man behøver at trække dyre link-kabler. Desuden kanallogoer på skærmen, oplader m.m.m.

Prøv at sætte dig ud over din entusiasme og se, hvad andre har at byde på idag - du vil blive overrasket.

(PS. Logitech har også en alu-variant på vej (Harmony 1000) - hvis man går mere op i design end funktion....)

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 04 November 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret Citér kaso

Poul-erik skrev:

Nu når der er gang i Beocord 9000,  så kan det godt være at mange mener den ikke var så god som opreklameret, men der findes bunkevis af test fra forskellige hifi blade hvor den bliver rost til skyerne.

Mener at der bliver skrevet her at den eneste fordel var HX pro i forhold til andre, det var ikke HX Pro der gjorde Beocord 9000 til noget specielt.

Beocord 8002 var den første der kom med HX pro fra B&O

Jeg har selv en Beocord 9000, og der er alså flere ting denne optager kan som folk ikke lige er klar over.

Beocord 9000 kunne dengang  indstille sig/måle sig automatisk til bedst mulig optagelse/afspilning så man kunne faktisk nemt halverer sine priser på kasettebånd da den udnyttede dem 100%.

Fin båndoptager - men langt fra "en af de 3 bedste". Automatisk indstilling til bånd (via computercalibrering) var heller ikke enestestående - det havde mange andre - bl.a. min Denon DR-M44, der også havde Dolby C, HX, dobbelt kapstan, 3 tonehoveder etc.  Pris engang i starten/midten af 80'erne lå svjh. på ca. 4000kr. - hvad kostede en Beocord 9000?

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 04 November 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret Citér Peter Pan

kaso skrev:

De eksempler, jeg omtaler, er TV med meget få år på bagen, der går istykker gentagne gange.

De BeoVision TV jeg igennem tiden har ejet er LX 2800 / Avant 32" / BeoVision 7-40".
Jeg har aldrig haft nogle af dem til rep. LX 2800 blev efter 11 år solgt for 4000 kr det
har dermed kostet 0.45 øre pr. dag. Er det dyrt ??

kaso skrev:

En Logitech 895 er ikke just en 50-kr. fjernbetjening fra Netto

Det kunne Logitech 895 lige så godt have været, Harmony 895 fjernbetjening eks. kan ikke skifte til Vtape2 på B&Os fjernsyn, logitech understøtter ikke B&O fuldt ud. Min gode ven har lagt den i skuffen, fordi der var store problemer med opdateringen af Logitech 895. Han har nu købt den nye fra NAD, og siger at den bare virker.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 903
Sendt: 04 November 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret Citér Poul-erik

HA HA Peter mit LX 2802 blev 12år inden det begyndte at ryge fra det,  og jeg vil lige skrive at jeg Aldrig kostede 1 krone på det i de 12 år, og jeg har aldrig siden haft et fjernsyn der var så godt, men jeg har så heller ikke betalt prisen derefter.

 

Skulle jeg idag have et fjernsyn fra B&O kunne det nemt blive et brugt Beovision 3.

 



__________________
NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 05 November 2006 kl. 00:40 | IP-adresse registreret Citér redfox

Ja den denon havde min kammerat ovre på den anden side af gaden, og vi flyttede dem ivrigt frem og tilbage, og var begge enige om, at en Beocord 8004 lød bedre. Bl.a. sagde Kenneth at han synes at hans Denon havde skinger diskant, og en lidt pumpende lyd. Samtidig var Denon'ens tæller utrolig upræcis. Modsat Beocordens.

Ja, jeg kender udmærket 6000-6002-8000-8002-8004-9000.

Jeg er IKKE B&O entusiast.

Ja, jeg er udmærket klar over at mange andre optagere tilbød lign. faciliteter.

Ok med mig, bare jeg slipper for deres remotes (andre end B&O til det ovenstående. F.eks. kan jeg trykke på et par knapper på mine Beo4 og se hvor mange timer tv'et har kørt.
Og ja, det er nemt at kopiere når tingene alleredeer lavet SÅ godt. Og så lige lave lidt mere på sine remotes.
Den nettodims jeg skrev om, var en DUPLO ting at se på, ha ha.

øh, de linkkabler jeg har sat op i enlejlighed i udlandet var såmænd ikke så dyre.

Det er helt rigtigt, at f.eks. MX4500 og MX5000 havde LANGT flere fejl end MX5500 - MX8000. Spørg på et værksted, og de vil genkende dette.

En Rolls går også i stykker. En sten kan flække o.s.v.

Med hensyn til prisen, kan jeg jo KUN være enig, da B&O altod har været svinedyrt i.f.h.t. reallønnen. Ned med prserne, op med lyden igen tak.

RedFox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 05 November 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret Citér redfox

Forresten glemte jeg lige at nævne, at min allerførste Beocord 8004 smed olie ud gennem bunden... Byt til nyt. Forhandleren ville ikke, skrev brev til Struer, og sekundet efter fik jeg en ny. Prøv at gøre det med fjongfu, importeret fra fjernøsten. Der får man istedet en langskygget kasket til at bruge, når man står nede i Frihavnen og venter på dele...

På min Copland, tager jeg bare min cykel over på Nørrebro.

Og som det tidligere har været nævnt her på sitet, har B&O meget omfattende testprocedurer til deres ting, som nok de allerfærreste ville kunne klare. F.eks. røgtesten.

RedFox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 05 November 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret Citér redfox

ps: en Beocord 9000 spiller i mine øjne... øh ører, bedst med krombånd eller ferritbånd. Det B&O skulle have lavet på hele den serie, var langsom stop/start af broen, så den ikke hamrede frem og tilbage med et ordentligt gonk. Men det påvirkede i hvert fald ikke lyden, så den må have været godt spændt sammen.
En anden ting var seriens hovedtelefonudgang,som jeg i hvert fald synes lyder godt. Hvad mener I?

RedFox.

Kan I huske alle de store Aiwa'er der var samtidigt? Mand de holdt 5 måneder, så stod løbeværkerne af. Ellers ærgerligt, da de pyntede i enhver teenagers teknik-fikserede værelse... Men hvad. Og endnu værre var DBX, hahahahahahahhahaha.

RedFox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 05 November 2006 kl. 00:52 | IP-adresse registreret Citér redfox

Poul-Erik: HØRT! (ang. remotes)

RedFox.

De få jeg kender som har købt en systemfjernbetjening til afløsning for hele rækken, har ikke kunnet gøre det de ville med den, og den blev derfor til endnu en i rækken

RedFox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 05 November 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret Citér redfox

Da jeg smed mit LX2802 i palisander ud, var det stadig ikke gået i stykker, og der kom en glad mand og hentede det nede i skraldegaragen i gaden. I skulle næsten prøve at se hvor mange andre japserkasser (tv) der er, det er godt nok mange på bare 1 måned. Men er der een som stiller etB&O, vupti, så er det væk. Man skulle tro at de var fyldt med pengesedler...

RedFox.

Næ, du mit højt skattede MX5500, se DET rykker i det gode gamle format. Hvor mange af jer har widescreen, og får I ikke ofte en for fladt billede, som I ikke gider at rette? Og det er vist ikke lige altid at en autofunktion virker.
Men okay det er også SÅ charmerende at se Hr. Fjog Rasmussen i ekstra flad udgave...

B&O laver et kunstgreb med 15/9 eller 14/9 eller noget i den dur. Jeg kan ikke lige huske tallet.


RedFox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 903
Sendt: 05 November 2006 kl. 06:20 | IP-adresse registreret Citér Poul-erik

Der er alså Service fra B&O, jeg havde engang et par Beolab 200 effektforstærkere, der sidder nogle knapperpå hvor man kan indstille bas, aoto on/off og følsomhed på effektblokken eller gain (mener jeg).

En af de knapper gik istykker, den blev sendt til rep. og kort tid efter kom den retur med en voldsom regning,  kort tid efter sker det igen og jeg prøver selv at skille effektdelen af og tænk sig, efter ca. 5min falder denne knap ud og havde jeg haft en ny var det bare i med den.

Skrev til B&O og få dage efter lå der flere knapper i en lille plastpose.

Det er da service.



__________________
NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 05 November 2006 kl. 12:31 | IP-adresse registreret Citér redfox

Jeps, det er også min erfarring, med f.eks. en V5000 video, som jeg havde for år tilbage. Der røg en knap på fronten. Af sted med et brev til B&O, som fluks sendte mig et sæt nye, uden beregning, og en ny manual, i stedet for den gamle med "fingre" på. Sådan B&O. Ikke nogen med langskygget kasket i Frihavnen her. Dansk kvalitet.

RedFox

Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 05 November 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret Citér redfox

Hvis nu f.eks. man forestillede sig, at trykket på gummiknapperne på en Beo4 blev slidt, og manglede lidt, så er det bare vupti ned i en Fona og hente et nyt sæt. 10 minutter på cykel + 10 minutter til udskiftning hjemme i stuen. Så er den fin igen. Sådan B&O.

RedFox.

Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 05 November 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret Citér kaso

Peter Pan skrev:

kaso skrev:

De eksempler, jeg omtaler, er TV med meget få år på bagen, der går istykker gentagne gange.

De BeoVision TV jeg igennem tiden har ejet er LX 2800 / Avant 32" / BeoVision 7-40".
Jeg har aldrig haft nogle af dem til rep. LX 2800 blev efter 11 år solgt for 4000 kr det
har dermed kostet 0.45 øre pr. dag. Er det dyrt ??

Bemærk også, at jeg i mit oprindelige indlæg skrev, at problemerne kun gjaldt nogle serier, mens andre kørte problemfrit i mange år. Problemet er/var den svingende kvalitet.

Peter Pan skrev:

kaso skrev:

En Logitech 895 er ikke just en 50-kr. fjernbetjening fra Netto

Det kunne Logitech 895 lige så godt have været. Min gode ven har lagt den i skuffen, fordi der
var store problemer med opdateringen af Logitech 895. Han har nu købt den nye fra NAD,
og siger at den bare virker.

Tjah - min fungerer upåklageligt - så enten har han en fejlbehæftet - eller også kan han bare ikke finde ud af det. Det ændrer ikke ved at der findes fjernbetjeninger, der kan det samme eller mere end B&O - til en brøkdel af prisen.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes